Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways kampanj för Jan-Mars 2013.. tankar?


StefanJ

Recommended Posts

  • Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • StefanJ

    6

  • L64

    3

  • Sam sip sam

    3

  • mamma bäng fan pappa käng

    3

Mest aktiva i denna tråd

hej alla    nu har det hänt igen !!!  thai kärran sen denna gång med 4 timmar , 21 december , ringde till försäkringsbolaget och frågade om det utgår ersättning för mer kostnader ,  jag bommade tåg , fick köpa ny biljett  803 kr   inkl den gamla 576 k,  men nix   försäkringen gäller bara om det är mer än 8 tim sen , ringde till thai i stockholm , en telefonröst sa ungefär detta  , har du reklamationer   skicka mail på detta   sedan kom ett :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: så lång mailadress som var omöjlig att höra ,   nu till min fråga , hur bär man sig åt med en enkel reklamation till thai    mvh   p-king

Du hitta e- post aderesen thais svenska hem sida.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett flygbolag kan väl aldrig vara ansvarig för biljetter som ligger utanför deras sfär? Det är väl sånt vi har försäkringar till!?

Jag vet inte men så tror jag iaf.

Skickat från min U8860 via Tapatalk 2

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett flygbolag kan väl aldrig vara ansvarig för biljetter som ligger utanför deras sfär? Det är väl sånt vi har försäkringar till!?

Jag vet inte men så tror jag iaf.

Skickat från min U8860 via Tapatalk 2

 

Var det svaret jag fick av Finnair efter min försening 30/11, jag kunde prova skicka in kvitton men dom var bara ansvariga för flygresan... annars skulle jag pratat med dom på Arland vid hemkomsten.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej alla    nu har det hänt igen !!!  thai kärran sen denna gång med 4 timmar , 21 december , ringde till försäkringsbolaget och frågade om det utgår ersättning för mer kostnader ,  jag bommade tåg , fick köpa ny biljett  803 kr   inkl den gamla 576 k,  men nix   försäkringen gäller bara om det är mer än 8 tim sen , ringde till thai i stockholm , en telefonröst sa ungefär detta  , har du reklamationer   skicka mail på detta   sedan kom ett :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: så lång mailadress som var omöjlig att höra ,   nu till min fråga , hur bär man sig åt med en enkel reklamation till thai    mvh   p-king

Jag slutade äka med thai för bra många år sedan, då det ta me fan inte gick att åka på utsatt tid. Har tillbringat många timmar på Arlanda med att vänta på Thai. Likasom har det gått åt många nätter på Suvan för att vänta på Thai. Efter det att jag slutat åka med Thai och åker med alla möjliga bolag har det inte varit en massa timmar som gått tillspillo med att vänta på flyget. Om man nu bortser från skitbolaget Lufthansa som vi åkte med i sommar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man köpt biljetten hos resebyrå ska man kontakta dom, man får iaf kontakt uppgifter om de inte handhar

reklamationer. Man kan ju prova http://thaiairways.se/index.php/sv/kontakt/synpunkter via deras svenska hemsida.

hej  försökte fylla i uppgifterna  men fan , alla möjliga fel ,  som  ej  giltig e-mail adress,  fel tele nummer , ska man skriva  jävla  skit thai eller , fann va trött man blir

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai airways har sedan många år satt i system att ändra midnattsavgången till tidig morgon på arn/cph flighten. Finns säkert statistik men orkar inte. Eftermiddagskärran från scandinavien kommer iallafall iväg i tid så bolaget har kärran tillbuds nästa morgon. Helt sjukt att det får fortsätta så här. FÖ så är det ruttna 1980 tals 747or med standard från den eran. Arn och Chp är hårt mobbade men många anser att Thai är enda rätta.Skepp ohoy

En katoey är en tjej med glimten i örat

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha råkt med Thai i många år och aldrig råkat ut för några förseningar. Konstigt om det är

 

så ofta förekommande.

 

 

Edit : Varför blanda in Danmark ? Vi bor väl i Sverige ?

 

Och då åker man från Arlanda  :14:

Ändrades av Khemmarat

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket

Har nyttjat Thai air i 17års tid till o från o bara blivit försenad en gång o de va i Don Muang o det gjorde inget en natt på Amari med middag fri minibar o frukost, och ett telefon samtal i god tid före så man visste vad som väntar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig varit med om någon större försening med Thai till och från Sverige...konstigt vilken otur vissa verkar ha!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig varit med om någon större försening med Thai till och från Sverige...konstigt vilken otur vissa verkar ha!
Instämmer aldrig haft problem

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Tre ggr av tre bokningar med Thai så har det gått åt helvete med avgångstiderna, en av gångerna dock självförvållat. Alla tre gånger med nya inrikesbiljettköp som följd.
Opålitlighet är bara förnamnet, alternativt så är jag född med otur.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tre ggr av tre bokningar med Thai så har det gått åt helvete med avgångstiderna, en av gångerna dock självförvållat. Alla tre gånger med nya inrikesbiljettköp som följd.

Opålitlighet är bara förnamnet, alternativt så är jag född med otur.

Men du har en jävla tur i kärlek  :crazy:  :thumbsup:

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ring Nonki

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

 

Ja, jag frågar bara efter kalsong numret.hehe.skoja bara och skämt åsido..

Du är så välkommen Mamma.jag lovar att du får ett pris utan att uppge ett enda dugg om personerna som eventuellt skall åka.

 

MEN, som regtel är det bra om man får namn och födelsedatum när man kollar pris, detta för att om det är lite ont om platser så gör jag en prelimninär bokning på den förfrågan jag får. På detta sätt har jag säkrat upp platserna och kan stå till det pris jag offererar. 

Om jag inte har namn så kan jag inte göra detta utan kan då endast ge priset på det jag ser att jag kan boka just då.. Om du kunden sedan efter ett par dagar bestämmer sig för mitt erbjudande kanske inte platserna finns kvar längre...

Det är anledningen till att åtminstone jag tycker det är bra med namn och ålder, samt antal resande på det jag skall offerera.

 

Men jag får mängder av förfrågningar utan namn och dessa får naturligtvis också svar men då med en notering om att detta är vad som finns om man bokar just nu.

 

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Vet inte om detta hamnar i rätt tråd, men orkar inte leta mer...
 
dreamlinern 787 provflyger igen

http://www.aftonbladet.se/resa/flyg/article16407190.ab

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...

Ny kampanj för våren 2014. (Jade Travel)

 

post-7697-0-05276300-1383059214.jpg

 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...