Jump to content
IGNORERAD

Vad kan Iphone som inte Android kan ?


Songkran

Recommended Posts

På min iphone funkar Run Keeper inomhus. Det gör det inte på min Htc.

Facebookappen funkar mkt bättre i iOS än Android.

Där har vi 2 saker :-)

Jag får väl anta att din HTC är den äldre telefonen? Och din IP är den nya?

Detta är ju dessutom inte Androids fel Utan troligen hårdvaran i GPS,en.

Jag ser skillnad på min S3 och billigare Androidlurar. Och tro mig jag ser en del i.o.m att jag har anställda som pajar lite lurar här och där så jag får köpa nya frekvent.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 615
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    36

  • Herr Chang

    30

  • andrejsdenruskige

    24

  • Tommy

    24

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hade en HTC Android förut men sedan ca 4 månader har jag en Iphone 4s. Det enda som jag kan komma på på att den kan som min HTC inte kunde är "print Scrn" samt att själva telefonen känns något stabilare.

Vad jag saknar från min förra är: sökfunktionerna ´(man kunde slå både namn och nummer), Scrollfunktionen, när man scrollade mycket text så kom det fram en scrollknapp på höger sida och sist men inte minst så retar jag mig varje gång jag läser en länk i ett mail och måste stänga av internet och åter öppna mailen för att komma tillbaka.

Det var också lite roligare att kunna utforma sin telefon själv och en del appar som var gratis till Android kostar pengar till Iphone. Jag kommer med största sannolikhet att gå tillbaka till Andriod på min nästa telefon.

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga/ämne som brukar mynna ut i en lååång tråd, ofta förd på sandlådenivå (där även undertecknad med stor sannolikhet bidragit med ett eller annat mindre genontänkt inlägg).

Men som svar på TS fråga: mig veterligen inget direkt avgörande. Finns väl för- och nackdelar med såväl IOS som Android. Det folk ofta gör är att de blandar ihop begreppen Iphone-IOS-Apple-Android-Samsung och så blir det en diskussion om päron och äpplen :)

Själv föredrar jag Android som OS och min Samsung S2 framför Iphone och IOS av flera anledningar, men stör mig fortfarande, efter ett års användande, på storleken, där jag anser att Ipone är optimal. Nya Galaxy S3 skulle jag aldrig köpa, just pga storleken, hur shysst den än är i övrigt.

Två "typ" likvärdiga produkter som kan göra i stort sett samma sak, men i olika förpackningar där var och ens högst personliga preferenser samt påverkan från en saftig marknadsföring avgör valet. Just punkten marknadsföring gäller dock inte DIG som läser detta eftersom reklam och marknadsföring endast är något som påverkar ANDRA personer ;)

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hade en HTC Android förut men sedan ca 4 månader har jag en Iphone 4s. Det enda som jag kan komma på på att den kan som min HTC inte kunde är "print Scrn" samt att själva telefonen känns något stabilare.

Vad jag saknar från min förra är: sökfunktionerna ´(man kunde slå både namn och nummer), Scrollfunktionen, när man scrollade mycket text så kom det fram en scrollknapp på höger sida och sist men inte minst så retar jag mig varje gång jag läser en länk i ett mail och måste stänga av internet och åter öppna mailen för att komma tillbaka.

Det var också lite roligare att kunna utforma sin telefon själv och en del appar som var gratis till Android kostar pengar till Iphone. Jag kommer med största sannolikhet att gå tillbaka till Andriod på min nästa telefon.

Såhär hör jag för att komma tillbaks till mejl..

Trycker på denna mejllink..

e7aza6us.jpg

För att komma tillbaks trycker jag dutt-dutt på knappen ..

enubu9an.jpg

Och så finns mejl där ..

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hade en HTC Android förut men sedan ca 4 månader har jag en Iphone 4s. Det enda som jag kan komma på på att den kan som min HTC inte kunde är "print Scrn" samt att själva telefonen känns något stabilare.

Vad jag saknar från min förra är: sökfunktionerna ´(man kunde slå både namn och nummer), Scrollfunktionen, när man scrollade mycket text så kom det fram en scrollknapp på höger sida och sist men inte minst så retar jag mig varje gång jag läser en länk i ett mail och måste stänga av internet och åter öppna mailen för att komma tillbaka.

Det var också lite roligare att kunna utforma sin telefon själv och en del appar som var gratis till Android kostar pengar till Iphone. Jag kommer med största sannolikhet att gå tillbaka till Andriod på min nästa telefon.

För att söka en person så gör jag såhär.. ( i detta fall Test Testsson)

Ett swopp med tummen och så är sök i IPhone framme..

