Jump to content
IGNORERAD

ABAC opinionsundersökning visar att 80.3% vill att Thaksin återvänder.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Jag måste be dig om ursäkt, gick tillbaka itråden och

läste din post #31, jag missade sista meningen. Glöm mina sista poster

i ämnet. :)

Ingen fara Khun Ken. :D

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 127
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    16

  • Roi Et Perra

    14

  • Poffa

    10

  • Nemo

    8

Mest aktiva i denna tråd

Ålders fråga+ det du har med dig i ryggsäcken.

Men ha en bra dag ändå.

Eftersom jag inte kan minnas att jag ska ha stött Thaksins sett att leda landet så kanske du kan hjälpa mig att hitta var jag skrivit att jag gör det om det är det du menar,annars vet jag inte heller vad du menar med ditt kryptiska inlägg.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag inte kan minnas att jag ska ha stött Thaksins sett att leda landet så kanske du kan hjälpa mig att hitta var jag skrivit att jag gör det om det är det du menar,annars vet jag inte heller vad du menar med ditt kryptiska inlägg.

Aldrig påstått tvärt om. Du kan du läsa om det som du och andra skrev 2010 2011.
Link to comment
Dela på andra sajter

Aldrig påstått tvärt om. Du kan du läsa om det som du och andra skrev 2010 2011.

Och vad menade du då?För jag förmodar att jag är med i 8-gänget du skrev om.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Läser genom tråden och trägnagarens inlägg, fattar inget. Går till kylen tar ut en hela gin plus tonik, blandar en grogg typ Maitans sommar lätt,,fattar inget.

Läser igen trägnagarens inlägg, häntar flaskan bandar en ny gogg läser gnagarens inlägg,,, fattar inget.

Bandar en ny sommnar gogg, leser gnagis inlagg,,,,,, borjar fyllna till fattar likt förbaskat inte.

Tor jeg skla overga till laokao

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Läser genom tråden och trägnagarens inlägg, fattar inget. Går till kylen tar ut en hela gin plus tonik, blandar en grogg typ Maitans sommar lätt,,fattar inget.

Läser igen trägnagarens inlägg, häntar flaskan bandar en ny gogg läser gnagarens inlägg,,, fattar inget.

Bandar en ny sommnar gogg, leser gnagis inlagg,,,,,, borjar fyllna till fattar likt förbaskat inte.

Tor jeg skla overga till laokao

Classe, man blir inte smartare över en flaska gin, man bara tror att man blir det.

Över en flaska Lao Kao vet jag inte har aldrig provat att kolla om man fattar något efter en sån... :)

Du kan la tala om i morron om det funkade?

Ändrades av Roi Et Perra

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Läser genom tråden och trägnagarens inlägg, fattar inget. Går till kylen tar ut en hela gin plus tonik, blandar en grogg typ Maitans sommar lätt,,fattar inget.

Läser igen trägnagarens inlägg, häntar flaskan bandar en ny gogg läser gnagarens inlägg,,, fattar inget.

Bandar en ny sommnar gogg, leser gnagis inlagg,,,,,, borjar fyllna till fattar likt förbaskat inte.

Tor jeg skla overga till laokao

Huvudet på spiken passar bra i detta inlägg, så du Claes, tack för ett gott skratt!

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Även om det tar emot att Mr T skall få återvända så får man böja sig för vad Thailändarna själv tycker. Låt han sitta i husarrest och få en tid på sig att lägga upp sitt försvar med sina advokater,sedan får domstolen säga sitt. Fast jag tror knappast han nappar på detta då han riskerar att hamna i finkan. Förmodligen tycker han att det är orättvist att han av alla Thailändska skurkar skall få stå sitt kast men inte tex Sonthi.

Det vore dock bra om man får den här soppan ur världen på något sätt. Om det skulle bli att Mr T blir frikänd på något sätt så låt det så ske. Vi skulle åtminstone slippa detta falskspel med att ministrarna åker och kommunicerar utomlands med Mr T.

