Jump to content
IGNORERAD

Hotel Avenue Inn, Soi Welcome, Jomtien


Hotell Avenue Inn Jomtien

Recommended Posts

Var inom idag och åt en pytt i panna, nu förstår jag varför det serveras slottstek och plommonspäckad fläskkarré så att dom har något å göra pytt på ;) frugan fick sin gravlax, alla nöjda och glada.

Ser fram emot nästa besök.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 585
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Hotell Avenue Inn Jomtien

    199

  • Sam sip sam

    30

  • Towe

    21

  • Herr Chang

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Var inom idag och åt en pytt i panna, nu förstår jag varför det serveras slottstek och plommonspäckad fläskkarré så att dom har något å göra pytt på ;) frugan fick sin gravlax, alla nöjda och glada.

Ser fram emot nästa besök.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Pytt på karre är en höjdare

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Har visst missat denna tråden. Men har iaf läst igenom den nu och absolut finns det skitstövlar som bara letar fel...

Personligen tänker jag ta mig dit och käka för att skaffa mig en egen uppfattning, oavsett vad andra tycker.

Har någon vart där, provat, och vart missnöjd, visst det köper jag... Men dom som gnäller verkar inte ha varit där.

Tror detta är ett kanon ställe så som sagt, jag ska prova...

Ses i November Björn!

Håller med dig till fullo vi kan åka dit ihop bor på "DARKSIDE" he he gärna en torsdag

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dig till fullo vi kan åka dit ihop bor på "DARKSIDE" he he gärna en torsdag

Tycker jag låter bra, finns på plats från 2:a nov

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni är alla välkomna, jösses va roligt med alla dessa positiva gubbs...

MVH

Björn

Lugn tills jag kommer he he ,ska prova ärtsoppan till att börja med

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

Fredag, och dagen "innan". Kanske vi får "läska" med;

Kokt Lax, spenatstuvning, ris eller potatis och vitvinsås

Välkomna..

MVH

Björn

post-9932-0-63766800-1350028182.png

Ändrades av Hotell Avenue Inn Jomtien

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Tittar förbi om ca 1 månad med några glada vänner... har du thai mat också eller är det bara farangföda till lunch ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tittar förbi om ca 1 månad med några glada vänner... har du thai mat också eller är det bara farangföda till lunch ?

Några mer tapp?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Några mer tapp?

Bara säkra kort kvar... blir det någon mer så vet jag att du är förste köpare på biljetten :17:

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dig till fullo vi kan åka dit ihop bor på "DARKSIDE" he he gärna en torsdag

Jaha du ska spara in på Bath bus stålarna??? Jaa käka Ärtsoppa å flyga på gaserna hem. jaja. hehe

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

Tittar förbi om ca 1 månad med några glada vänner... har du thai mat också eller är det bara farangföda till lunch ?

Hejsan, kolla menyn på vår hemsida: http://www.avenueinn-jomtien.com/

Vi har ett bra utbud på thairätter också.

Välkomna..

MVH

Björn

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

Blir de julbord här till jul?

Vi får se framåt den tiden, allting har ju med tillgång och efterfrågan att göra. Jag kommer

att meddela här i tråden hur det blir, så ni alla vet läget då!!!

MVH

Björn

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Björn. Allt ser ju ganska bra ut med ditt/erat ställe.Men som gammal veteran som jag är så blir jag lite tveksam på priserna. Jag brukar ju bo på ganska lyxliga ställen för ca 200b natten och äta för ca 40b per måltid.Nu när jag ser era priser ser det nästan ut som att ni försöker köra farangpriser på grejerna så man blir ju lite orolig för att man ska bli blåst. Men om jag skulle ha vägarna förbi så kan vi kanske förhandla lite ;-) :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Björn. Allt ser ju ganska bra ut med ditt/erat ställe.Men som gammal veteran som jag är så blir jag lite tveksam på priserna. Jag brukar ju bo på ganska lyxliga ställen för ca 200b natten och äta för ca 40b per måltid.Nu när jag ser era priser ser det nästan ut som att ni försöker köra farangpriser på grejerna så man blir ju lite orolig för att man ska bli blåst. Men om jag skulle ha vägarna förbi så kan vi kanske förhandla lite ;-) :crazy:

Å jösses finns det verkligen människor som du här i detta livet???? Åker ner på kanonsemester till Thailand, och gnetar sig fram i livet härnere!!!! Jösses unna dig själv nånting i livet istället. Förhandla lite,,, vadå förhandla, varför då?? Klarar du inte av att gå på restaurant och pröjsa SEK: 45:- för en middag, fortsätt då att kohandla med gatuförsäljarna som du är van vid.