Börjar skriva personens namn...

Te

aza8yme2.jpg

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade en HTC Android förut men sedan ca 4 månader har jag en Iphone 4s. Det enda som jag kan komma på på att den kan som min HTC inte kunde är "print Scrn" samt att själva telefonen känns något stabilare.

Vad jag saknar från min förra är: sökfunktionerna ´(man kunde slå både namn och nummer), Scrollfunktionen, när man scrollade mycket text så kom det fram en scrollknapp på höger sida och sist men inte minst så retar jag mig varje gång jag läser en länk i ett mail och måste stänga av internet och åter öppna mailen för att komma tillbaka.

Det var också lite roligare 1 att kunna utforma sin telefon själv och 2 en del appar som var gratis till Android kostar pengar till Iphone. Jag kommer med största sannolikhet att gå tillbaka till Andriod på min nästa telefon.

1. Du kan utforma din iPhone om du kollat vilka appar som finns en del är gratis

2. Och tvärtom

Link to comment
Dela på andra sajter

Majoriteten av komponenterna i iP är tillverkade av Samsung

Precis. Samsungs komponentdivision gör uppenbarligen ett mycket bra jobb då Apple köper så mycket från dom. Samsungs mobildivision? Nja...

Frågan var ju vad man gjort för kompromisser om man ska sälja en mobil för några hundringar? Kan man påstå att en sådan mobil är likvärdig en iPhone? Flera oberoende parter kommer fram till att det kostar Apple cirka 250 dollar per iPhone för komponenter och montering.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såhär hör jag för att komma tillbaks till mejl..

Trycker på denna mejllink..

För att komma tillbaks trycker jag dutt-dutt på knappen ..

Och så finns mejl där ..

Med vänlig hälsning,

Ahhh.. tack för tipset! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad som egentligen räknas är storleken på intäkterna och ännu mer i resulterande vinst. Och där spelar Apple i en helt egen division.

Vilket egentligen bara verifierar att Apple rövknullar sina kunder. Då dom har mycket högre vinstmarginal än dom andra. :crazy:

Men du är väl förmodligen glad som aktieägare?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis. Samsungs komponentdivision gör uppenbarligen ett mycket bra jobb då Apple köper så mycket från dom. Samsungs mobildivision? Nja...

Frågan var ju vad man gjort för kompromisser om man ska sälja en mobil för några hundringar? Kan man påstå att en sådan mobil är likvärdig en iPhone? Flera oberoende parter kommer fram till att det kostar Apple cirka 250 dollar per iPhone för komponenter och montering.

Herr Chang har talat.

Nu får vi sluta fara med osanning.

Majoriteten av komponenterna i en iphone kommer definitivt inte från Samsung

Majoriteten av mm2 kisel kanske om dram och nand flash räknas in.

Känns väll som ganska givet att apple kände sig komfortabla med att Micron ska kunna leverera dom nu istället.

Återstår skärmen som kanske blir en Sony i 5:an

Vi får se

Link to comment
Dela på andra sajter

För att söka en person så gör jag såhär.. ( i detta fall Test Testsson)

Ett swopp med tummen och så är sök i IPhone framme..

Börjar skriva personens namn...

Te

aza8yme2.jpg

Jo den kunde jag men, men sökfunktionen var 10 resor bättre i Andriod. Den kunde ta del av namn både för- och efternamn samt om du slog riktnummer så tog den upp förslag.

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Du kan utforma din iPhone om du kollat vilka appar som finns en del är gratis

2. Och tvärtom

Kanon, har du några tips på appar för det?

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Jo den kunde jag men, men sökfunktionen var 10 resor bättre i Andriod. Den kunde ta del av namn både för- och efternamn samt om du slog riktnummer så tog den upp förslag.

Finns en app search by number..

ysedyqa9.jpg

men den integreras inte med kontakter.

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket egentligen bara verifierar att Apple rövknullar sina kunder. Då dom har mycket högre vinstmarginal än dom andra. :crazy:

Men du är väl förmodligen glad som aktieägare?

Fortfarande ingen som kan svara på hur en mobil för några hundralappar kan vara lika bra som en iPhone? Myten ska tydligen hållas vid liv... Om det låga priset gäller vid bindning i två år, så finns det äldre modeller av iPhone som man får för nästan ingenting om man binder sig två år.

För övrigt kostar väl en SIII ungefär som en iPhone 4S? Menar du att Samsung rövknullar sina kunder? Samsung kan ju dessutom köpa komponenter av sig själv vilket torde sänka kostnaderna.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får vi sluta fara med osanning.

