Jump to content
IGNORERAD

Bra hotell Bangkok

gst

Recommended Posts

Har ett par bekanta (falanger båda två) som ska åka till Thailand för första gången i vinter. Har blivit ombedd om förslag på bra och trevligt hotell i Bangkok. Min erfarenhet av hotell i Bangkok är dock bara Sukhumvit Soi 4 & Soi 8, och jag är ganska övertygad om att de inte skulle trivas i det området ;)

Min fråga är därför om någon kan komma med förslag på ett bra och trevligt hotell, centralt beläget, där prostitution och synd är så osynligt som möjligt. Positivt om det inte ligger alltför avlägset från Soi 4, eftersom vi delvis kommer att vara i Bangkok samtidigt som dem och redan bokat hotell på Soi 4.

/GSt

Dela på andra sajter

• Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• gst

5

• M33

2

• thaiola

1

• Seaserpent

1

Mest aktiva i denna tråd

Priset är nog inte jätteviktigt, men jag vill ju inte rekommendera alltför dyrt hotell. Upp till 3000 kanske?

/GSt

Dela på andra sajter

The Shangri-la Hotel

Dyrt men värt varenda öre..

Nästan 9000 per natt tycker ju i alla fall jag är i dyraste laget. Vet inte vad de tänkt sig för budget, kanske jag som snålar, men vi klarar oss oftast under 1600, och jag tycker att vi då bor bra :) Har nog aldrig bott dyrare än 2000, tror det dyraste hotell jag bott på var 1800 per natt på Koh Chang, och då var det en riktigt lyxig bungalow.

/GSt

Ändrades av gst
Dela på andra sajter

Priset är nog inte jätteviktigt, men jag vill ju inte rekommendera alltför dyrt hotell. Upp till 3000 kanske?

/GSt

Kronor eller Baht?

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Dela på andra sajter

Har inte bott där själv men hört gott om Amari Residenses, sukhumvit soi 2.

Kolla bilder och omdömen på någon hotellsida, tror det kostar runt 500sek

Mitt favorithotell är Nailert Park, kostar mellan 3400-5000thb ++ för olika rumstyper (ordinarie pris), de billigaste rummen är dock lite sunkiga och exkl frukost.

Swiss business Executive är klart bäst, brukar finnas rabatter så det hamnar på 3000-3500thb ++

Dela på andra sajter

Novotel BKK nära Siam Square

eller

Pathumwan Princess Hotel inte många fotsteg från MBK och med

BTS tar man sig snabbt till Nana.

Dela på andra sajter

En favorit är Amari Watergate. Håller högklass och inte så dyrt att man trillar baklänge och ett kanon läge. http://www.amari.com/watergate/

Annars finns Centerpoint på ett flertal platser i Bangkok, dom är riktigt bra, alltid stora fräscha rum. http://www.centrepoint.com/

Ett annat ställe som håller högklass och bra pris. http://www.aspenbangkok.com/

Går säkert att hitta bättre priser på någon av de stora hotellboknings sidorna typ hotels.com, agoda eller liknande.

Dela på andra sajter

Hej!

Vi bodde på airiyasom villa vid sukhumvit soi 1. Ganska dyr enligt oss men helt klart värt det, mycket trevlig personal och fina rum i 50-tals stuk med närhet till mycket. Rummet vi bodde i var jätte högt i tak och vi hade en balkong med utsikt mot en flod (vet ej vilket) och palmer. Hade bokat rumstyp "studio" men blev uppgraderade till "executive". Det var himmelskt! Förstklassig standard, fick välkomstdrink vid ankomst och färsk frukt, färska blommor i badkar och säng. Pool och hög säkerhet i området. Ligger nära ett sjukhus och marknad med kläder och mat.

Se länken:

http://www.agoda.se/...odkGkAZQ&cklg=1

Ändrades av Amy
Dela på andra sajter

Golden Palace Sukhumvit soi 1 ett gammalt anrikt Hotel från 60-talet, med stora speglar på väggarna så att frun kan mejka sig och kolla att aftonklänningen sitter rätt, rummen har även en rostfri påle för barnen att klättra och klänga på, vill minnas att det fanns lyxig pool i grönmålad betong. Kanske ett av Bangkoks familjevänligaste hotell.

När hotellet byggdes satsades det på kvalitet och därför har ägarna lyckats bevara hotellet i orginalskick utan en enda renovering.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Dela på andra sajter

Kanske lite högt i prisklass men ett skönt hotel www.siamatsiam.com

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Dela på andra sajter

Tack för all hjälp. Har vidarebefordrat era förslag till mina kompisar, så får vi se vad de väljer.

