Jump to content
IGNORERAD

Månadsbudget i Thailand?


Up2You

Recommended Posts

  • Svar 155
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    10

  • måne

    9

  • Baa

    8

  • Tack och Hej

    6

Mest aktiva i denna tråd

Man kan tycka att det rullar iväg en del pengar, MEN, själv vet jag att bla. tandläkarbesök väntar för mig och frugan.

Även optikern, skräddarn osv. skall besökas därnere.

Tar man bort en del sådana kostnader, som man följaktligen inte behöver ta i Sverige, så blir kalkylerna betydligt roligare!

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag klarar mig bra på 46000 i månaden. Det går alltid att göra av med mer och mindre men den här summan har man det bra.

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag klarar mig bra på 46000 i månaden. Det går alltid att göra av med mer och mindre men den här summan har man det bra.

SEK eller THB???

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Jag klarar mig bra på 46000 i månaden. Det går alltid att göra av med mer och mindre men den här summan har man det bra.
Jag gissar på THB = 10 000 SEK Det skulle jag klara mig oxå, även om bostaden tar 10 000 THB/mån Ändrades av Lemoni
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gissar på THB = 10 000 SEK Det skulle jag klara mig oxå, även om bostaden tar 10 000 THB/mån

Finns många förebilder här i tråden. Tyvärr tillhör jag den skara som har bränt på tok för mycket THB i onödan men kul har det oftast varit.

Kommer framledes inte att tillbringa lika mycket tid i BKK, Pattaya eller Patong så då ska väl utgifterna kunna minska drastiskt. Är ju dessutom numera "stadgad" :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag klarar mig bra på 46000 i månaden. Det går alltid att göra av med mer och mindre men den här summan har man det bra.

Ja THB 0ch en hyra på 14400 THB. Storhandlade en del men fan va gott man hade det

Men det är klart ska man ringa i klockan och ha hem fagra damer så drar det säker iväg ännu mera

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja THB 0ch en hyra på 14400 THB. Storhandlade en del men fan va gott man hade det

Men det är klart ska man ringa i klockan och ha hem fagra damer så drar det säker iväg ännu mera

OK. För egen del nöjer jag mig med en fager dam, den fagraste dessutom :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Men allvarlig talat så kanske 1000 bath ( mat och öl eller Sang som set ) om dagen exkl. bostad. där har jag en fast kostnad på 2 000 bath i månad plus ström och vatten, Vi hyr. Om vi gör utflykter då tillkommer hyrbil eller flyget och hotell på annat ort.

Jag betalar inte för personal från lampaffärer så de kostnader vet jag inget om.

Det är f-n så mycket billigare att hyra personal från lampaffären än att ha med frugan :crazy::thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

OK. För egen del nöjer jag mig med en fager dam, den fagraste dessutom :)

Vad gör min fru hos dig :13:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Det är f-n så mycket billigare att hyra personal från lampaffären än att ha med frugan :crazy::thumbsup:

Kanske det. Men går du till den lokala karaoke baren så finns det, gratis kanske får du bjuda på en öl eller drink.

Man kommer att ha lika rolig jag lovar och plånboken lider inte av det.

Dessutom är det lite mach. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi förbrukar ca 100 000 - 120 00 bth i månaden till vårt hushåll, men då bor vi där och har inget kvar i Sverige.

Det inkluderar allt, allas försäkringar och andra utgifter som bla nämns i denna tråd ;)

Det inkluderar inte mitt egna pensionssparande och försäkring, det tillkommer..likaså när jag är ledig så kan det givetvis tänkas att det spenderas mer till nöjen och resor.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår efter att läst alla inlägg i denna tråd varför det finns falang och thai priser och att vi på turistorter betraktas som vandrande plånböcker. Som ni bäddar får vi ligga.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Helt fel resonerat Sarne

man kan betala för mycket

Man kan handla mycket

Bara för att man spenderar 100 000-500 000thb per månad blir väl inte du drabbad

så om jag köper en massa grejor blir du drabbad??

Om jag går ut å super upp 15 000skr på 24 timmar blir du drabbad??