Majoriteten av komponenterna i en iphone kommer definitivt inte från Samsung

Majoriteten av mm2 kisel kanske om dram och nand flash räknas in.

Känns väll som ganska givet att apple kände sig komfortabla med att Micron ska kunna leverera dom nu istället.

Återstår skärmen som kanske blir en Sony i 5:an

Vi får se

Det är riktigt att långt ifrån alla komponenter i en iPhone som görs av Samsung. Och Apple jobbar väl på att minska delen ytterligare. Men det lär ta sin tid, det går liksom inte att avbeställa stora order om man inte har en annan likvärdig leverantör. Likvärdig vad gäller pris, kvalitet, förmåga att leverera stora volymer med kort varsel etc.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fortfarande ingen som kan svara på hur en mobil för några hundralappar kan vara lika bra som en iPhone? Myten ska tydligen hållas vid liv... Om det låga priset gäller vid bindning i två år, så finns det äldre modeller av iPhone som man får för nästan ingenting om man binder sig två år.

För övrigt kostar väl en SIII ungefär som en iPhone 4S? Menar du att Samsung rövknullar sina kunder? Samsung kan ju dessutom köpa komponenter av sig själv vilket torde sänka kostnaderna.

Herr Chang har talat.

Har ingen aning om Samsungs vinstmarginaler?

Dock utgår jag ifrån vad du påtalar där du säger att Apple till skillnad mot dom andra tjänar ordentligt med pengar på sina telefoner.

Och som vanligt tror jag du missupfattat vad folk skriver. Jag har inte uppfattat att någon påstått att en telefon för några hundralappar är lika bra som en IP!

Däremot har den sitt syfte för dom som inte anser sig ha råd at köpa en IP eller S3.

Eller som i mitt fall då jag till rörmokarna köper Galaxy Xcover för 1875:-. I vårat fall är den bättre än en iphone! Då en iphone inte är vattentät och har gorillaglas. Sen att en IP förmodligen är mera funktionell. det är en annan sak.

Men olika typer av användare har olika kravspecar. För mig som inte är ute och jobbar på fältet. Så fungerar en S3 alldeles utmärkt.

Så vad som är bättre och sämre är relativt. Och jag betvivlar att någon förväntar sig att en telefon för några hundralappar ska hålla samma standard som en telefon för 5000. Men jag betvivlar inte att man nån gång även kan bli positivt överaskad även där.

Mvh Janne

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Har också köpt en galaxy 3 då jag tyckte dispayen var för liten på fånen

mvh den halv blinde

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Har också köpt en galaxy 3 då jag tyckte dispayen var för liten på fånen

mvh den halv blinde

Och denna kommer att lyfta garagefilmerna till en sällan skådad nivå, hoppas jag nu :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Och denna kommer att lyfta garagefilmerna till en sällan skådad nivå, hoppas jag nu :)

ha ha .ja printa ut bruksanvisningen på jobbet i dag 183 sidor.

Ser ni vad samsungen kan :ahh: :ahh: i phone gänget blev faktiskt lite nyfikna 3 i phone gubbar 3 samsung 3 1 samsung 2 1 htc :_russian: resten har Flinta nallar :crazy:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Fortfarande ingen som kan svara på hur en mobil för några hundralappar kan vara lika bra som en iPhone? Myten ska tydligen hållas vid liv... Om det låga priset gäller vid bindning i två år, så finns det äldre modeller av iPhone som man får för nästan ingenting om man binder sig två år.

För övrigt kostar väl en SIII ungefär som en iPhone 4S? Menar du att Samsung rövknullar sina kunder? Samsung kan ju dessutom köpa komponenter av sig själv vilket torde sänka kostnaderna.

Herr Chang har talat.

Vid närmare priskoll visade det sig att samsung inte på långa vägar rövknullar sina kunder jämfört med Apple.

http://www.prisjakt.t.php?p=1172708

Att jämföra med Iphone 4S 16GB vilket är den billigaste. Och egentligen inte jämförbar med S3 då S3 har 16GB + möjlighet till microsd på 64GB

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=976420

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=976419

http://www.prisjakt.kt.php?p=992860

På 64GB modellen så är den ca 2200 kr dyrare än S3 som har möjlighet upp till 80GB.

Om inte det är att rövknulla kunderna. Så skulle inte jag stoltsera med hur mycket pengar Apple tjänar i alla fall.

Ingenting att vara stolt över. såvida man inte som du är aktieägare, så kan det ju vara trevligt.

Men frågan är hur länge det håller att hålla dessa prisnivåer mot slutkund?

Mvh Janne

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...