Jösses man tror inte det är sant.. :jester: :jester: :jester:

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Björn. Allt ser ju ganska bra ut med ditt/erat ställe.Men som gammal veteran som jag är så blir jag lite tveksam på priserna. Jag brukar ju bo på ganska lyxliga ställen för ca 200b natten och äta för ca 40b per måltid.Nu när jag ser era priser ser det nästan ut som att ni försöker köra farangpriser på grejerna så man blir ju lite orolig för att man ska bli blåst. Men om jag skulle ha vägarna förbi så kan vi kanske förhandla lite ;-) :crazy:

Lyxiga ställen för 200 baht, vad har du för uppfattning om lyx? -96 betalde jag 250-300 baht för ett AC rum på Royal Hotel Soi BJ, det "lyxiga" rummet med kyl och tv gick för 350, inga av dessa rum var lyxiga.

En American Breakfast på P72 kostade då 50 baht.

Nu har jag inte sett rummen hos Björn, men maten håller helt klart bra pris när man ser till vad man får.

Pytt 165 baht 35 SEK, korvmacka 95 baht 20 SEK och gravlax tallrik 220 baht dryga 40 spänn.

Varken dyrt eller svenska priser. Äter du ute i Sverige?

Nu är det ju så att priser på råvaror har gått upp även i Thailand under de senaste 20 åren...

Sent from my iPad using Tapatalk HD

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

Blir de julbord här till jul?

Gawar!!

Vi har haft julbord de sista 5-6 åren faktiskt. Men jag brukar köra med det en dag bara, inte som hemma i Sverige alltså. Och det blir då på julafton. Vi kommer även att ha jultallrik för kunderna under mellandagarna efter julaftonen.

Väl mött

Björn

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyxiga ställen för 200 baht, vad har du för uppfattning om lyx? -96 betalde jag 250-300 baht för ett AC rum på Royal Hotel Soi BJ, det "lyxiga" rummet med kyl och tv gick för 350, inga av dessa rum var lyxiga.

En American Breakfast på P72 kostade då 50 baht.

Nu har jag inte sett rummen hos Björn, men maten håller helt klart bra pris när man ser till vad man får.

Pytt 165 baht 35 SEK, korvmacka 95 baht 20 SEK och gravlax tallrik 220 baht dryga 40 spänn.

Varken dyrt eller svenska priser. Äter du ute i Sverige?

Nu är det ju så att priser på råvaror har gått upp även i Thailand under de senaste 20 åren...

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Å jösses finns det verkligen människor som du här i detta livet? ??? Åker ner på kanonsemester till Thailand, och gnetar sig fram i livet härnere!!!! Jösses unna dig själv nånting i livet istället. Förhandla lite,,, vadå förhandla, varför då?? Klarar du inte av att gå på restaurant och pröjsa SEK: 45:- för en middag, fortsätt då att kohandla med gatuförsäljarna som du är van vid.

Jösses man tror inte det är sant.. :jester: :jester: :jester:

uncen...

Ha ha , begriper ni inte att han driver med er eller skojar rättare sagt ha ha , kul att han kan trigga i gång dom gamla stofilerna :crazy:

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha , begriper ni inte att han driver med er eller skojar rättare sagt ha ha , kul att han kan trigga i gång dom gamla stofilerna :crazy:

Tror inte det är ett skämt, vet flera ställe på Soi Welcome som tar 150-170 baht per natt, och då har rummen både minibar, jacuzzi, aircon och självklart ingår både frukost och lunch, samt på ett av hotellen även en privat "städerska". Man skall minsann inte slösa med pengar i onödan så det gäller att ha koll på vad man verkligen kan få för sina baht.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha , begriper ni inte att han driver med er eller skojar rättare sagt ha ha , kul att han kan trigga i gång dom gamla stofilerna :crazy:

Eller så är han bara sådan faktiskt. Jag vidhåller! Åka på en dyr semester och leva som en hund, ja det ger ju bra reklam för en själv och övriga svenskar.

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller så är han bara sådan faktiskt. Jag vidhåller! Åka på en dyr semester och leva som en hund, ja det ger ju bra reklam för en själv och övriga svenskar.

uncen...

För mig får folk leva precis hur dom vill ,som hund,katt eller råtta up to them

Link to comment
Dela på andra sajter

Å jösses finns det verkligen människor som du här i detta livet? ??? Åker ner på kanonsemester till Thailand, och gnetar sig fram i livet härnere!!!! Jösses unna dig själv nånting i livet istället. Förhandla lite,,, vadå förhandla, varför då?? Klarar du inte av att gå på restaurant och pröjsa SEK: 45:- för en middag, fortsätt då att kohandla med gatuförsäljarna som du är van vid.

Jösses man tror inte det är sant.. :jester: :jester: :jester:

uncen...

Och allt som skrivs på internet sväljer du med hull och hår :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...