Jump to content
IGNORERAD

Vad kan Iphone som inte Android kan ?


Songkran

Recommended Posts

Vad spara ström? Jag har wifi igång för att det drar mindre ström än mobilt bredband. Slår på och av automatiskt om jag går ut.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Mycket du inte vet märker jag!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 615
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    36

  • Herr Chang

    30

  • andrejsdenruskige

    24

  • Tommy

    24

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Oregistrerad knasen

Det är valfritt att ställa in att frågan om wifi ska komma upp.

Jag behöver inte heller ladda min Samsung lika mycket som iPhonen för jag använder knappt den :)

Jag använder Samsungen lika ofta som jag använde iphonen när jag hade den ;) Jag vet att man kan ställa in att frågan om wifi ska ploppa upp eller inte, men det är egentligen helt ointressant om du rör dig i en miljö med 100 olika nätverk så ligger det och stör om du har wifi påslaget samt drar mer batteri.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det drar mkt mer ström om wifi är påslaget hela tiden eftersom den hela tiden söker av efter tillgängliga nätverk. Testa slå av när du inte kan använda dig av wifi så kommer du märka en ganska tydlig skillnad på batteritiden...

Jag är uppkopplad wifi hemma på kontoret. Och jag har testat redan!

Den drar mera om jag kopplar ur wifi!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket du inte vet märker jag!!!!

Verkar som du kan uttala dig om telefoner du ej har.

Anledningen till att den drar mindre med wifi har att göra med hur bra det mobila nätet jobbar. Det avgörande hur mycket batteri den drar.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jag är uppkopplad wifi hemma på kontoret. Och jag har testat redan!

Den drar mera om jag kopplar ur wifi!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ja då har vi väldigt olika testresultat då jag märker ganska omgående på mina telefoner om jag glömt att slå av wifi när jag åker och jobbar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja då har vi väldigt olika testresultat då jag märker ganska omgående på mina telefoner om jag glömt att slå av wifi när jag åker och jobbar.

Vad jag vet så finns det ju lite wifi nätverk just på Arlanda. Och mobila signalen kanske är relativt stark? Då kan resultatet vara omvänt.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag är uppkopplad wifi hemma på kontoret. Och jag har testat redan!

Den drar mera om jag kopplar ur wifi!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ja, wifi drar nog mindre stöm än 3g

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Nog drar 3G mer batteri än wifi.

Det var väl inte riktigt det frågan gällde. Det är när du inte har möjlighet att använda dig av wifi som det bör slås av för att spara på batteritiden..

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad spara ström? Jag har wifi igång för att det drar mindre ström än mobilt bredband. Slår på och av automatiskt om jag går ut.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Det var väl inte riktigt det frågan gällde. Det är när du inte har möjlighet att använda dig av wifi som det bör slås av för att spara på batteritiden..

Jag tycker att det var det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Faktum kvarstår enligt mina "tester".

Wifi drar ström.

3G drar ström.

Och wifi drar mindre ström än 3G.

Och ju svagare signal, desto mer ström.

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Faktum kvarstår enligt mina "tester".

Wifi drar ström.

3G drar ström.

Och wifi drar mindre ström än 3G.

Om vi backar bandet lite så började slå av/på wifi diskussionen med att jag skrev att det är betydligt smidigare på en Samsung mot en iphone, varpå Lappen direkt började svamla om batteritider och att man aldrig behövde slå/av på.. Janne hakade på om hur bra det var med att aldrig slå av/på och så kommer du in och svamlar om att 3G drar mer ström än wifi. Alltså, själva diskussionen grundade sig i att det var smidigare att slå av/på wifi på en Samsung och anledningen till att man bör slå av/på wifi efter om man använder sig av det är att det spar batteri att slå av det om du inte har tillgång till ett nätverk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om vi backar bandet lite så började slå av/på wifi diskussionen med att jag skrev att det är betydligt smidigare på en Samsung mot en iphone, varpå Lappen direkt började svamla om batteritider och att man aldrig behövde slå/av på.. Janne hakade på om hur bra det var med att aldrig slå av/på och så kommer du in och svamlar om att 3G drar mer ström än wifi. Alltså, själva diskussionen grundade sig i att det var smidigare att slå av/på wifi på en Samsung och anledningen till att man bör slå av/på wifi efter om man använder sig av det är att det spar batteri att slå av det om du inte har tillgång till ett nätverk.

Nu tycker jag du använder MPRs ledord "svamla" med negativ ton.

Men i det stora hela är vi förmodligen helt överens.

Ju mer man använder wifi eller 3G, desto mer batteri går det åt.