Hej

Håller med dig, dessa siffror måste vara ett riktigt dråpslag för den lilla men högljudda grupp som är ute efter honom, dom visar sig ju nu företräda en precis så liten andel av befolkningen som jag trodde.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag vet bättre än att argumentera mot dig då du har berg koll.

Men varför tror du Thaksin INTE valde att stanna och ta striden?

Jag gissar, för att han inte skulle ges någon enda möjlighet att köpslå sig fri då han var det enskilt största hotet för etablissemanget.

Visst tycker jag han är en despot och det största enskilda hindret för att Thailand skall kunna utvecklas mot ett demokratiskt samhälle.

Men oavsett min åsikt- OM det kan visas att övervägande delen av befolkningen vill att han skall ges en möjlighet till försvar så får man respektera deras vilja.

Det tar emot då jag är tämligen övertygad att vi som sitter på parkettplats har bättre vetskap vad han har ställt till med än den genomsnittliga Thailändaren.

Hej

Vem stannar frivilligt kvar och tar upp en juridisk fight med både den onämnbare, hans rådgivare, landets ledande generaler och ett av dom installerat demokratiskt parti som förmodligen helst skulle vilja se honom död?

Det hade varit ett stort misstag och förmodligen hade han inte ens varit i livet längre.

Nej kuppmakarna menar allvar och dom har både resurser att förgöra och döda en fiende.

Hans hopp utgörs som vanligt av befolkningen som gillar honom trots allt han fiender beskyller honom för.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Håller med dig, dessa siffror måste vara ett riktigt dråpslag för den lilla men högljudda grupp som är ute efter honom, dom visar sig ju nu företräda en precis så liten andel av befolkningen som jag trodde.

Mvh Isan lover

Hej

Vem stannar frivilligt kvar och tar upp en juridisk fight med både den onämnbare, hans rådgivare, landets ledande generaler och ett av dom installerat demokratiskt parti som förmodligen helst skulle vilja se honom död?

Hans hopp utgörs som vanligt av befolkningen som gillar honom trots allt han fiender beskyller honom för.

Frågan var som sagt om de ville se Thaksin komma tillbaka till Thailand och ta sitt ansvar och försvara sig i en domstol.

Du verkar tro att frågan var om han skulle få komma hem till Thailand och slippa de anklagelser, med mycket tydliga bevis som finns.

Och javisst måste han det, han borde ta sig till Thailand NU, men han har ju ett så oerhört bra liv redan och kan väl inte slita sig från sin mycket unga tirac.

Man bör också komma ihåg att han just nu inte har något att vinna på att komma till Thailand, han har redan makten, han tjänar redan pengarna, han slipper riskera att politiskt klampa i klaveret och systern jobbar hårt på att ta tillbaka alla miljarder.

För ett år sedan och en tid in i nuvarande regerings styrning var de oerhört aktiva med att få tillbaka Thaksin, nu har detta avtaget då han ju ändå inte kommer tjäna mer pengar om han kommer hem. Detta ses t.e.x. tydligt i tystnaden om amnestin, nya konstitutionen och avsaknad av röda möten, Yingluck tycks göra det jobb hon är satt att göra av familjen bra.

Så varför lämna en strand för en annan, Dubai eller Thailand, går ju lika bra att äta bra, sexa bra, leva gott, dricka gott och bara sanuck, duktiga idi*ter ser ju till att stålarna ramlar in i alla fall.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Håller med dig, dessa siffror måste vara ett riktigt dråpslag för den lilla men högljudda grupp som är ute efter honom, dom visar sig ju nu företräda en precis så liten andel av befolkningen som jag trodde.

Mvh Isan lover

Isan Lover, du har nog totalt missförstått undersökningens resultat. Jag är tämligen säker på att av de 19.7% som inte vill att T återvänder så är nog den absoluta majoriteten folk som röstade på PT i senaste valet. Den "lilla högljudda gruppen" du refererar till vill nog inget hellre än att T återvänder i morgon och får genomleda alla rättegångar som väntar på honom och sedan låses in så länge som möjligt. Finns förmodligen dessutom en del i denna lilla grupp som helst ser honom återvända i en bodybag men extremister finns beklagligen i alla läger.

