Jump to content
IGNORERAD

National Anti-Corruption Commission har granskat den förra regeringens tillgångar.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

andersbangkok

Han kanske köpte flygsimulatorerena för 54 milj.därav hans minsknig i förmögenhet med 60 milj.

Hade han haft en JAS-simulator så hade jag blivit mer oroad. Thailand har inte F18. Vem vet; kanske fick han den som muta för den möjligtvis kommande upphandlingen?? Detta är spekulationer helt utan grund.

För att göra det IL vill, diskutera innehållet i tråden; detta visar just det vi är många som har sagt; PM Abhisit verkar vara helt ren från mutor. Detta måste kännas smärtsamt för trådskaparen men baserat på hans egen text så verkar det vara korrekt. Skönt att det finns ärliga politiker i Thailand även om dom inte sitter vid makten nu.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 148
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andersbangkok

    17

  • Khun Ken

    13

  • Vaxet

    11

  • MaiChai

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Jag startade själv denna tråd med titeln: National Anti-Corruption Commission har granskat den förra regeringens tillgångar och länkade till den artikel som tog upp just detta.

Det framgår ganska tydligt i artikeln vad som avses och det inte var Thaksin som det handlade om, jag ser bara inblandning av honom i tråden som ett försök bortförklaring och att flytta fokus ifrån den f,d regeringen som artikeln tog upp och trådskaparen avsåg.

Det är inte alls ovanligt att trådar går off topic på forumet, men det blir lite tråkigt ibland och speciellt när en enda person handlande dominerar i så många trådar där han själv kanske inte borde ha varit med alls.

Mvh Isan Lover

Ser ut som om man inte gillar korruption så ska demokraterna med Abishit som statsminister tillbaka på tronen. Dags att tänka om, eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men IL, man måste väl ställa förra regeringens korruption mot andra regeringars korruption för att kunna debattera den? Annars blir det ju bara siffror och du själv har ju inte varit så värst intresserad av att debattera din ursprungspost och det faktum att exempelvis Abhisit gick back ekonomiskt på att vara PM... Något som borde tala för att han inte alls är korrupt eller hur?

Hej

Det är ju sällan det kommer något nytt angående Thaksin numera, det är mest samma saker om och om igen år efter år, och ofta får åtminstone jag intrycket att det mest är ett sätt att försöka rättfärdiga och förklara bort andras misstag, fel och oegentligheter.

Om Abhisit gick back eller plus på att vara PM vet vi inget om, själv tvivlar jag verkligen på att det blev ett minusresultat, det enda NACC granskade var ju den f.d regeringens öppna och vita tillgångar i Thailand, vad som finns undangömt i landet och utomlands vet vi inget om.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är ju sällan det kommer något nytt angående Thaksin numera, det är mest samma saker om och om igen år efter år, och ofta får åtminstone jag intrycket att det mest är ett sätt att försöka rättfärdiga och förklara bort andras misstag, fel och oegentligheter.

Om Abhisit gick back eller plus på att vara PM vet vi inget om, själv tvivlar jag verkligen på att det blev ett minusresultat, det enda NACC granskade var ju den f.d regeringens öppna och vita tillgångar i Thailand, vad som finns undangömt i landet och utomlands vet vi inget om.

Mvh Isan lover

Du skjuter verkligen på stillastående mål :14:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är ju sällan det kommer något nytt angående Thaksin numera, det är mest samma saker om och om igen år efter år, och ofta får åtminstone jag intrycket att det mest är ett sätt att försöka rättfärdiga och förklara bort andras misstag, fel och oegentligheter.

Om Abhisit gick back eller plus på att vara PM vet vi inget om, själv tvivlar jag verkligen på att det blev ett minusresultat, det enda NACC granskade var ju den f.d regeringens öppna och vita tillgångar i Thailand, vad som finns undangömt i landet och utomlands vet vi inget om.

Mvh Isan lover

Det är svårt att bortse från Thaksin i något som handlar om Thailand. Bara en sådan sak att det alldeles nyligen var en nyutnämd polis eller var det möjligen en militär som åkte till Thaksin för att tacka för sin nya tjänst. Thakisn genomsyrar Thailand och frågar du mig så är det till det sämre. Men ok..vi bortser från det och jag kan hålla med dig i sak att vi borde försöka isolera trådarna annars blir det som vanligt en simpel pajkastning som aldrig tar slut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är ju sällan det kommer något nytt angående Thaksin numera, det är mest samma saker om och om igen år efter år, och ofta får åtminstone jag intrycket att det mest är ett sätt att försöka rättfärdiga och förklara bort andras misstag, fel och oegentligheter.

