Jump to content
IGNORERAD

Hotel Avenue Inn, Soi Welcome, Jomtien


Hotell Avenue Inn Jomtien

Recommended Posts

  • Svar 585
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Hotell Avenue Inn Jomtien

    199

  • Sam sip sam

    30

  • Towe

    21

  • Herr Chang

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sam sip sam
Hehe... visst är det så. Men det är ju inte lätt att veta hur det smakar på en restaurang man besöker för första gången.

 

Herr Chang har talat.

Det är som ett lotteri

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
Det är som ett lotteri

 

Och det är ju det som gör det spännande!

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ja kaffe blev det med en kaka till gillar jag ,så fick man ta en räkmacka ocksåa7ytyhur.jpg3yseresu.jpg

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Jösses va gott det där ser ut... Har du googlat det eller? ???:nyam:  :not_i:

 

MVh

Björn,

Jo goooooogles är my best friend he he

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte fantastisk när vissa hela tiden bara letar efter fel..

Verkar ha för mycket fritid..

Lycka till Björn!

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Jag råkade helt plötsligt stå utanför Björns ställe vid min snabbvisit i Jomtien.

Så jag gick in och beställde en winersnitsel som smakade utmärkt.

Kommer inte ihåg vad den kostade men det är ju inte det viktigaste,

 

Jag ringde även Björn om ett rum men han hade inget ledigt just då.

Inte enkelt att fixa när man vill ha det samma dag som man ringer.

 

Jag kommer gärna in och äter igen om jag är i närheten.

mvh Mr N-N

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

Det var ett tag sedan nu, men haft lite mycket att göra...Här kommer i alla fall lite matgodis.

Fredag idag igen,

 

- Kokt Lax, spenatstuvning, ris eller potatis och vitvinsås

ELLER

- Stekt potatis, bacon-macka

 

Bacon är rökt och rimmat sidfläsk, alternativt orökt sidfläsk smaksatt med rökarom, som vanligen steks i tunna skivor eller tärningar. Det förekommer i frukostsammanhang, framför allt i England, Danmark och USA, och äts då ofta tillsammans med stekta ägg eller äggröra. Bacon kan också bland annat användas som en del av fyllningen på en pizza, tacos eller i en hamburgare.

 

Det finns två olika typer av bacon. Det bacon som säljs mest i Sverige är likt den första typen, som internationellt brukar benämnas "amerikanskt bacon".Denna baconsort har hög fetthalt (cirka 50 procent). Den andra typen, "kanadensiskt bacon" (även kallat back bacon) är inte lika fet och påminner mer om rökt skinka. Bacon som säljs på Irland eller i Storbritannien är oftast inte heller lika fet som det amerikanska.

 

post-9932-0-12030800-1362702612.png

post-9932-0-46546000-1362702626.png

post-9932-0-43179500-1362702681.jpg

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien
Jag råkade helt plötsligt stå utanför Björns ställe vid min snabbvisit i Jomtien.

Så jag gick in och beställde en winersnitsel som smakade utmärkt.

Kommer inte ihåg vad den kostade men det är ju inte det viktigaste,

 

Jag ringde även Björn om ett rum men han hade inget ledigt just då.

Inte enkelt att fixa när man vill ha det samma dag som man ringer.

 

Jag kommer gärna in och äter igen om jag är i närheten.

mvh Mr N-N

 

Hejsan, och tack för senast, det var synd på rummet där, men glad att du gillade maten.

Välkommen åter.

 

MVH

Björn,

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Tja, det är väl det minsta man kan begära att om man anger priser på en hemsida så skall de stämma.

 

MVH Nonki

Tja, du skriver i ditt forum att din butik ligger på ny adress men på hemsidan så står en annan adress?

Det är väl det minsta man kan begära att om man anger en adress på en hemsida så skall de stämma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, du skriver i ditt forum att din butik ligger på ny adress men på hemsidan så står en annan adress?

Det är väl det minsta man kan begära att om man anger en adress på en hemsida så skall de stämma.

Hejsan

 

Ja, det kan jag verkligen hålla med dig om.

 

Jag erkänner mig besegrad, tackar för påstötningen och skall ändra detta under söndagen. En av anledningarna, ingen ursäkt, till att jag inte tänkt på detta, är att jag länge tänkt lägga en helt ny hemsida...men som sagt, ingen ursäkt.

