Jump to content
IGNORERAD

Långtidsparkering vid Arlanda?


Tujtuj

Recommended Posts

Måby är visserligen utomhus, men dom startar ju upp bilen så den är varmkörd när du kommer, och lämmnar och hämtar efter fligtnummer på månlanda.

Att ha en bil stå i parkeringshus i 22 dgr på vintern är väl nästan att be om problem med kallstarten

Var det inte en privatpersson som hjälpte Clion vid en resa

förra året, Han lät parkera Clion (bilen) i huset hemma pch skjutsade familjen

till & från Arlanda. Går det inte att få tag på den Gentlemannen :crazy::14::17:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tujtuj

    7

  • måne

    4

  • Soengsang

    3

  • RoiET

    3

Mest aktiva i denna tråd

Måby är visserligen utomhus, men dom startar ju upp bilen så den är varmkörd när du kommer, och lämmnar och hämtar efter fligtnummer på månlanda.

Att ha en bil stå i parkeringshus i 22 dgr på vintern är väl nästan att be om problem med kallstarten

Detta står på Arlandas hemsida:

"Startproblem

Får du problem med att starta bilen hjälper Assistancekåren till utan extra kostnad. Gäller inte långtidsparkeringen Arlanda Långtid Alfa."

Säkert lite krångligare än på tex Måby där det är bemannat eftersom man måste ringa Assistancekåren, men kör man Audi så behöver man ingen hjälp (hoppas jag) :y2:

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas att du inte har någon dyr bil om du skall lämna den hos Måby. Det har hänt att de som jobbar där har lånat bilar där. Vet en som kraschade en Porsche där som han lånade.

Skall väl säga att detta var i början av 80-talet.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Brukar alltid stå på Benstocken...790:- för 16 dgr å bussen går typ var 10 onde minut...enkelt...

Always look @ the bright side of life..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har provat både Benstocken och Måby. Visst Benstocken är fräsch och modern men lika väl bara en stor parkering. Det var inte kul att komma till en helt igenfrusen bil som stått i en månad mitt i vintern. Det tog en bra stund att skrapa av all snö och is. Jag hade tur att bilen startade.

På måby däremot är sådana saker redan fixat när man kommer i sina nästan obefintliga vinterkläder.

Dessutom är Måby billigare så jag ställer mig alltid där. Servicen är utmärkt.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar stå på Betaparkeringen för 250 sek per 4veckor. Anställda har personalparkering där för det fina 250 sek/månad.

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

Käre vän ! Jag skrev personalparkering. Vi som är anställda på Arlanda har den förmånen att ha en personalparkering för det fina priset av 250 sek /månad likväl vi har personalkort på Arlandaexpress samt Flygbussarna och Swebuss.

mvh Repe

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

Käre vän ! Jag skrev personalparkering. Vi som är anställda på Arlanda har den förmånen att ha en personalparkering för det fina priset av 250 sek /månad likväl vi har personalkort på Arlandaexpress samt Flygbussarna och Swebuss.

mvh Repe

Bara att gratulera, men inte särskilt informativt för oss övriga här på forumet som inte har tillgång till personalparkeringen, vilket torde omfatta ca 99,8%

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...