Jump to content
IGNORERAD

Vad jag retar mig på är när!


acdc

Recommended Posts

Folk som orkar reta sig på andra och skriva det på ett forum, som TYP jag. :)

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • acdc

    12

  • Baa

    7

  • andrejsdenruskige

    4

  • burrabus

    4

Mest aktiva i denna tråd

Hejsan

Att reta sig på någonting är bortkastad tid och slöseri med energi.

MVH Nonki

Kloka ord från en vis man munnen den skall skratta o va glad
Link to comment
Dela på andra sajter

Dom delar ut små gåvor i plastpåsar så fort det händer någon katastrof t.ex.översvämningarna som är aktuella nu,

Det är ju inte fel att hjälpa men när det delas ut så är alltid media med och filmar så dom kan visa hur duktiga dom är, ett himla bugande för plastpåsen. Sedan när familjerna fått hela sitt hem förstört så betalas det inte många baht för deras livsverk att bygga upp ett hem, då hjälper inte plastpåsen nämnvärt.

Ha det

Du kanske inte tänker att de bugar för att få lite mat istället för att svälta dom har ju bara mat för dagen hur tänker du (antagligen på dig själv endast).

Om det blir översvämmning och ditt hus spolas bort i sverige går du då till regeringen eller försäkringsbolaget ?????. Tänk utanför ditt huvud.

Mvh pho

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är enbart röstfiske och inget annat vad hjälper en liten plastpåse som några kändisar delar ut.

Så om du blivit av med allt du äger, så hade du bugat och bockat som tack för den lilla plastpåsen. Nä detta bugande för övermakten är så ledsamt att se när man vet när kamerorna är borta så händer inte mycket för folk som förlorat allt dom äger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är enbart röstfiske och inget annat vad hjälper en liten plastpåse som några kändisar delar ut.

Så om du blivit av med allt du äger, så hade du bugat och bockat som tack för den lilla plastpåsen. Nä detta bugande för övermakten är så ledsamt att se när man vet när kamerorna är borta så händer inte mycket för folk som förlorat allt dom äger.

I plastpåsarna finns mat och vattenflaskor. Det delas ut hundratusentals sådana påsar varje år. Några hundra delas ut av kändisar/politiker. Men minst 99,9% delas ut av helt anonyma hjälparbetare.

Men det är klart. Du svälter och törstar hellre än tar emot hjälp från "övermakten". Även om "övermakten" vanligtvis är helt vanliga medborgare som inte ännu drabbats utan samlar ihop mat och dryck för att hjälpa drabbade.

Och får jag en gåva. Då tackar jag. Oavsett vem givaren är.

Link to comment
Dela på andra sajter

I plastpåsarna finns mat och vattenflaskor. Det delas ut hundratusentals sådana påsar varje år. Några hundra delas ut av kändisar/politiker. Men minst 99,9% delas ut av helt anonyma hjälparbetare.

Men det är klart. Du svälter och törstar hellre än tar emot hjälp från "övermakten". Även om "övermakten" vanligtvis är helt vanliga medborgare som inte ännu drabbats utan samlar ihop mat och dryck för att hjälpa drabbade.

Och får jag en gåva. Då tackar jag. Oavsett vem givaren är.

Det är detta bugande och krypa på knän som jag tycker är så överdrivet skulle vilja se dig krypande på alla fyra för att ta emot plastpåsen

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är detta bugande och krypa på knän som jag tycker är så överdrivet skulle vilja se dig krypande på alla fyra för att ta emot plastpåsen

Krypande på alla fyra i meterdjupt vatten för att få sin nödhjälpspåse! Har du verkligen sett det. Det har aldrig jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är detta bugande och krypa på knän som jag tycker är så överdrivet skulle vilja se dig krypande på alla fyra för att ta emot plastpåsen

Du tanker svenskt min van.

D.v.s. utgar fran de parametrar du blivit uppfodd med, vad ar det som far dig att tro att du vet vilket som passar hos Thai?

Om du kunde radera din hjarna likt ett minneskort, hur skulle det da sett ut?

Du far nog hitta nagot annat att ma daligt over for det har ar en rikstradition i Thailand och det kommer det att vara lange an!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja så länge folket är förtryckt, Ja du har rätt angående att tänka svenskt med det gäller inte mig. Att bara vagga med och inte våga protestera som det är i Sverige idag

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inte direkt påsen som de buggar över utan det handlar mera om kultur att man skall göra så och jag tror inte att någon av dem som får den på bild behöver den på riktigt. De som verkligen behöver påsen kommer aldrig att få den. Sedan kan man lätt tro att Thailändare är fattig men min erfarenhet är att så inte är fallet.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja så länge folket är förtryckt, Ja du har rätt angående att tänka svenskt med det gäller inte mig. Att bara vagga med och inte våga protestera som det är i Sverige idag

Ar dom fortryckta??