/GSt

Dela på andra sajter

Centre Point Silom är ett ställe jag trivs mycket bra på.

Med en fin utsikt över floden, samt så ligger det ett skapligt köpcenter i byggnaden.

Gångavstånd till skytrain samt flodtaxi...mycket bra utgångspunkt.

http://www.agoda.se/asia/Thailand/Bangkok/centre_point_silom_hotel.html

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Dela på andra sajter

Golden Palace Sukhumvit soi 1 ett gammalt anrikt Hotel från 60-talet, med stora speglar på väggarna så att frun kan mejka sig och kolla att aftonklänningen sitter rätt, rummen har även en rostfri påle för barnen att klättra och klänga på, vill minnas att det fanns lyxig pool i grönmålad betong. Kanske ett av Bangkoks familjevänligaste hotell.

När hotellet byggdes satsades det på kvalitet och därför har ägarna lyckats bevara hotellet i orginalskick utan en enda renovering.

Skojar du eller? Jag har bott ett flertal gånger på Golden Palace och visst det är ganska gammalt och anrikt men det är väl också det enda jag kan hålla med dig om i det du beskriver. Men framförallt sunkigt och absolut inte nån lyxig pool och det är nog bara ett stenkast till prostitution och synd vilket TS inte vill. Och dom flesta som bor där är nog mest ute efter sånt.

Ok jag har nu inte bott där på kanske två år men tror inte det ändrats nämnvärt och framförallt så har ju knappast läget ändrats. Och i detta fall tycker jag en uppfräschning inte skulle skada. I o för sig tror jag dom försökte sig på en sådan för nåt år sen iallafall sa dom det när jag frågade varför dom höjt priset. men jag såg ingen skillnad. och lika jäkla svårt var det att reglera varm och kallvatten i duschen. Nu kanske nån då undrar varför jag då bott där flera gånger jo på grund av ett billigt pris, trevlig personal, dålig fantasi och att vänner bott där och därmed tjatat dit mig . Dessutom ett ra läge som passar mig. Men nu för tiden har jag funnit bättre alternativ för ungefär samma peng.

Men som sagt jag tror du skämtar. Och i så fall tycker du jag ska sluta med det, åtminstone när nån frågar en seriös fråga. Inte säkert alla som inte vet är förstår skämtet. Men det är klart när du skriver påle att klättra i ... men det måste vara nytt jag har aldrig sett såna där

Snucke

Ändrades av Snucke
Dela på andra sajter

Skojar du eller? Jag har bott ett flertal gånger på Golden Palace och visst det är ganska gammalt och anrikt men det är väl också det enda jag kan hålla med dig om i det du beskriver. Men framförallt sunkigt och absolut inte nån lyxig pool och det är nog bara ett stenkast till prostitution och synd vilket TS inte vill. Och dom flesta som bor där är nog mest ute efter sånt.

Ok jag har nu inte bott där på kanske två år men tror inte det ändrats nämnvärt och framförallt så har ju knappast läget ändrats. Och i detta fall tycker jag en uppfräschning inte skulle skada. I o för sig tror jag dom försökte sig på en sådan för nåt år sen iallafall sa dom det när jag frågade varför dom höjt priset. men jag såg ingen skillnad. och lika jäkla svårt var det att reglera varm och kallvatten i duschen. Nu kanske nån då undrar varför jag då bott där flera gånger jo på grund av ett billigt pris, trevlig personal, dålig fantasi och att vänner bott där och därmed tjatat dit mig . Dessutom ett ra läge som passar mig. Men nu för tiden har jag funnit bättre alternativ för ungefär samma peng.

Men som sagt jag tror du skämtar. Och i så fall tycker du jag ska sluta med det, åtminstone när nån frågar en seriös fråga

Snucke

Klart han skämtade:rolleyes:

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Dela på andra sajter

• 8 månader senare...

Centre Point Silom är ett ställe jag trivs mycket bra på.

Med en fin utsikt över floden, samt så ligger det ett skapligt köpcenter i byggnaden.

Gångavstånd till skytrain samt flodtaxi...mycket bra utgångspunkt.

http://www.agoda.se/asia/Thailand/Bangkok/centre_point_silom_hotel.html

Låter bra, har själv bokat 2 nätter där när jag kommer ner, tvättmaskin på rummet inte helt fel :thumbsup:

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...