Jump to content
IGNORERAD

ABAC opinionsundersökning visar att 80.3% vill att Thaksin återvänder.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Ja du, Pla Noi.

Jag är här i Thailand och vet inte när han kommer.

Är det någon här på MPR som är i Thailand och som vet när han kommer?

Vill ni då vara så snälla och berätta det då i så fall..

MaiChai du som brukar ha bra koll, du måste ju veta?

//100-1:an

Han kommer tillbaka så fort han fått amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 127
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    16

  • Roi Et Perra

    14

  • Poffa

    10

  • MaiChai

    8

Mest aktiva i denna tråd

Ja du, Pla Noi.

Jag är här i Thailand och vet inte när han kommer.

Är det någon här på MPR som är i Thailand och som vet när han kommer?

Vill ni då vara så snälla och berätta det då i så fall..

MaiChai du som brukar ha bra koll, du måste ju veta?

//100-1:an

Fråga din fru, jag är inte säker på att det är tillåtet att diskutera detta på forumet. Åtminstonne är det livstids avstägning på 'det andra forumet' om man gör så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han kommer tillbaka så fort han fått amnesti.

Men när ? Alla eller nästan alla vet ju när enligt Nemo...?

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var dit jag ville komma. Och de flesta vet när han får detta.

Varför inte skriva det direkt då? :)

Det är väl ganska välkännt att ni vet att han kommer då. :)

Ändrades av Roi Et Perra

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Politik e nått jag inte förstår mig på, i alla fall inte som IL och Sníckarn från Göteborg! Så jag tror inte på ryktet att Stalin och Lenin förflyttade några miljoner sovjetiska medborgare till dom sälla jaktmarkerna, kan inte va sant helt enkelt! Inte dom röda inte, måste va "överklassens" fel! :not_i:

Nu får inte blanda i hop rött och rött.

Men det är väl anledningen till din skrivning.

Skall du inte också skriva, i Isam där äter man min sann upp sin barn .

Nä du får nog inte blanda i hop de politisk strömningarna, för mycket.

Men högerns propaganda på forumet har ju gått hem hos dig.

Finns en anledning att jag alltid skriver de så kallade röda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

I en demokrati är det majoritetetn av väljarna som avgör när den gränsen passeras inte enskilda inflytelserika grupper med egna särintressen som militär, kungahus, överklass eller PAD.

Mvh Isan Lover

Är det då rätt att någon sitter och styr Thailand utan att vara vald,dessutom från ett annat land?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa verkar inte ha förstått nåt.

Det Thaksin gör är rätt - Det andra gör är fel.

Hur svårt ska det vara att förstå??

Link to comment
Dela på andra sajter

Men när ? Alla eller nästan alla vet ju när enligt Nemo...?

Amnesti utfärdas i Thailand av kungen. Att nuvarande inte kung inte tänker ändra på amnestrireglerna, bl.a. att man erkänt brottet och avtjänat en del av straffet, står väl tämligen klart.

När nuvarande kung dör och kronprinsen, som redan är köpt av Thaksin, tar över tror jag nog att det går bra att tumma lite på regelverket.

Ett annat alternativ för amnesti är att ändra författningen så att även regering/parlament får amnesiträtt. En framkomlig med troligtvis allför långsam väg. Ska kanske tilläggas att även om amnesti formellt ges av kungen så är mer än 99.9% beslutande av regering och sedan enbart formellt undertecknade av kungen. Kungen har endast i sällsynta fall utnyttjad sin amnestirätt. Vanligtvis i fall som avser majestätsbrott.

En tredje variant är en speciallag som ger Thaksin, och för syns skulle även några till, amnesti. Ett tyvärr fullt möjligt alternativ. Även om det knappast kommer att leda till försoning. Snarare tvärtom. Även om försoning uppges vara syftet med lagen.

Exakt datum är dock svårt att förutse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa verkar inte ha förstått nåt.

Det Thaksin gör är rätt - Det andra gör är fel.

Hur svårt ska det vara att förstå??

Jag har alltid rätt alla andra har fel, är min filosofi. :P

Link to comment
Dela på andra sajter

Amnesti utfärdas i Thailand av kungen. Att nuvarande inte kung inte tänker ändra på amnestrireglerna, bl.a. att man erkänt brottet och avtjänat en del av straffet, står väl tämligen klart.

När nuvarande kung dör och kronprinsen, som redan är köpt av Thaksin, tar över tror jag nog att det går bra att tumma lite på regelverket.

Ett annat alternativ för amnesti är att ändra författningen så att även regering/parlament får amnesiträtt. En framkomlig med troligtvis allför långsam väg. Ska kanske tilläggas att även om amnesti formellt ges av kungen så är mer än 99.9% beslutande av regering och sedan enbart formellt undertecknade av kungen. Kungen har endast i sällsynta fall utnyttjad sin amnestirätt. Vanligtvis i fall som avser majestätsbrott.

En tredje variant är en speciallag som ger Thaksin, och för syns skulle även några till, amnesti. Ett tyvärr fullt möjligt alternativ. Även om det knappast kommer att leda till försoning. Snarare tvärtom. Även om försoning uppges vara syftet med lagen.

Exakt datum är dock svårt att förutse.

Vågat inlägg. rolleyes.gif.

Link to comment
Dela på andra sajter

Erkänner. Borde ha använt någon form av omskrivnig.