Om Abhisit gick back eller plus på att vara PM vet vi inget om, själv tvivlar jag verkligen på att det blev ett minusresultat, det enda NACC granskade var ju den f.d regeringens öppna och vita tillgångar i Thailand, vad som finns undangömt i landet och utomlands vet vi inget om.

Mvh Isan lover

Det är svårt att bortse från Thaksin i något som handlar om Thailand. Bara en sådan sak att det alldeles nyligen var en nyutnämd polischef eller var det möjligen en militär som åkte till Thaksin för att tacka för sin nya tjänst. Thaksin genomsyrar Thailand och frågar du mig så är det till det sämre. Men ok..vi bortser från det och jag kan hålla med dig i sak att vi borde försöka isolera trådarna annars blir det som vanligt en simpel pajkastning som aldrig tar slut.

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

The National Anti-Corruption Commission har granskat den förra regeringens tillgångar ett år efter att dom avgick och det framkom en del spännande saker som kan vara lite känsliga och svåra att förklara för dom inblandade.

Abhisit själv uppgav sig inneha 53.944 miljoner baht tillsammans med fru och barn nu ett år efter att han lämnade PM posten, för ett år sedan var summan 54.355 miljoner, en liten minskning alltså.

Så där skrev du inledningsvis. För PM Abhisit kan det inte vara svårt att förklara. Nu när du inser att du, igen, målat in dig i ett hörn, då kör du med att det är bara deras "vita" intäkter som gåtts igenom.

Var har du fått det ifrån? Det framgår inte av artikeln.

Du får nog, som så ofta, inse att du hade fel. PM Abhisit har inget att dölja vilket är mer än man kan säga om ditt röda gäng.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Men om just den lagändring som befriade han försäljning av sitt företag skattefrihet är olaglig vet jag inte, enligt mig är den förmodligen inte det, eftersom det är andra människor som har genomfört den och dessa har säkert följt dom regler och rutiner som är normala, men dom borde naturligtvis inte ha ställt upp på detta, samtliga inblandade borde naturligtvis ha avstått att medverka till lagändringen och avrått honom ifrån att driva frågan, men det gjorde dom inte och därför gick lagändringen igenom.

Sen att det handlar om en stöld ifrån det Thailändska folket håller jag inte riktigt med om, eftersom skattefrågan är helt hypotetisk och att en försäljning aldrig hade blivit aktuell utan lagändringen, utan en bindande lagändring som hindrade beskattning hade företaget naturligtvis inte sålts, så någon skatt var aldrig aktuell, dom alternativ som gällde var två: Lagändring - försäljning, Ingen Lagändring - fortsatt ägande, så den Thailändska staten hade aldrig dessa pengar och var aldrig tänkta att få ta del av dom.

Det där var en helt felaktig inlägg.

1. Det var formellt andra som drev igenom lagändringen men ingen (jo kanske du) kan väl vara så naiv så man tror att dåvarande regering genomförde denna ändring för Thaksin utan att han själv initierat det? Att ingen stoppade lagändringen beror förstås på att ingen vågade göra det. Då hade man inte varit kvar vid köttgrytorna särskilt länge. Allt förnekande av detta är bara löjligt.

2. Ditt virriga inlägg i andra stycket är helt omöjligt att följa. Menar du verkligen att det bara var skattelättnaden som gjorde att taxen sålde Shin Corp? Om så var fallet så var alltså lagändringen ännu viktigare för honom. Detta stödjer därmed min punkt 1 än mer. Om han inte sålt Shin Corp så hade det alltså varit kvar i hans ägo. Eftersom AIS mfl bolag i Shin Corp var mycket lönsamma så skulle därmed skatter tillfalla Thailändska staten. Det var alltså egentligen dumt att göra lagändringen eftersom nu gick Thailändska staten miste om vinstskatt under många år framåt.