 

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

Söndag idag, kanske lite sega vissa av Er trähattar? Kom över på en bit mat

som kanske skulle passa dagens "form"...:

 

- Slottstek, kokt potatis, gräddsås samt lingon

ELLER

- Beef stroganoff, rice / potatoes

 

Välkomna,

Björn

 

Beef Stroganoff or Beef Stroganov is a Russian dish of sautéed pieces of beef served in a sauce with smetana or sour cream. From its origins in 19th-century Russia, it has become popular around the world, with considerable variation from the original recipe.

 

Elena Molokhovets' classic Russian cookbook A Gift to Young Housewives (1861) gives the first known recipe for Govjadina po-strogonovski, s gorchitseju "Beef à la Stroganov, with mustard" which involves lightly floured beef cubes (not strips) sautéed, sauced with prepared mustard and bouillon, and finished with a small amount of sour cream: no onions, no mushrooms. An 1890 competition is sometimes mentioned in the dish's history, but both the recipe and the name existed before then. A 1912 recipe adds onions and tomato paste, and serves it with crisp potato straws, which are considered the traditional side dish in Russia.[2] The version given in the 1938 Larousse Gastronomique includes beef strips, and onions, with either mustard or tomato paste optional.

 

After the fall of Imperial Russia, the recipe was popularly served in the hotels and restaurants of China before the start of the Second World War. Russian and Chinese immigrants, as well as U.S. servicemen stationed in pre-Communist China, brought several variants of the dish to the United States, which may account for its popularity during the 1950s. It came to Hong Kong in the late fifties, with Russian restaurants and hotels serving the dish with rice, but not sour cream. In the version often prepared in the USA today in restaurants and hotels, it consists of strips of beef filet with a mushroom, onion, and sour cream sauce, and is served over rice or pasta.

 

In the UK and Australia, a recipe very similar to that commonly found in the USA has become popular, generally served with rice. British pubs usually serve the dish to a creamy white wine style recipe, whereas more 'authentic' versions are often red stews with a scoop of sour cream separately served on top.

 

Larousse Gastronomique lists Stroganov as a cream, paprika, veal stock and white wine recipe. The Brazilian variant includes diced beef or strips of beef (usually filet mignon) with tomato sauce, onions, mushrooms and heavy whipping cream. Stroganoff is also often made with strips of chicken breast rather than beef (also called fricassee in some restaurants in Brazil). Brazilians also prepare stroganoff with chicken or even shrimp instead of beef. It is commonly served with potato sticks, as in Russia, but with the addition of white rice. Sometimes one can also see creative servings of estrogonofe, such as a crepe filling, a topping for baked potatoes, or on pizzas. Many recipes and variations exist: with or without wine, with canned sweet corn, with ketchup instead of tomato sauce, etc.

 

Stroganoff is also popular in the Nordic countries. In Sweden, a common variant is korv-stroganoff (sausage stroganoff), which uses the local falukorv sausage as a substitute for the beef. In Finland, the dish is called makkarastroganoff, makkara meaning any kind of sausage. Beef stroganoff is, however, also a common dish. Diced brined pickles are also a normal ingredient in Finnish stroganoff.

 

Stroganoff's popularity extends to Japan, where it is most commonly served with white rice, or white rice seasoned with parsley and butter. Its popularity increased dramatically with the introduction of "instant sauce cubes" from S&B corporation. These are cubes with dried seasoning and thickening agents that can be added to water, onion, beef, and mushrooms to make a stroganoff-style sauce. Additionally, Japanese home recipes for stroganoff frequently call for "non-traditional" Japanese ingredients, such as small amounts of soy sauce.

 

Beef Stroganoff is popular in Iran, where it is made with strips of lean beef fried with onion and mushroom, then further cooked in cream and topped with french-fried style potato crisps.

 

 

post-9932-0-85317600-1363483714.png

post-9932-0-34984000-1363483821.png

post-9932-0-74567500-1363483840.jpg

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

Dagens "dagens" idag på onsdag är:

 

- Bratwurst med potatismos, Färsfylld paprika, ris, tomatsås

ELLER

- Räksmörgås

 

 

Serves four:

4 sandwiches, preferably use some darker bread, perhaps with rye.
4 dl of fresh peeled Shrimps
2 Tomatoes, sliced
2 hard boiled Eggs, sliced

Cucumber, sliced (a few slices is enough)
Mayonnaise (store bought is totally fine)
Lettuce
Lemon
Dill
Butter

1. Butter the sandwiches. Put on lettuce, tomatoes, cucumber, eggs, shrimps and top with the mayonnaise. Squeeze over a few drips of lemon and garnish with dill-sprigs.

