Jump to content
IGNORERAD

Bilskojare


Oregistrerad

Recommended Posts

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    3

  • chiangmai

    3

  • måne

    2

Mest aktiva i denna tråd

Är den nya bilen ärlig?

Ja, det får vi hoppas. Tror väl inte att dom gör samma misstag 2 gånger. Värdet på den nya bilen(beg) är ju lägre än den han har haft om den inte var stulen . Men grabben lät lättat,

och då är jag nöjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Att han har haft bilen i 3års tid och dem inte sagt något på besiktningen tycker jag verkar jäkligt märkligt.

Alla papper var i ordning på bilen?

Hade jag som bilhandlare/säljare blivit uppringd utav en köparen som haft en bil i 3års tid hade jag förmodligen bett honom dra åt h**vete för länge sedan.

Nu kanske denna bil är väldigt dyr förvisso och det kan bli väldigt väldigt dåliga konsekvenser som säljare utav denna bil.

Så antagligen hade även jag i detta fall kommit fram till någon "schysst deal" med kunden.

Men en tidsperiod på 3år är för mig rätt sjukt att problemet aldrig uppkommit tidigare.

Jag själv har sålt och köpt mycket föremål som varit såväl stöldgods som riktigt riktigt kassa prylar där man inte fått reda på skicket förens efter ett par dagar. 2-5 dagar är vad man har på sig att "reklamera" något anser jag.

Lyckas man blåsa någon och han inte kommit på ett par dagar så är det lugnt, Det är en oskriven regel, Iallafall i mina kretsar.

Har man själv blivit blåst och inte kommit tillbaka på ett par dagar gäller samma sak där, Bara svälja sin stolthet och inse att man inte gjorde en bra besiktning på objektet, Då vet man det tills nästa gång.

I bästa fall kan man lyckas kränga vidare objektet.

Antar att det är lite olika. Jag är ifrån förorten i Stockholm och här fungerar det som jag nämnt.

Även en handskakning kan vara bindande. symboliserar att såväl köpare som säljare är överens och att affären gott i land.

//Jockeboi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...