Sammanfattningsvis; lagändringen var viktig (det har du själv skrivit) och genomfördes bara för att möjliggöra EN affär; taxens försäljning av Shin Corp.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där var en helt felaktig inlägg.

1. Det var formellt andra som drev igenom lagändringen men ingen (jo kanske du) kan väl vara så naiv så man tror att dåvarande regering genomförde denna ändring för Thaksin utan att han själv initierat det? Att ingen stoppade lagändringen beror förstås på att ingen vågade göra det. Då hade man inte varit kvar vid köttgrytorna särskilt länge. Allt förnekande av detta är bara löjligt.

2. Ditt virriga inlägg i andra stycket är helt omöjligt att följa. Menar du verkligen att det bara var skattelättnaden som gjorde att taxen sålde Shin Corp? Om så var fallet så var alltså lagändringen ännu viktigare för honom. Detta stödjer därmed min punkt 1 än mer. Om han inte sålt Shin Corp så hade det alltså varit kvar i hans ägo. Eftersom AIS mfl bolag i Shin Corp var mycket lönsamma så skulle därmed skatter tillfalla Thailändska staten. Det var alltså egentligen dumt att göra lagändringen eftersom nu gick Thailändska staten miste om vinstskatt under många år framåt.

Sammanfattningsvis; lagändringen var viktig (det har du själv skrivit) och genomfördes bara för att möjliggöra EN affär; taxens försäljning av Shin Corp.

Vad jag minns av det hela så var kritiken mot att Thaksin med familj ägde ett så stort bolag en långkörare i Thailändsk politik långt innan försäljningen. Länge försökte de sälja bolaget, men ingen inom landet kunde/ville betala så mycket pengar som bolaget var värt. Eftersom lagen inte tillät försäljning av bolag av den typen med den för landet strategiska innehavet av kommunikationsrättigheter var det ett stort problem för Thaksin. Efter försäljningen av företaget till kineskompisarna i Singapores regering blev Thaksin av många betraktad som en landsförädare som sålde ut landets tillgångar och själ.

http://www.nationmul...on_20001860.php

Lite att läsa om försäljningen. Det skrevs spaltmil om detta när det var aktuellt i Thailändska medier. Detta är väl en snäll analys i efterhand av en del aspekter av försäljningen. OBS! En del andra intressanta länkar om situationen just då, en bit ner från toppen av sidan.

Mera: http://star.worldbank.org/corruption-cases/node/18650

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är ju sällan det kommer något nytt angående Thaksin numera, det är mest samma saker om och om igen år efter år, och ofta får åtminstone jag intrycket att det mest är ett sätt att försöka rättfärdiga och förklara bort andras misstag, fel och oegentligheter.

Om Abhisit gick back eller plus på att vara PM vet vi inget om, själv tvivlar jag verkligen på att det blev ett minusresultat, det enda NACC granskade var ju den f.d regeringens öppna och vita tillgångar i Thailand, vad som finns undangömt i landet och utomlands vet vi inget om.

Mvh Isan lover

Då är frågan varför du startade denna tråden, det var ju du dom lade in länken där det visade sig att Abhisit gått back ekonomiskt på att vara PM eller hur?

Men vi ska ändå anta att han gömt undan miljarder utomlands för att det passar bättre in med din bild av förra regeringen som en oerhört korrupt regering...

Som sagt, du kanske ska börja med att läsa igenom det du länkar till och vara säker på att du förstår texten/siffrorna.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Alpine's ägare, SC Asset.

Bild 1 VD Potjaman's svägerska

Bild 2 Förvaltningchef Potjamans syster

Bild 3 Ny Vice VD Thaksins svärson

Bild 4 Pinthongta Shinawatra Vice VD´s fru, med Potjaman Damapong och Paetongtarn stor axtie innehavare.

Snacka att hålla det inom familjen.

http://www.nationmultimedia.com/2006/09/26/politics/politics_30014644.php Åklagarens nyckelvittne mot Shin Satelite nedskjuten i Chiang Rai
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är svårt att bortse från Thaksin i något som handlar om Thailand. Bara en sådan sak att det alldeles nyligen var en nyutnämd polis eller var det möjligen en militär som åkte till Thaksin för att tacka för sin nya tjänst. Thakisn genomsyrar Thailand och frågar du mig så är det till det sämre. Men ok..vi bortser från det och jag kan hålla med dig i sak att vi borde försöka isolera trådarna annars blir det som vanligt en simpel pajkastning som aldrig tar slut.

