Jump to content
IGNORERAD

Vad kan Iphone som inte Android kan ?


Songkran

Recommended Posts

Att kalla andra medlemmar för jävla skitstövel och idi*t, samt indirekt hota med en spark i arslet är omoget Jocko!

Hoppas du får en längre avstängning denna gången, du är ju riktigt otrevlig när argumenten tryter...

MVH Tommy

Helt rätt Tommy!

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 615
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    36

  • Herr Chang

    30

  • andrejsdenruskige

    24

  • Tommy

    24

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Oregistrerad knasen

Att kalla andra medlemmar för jävla skitstövel och idi*t, samt indirekt hota med en spark i arslet är omoget Jocko!

Hoppas du får en längre avstängning denna gången, du är ju riktigt otrevlig när argumenten tryter...

MVH Tommy

Visst är det väl otrevligt men, det är ju halva nöjet och själva poängen med att hålla på att tjafsa om så banala ting som en sketen telefon när någon tappar fattningen :giggle: Nu vet jag ju inte hur allvarligt Janne tar på det här, men jag misstänker att han egentligen är ganska road över Lappens lilla urspårning, det skulle iaf jag vara :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det väl otrevligt men, det är ju halva nöjet och själva poängen med att hålla på att tjafsa om så banala ting som en sketen telefon när någon tappar fattningen :giggle: Nu vet jag ju inte hur allvarligt Janne tar på det här, men jag misstänker att han egentligen är ganska road över Lappens lilla urspårning, det skulle iaf jag vara :crazy:

Visst är det halva nöjet att tjafsa i trådar typ denna eller politikertrådarna. Men när meningsmotståndaren går över gränsen och kallar mig idi*t samt att han uttrycker önskan om att sparka mig i röven.

Så anser jag att det spårat ut på ett ganska otrevligt sätt. Jag känner inte Lappen Och han inte mig i.r.l. Och att utrycka dylika om en person baserat på vad som skrivs i en tråd om telefoner tyder på en osedvanlig omogenhet och respektlöshet för att andra personer som har oliktänkande åsikter.

I övrigt kändes det väl mer som att hans argument angående Wifi fick sig en kraftig törn efter som han valde att angripa mig som person istället för att fortsätta att argumentera i sak.

Vilket i sig säger mer om honom själv än om mig, på grund av förfaringsättet.

Känns ju nästan som man skulle ha rita Apple,s ledare som rondellhund. :D:giggle:

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Orka gå igenom min tråd :)

Nå, finns det något Ifånen kan som inte en Android mobil kan, någon som orkar sammanfatta ?

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Orka gå igenom min tråd :)

Nå, finns det något Ifånen kan som inte en Android mobil kan, någon som orkar sammanfatta ?

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Svar till ts:

Förse intelligenta människor med telefoni mm.

Förse begåvningsreserven menar du?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Tror inte det finns något ?

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Ifån 4  kan vara lik en tegelsten, riktigt tjock + skyddsskal som alla ska ha för att den inte ska gå sönder  :)

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Rolig tråd då det inte finns något, inte bara ni som inte tror på äpplet och ser några fördelar mot konkurrenten.

Det verkar som dom kan ruinera ägarna i alle fall då aktien har sjunkit med 40% på några månader.

Detta är bevis på utvecklingen står stilla hos sekten och ägarna tror inte på äppelsframtid och flyr den.

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
Rolig tråd då det inte finns något, inte bara ni som inte tror på äpplet och ser några fördelar mot konkurrenten.

Det verkar som dom kan ruinera ägarna i alle fall då aktien har sjunkit med 40% på några månader.

Detta är bevis på utvecklingen står stilla hos sekten och ägarna tror inte på äppelsframtid och flyr den.

 

Det är ett bevis på att Wall Street agerar irrationellt, inget annat.

 

Jag är inte ruinerad, köpte för $4 och igår stängde aktien på $431. På vad sätt anser du mig ruinerad?

