Jump to content
IGNORERAD

Köpa svensk inlagd sill och ansjovis i Thailand?

Guest bangkokkille

Recommended Posts

Guest bangkokkille

Saknar enormt svensk inlagd sill och ansjovis, bor i Bangkok och är ofta i Pattaya, någon som vet om man kan hitta det här i någon butik? Jag har hittat Thailänsk ansjovis på burk men den är ju mil ifrån den svenska, kan inte ens kalla den för ansjovis.

Dela på andra sajter

• Svar 108
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Sam sip sam

11

• stefan5300

6

• Mankan

6

• kenke

5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Saknar enormt svensk inlagd sill och ansjovis, bor i Bangkok och är ofta i Pattaya, någon som vet om man kan hitta det här i någon butik? Jag har hittat Thailänsk ansjovis på burk men den är ju mil ifrån den svenska, kan inte ens kalla den för ansjovis.

Kolla på IKEA i Bangkok

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Guest bangkokkille

Tror det finns inlagd sill på Villa market

Jag har varit på en av deras butiker i Bangkok och hittade bara en tysk sill burk som inte såg så god ut, men vet också att utbudet i butikerna varierar, kanska dags att besöka lite fler av deras butiker, annars så har dom ett bra utbud av lite europeisk mat.

Dela på andra sajter

Guest bangkokkille

Kolla på IKEA i Bangkok

Ikea kan vara ett alternativ men jag var där när dom öppnade och kollade på deras utbud, det var det sämsta jag sett, kanske har dom bättrat sig, får nog ta mig dit nästa helg och se igen, men jag äter inte deras köttbullar i restaurangen igen :not_i:

Dela på andra sajter

Jag har varit på en av deras butiker i Bangkok och hittade bara en tysk sill burk som inte såg så god ut, men vet också att utbudet i butikerna varierar, kanska dags att besöka lite fler av deras butiker, annars så har dom ett bra utbud av lite europeisk mat.

Jag har sett det någonstans men kommer inte ihåg vart. Kanske Big C extra på Klangen eller Foodland om det inte var Villa market. Men jag skulle kolla Villa market först. Det finns säkert någon annan som vet här på forumet

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Det finns en foodmarket nere i Central Festival som jag inte kommer ihåg namnet på som har en del Svenska matvaror också. Kanske där

Dela på andra sajter

Guest bangkokkille

Beställ på ICA vet att det ibland kan bli lite problem i tullen men helt klart värt det om man är sugen på sill.

. http://www.icasvensk...SearchWord=sill

Var faktiskt in på deras sida för någon timme sedan, har även sökt lite på nätet och märker att man får tydligen inte ta in mat till Thailand och det kan bli problem så jag vet inte om ICA är lösningen. Lösningen får väl bli att övertala kompisar som reser hit att ta med sig, men det borde finnas här, vi är ju dock rätt många svenskar som bor här.

Dela på andra sajter

Villa Market och (nya) Tops Market har en del inlagd sill - dock ej svensk, så jag väntar till IKEA får in det i sitt sortiment. De kan inte vara långt borta tycker man med tanke på att de har fått in frysta kräftor nu.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Guest bangkokkille

Det finns en foodmarket nere i Central Festival som jag inte kommer ihåg namnet på som har en del Svenska matvaror också. Kanske där

Du menar i Pattaya antar jag? tror faktiskt att jag aldrig varit i den butiken men i varuhuset har jag varit massor av gånger i.

Dela på andra sajter

Guest bangkokkille

Villa Market och (nya) Tops Market har en del inlagd sill - dock ej svensk, så jag väntar till IKEA får in det i sitt sortiment. De kan inte vara långt borta tycker man med tanke på att de har fått in frysta kräftor nu.

Har IKEA kräftor i Bangkok nu? :14: :14: :14: :14: :14:

Dela på andra sajter

Att det skulle var förbjudet har jag aldrig hört något om men ibland kollar de och då åker man på skatt och tull i Thailand.

Feminist

Dela på andra sajter

Du menar i Pattaya antar jag? tror faktiskt att jag aldrig varit i den butiken men i varuhuset har jag varit massor av gånger i.

Japp Pattis. Möjligen kommer jag ihåg fel å det var någon icke svensk sill variant jag sett. Men det kan ju vara värt att kika runt lite

Ändrades av Mankan

Dela på andra sajter

Guest bangkokkille

Att det skulle var förbjudet har jag aldrig hört något om men ibland kollar de och då åker man på skatt och tull i Thailand.

Jag har försökt reda ut detta och vet faktiskt inte, vissa sidor på nätet säger att det är förbjudet, jag blir inte klok på detta. Någon på detta forum vet säkert bättre, jag tror inte att tullen bryr sig om om att man har några sillburkar med sig när man reser hit, men jag bor här och då blir frågan hur man får hit det, skicka med post kanske kan gå men verkar inte vara det bästa, ska åka till sverige ett par veckor i jul och då blir återresan enbart med sill och ej kläder i väskan. :nyam:

Dela på andra sajter

Ikea kan vara ett alternativ men jag var där när dom öppnade och kollade på deras utbud, det var det sämsta jag sett, kanske har dom bättrat sig, får nog ta mig dit nästa helg och se igen, men jag äter inte deras köttbullar i restaurangen igen :not_i:

Jag blev också väldigt besviken när jag var där, ingen sill inga ostar och inget kaffe, buuuuuu.
Dela på andra sajter

Inlagd sill, tyskt märke finns på Tops, Tesco och BigC här på Samui.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Dela på andra sajter

Jag blev också väldigt besviken när jag var där, ingen sill inga ostar och inget kaffe, buuuuuu.

Ja ska du ha nytta av svenskt kaffe får du nog ta ner svenskt vatten också

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Dela på andra sajter

Ja ska du ha nytta av svenskt kaffe får du nog ta ner svenskt vatten också

Varför då????
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille

BKKkillen här har du en mail adress till en snubbe i BKK som jag handlar lite grejer av till julen,

han har fin sill, jansson o.s.v

patrick@bluemarinesf.com

Mvh Maitan.

Tack för tipset, jag kommer nu att bli din stamgäst när jag besöker Pattaya :14: :14: :14: :14: :14: :14:

Dela på andra sajter

Varför då????

Jo för att svensk rostning av kaffet är gjort för svenskt vatten ,thailändskt för thaivatten ,finns mkt gott thaikaffe nu för tiden

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...