Hej

Håller med dig om detta och jag begår väl själv misstaget att blanda in honom ibland.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det där var en helt felaktig inlägg.

1. Det var formellt andra som drev igenom lagändringen men ingen (jo kanske du) kan väl vara så naiv så man tror att dåvarande regering genomförde denna ändring för Thaksin utan att han själv initierat det? Att ingen stoppade lagändringen beror förstås på att ingen vågade göra det. Då hade man inte varit kvar vid köttgrytorna särskilt länge. Allt förnekande av detta är bara löjligt.

2. Ditt virriga inlägg i andra stycket är helt omöjligt att följa. Menar du verkligen att det bara var skattelättnaden som gjorde att taxen sålde Shin Corp? Om så var fallet så var alltså lagändringen ännu viktigare för honom. Detta stödjer därmed min punkt 1 än mer. Om han inte sålt Shin Corp så hade det alltså varit kvar i hans ägo. Eftersom AIS mfl bolag i Shin Corp var mycket lönsamma så skulle därmed skatter tillfalla Thailändska staten. Det var alltså egentligen dumt att göra lagändringen eftersom nu gick Thailändska staten miste om vinstskatt under många år framåt.

Sammanfattningsvis; lagändringen var viktig (det har du själv skrivit) och genomfördes bara för att möjliggöra EN affär; taxens försäljning av Shin Corp.

Hej

1. Jag är glad att vi äntligen har kommit så långt att vi kan enas om att det formellt var andra och inte Thaksin själv som ändrade lagen, och detta har stor juridisk betydelse, men jag förnekar absolut inte att Thaksin ville ha det så och det var både omoraliskt och dumt att kräva detta, och jag har förståelse för att det fanns kritiker till detta, men formellt fattades nog beslutet trots allt på laglig väg.

2. Ja jag tror absolut inte att en försäljning hade blivit till varje pris om inte ett "bra" sätt att lösa problemet med beskattning av vinsten hade hittats, att skatta bort så lite som möjligt var nog målet hela tiden, och sättet det löstes på var omoraliskt och politiskt tveksamt om än formellt korrekt.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

1. Jag är glad att vi äntligen har kommit så långt att vi kan enas om att det formellt var andra och inte Thaksin själv som ändrade lagen, och detta har stor juridisk betydelse, men jag förnekar absolut inte att Thaksin ville ha det så och det var både omoraliskt och dumt att kräva detta, och jag har förståelse för att det fanns kritiker till detta, men formellt fattades nog beslutet trots allt på laglig väg.

2. Ja jag tror absolut inte att en försäljning hade blivit till varje pris om inte ett "bra" sätt att lösa problemet med beskattning av vinsten hade hittats, att skatta bort så lite som möjligt var nog målet hela tiden, och sättet det löstes på var omoraliskt och politiskt tveksamt om än formellt korrekt.

Mvh isan Lover

Vadå "Jag är glad att vi äntligen har kommit så långt att vi kan enas om att det formellt var andra..." Det kan ju inte vara okänt att en lag formellt ändras genom regeringsbeslut, inte ens i Thailand. Det är dock fullständigt ointressant. Det intressanta är att EN man styr regeringen (det kallas diktatur) och därmed kan i praktiken genomdriva vilka beslut som helst. Jag trodde i min enfald att du förstod att alla vi som argumenterat kring denna fråga avsåg just det. Nu hade jag fel; du hade inte förstått det.

2. Genom din argumentation stödjer du direkt regeringen med PM Abhisit. Dom fattade beslut om att sätta in militär mot terroristerna och upploppsmakarna. Detta skedde helt enligt gällande lagstiftning. Eftersom det endast kan anses omoraliskt och under inga omständigheter kan anses olagligt så väl den frågan avklarad? Det finns inget olagligt och därför ska hela ärendet läggas ner.

Vad bra att vi äntligen har kommit så långt att vi kan enas om det!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är tråkigt att en del människor är så fixerade vid Thaksin att man vill ha in honom i nästan samtliga diskussioner oavsett ämne, det blockerar diskussioner om dom personer, grupper, beslut, artiklar och ämnen som trådskaparen avser, och själv börjar jag bli lite trött på att diskutera samma saker hela tiden, det finns ju en nutid och andra inflytelserika grupper, partier, beslut och personer att granska och diskutera i Thailland, inte bara Thaksin.

