Jump to content
IGNORERAD

Hotel Avenue Inn, Soi Welcome, Jomtien


Hotell Avenue Inn Jomtien

Recommended Posts

Vi var där i går(fredag) och åt lite olika maträtter själv blev det en cordon blue fullt godkänd,de övriga var också nöjda

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 585
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Hotell Avenue Inn Jomtien

    199

  • Sam sip sam

    30

  • Towe

    21

  • Herr Chang

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vi var där i går(fredag) och åt lite olika maträtter själv blev det en cordon blue fullt godkänd,de övriga var också nöjda

Inga bilder på maten

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

söndagen "mullrar" in och idag bjuder vi på:

Slottstek, kokt potatis, gräddsås samt lingon,

Chicken wings, sweet chilli sauce

Välkomna

Björn,

Cayenne pepper hot sauce and melted butter or margarine are the basis of the sauce. Buffalo wing sauce can be made with a variable amount of heat/spiciness, with the names of these sauces generally corresponding to the level of heat, such as mild, medium, or hot.

Typically, the wings are deep-fried in oil (although they are sometimes grilled or baked), until they reach close to a golden brown color. They are then drained where they can either be placed in a bowl with sauce or seasoned with salt and pepper. Following this, one covers the bowl tightly and shakes to coat the wings.

As an alternative to waiting to coat the wings until after they are cooked, one can also put seasoning over the wings in a sealed bag and shake them until they are coated evenly. Afterwards, the wings are arranged on a baking sheet and baked until they are cooked thoroughly. Wings can then be served dry with sauce on the side.

post-9932-0-19192200-1353805944.png

post-9932-0-44112100-1353805953.jpg

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

Tisdag idag, funderar på att börja med fläsk och löksås,

men tills vidare så kör vi med bl.a.:

Kassler och potatissallad

Tom Yam Kung (Spicy shrimp soup)

Välkomna

Björn,

Tom Yam är en ganska stark rätt men mängden chili varierar naturligtvis beroende på kockens intentioner.

När en soppa kallas ”yam” betyder det att ingredienserna läggs i efterhand medans soppan sjuder.

Tom yam lagas med en stor variation ”kött”: Tom yam plaa – fisk, Tom yam pho – krabba, Tom yam talee – havets läckerheter, Tom yam moo – fläsk, Tom yam neua – nötkött.

post-9932-0-12368700-1353981634_thumb.jp

post-9932-0-53878700-1353981650.jpg

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

Fredag och kvällen kan bli en mardröm utan rätt matintag, pröva vet jag:

Kokt Lax, spenatstuvning, ris eller potatis och vitvinsås

Mas Sa Man (Sweet curry with chicken or pork, beef, shrimp, squid)

Välkomna

Björn,

Massaman curry (Thai: แกงมัสมั่น, RTGS: kaeng matsaman, IPA: [kɛːŋ mát.sa.màn]) is a Thai curry dish that is Muslim in origin. According to one theory, it originated in central Thailand at the court of Ayutthaya in the 16th century CE through a Persian envoy and trader.[1][2]

According to another theory, it originated in southern Thailand and its contacts with Arab traders.[3] Due to its Muslim roots and therefore Islamic dietary laws, this curry is most commonly made with beef, but can also be made with duck, tofu, chicken, or, for non-Muslims, with pork (as pork is a forbidden food for Muslims, this variety is not eaten by observant Thai Muslims).

The flavoring for Massaman curry is called Massaman curry paste (nam phrik kaeng matsaman). The dish usually contains coconut milk, roasted peanuts or cashews, potatoes, bay leaves, cardamom pods, cinnamon, star anise, palm sugar, fish sauce, chili and tamarind sauce.