Vill dom ha kvar sin tradtion?t

Vagar gor dom i alla fall, men tror du dom vill revoltera? Om du tanker ett snapp sa revolterdes det alldeles ohyggligt for ett par ar sedan, men hovligheten mot t.ex. kungliga rorde man inte vid!

Slapp sargen nu och hitta nagot nytt hatobjekt, du ar ju jakla pahiittig nar det galler kritik! :nyam:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ar dom fortryckta??

Vill dom ha kvar sin tradtion?t

Vagar gor dom i alla fall, men tror du dom vill revoltera? Om du tanker ett snapp sa revolterdes det alldeles ohyggligt for ett par ar sedan, men hovligheten mot t.ex. kungliga rorde man inte vid!

Slapp sargen nu och hitta nagot nytt hatobjekt, du ar ju jakla pahiittig nar det galler kritik! :nyam:

Vad menar du med hatobjekt man har väl rätt att tycka, inte bara acceptera som är så himla Svenskt undrar vem som ligger inne med svensk täncket

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad menar du med hatobjekt man har väl rätt att tycka, inte bara acceptera som är så himla Svenskt undrar vem som ligger inne med svensk täncket

Ha detker

Slappna av lille van.du tycker ju om att inte tycka om..du tycker och andra, inkl mig sjalv svarar,, da ar alltsa vad andra tycker av intet varde och ditt tyckande lag?

Eller hur menar du.

Att accepteraen annan tradion ar knappast att vika sig utan en storre vidsynthet, inte trangsynthet som du tenderar att snudda vid!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Ja svenskar är lite konstiga.

Gnäller över att inte invandrare anpassar sig i Sverige.

Sen åker dom utomlands och vill ha det svenskt.

Svensk mat och traditioner mm mm.

Sen när det inte blir så, då gnäller man på värdlandet.

Då måste det vara bättre att åka hem och sitta i kylan.

Då finns det anledning att gnälla kanske.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Slappna av lille van.du tycker ju om att inte tycka om..du tycker och andra, inkl mig sjalv svarar,, da ar alltsa vad andra tycker av intet varde och ditt tyckande lag?

Eller hur menar du.

Att accepteraen annan tradion ar knappast att vika sig utan en storre vidsynthet, inte trangsynthet som du tenderar att snudda vid!

Jag tycker iallafall att det är för mycket bugande för den där plastpåsen när det är hjälp dom behöver för att bygga upp vad dom förlorat,och då kan du säga vad du vill tradition eller inte jag har sagt vad jag tycker och det står jag för

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja svenskar är lite konstiga.

Gnäller över att inte invandrare anpassar sig i Sverige.

Sen åker dom utomlands och vill ha det svenskt.

Svensk mat och traditioner mm mm.

Sen när det inte blir så, då gnäller man på värdlandet.

Då måste det vara bättre att åka hem och sitta i kylan.

Då finns det anledning att gnälla kanske.

Det var bugandet för påsen det gällde

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var bugandet för påsen det gällde

Och bugandet är väl en del av den Thailändska kulturen/traditionen eller hur ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Och bugandet är väl en del av den Thailändska kulturen/traditionen eller hur ?

Ja för överheten om dom inte bugade för överheten förr så blev dom straffade eller avrättade

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Det var inte så länge sedan det bugades i Sverige också.

Nu kan man kasta tårta på kungen och det blir inga större eftergifter för det.

Frågan är vilket som är bäst.

Respekt eller Bullshit.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är vilket som är bäst. Respekt eller Bullshit.

Blandning kanske, vanligt j:::vla hyfs och respekt för sina medmäniskor

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Respekt går väl bara åt ett håll.

????

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker iallafall att det är för mycket bugande för den där plastpåsen när det är hjälp dom behöver för att bygga upp vad dom förlorat,och då kan du säga vad du vill tradition eller inte jag har sagt vad jag tycker och det står jag för

Nu far du nog ta och kamma dig, ar det nagon sam sagt att du INTE far tycka som du vill, jag skiter totalt i vad du tycker,, men har lagt min syn pa det hela med de argumnt JAG star for, passar inte svaren du far ar det battre att inte fraga!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...