Serve with a cold beer, and maybe an icecold shot of vodka.

 

post-9932-0-88606100-1363749305.jpg

post-9932-0-93035900-1363749375.jpg

post-9932-0-57171900-1363749403.jpg

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Nyhet!

 

Ryktet säger!!

 

Björn skall börja med tunnbrödrulle och halv special, korvarna skall visst vara riktiga wienerkorvar

och hemkört potatismos, ryktet säger att man kommer att få riktig pucko till.

Undra om man kan få riktig räksallad till? 

 

Gött mos i jomtien//

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Nyhet!

 

Ryktet säger!!

 

Björn skall börja med tunnbrödrulle och halv special, korvarna skall visst vara riktiga wienerkorvar

och hemkört potatismos, ryktet säger att man kommer att få riktig pucko till.

Undra om man kan få riktig räksallad till? 

 

Gött mos i jomtien//

 

 

 

Nung din gamle indian!!!

 

Dina önskedrömmar kanske inte alltid stämmer överens med verkligheten. Dock så har jag faktiskt haft

funderingar åt det hållet. Men kommit fram till att det kommer att skapa en stor mängd extra-arbete för min

del, och det kanske jag inte letar efter just nu i alla fall.

 

Men tack i alla fall för att du tänker på mig. Framtiden får utvisa vad som kommer att komma på matsedeln.

 

Väl mött,

Björn,

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Nung din gamle indian!!!

 

Dina önskedrömmar kanske inte alltid stämmer överens med verkligheten. Dock så har jag faktiskt haft

funderingar åt det hållet. Men kommit fram till att det kommer att skapa en stor mängd extra-arbete för min

del, och det kanske jag inte letar efter just nu i alla fall.

 

Men tack i alla fall för att du tänker på mig. Framtiden får utvisa vad som kommer att komma på matsedeln.

 

Väl mött,

Björn,

Björn inloggad som Uncen he he

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Nyhet!

 

Ryktet säger!!

 

Björn skall börja med tunnbrödrulle och halv special, korvarna skall visst vara riktiga wienerkorvar

och hemkört potatismos, ryktet säger att man kommer att få riktig pucko till.

Undra om man kan få riktig räksallad till? 

 

Gött mos i jomtien//

Vad är riktig räksallad ? finns ju otaliga märken och sorter ,vilken är riktig

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Björn inloggad som Uncen he he

Läser du lite i tråden så skriver de ju att de är bra vänner, så att en polare skriver ett inlägg från ens dator är ju inte speciellt ovanligt

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Dagens "dagens" idag på onsdag är:

 

- Bratwurst med potatismos, Färsfylld paprika, ris, tomatsås

ELLER

- Räksmörgås

 

 

Serves four:

4 sandwiches, preferably use some darker bread, perhaps with rye.

4 dl of fresh peeled Shrimps

2 Tomatoes, sliced

2 hard boiled Eggs, sliced

Cucumber, sliced (a few slices is enough)

Mayonnaise (store bought is totally fine)

Lettuce

Lemon

Dill

Butter

1. Butter the sandwiches. Put on lettuce, tomatoes, cucumber, eggs, shrimps and top with the mayonnaise. Squeeze over a few drips of lemon and garnish with dill-sprigs.

Serve with a cold beer, and maybe an icecold shot of vodka.

Kanon att du börjat med riktigt bröd till räkmackorna

Link to comment
Dela på andra sajter

Räksallad: Handskalade räkor, majonnäs, färsk dill och lite vitpeppar.

 

Köpesallad går bort!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Läser du lite i tråden så skriver de ju att de är bra vänner, så att en polare skriver ett inlägg från ens dator är ju inte speciellt ovanligt

Behöver inte läsa i tråden för det ,vet att Uncen brukar bo där och då loggar han in på Björns dator och sedan glömt att loggat ut

så inget märkvärdigt med det ,lite roligt bara he he

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill att ni börjar med Eldgryta, då har ni en kund som kommer bli er nya stammis.

 

Eldgryta och en kall starkis, mums

 

Nung

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...