Traders brought spices such as turmeric, cinnamon, star anise, cumin, cloves and nutmeg from Indonesia to the south coast of Thailand. The dish is served with rice and sometimes with pickled ginger or "achat" (Thai: อาจาด, [aːtɕàːt]), an accompaniment made with cucumber and chili peppers macerated in vinegar and sugar.

post-9932-0-76121600-1354241564.png

post-9932-0-80114800-1354241575.jpg

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

Lördag idag, och vem vet? Bäst att äta "innan":

Plommonspäckad Fläskcarre´, kokt potatis, sås och grönsaker

Pepper steak, pommes frites

Välkomna

Björn,

Steak au poivre (pepparstek) är en fransk maträtt som består av en stek, traditionellt oxfilé (, som täcks med löst stötta pepparkorn och sedan tillagas. Pepparkornen bildar en skorpa på steken när den är tillagad.

Vanligtvis tillagas steken i en het stekpanna med lite smör och olja att steka i. Steken skall stekas på en hög temperatur så att utsidan blir klar snabbt medan insidan är blodig till lätt stekt varpå den lämnas att vila för några minuter innan den serveras.

post-9932-0-66821300-1354329731.png

post-9932-0-03060100-1354329746.jpg

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

Jössses vi överlevde gårdagen tydligen, nu är man allt sugen på;

- Slottstek, kokt potatis, gräddsås samt lingon

- Green curry and coconut milk with chicken or

pork, beef, shrimp, squid

Välkomna

Björn,

1. Skär kyckling, lök, morot, squash, champinjon o paprika i centimetertunna skivor. Finhacka chilin o ingefära.

2. Hetta upp wokpanna med någon typ av olja. Blanda i gröncurry pasta, pressa i vitlöken och i med ingefäran. Blanda om lite lätt. Lägg i kycklingen o stek tills den har blivit lätt genomstekt.

3. Släng i alla de hackade grönsakerna och rör om allt. Låt de wokas i ca 3-5 min beroende på hur krispiga ni vill ha dem.

4. Tillsätt kokosmjölken och hönsbuljong och rör om. Låt koka i ca 3-5 min.

5. Smaka av med fisksås o mer curry pasta beroende på hur starkt ni vill ha det. För mer sås tillsätt lite vatten.

6. När ni är nöja med smaken pressa i saften från limen o tillsätt koriander lr basilika innan servering rör om. Färdigt!

post-9932-0-32083900-1354417372.png

post-9932-0-51485800-1354417384.jpg

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Björn jag kommer som ett skott

Jag tror jag gör dig sällskap.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Björn!

Jag var hos dej förra söndagen och åt din supergoda slottsstek. Kan verkligen rekommenderas.

Lite synd bara att tvingas lyssna på den erbarmliga dansbandsmusiken.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

Hej Björn!

Jag var hos dej förra söndagen och åt din supergoda slottsstek. Kan verkligen rekommenderas.

Lite synd bara att tvingas lyssna på den erbarmliga dansbandsmusiken.

Tack Jive för ditt beröm och din kritik, tar alltid åt mig utav mina kunders tyckanden. Vad det gäller musiken så har jag ett bra tag nu försökt att samla go musik som är lite mer uppblandad, är ju ingen superguru vad det gäller det tekniska. Vill väl också helst ha en mer uppblandad stil där dansbandsmusik skall finnas med, men också till stor det typ popmusik. Musiken skall ju tillföra något istället för att dominera, så man man kan prata med varandra!!!

Jag har också satt upp en sprillans ny 50" TV på den andra väggen i restauranten, så nu kan kunderna dela upp sig om dom vill och samtidigt kolla på kanske, fotboll, Formula 1 eller skidåkning.. Hoppas att detta skall gagna Er kunder som besöker oss...

Välkomna skall ni vara allihopa

Björn,

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite bilder från mitt besök...

post-6092-0-53563000-1354432527_thumb.jp

post-6092-0-20184600-1354432535_thumb.jp

post-6092-0-50855100-1354432539_thumb.jp

post-6092-0-59434900-1354432543_thumb.jp

post-6092-0-40527000-1354432547_thumb.jp

post-6092-0-81048000-1354432494_thumb.jp

Trevligt ställe med god och prisvärd mat. Jag kommer garanterat tillbaka nästa gång jag är i Jomtien :17:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses va gott det ser ut, jag får nog också sticka dit nu, har ju 47 mil att åka, men det kan det vara värt... brukar stanna 2-3 nätter i stöten...

uncen...