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Det är ett bevis på att Wall Street agerar irrationellt, inget annat.

 

Jag är inte ruinerad, köpte för $4 och igår stängde aktien på $431. På vad sätt anser du mig ruinerad?

 

Herr Chang har talat.

Kanske skulle sålt av en del när den stod i 700

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg
Det är ett bevis på att Wall Street agerar irrationellt, inget annat.

 

Jag är inte ruinerad, köpte för $4 och igår stängde aktien på $431. På vad sätt anser du mig ruinerad?

 

Herr Chang har talat.

Att bli rik eller fattig på aktier beror ju mest på timing. Att du köpte för 4 betyder ju inte att alla köpte för det. Utan det finns ju en massa som köpt för 5-6-700 dollar också. Och dom kanske har svårt att få tillbaks sina pengar. Det får ju framtiden utvisa. 

 

Sedan att marknaden "agerar irrationellt" ja det kan man ju också fråga sig.  Var dom då "irrationella" när aktien gick upp till 700. Eller nu när den gått ner. 

Har nog en känsla att dessa 700 dollar var att man tog ut framtida växt så att det skulle bli marknadsandelar typ USA även i andra markander typ Asien. Afrika , Sydamerika.  Men då dessa ekonomier inte är så starka så har man nu fattat att detta bara var drömmar. 

 

Sedan är ju en av marknadens argument att Apple nu har fyllt sin kundkrets med enheter (dvs dom människor som har tillräckligt med pengar att köpa deras produkter nu har köpt). Framtidens växt av mobiler är i fattigare länder där smartmobiler för 500-1500:- kommer att sälja. Och inte 5-7000:-.  

 

Nä Apples framtid är nog att man får fram en ny produkt som kan säljas till den egna kundkretsen. Och saker som Apple TV (där man verkar satsa halvhjärtat) och Apple Watch kanske inte räcker. 

 

Ja vad framtiden har att visa det kan vi bara se i stjärnorna.  

 

Jag har ju under många år följt en av mina tidigare kunder. Dom levde mycket på sitt märke och hade högt pris. Men det enda ställe dom är stora nu är nog på marknaden i Thailand som kopior. Orginalet säljs ju inte så bra längre och det är inget som ger status bland bärarna längre. Jo jag pratar om Levi Strauss.  

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ett bevis på att Wall Street agerar irrationellt, inget annat.

 

Jag är inte ruinerad, köpte för $4 och igår stängde aktien på $431. På vad sätt anser du mig ruinerad?

 

Herr Chang har talat.

Irrationellt, vilket svammel som vanligt. Aktieägarna flyr och du stoppar huvudet i någon hål och blundar. 

Fantastiskt att en nedgång på -40% inte påverkar dig, bevisar väl bara att du knappt har några aktier då.

Ingen annan verkar ju tro på sektens framtid ser man ju när andra aktier går upp och äpplet rasar rakt ner och det lär fortsätta..

 

Du har stora likheter med Bagdad Bob.

 

Bagdad%20bob.jpg

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
Kanske skulle sålt av en del när den stod i 700

 

Det är lätt att vara efterklok ;) Senaste gången jag sålde var det för $627.

 

 

Givetvis är det trist för de som köpte vid $700. Och som du skriver, det är mycket svårt att förutspå framtida kursen.

 

Jag tycker dock att det är ganska orimligt att Apple har P/E värde på 9 medan Google har 25. För att inte tala om förlustföretaget Amazon som ligger över 3000. Hur tänker Wall Street där, i den mån de tänker överhuvudtaget?

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jag tycker dock att det är ganska orimligt att Apple har P/E värde på 9 medan Google har 25. För att inte tala om förlustföretaget Amazon som ligger över 3000. Hur tänker Wall Street där, i den mån de tänker överhuvudtaget?