Som sagt var, de som inte vill att T ska återvända är nog folk som röstade på PT men som inte är några direkta anhängare. De tycker att PT är det minst dåliga alternativet men inser att T är skyldig. De vill inte att han kommer tillbaka då de tror att det kommer bli bråk och att alla de reformer de hoppas att PT kommer genomföra då läggs på is och alla resurser läggs på att rentvå T.

Jag är inte säker på att jag har rätt men när det var tal om amnesti och frugan hade med sig protestlappar hem till byn så var det just de som röstat på PT som var mest angelägna att skriva på medans de av mina bekannta som är riktigt anti-T med glädje skulle betala hans flygbiljett om han bestämde sig för att komma hit.

Om frågan vore "Tycker ni att T ska få amnesti och tillåtas återuppta sin politiska roll?" så skulle jag tro att runt 20% svarar "Ja". Vad tror du IL?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Vem stannar frivilligt kvar och tar upp en juridisk fight med både den onämnbare, hans rådgivare, landets ledande generaler och ett av dom installerat demokratiskt parti som förmodligen helst skulle vilja se honom död?

Det hade varit ett stort misstag och förmodligen hade han inte ens varit i livet längre.

Nej kuppmakarna menar allvar och dom har både resurser att förgöra och döda en fiende.

Hans hopp utgörs som vanligt av befolkningen som gillar honom trots allt han fiender beskyller honom för.

Mvh isan lover

Mahtma Gandhi, Nelson Mandela, Aung San Suu Kuiy...

Finns ganska många som "stannat" och tagit upp kampen mot orättvisorna och oftast till slut vunnit. Men de hade ju iofs ganska rent mjöl i påsen när de fängslades och hade en god juridisk grund att stå på, något knappats kejsaren av Dubai kan skryta med.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hans hopp utgörs som vanligt av befolkningen som gillar honom trots allt han fiender beskyller honom för.
Du menar befolkningen som han fört bakom ljuset och hans fiender som har blottat sanningen.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det är väl lite kul att trådstartaren vänt bakåfram på sin egen tråd och fullständigt missuppfattat sina egna källor.

Favorit i repris "typ", och det kommer att hända igen.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Isan Lover, du har nog totalt missförstått undersökningens resultat. Jag är tämligen säker på att av de 19.7% som inte vill att T återvänder så är nog den absoluta majoriteten folk som röstade på PT i senaste valet. Den "lilla högljudda gruppen" du refererar till vill nog inget hellre än att T återvänder i morgon och får genomleda alla rättegångar som väntar på honom och sedan låses in så länge som möjligt. Finns förmodligen dessutom en del i denna lilla grupp som helst ser honom återvända i en bodybag men extremister finns beklagligen i alla läger.

Som sagt var, de som inte vill att T ska återvända är nog folk som röstade på PT men som inte är några direkta anhängare. De tycker att PT är det minst dåliga alternativet men inser att T är skyldig. De vill inte att han kommer tillbaka då de tror att det kommer bli bråk och att alla de reformer de hoppas att PT kommer genomföra då läggs på is och alla resurser läggs på att rentvå T.

Jag är inte säker på att jag har rätt men när det var tal om amnesti och frugan hade med sig protestlappar hem till byn så var det just de som röstat på PT som var mest angelägna att skriva på medans de av mina bekannta som är riktigt anti-T med glädje skulle betala hans flygbiljett om han bestämde sig för att komma hit.

Om frågan vore "Tycker ni att T ska få amnesti och tillåtas återuppta sin politiska roll?" så skulle jag tro att runt 20% svarar "Ja". Vad tror du IL?

Hej

Jag tror faktiskt att det skulle bli en majoritet för och dessutom en tydlig sådan, men själv hoppas jag att han har förstånd nog att avstå en politisk comback.