Mvh Isan lover

Det var ju intressant att du själv inte anser dej tillhöra den skaran...

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det var ju intressant att du själv inte anser dej tillhöra den skaran...

Hej

Jag anser mig inte gå off topic i trådar med andra ämnen genom att blanda in Thaksin överallt, men jag besvarar ofta dessa inlägg i olika trådar som går off topic med Thaksin och det kanske är är dumt men visst startar jag trådar där han förekommer.

Jag ägnar mig mest åt att kritisera kuppmakarna, PAD, kungliga rådgivarna, militären och den av dom tillsatta regeringen i dom politiska trådarna och att lyfta fram det positiva hos dom folkvalda regeringarna med stöd ifrån gräsrötterna som nu den PT ledda regeringen med Yingluck som PM.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vadå "Jag är glad att vi äntligen har kommit så långt att vi kan enas om att det formellt var andra..." Det kan ju inte vara okänt att en lag formellt ändras genom regeringsbeslut, inte ens i Thailand. Det är dock fullständigt ointressant. Det intressanta är att EN man styr regeringen (det kallas diktatur) och därmed kan i praktiken genomdriva vilka beslut som helst. Jag trodde i min enfald att du förstod att alla vi som argumenterat kring denna fråga avsåg just det. Nu hade jag fel; du hade inte förstått det.

2. Genom din argumentation stödjer du direkt regeringen med PM Abhisit. Dom fattade beslut om att sätta in militär mot terroristerna och upploppsmakarna. Detta skedde helt enligt gällande lagstiftning. Eftersom det endast kan anses omoraliskt och under inga omständigheter kan anses olagligt så väl den frågan avklarad? Det finns inget olagligt och därför ska hela ärendet läggas ner.

Vad bra att vi äntligen har kommit så långt att vi kan enas om det!

Hej

När det gäller punkt 1. så är jag inte beredd att gå så långt att kalla Thailand för en diktatur i.o.m denna lagändring, och det gör mig veterligen inga instutitioner eller internationella organisationer heller, men lagändringen var klart olämplig och det borde både Thaksin och dom som medverkade till att den blev verklighet ha insett, men man får nog räkna med lite demokratiska misstag i unga demokratier och militärkupper är definitivt inget bättre alternativ.

Vad det gäller punkt 2. så hoppas jag att DSI, polis och åklagare kommer fram till att det är olagligt, även jag håller med om det inte alls är säkert att det blir så, anledningen till att jag hoppas att storskaligt dödande och grovt militärt våld mot civila ska vara olagligt är att vi ska slippa sådant igen i Thailand, som ju har en historia av massakrer på studenter, vänstersympatisörer, demokratirörelser och politiska motståndare som ingen någonsin har straffats för, själv hoppas jag därför att detta visar sig vara olagligt och att budskapet till framtida politiker, kungliga rådgivare och generaler blir sluta med det här eller räkna med att hamna i fängelse.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar fortfarande på vad TS vill med denna tråd, han tror ju inte själv på de uppgifter han länkade till i TS och sedan blir han upprörd när man påpekar att hans uppgifter pekar på att den förra regimen inte alls verkar vara så koruppt som TS har hävdat men nu av misstag (?) råkat slå fast det hela.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

När det gäller punkt 1. så är jag inte beredd att gå så långt att kalla Thailand för en diktatur i.o.m denna lagändring, och det gör mig veterligen inga instutitioner eller internationella organisationer heller, men lagändringen var klart olämplig och det borde både Thaksin och dom som medverkade till att den blev verklighet ha insett, men man får nog räkna med lite demokratiska misstag i unga demokratier och militärkupper är definitivt inget bättre alternativ.

Vad det gäller punkt 2. så hoppas jag att DSI, polis och åklagare kommer fram till att det är olagligt, även jag håller med om det inte alls är säkert att det blir så, anledningen till att jag hoppas att storskaligt dödande och grovt militärt våld mot civila ska vara olagligt är att vi ska slippa sådant igen i Thailand, som ju har en historia av massakrer på studenter, vänstersympatisörer, demokratirörelser och politiska motståndare som ingen någonsin har straffats för, själv hoppas jag därför att detta visar sig vara olagligt och att budskapet till framtida politiker, kungliga rådgivare och generaler blir sluta med det här eller räkna med att hamna i fängelse.