 

Dom tänker framåt. Och inte som sekten som lever kvar på stenåldern. Ska det vara så svårt att fatta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ett jävla babblande på er, kan ni inte låta Changen få lite lugn o ro hahaha

Att köpa Apple produkter är väl som att gifta sig, man ger upp sin rätt att välja fritt vad man vill göra :-)

Och jag är lyckligt gift med både min fru och mina kvalitets produkter från Apple, man vänjer sig vid att låta någon annan bestämma.

Ni mongolidfans måste väl ha noll att säga till om irl och leva ut er frihet genom en telefon eller vad handlar det om?

Skickat med en snikvariant av världens bästa surfplatta från kineskrogen//Hn

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker dock att det är ganska orimligt att Apple har P/E värde på 9 medan Google har 25. För att inte tala om förlustföretaget Amazon som ligger över 3000. Hur tänker Wall Street där, i den mån de tänker överhuvudtaget?

 

Det man ser om man tittar historiskt är att finansmarknaden inte är logisk. Eller kanske den är mera logisk än man tror. Vad som hände tidigare i Apple när Steve Jobs lämnade var att Apple tappade kompassriktningen totalt och höll på att gå helt överstyr. Nu när Steve Jobs är borta. Finns det nog tillräckligt många tvivlare som säljer och därav sjunker kursen. Det faktum ihop med att marknaden som Apple vänder sig mot inte är lika hungrig längre gör att dom även befaras tappa marknadsandelar. vilket sänker kursen ytterligare. Börskurser styrs naturligtvis av förväntan. Och bevisligen så är förväntningarna på Apple inte lika stora som förr.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

...

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Det var ett jävla babblande på er, kan ni inte låta Changen få lite lugn o ro hahaha

Att köpa Apple produkter är väl som att gifta sig, man ger upp sin rätt att välja fritt vad man vill göra :-)

Och jag är lyckligt gift med både min fru och mina kvalitets produkter från Apple, man vänjer sig vid att låta någon annan bestämma.

Ni mongolidfans måste väl ha noll att säga till om irl och leva ut er frihet genom en telefon eller vad handlar det om?

Skickat med en snikvariant av världens bästa surfplatta från kineskrogen//Hn

 

Changen förtjänar ingen lugn och ro så länge han sprider sina lögner om hur förträffligt allt är med appleprodukter.

 

Been there, done that, moved on :D

Link to comment
Dela på andra sajter

...
Din förbannade huggorm hahaha jag citerade dig men fick bara upp mitt egna citat. Trevlig kväll på dig

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Udda men sant – frysen kan vara nyckeln till din telefon. Forskare har kommit på en metod för att ta sig förbi säkerhetsfunktionerna i Androidtelefoner, och det är med hjälp av kyla.

 

http://www.prisjakt.nu/pryl/tele/3467_kyla_nyckeln_till_att_hacka_mobiler&%23xtor=AD-500-[prisjakt_pryl]-[prylar]-[mittspalt]-[aftonbladet]-[]-[]

 

 

Japp en rolig "bug", kanske kan vara användbar om man glömt koderna till telefonen :)

Tydligen så är det en ganska vanlig metod för poliser och andra att komma åt krypterad data.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det man ser om man tittar historiskt är att finansmarknaden inte är logisk. Eller kanske den är mera logisk än man tror. Vad som hände tidigare i Apple när Steve Jobs lämnade var att Apple tappade kompassriktningen totalt och höll på att gå helt överstyr. Nu när Steve Jobs är borta. Finns det nog tillräckligt många tvivlare som säljer och därav sjunker kursen. Det faktum ihop med att marknaden som Apple vänder sig mot inte är lika hungrig längre gör att dom även befaras tappa marknadsandelar. vilket sänker kursen ytterligare. Börskurser styrs naturligtvis av förväntan. Och bevisligen så är förväntningarna på Apple inte lika stora som förr.

 

Visst är det så. Jag har dock som sagt lite svårt att förstå vad man baserar sina förväntningar på, och speciellt varför man tycker Amazon ska värderas så högt. Men det är ju inget jag kan göra något åt.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...