Jump to content
IGNORERAD

Långtidsparkering vid Arlanda?

Tujtuj

Recommended Posts

Vilken brukar ni använda? Jag har tidigare alltid använt Linds krog, men räknade ut att 22 dagars parkering i nov-dec skulle kosta 960 kr i år, mot 800 förra året.

Såg att parkering i parkeringshuset vid terminal 2 skulle kosta 1040 kr för samma period vilket ju låter rätt ok bortsett från att man måste gå genom hela flygplatsen för att komma till terminal 5.

Någon som har testat parkeringen vid terminal 2 eller har bra tips om andra parkeringar?

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Dela på andra sajter

• Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Tujtuj

7

• måne

4

• Soengsang

3

• RoiET

3

Mest aktiva i denna tråd

Benstocken har vi använt och det funkar bra.Sen fanns det nåt annat åt Märstahållet som jag inte kommer ihåg namnet på(billigast iaf.)Där stog vi 31 dagar för 900

Ändrades av måne

Måne

Dela på andra sajter

Benstocken har vi använt och det funkar bra.Sen fanns det nåt annat åt Märstahållet som jag inte kommer ihåg namnet på(billigast iaf.)Där stog vi 31 dagar för 900

Japp, jag kollade även Benstocken, men de har samma priser som Linds krog.

Dela på andra sajter

Måby är ofta,har jag fått för mig, lite billigare.

850 kr för samma period. Ser ut att vara lite längre från Arlanda än t.ex. Linds krog.

Dela på andra sajter

Återkommer med namnet på den andra

Europark vid Arlanda stad köpcentrum?

Annars kan man stå vid någon bensinmack en vecka, det har jag gjort tex Shell Upplands Väsby= 0.-! :ok:

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Stått Måby några gånger, har fungerat bra.

Skulle tro att alla är likvärdiga, det som kan skilja är väl priset.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Måby har jag använt några ggr för ett antal år sedan. Jag tycker det fungerat bra med lämning/hämtning, starthjälp. De är också bland de billigare.

22dagar för 850kr.

Dela på andra sajter

Hade varit intressant att veta om perkeringshuset vid terminal 2 är ett sådant utan väggar, dvs kallgarage, eller uppvärmt. Om det är uppvärmt är ju priset grymt bra.

Dela på andra sajter

Hade varit intressant att veta om perkeringshuset vid terminal 2 är ett sådant utan väggar, dvs kallgarage, eller uppvärmt. Om det är uppvärmt är ju priset grymt bra.

Om jag någon gång i framtiden kommer att använda långtidsparkering så kommer jag nog att stå i parkeringshus, i alla fall om det är på sommaren, är man borta i 1-2 månader och ha bilen ute under bar himmel gassande sol är inte bra, min backspegel lossnade i vindrutan bla, och det var nog pga den enorma värme som blev i bilen dag efter dag stående ute, hela högsommaren.

Så om det är ekonomiskt rimligt så blir det parkerings hus nästa gång!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Varför inte lämna bilen på Pantbanken? Avgiften blir säkert mycket läger om ni belånar bilen till 5 tusen sek :crazy:

Dela på andra sajter

Lämna bilen hemma, åk tåg till arlanda, hiss upp till avgångshallen checka in, flyg.

Tillbaka till arlanda, ut genom tullen, gå genom ankomsthallen upp en trappa och hissen ner till tåget. Sätt er vid fönsterbordet och börja surfa. Kompisarna hämtar er på stationen hemmavid.

Dela på andra sajter

Lämna bilen hemma, åk tåg till arlanda, hiss upp till avgångshallen checka in, flyg.

Tillbaka till arlanda, ut genom tullen, gå genom ankomsthallen upp en trappa och hissen ner till tåget. Sätt er vid fönsterbordet och börja surfa. Kompisarna hämtar er på stationen hemmavid.

Ska man åka tåg så måste man ju vara ute i så fruktansvärd lång tid före, järnvägen är ju inte just det punktligaste färdmedlet i Sverige, åker man tåg får man kallt räkna med en försening eller annat trassel.

Dela på andra sajter

Vi stod i parkeringshuset vid Terminal 2 (P21) för två år sedan och det är ett kallgarage utan väggar. Betalade då bara 900 kr för 28 dagar och det kändes bra att ha bilen stående under tak en månad mitt i vintern istället för att ha den stående utomhus.

/Krille

Dela på andra sajter

Ska man åka tåg så måste man ju vara ute i så fruktansvärd lång tid före, järnvägen är ju inte just det punktligaste färdmedlet i Sverige, åker man tåg får man kallt räkna med en försening eller annat trassel.

Jag har helt slutat åka tåg. Maken till pajasföretag får man leta efter. Det går inte att lita på tidtabellerna vintertid. Synd för jag hade tänkt nyttja tåg mera eftersom det är ett skönt sätt att färdas men vitsen försvinner ju när man inte vet att tidtabellen kan hållas.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Dela på andra sajter

Vi åker oftast på sommarn och då blir det tåg, och det har gått bra. Vi har haft marginaler ifall det ska hända något. Vill inte påstå att flyget har några bättre tider fast de är pålitligare. Är man ute i tid får man bra pris. Då har man råd att till och med loosa en biljett på hemvägen om man inte skulle hinna boka om. På nervägen får det inte hända något, därför har vi alltid sett till att man har någon kompis som kan göra en uttryckning om det skulle krisa på sista delen av tågresan.

På vintern har det oftast blivit bilen eller flyget.

Dela på andra sajter

Fick svar från Arlandas information som bekräfter det Krille redan sagt, dvs att parkeringshuset vid terminal 2 inte är uppvärmt. Bokade ändå då bilen ju iaf står innomhus och eftersom priset knappt skiljer sig från övriga parkeringars utomhusplatser. 1040 kr för 22 dgr blev det.

Dela på andra sajter

Fick svar från Arlandas information som bekräfter det Krille redan sagt, dvs att parkeringshuset vid terminal 2 inte är uppvärmt. Bokade ändå då bilen ju iaf står innomhus och eftersom priset knappt skiljer sig från övriga parkeringars utomhusplatser. 1040 kr för 22 dgr blev det.

Måby är visserligen utomhus, men dom startar ju upp bilen så den är varmkörd när du kommer, och lämmnar och hämtar efter fligtnummer på månlanda.

Att ha en bil stå i parkeringshus i 22 dgr på vintern är väl nästan att be om problem med kallstarten

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...