Funkar tydligen här, prova inte på du vet vilket forum, omskrivning eller inte. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

I en demokrati är det majoritetetn av väljarna som avgör när den gränsen passeras inte enskilda inflytelserika grupper med egna särintressen som militär, kungahus, överklass eller PAD.

Mvh Isan Lover

Fel. I moderna länder avgörs det i ett konstitutionsutskott och konstitutionsdomstol

Lagbrott av den typen från en sittande regering är inte OK till nästa val.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var dit jag ville komma. Och de flesta vet när han får detta.

för att få amnesti måste man erkänna att man gjort något brottsligt och visa ånger.

Thaksin hävdar att han inte gjort något brottsligt kan därför inte ges amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

I en demokrati är det majoritetetn av väljarna som avgör när den gränsen passeras inte enskilda inflytelserika grupper med egna särintressen som militär, kungahus, överklass eller PAD.

Mvh Isan Lover

Då är till exempel Sverige inte en demokrati enligt dig?

För här är det en domstol som håller koll på politikerna, inte väljarna...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får inte blanda i hop rött och rött.

Men det är väl anledningen till din skrivning.

Skall du inte också skriva, i Isam där äter man min sann upp sin barn .

Nä du får nog inte blanda i hop de politisk strömningarna, för mycket.

Men högerns propaganda på forumet har ju gått hem hos dig.

Finns en anledning att jag alltid skriver de så kallade röda.

Där ser man, det var inte Stalin och dom "röda" som avlivade ca 20miljoner!

Höger har jag alltid vart efter att jag kom ut från det röda barnehemmet när jag var liten!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Där ser man, det var inte Stalin och dom "röda" som avlivade ca 20miljoner!

Höger har jag alltid vart efter att jag kom ut från det röda barnehemmet när jag var liten!

Pinochet dödade inte heller, apartheid var en fredlig rörelse, sen har vi österrikaren som var samtida i med Röda Stalin, inga vänster rörelser precis.

Alla ytterlighets regimer använder våld för att behålla makten, oavsett om dem kommer från höger eller vänster, allt för att kontrollera folket och behålla makten.

Så varför kom Stalin in i bilden? Ser inte kopplingen riktigt.

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

för att få amnesti måste man erkänna att man gjort något brottsligt och visa ånger.

Thaksin hävdar att han inte gjort något brottsligt kan därför inte ges amnesti.

Allså är det inte när han kommer då amnestin aldrig kommer?

Hänger inte med nu. Hur kan man veta när om detta när aldrig kommer att hända? ???

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Där ser man, det var inte Stalin och dom "röda" som avlivade ca 20miljoner!

Höger har jag alltid vart efter att jag kom ut från det röda barnehemmet när jag var liten!

Men vad har detta med Thailand att göra. Finns ju ingen ideologisk likhet.

Du måste missat något ang Thaipolitiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Allså är det inte när han kommer då amnestin aldrig kommer?

Hänger inte med nu. Hur kan man veta när om detta när aldrig kommer att hända? ???

Jag har i ett tidigare inlägg (84) visat på 3 vägar till amnesti.

Är Du bara ute efter att mucka gräl eller spela dum?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har i ett tidigare inlägg (84) visat på 3 vägar till amnesti.

Är Du bara ute efter att mucka gräl eller spela dum?

Varken det ena eller det andra.

När den jag svarar, inte dig, säger att det inte kommer att hända, och tidigare påstått att han vet när det kommer och hända, skall man inte få undra då?

Kolla lite bättre vem det är jag citerar innan du drar massa slutsatser och kommer med onödigt tykna inlägg.

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Benådningsrätten bygger så vitt jag förstår på den enkla principen att man måste ha botgjort sig genom att sitta av en tid av straffet. Nu är det väl inte helt klarlagt om han trots allt skulle fått gå lös på gatorna i väntan på överklagandet och tom allt runnit ut i sanden men Thaksin ville/vågade inte lita på de mäktiga krafter som ville komma åt honom.

Det Thaksin blev dömd renderade 2 år och det finns andra brott som väntar på att belysas av domstolen så någon återkomst innan han helt fått amnesti eller blivit frikänd är knappast att vänta. Det finns fortfarande starka politiska skäl att misskreditera honom och få bort honom från den politiska arenan så innan den nye sätter sig på tronen så lär inte mycket hända och det tror jag nog han insett nu.

Som säkert Atom sett så tillhör jag den grupp som helst av allt skulle vilja se honom komma hem liggandes och det är endast med omtanke av det Thailändska folket. Inget kan bli bättre om Thaksin får tillbaka PM posten igen.

Men det är inte jag som bestämmer och om det finns en stark rörelse i Thailand att han skall få komma hem och få sin sak prövad för att få den här frågan ur världen så "fine with me"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Är det då rätt att någon sitter och styr Thailand utan att vara vald,dessutom från ett annat land?

Hej

Detta har vi också diskuterat tidigare och Thaksin hade säkert blivit vald till PM om inte militärkuppen kommit emellan, nu kunde han inte ställa upp och då valde man hans syster istället, och rent formellt är det ju hon som styr landet som PM, men förmodligen är landets pouläraste PM någonsin med och påverkar i kulisserna både som bror, partikamrat och f,d PM.

Om det kan man tycka allt möjligt, hans beundrare tycker säkert att det är utmärkt och förväntat, och motståndarna tycker förmodligen att det är felaktigt och marionettliknande.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...