Dom 20% ligger nog hos anhängare av PAD, militärkupper och överklassen.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om det tar emot att Mr T skall få återvända så får man böja sig för vad Thailändarna själv tycker. Låt han sitta i husarrest och få en tid på sig att lägga upp sitt försvar med sina advokater,sedan får domstolen säga sitt. Fast jag tror knappast han nappar på detta då han riskerar att hamna i finkan. Förmodligen tycker han att det är orättvist att han av alla Thailändska skurkar skall få stå sitt kast men inte tex Sonthi.

Det vore dock bra om man får den här soppan ur världen på något sätt. Om det skulle bli att Mr T blir frikänd på något sätt så låt det så ske. Vi skulle åtminstone slippa detta falskspel med att ministrarna åker och kommunicerar utomlands med Mr T.

Problemet är att han inte vill sitta i husarrest. Han vill inte komma hem om inte han kan vara en fri man och hur som helst få gå runt för att muta och hota domare etc.

Hej

Håller med dig, dessa siffror måste vara ett riktigt dråpslag för den lilla men högljudda grupp som är ute efter honom, dom visar sig ju nu företräda en precis så liten andel av befolkningen som jag trodde.

Mvh Isan lover

Siffrorna 80% reflekterar ju den stora majoritet som vill se honom få en rättvis rättegång. Något han är livrädd för. Därför försöker han lura det thailändska folket att han inte får komma hem. Dessbättre verkar fler och fler genomskåda honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Politik e nått jag inte förstår mig på, i alla fall inte som IL och Sníckarn från Göteborg! Så jag tror inte på ryktet att Stalin och Lenin förflyttade några miljoner sovjetiska medborgare till dom sälla jaktmarkerna, kan inte va sant helt enkelt! Inte dom röda inte, måste va "överklassens" fel! :not_i:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur färgad som jag nu kan anses vara så tycker jag att det bästa för Thailand vore ett land utan Thaksin eller dom gula "som IL kallar för marionetterna". Men däremot förstår jag varför den fattiga marioteten tycker vad dom tycker. OBS det är vad jag tycker. Fel eller rätt is up to you!

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hur färgad som jag nu kan anses vara så tycker jag att det bästa för Thailand vore ett land utan Thaksin eller dom gula "som IL kallar för marionetterna". Men däremot förstår jag varför den fattiga marioteten tycker vad dom tycker. OBS det är vad jag tycker. Fel eller rätt is up to you!

Hej

Det kan jag nog hålla med om, men jag tycker fortfarande att dom ledare som folket väljer och kan avsätta via val är ett mindre problem än dom inflytelserika grupper i samhället som anser sig ha vetorätt över folket och själva återkommande avsätter och tillsätter juntor och regeringar via militära och juridiska kupper eftersom folket inte har något inflytande över dessa.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad anser du om de som får makt av folket men sedan missbrukar den för egen vinning och därigenom begår "våldtäkt" på det egna folket ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vad anser du om de som får makt av folket men sedan missbrukar den för egen vinning och därigenom begår "våldtäkt" på det egna folket ?

Hej

I en demokrati är det majoritetetn av väljarna som avgör när den gränsen passeras inte enskilda inflytelserika grupper med egna särintressen som militär, kungahus, överklass eller PAD.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill också att han skall komma tillbaka....och ta sitt straff.

Han kommer tillbaka, var så säker. Han bara väntar på rätt tillfälle, och de flesta/många i Thailand vet när det blir.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han kommer tillbaka, var så säker. Han bara väntar på rätt tillfälle, och de flesta/många i Thailand vet när det blir.

Ja du, Pla Noi.

Jag är här i Thailand och vet inte när han kommer.

Är det någon här på MPR som är i Thailand och som vet när han kommer?

Vill ni då vara så snälla och berätta det då i så fall..

MaiChai du som brukar ha bra koll, du måste ju veta?

//100-1:an

Ändrades av Roi Et Perra

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...