Jump to content
IGNORERAD

Köpa svensk inlagd sill och ansjovis i Thailand?


Guest bangkokkille

Recommended Posts

Jag var på SweDish för ca 1 månad sedan, då hade dom inte någonting, ingen ost, ingen sill, det var helt tomt. Var där en lördag em, tänkte äta men dom hade inte ens mat, dom kunde inte servera någonting, fattar inte varför det var öppet, kunde bara köpa öl och dricka då.

va där i veckan. de har börjat få in del saker...

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 108
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    11

  • stefan5300

    6

  • Mankan

    6

  • Khun Ken

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest bangkokkille

va där i veckan. de har börjat få in del saker...

Såg du om dom fått in lite starkare ostar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs inte hur det smakar, bara köpa in och öppna ett par burkar av var sort och smaka skilnaden IRL, så förstår du nog bättre.

.

Det är helt skilda delikatesser!!!

Johan

Det är mycket mera sälta i sardeller.
Link to comment
Dela på andra sajter

I filippinerna gjorde jag egna innläggningar med den lokala ättikan 6%, funkade utmärkt!

"Sillen" där nere tror jag hette TAMBAN, om jag minns rätt.

Mvh. borje222

Jag har ätit "kinilau" på Phils som var ganska likt en del inlagd sill vi har, den var gjord på en fisk som hette Tandigi.

reservation för "hörfel".

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...

Jag var på IKEA BKK i förra veckan. (Okt..2013) Köket hade ryckt upp sig ordentligt. Köttbullar med brunsås och lingon var utmärkt gott. Köttbullarna hade nu fått rätt smak och koncistens. Gravlaxen hade nu fått gravlaxsås och smakade superbra !!! IKEA Food sortimentet var utökat med fryst gravlax, gravlaxsås, frysta köttbullar och prinskorv samt  potatisgratäng. Nu väntar jag på kaviar och inlagd sill också  !!!  

Link to comment
Dela på andra sajter

Var faktiskt in på deras sida för någon timme sedan, har även sökt lite på nätet och märker att man får tydligen inte ta in mat till Thailand och det kan bli problem så jag vet inte om ICA är lösningen. Lösningen får väl bli att övertala kompisar som reser hit att ta med sig, men det borde finnas här, vi är ju dock rätt många svenskar som bor här.

Vi får trycka på IKEA Bangna och "tjöta" hål i huvudet på dom att ta in IKEAS hela sortiment.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var på IKEA BKK i förra veckan. (Okt..2013) Köket hade ryckt upp sig ordentligt. Köttbullar med brunsås och lingon var utmärkt gott. Köttbullarna hade nu fått rätt smak och koncistens. Gravlaxen hade nu fått gravlaxsås och smakade superbra !!! IKEA Food sortimentet var utökat med fryst gravlax, gravlaxsås, frysta köttbullar och prinskorv samt  potatisgratäng. Nu väntar jag på kaviar och inlagd sill också  !!!  

En början, tack för informationen. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...