Ändrades av uncen
Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

Lite bilder från mitt besök...

post-6092-0-53563000-1354432527_thumb.jp

post-6092-0-20184600-1354432535_thumb.jp

post-6092-0-50855100-1354432539_thumb.jp

post-6092-0-59434900-1354432543_thumb.jp

post-6092-0-40527000-1354432547_thumb.jp

post-6092-0-81048000-1354432494_thumb.jp

Trevligt ställe med god och prisvärd mat. Jag kommer garanterat tillbaka nästa gång jag är i Jomtien :17:

Secka goa foton, och vilka söta damer..

Tack så mycket

Björn,

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Björn jag kommer som ett skott

Jag tror jag gör dig sällskap.

välkommen HajKaj vi drar dit så fort jag kommer ner

Vi hänger på vi också, kommer några dagar före Towe

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

Tisdagen skall behandlas varsamt, varför inte med;

Kassler och potatissallad

Sweet & sour, chicken or pork, beef, shrimp, squid

Välkomna

Björn,

Sweet and Sour Shrimp is a delicious and a dazzling recipe that you can cook in your home! Before you consider cooking this dish, make sure you have the following list of ingredients: green onions, minced garlic, orange juice, chicken stock, white rice, maraschino cherries, ketchup, sugar, pineapple chunks, green bell peppers, shrimp, vinegar, vegetable oil, cornstarch, soy sauce, onions, red pepper flakes and ginger.

Puh,,, något lättare att ta sig hit och äta eller.

post-9932-0-64205700-1354590969.jpg

post-9932-0-78198900-1354590981.jpg

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var där igår och käkade stuvade macklisar med köttbullar, det satt klockrent!

Var himla längsen jag åt det och det blir flera gånger, tack för bra mat! :thumbsup:

post-7490-0-48928500-1354591321_thumb.jp

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

Jag var där igår och käkade stuvade macklisar med köttbullar, det satt klockrent!

Var himla längsen jag åt det och det blir flera gånger, tack för bra mat! :thumbsup:

post-7490-0-48928500-1354591321_thumb.jp

Tack så mycket, det värmer att du gillade käket.

MVH

Björn,

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Hotell Avenue Inn Jomtien

Torsdagen kommer med en "rökare" i form av:

Ärtsoppa, Punsch och pannkakor

Tom Kha Kai (Chicken or pork, beef, shrimp, squid in coconut milk soup)

Välkomna alla

Björn,

Pannkaka är en maträtt och efterrätt som gräddas i en pannkakslagg eller stekpannaspisplattan. Standardingredienserna är ägg, vetemjöl och mjölk (i vanliga recept anges ungefär 1 1/4 dl mjöl och 2 1/2 dl mjölk per ägg)[1], samt matfett och salt.

I Sverige äts pannkaka traditionellt som en stadig efterrätt till ärtsoppantorsdagar.[2] Pannkakan äts ofta med sylt och glass eller vispad grädde, men även färska bär och strösocker förekommer. Fläskpannkaka äts med lingonsylt.

Arkeologiska bevis tyder på att varierade sorter av pannkakor förmodligen var den tidigaste och mest utbredda typen av spannmålsmat som åts i förhistoriska samhällen där kolhydratrikt torrt frömjöl blandat med tillgänglig proteinrik vätska, vanligen mjölk och ägg, gräddades på heta stenar eller i grunda keramikgrytor över öppen eld.[källa behövs]

Pannkakans form och struktur varierar över hela världen. Det finns många varianter av dem i hela Europa.

post-9932-0-17986200-1354762368.jpg

post-9932-0-78466900-1354762385.jpg

Bra boende, bra mat och bra priser

http://www.avenueinn-jomtien.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Helvete. Missade att det var Torsdag och alltså den dag jag inte ska gå in i den här tråden. Nu kommer jag att ha ärtsoppeabstinens hela dan. Igen.

Ska nån torsdag masa mej ner till Jomtien, men 450 km ToR är dock i mesta laget enbart för en tallrik ärtsoppa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...