Mvh Isan Lover

"lite demokratiska misstag i unga demokratier".. så du tycker att taxens stöld av statliga resurser skall klassificeras som "lite demokratiska misstag i unga demokratier"

Det finns verkligen ingen anledning att förringa varken det bedrägeriet kring försäljningen av Shin Corp, det arrangerade köpet av marken för Alpine golfbana eller det arrangerade köpet (som lyckades stoppas) av marken i Bangkok eller försöket att med statens pengar köpa Manchester City. Det är inte "lite demokratiska misstag"...det är rena och skära diktatoriska fasoner. Du tillhör nog en mycket lite klick som ser det som "lite demokratiska misstag"

I det sista stycket "glömde" du att nämna mord på mer än 2000 personer inom WOD eller såg du dem ingå i grupperna "studenter, vänstersympatisörer, demokratirörelser och politiska motståndare"?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

I det sista stycket "glömde" du att nämna mord på mer än 2000 personer inom WOD eller såg du dem ingå i grupperna "studenter, vänstersympatisörer, demokratirörelser och politiska motståndare"?

Jag tror han menar att det ingår i "lite demokratiska misstag". Lite spill får man allt räkna med i en ung demokrati.

Ändrades av Prutten
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Om Abhisit gick back eller plus på att vara PM vet vi inget om, själv tvivlar jag verkligen på att det blev ett minusresultat, det enda NACC granskade var ju den f.d regeringens öppna och vita tillgångar i Thailand, vad som finns undangömt i landet och utomlands vet vi inget om.

Man skulle i någon form av enfald kunna tro att du, genom att starta tråden, hade något att säga kring NACC´s arbete. Där hade jag fel igen.

Du var snabb att peka på flygsimulatorerna men det faktum att i stort sett inget pekade på att någon inom regeringen var korrupt; det glömde du visa (annat än genom att länka till en artikel du sannolikt inte läs och förstått)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Man skulle i någon form av enfald kunna tro att du, genom att starta tråden, hade något att säga kring NACC´s arbete. Där hade jag fel igen.

Du var snabb att peka på flygsimulatorerna men det faktum att i stort sett inget pekade på att någon inom regeringen var korrupt; det glömde du visa (annat än genom att länka till en artikel du sannolikt inte läs och förstått)

Hej

Du har säkert rätt i att den f.d justitie ministern har fått simulatorer för 54 miljoner gratis av en slump, det var naturligtvis inte det faktum att han innehade posten som justitie minister i Apishits regering som spelade in, det kunde lika gärna varit en man på gatan eller i Klong Toeys slum som hade fått hem dom. :y16:

Tror du verkligen på det här själv?

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du har säkert rätt i att den f.d justitie ministern har fått simulatorer för 54 miljoner gratis av en slump, det var naturligtvis inte det faktum att han innehade posten som justitie minister i Apishits regering som spelade in, det kunde lika gärna varit en man på gatan eller i Klong Toeys slum som hade fått hem dom. :y16:

Tror du verkligen på det här själv?

Mvh Isan lover

Varför skall en justitieministerier äga flygsimulatorer och vilket är syftet med detta ?

Dom är extremt dyra att underhålla och driva och du kan inte nyttja dom till något annat än pilotutbildning

Värdet på dom är extremt ointressant om man inte skall sälja dom...

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Varför skall en justitieministerier äga flygsimulatorer och vilket är syftet med detta ?

Dom är extremt dyra att underhålla och driva och du kan inte nyttja dom till något annat än pilotutbildning

Värdet på dom är extremt ointressant om man inte skall sälja dom...

Hej

När man har något i sin ägo som är värt 54 miljoner baht så kan man göra vad man vill med dom, även sälja dom.

Men det intresanta är väl hur dom hamnade hemma hos honom, har allt gått rätt till, har militären delat ut mer värdefullt material till politiker eller sig själva?

Dom är ju trots allt värda en liten förmögenhet, och en justitie minister får ju inte ens misstänkas för bestickning och bör absolut inte ta emot sånt här gåva (muta).

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...