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Helt fel resonerat Sarne

man kan betala för mycket

Man kan handla mycket

Bara för att man spenderar 100 000-500 000thb per månad blir väl inte du drabbad

så om jag köper en massa grejor blir du drabbad??

Om jag går ut å super upp 15 000skr på 24 timmar blir du drabbad??

Jag kan ha fel men jag vill nog säga att visst kan andra bli drabbade om någon super upp 15.000 sek på 24 timmar. Det finns ingen chans i helvetet att någon kan hälla i dig öl, vin eller drinkar för det beloppet med den prisbilden som jag har hittat i LOS.

Det innebär att det finns två sätt som man kan strö pengar runt sig på (eller kanske fler?). Ringa i klockan eller ge du bort buntvis i dricks? Båda dessa är med och driver upp prisbilden i LOS även om det är indirekt. När jag tänker efter så kan man i inget av fallen säga att man super upp 15.000 sek för man ger ju bort det mesta eller har jag missat något?

Ändrades av Abrafo
Link to comment
Dela på andra sajter

Helt fel resonerat Sarne

man kan betala för mycket

Man kan handla mycket

Bara för att man spenderar 100 000-500 000thb per månad blir väl inte du drabbad

så om jag köper en massa grejor blir du drabbad??

Om jag går ut å super upp 15 000skr på 24 timmar blir du drabbad??

Helt klart upp till dig, kanske inte helt moget.men.

Men som sagt, "upp to you"

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Helt klart upp till dig, kanske inte helt moget.men.

Men som sagt, "upp to you"

Jag sa OM man super upp 15 000skr

vem sa att jag spenderar det på mig själv å ger bort resten, inte jag i allafall

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Jag kan ha fel men jag vill nog säga att visst kan andra bli drabbade om någon super upp 15.000 sek på 24 timmar. Det finns ingen chans i helvetet att någon kan hälla i dig öl, vin eller drinkar för det beloppet med den prisbilden som jag har hittat i LOS.

Det innebär att det finns två sätt som man kan strö pengar runt sig på (eller kanske fler?). Ringa i klockan eller ge du bort buntvis i dricks? Båda dessa är med och driver upp prisbilden i LOS även om det är indirekt. När jag tänker efter så kan man i inget av fallen säga att man super upp 15.000 sek för man ger ju bort det mesta eller har jag missat något?

Läs igen å begrunda tidigare inlägg som jag skrivit

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sa OM man super upp 15 000skr

vem sa att jag spenderar det på mig själv å ger bort resten, inte jag i allafall

Gött att se att det finns fler än jag som inte är så snåla så de gråter när de skiter.

/T. som HAR supit upp/spenderat 15000sek på en kväll..men det är nog preskriberat nu.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Helt fel resonerat Sarne

man kan betala för mycket

Man kan handla mycket

Bara för att man spenderar 100 000-500 000thb per månad blir väl inte du drabbad= menar över lag vad andra spenderar

så om jag köper en massa grejor blir du drabbad??

Om jag går ut å super upp 15 000skr på 24 timmar blir du drabbad?? Jag skrev om

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Helt klart upp till dig, kanske inte helt moget.men.

Men som sagt, "upp to you"

Frst skriver du inte helt moget ...men

sen skriver du att du spenderat 15 000skr på en kväll

Hur ska du ha det

Lite förbryllad just nu

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Som mest tror jag det gått åt ca 10 000-12 000 skr fr ett dygn men då vart det

Massage

Ladydrinks hit å dit

taxi

köpte lite grejor

kläder

en massa groggar

mm mm mm mm

Glömde skriva 2-3 st glädjeflickor åsså

Link to comment
Dela på andra sajter

Frst skriver du inte helt moget ...men

sen skriver du att du spenderat 15 000skr på en kväll

Hur ska du ha det

Lite förbryllad just nu

Läser du helt ordentligt så ser du att det är preskriberat!...alltså antagligen länge sedan!

Och vem fan har sagt att allt jag gör är moget?...inte jag iaf!!!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...