Och tvärtom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om vi backar bandet lite så började slå av/på wifi diskussionen med att jag skrev att det är betydligt smidigare på en Samsung mot en iphone, varpå Lappen direkt började svamla om batteritider och att man aldrig behövde slå/av på.. Janne hakade på om hur bra det var med att aldrig slå av/på och så kommer du in och svamlar om att 3G drar mer ström än wifi. Alltså, själva diskussionen grundade sig i att det var smidigare att slå av/på wifi på en Samsung och anledningen till att man bör slå av/på wifi efter om man använder sig av det är att det spar batteri att slå av det om du inte har tillgång till ett nätverk.

I avancerade WIFI inställningar finns "Behåll Wi-Fi i viloläge" med 3 alternativ:

- Alltid

- Endast vid anslutning

- Aldrig(ökar dataanvändningen)

Ställ den i läget alltid. Så drar den förmodligen mindre ström, då den slår av wifi när den är ute.

jag har inte märkt att den drar mer för att wifi är på när jag är ute eftersom den då sätter den i viloläge.

Men det har lite att göra med var man rör sig någonstans.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Nu tycker jag du använder MPRs ledord "svamla" med negativ ton.

Men i det stora hela är vi förmodligen helt överens.

Ju mer man använder wifi eller 3G, desto mer batteri går det åt.

Och tvärtom.

Ja det är väl klart att det drar mer ström när man använder någondera av dom, men varför ha igång wifi som drar onödigt batteri om du inte har access till något wifi :whoco5:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

I avancerade WIFI inställningar finns "Behåll Wi-Fi i viloläge" med 3 alternativ:

- Alltid

- Endast vid anslutning

- Aldrig(ökar dataanvändningen)

Ställ den i läget alltid. Så drar den förmodligen mindre ström, då den slår av wifi när den är ute.

jag har inte märkt att den drar mer för att wifi är på när jag är ute eftersom den då sätter den i viloläge.

Men det har lite att göra med var man rör sig någonstans.

Var faktiskt in och kollade det efter ditt inlägg och den stod redan på alltid, så jag får nog fortsätta slå av och på mitt wifi eftersom det drar mindre batteri när jag gör så.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Var faktiskt in och kollade det efter ditt inlägg och den stod redan på alltid, så jag får nog fortsätta slå av och på mitt wifi eftersom det drar mindre batteri när jag gör så.

DÅ ordnar du bara ett macro som slår på wifi, fast endast om du har tillgång till det nätet. Vilket säkert kan aktiveras av GPS eller triangelmätning.

Fast dessa åtgärder gör nog att det drar mer ström...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är väl klart att det drar mer ström när man använder någondera av dom, men varför ha igång wifi som drar onödigt batteri om du inte har access till något wifi :whoco5:

För mig känns det som wifi stängs av automatiskt när den är i t.ex. fickan och telefonen inte används.

Då drar den inte alls ström.

Denna funktion är inbyggd i iPhone när du låser telefonen.

Kan det bli enklare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Var faktiskt in och kollade det efter ditt inlägg och den stod redan på alltid, så jag får nog fortsätta slå av och på mitt wifi eftersom det drar mindre batteri när jag gör så.

Det är ju i alla fall superenkelt att slå på och av wifi så det spelar ju ingen roll.

Dock märker jag skillnad på batteriförbrukning angående wifi på nyare telefon typ S3 kontra min desire HD som faktiskt drog mer i wifi läge.

Så det verkar som tekniken gått frammåt.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

För mig känns det som wifi stängs av automatiskt när den är i t.ex. fickan och telefonen inte används.

Då drar den inte alls ström.

Denna funktion är inbyggd i iPhone när du låser telefonen.

Kan det bli enklare?

Eftersom du uppenbarligen inte läser det jag länkar så får jag väl kopiera in vad som stod där. Inbyggt i iphone, jo tjena :rotfl:

Bluetooth och Wi-Fi

Dessa två protokoll är antagligen några av de som används mest bland iPhone användare, men de är också de som kan dra onödigt mycket batteri om man inte aktivt använder dem. Så, använder du inte aktivt din Bluetooth eller WiFi-anslutning rekommenderar vi att du stänger av den och sätter på den när du väl behöver den. Gör du inte detta så kommer dessa att ständigt leta efter WiFi-nät/Bluetooth-anslutningar, vilket drar en hel del batteri. För att stänga av/sätta på dessa protokoll gör du följande:

Bluetooth: Inställningar –> Allmänt –> Bluetooth –> Av/På

Wi-Fi: Inställningar –> Wi-Fi –> Av/På

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

För mig känns det som wifi stängs av automatiskt när den är i t.ex. fickan och telefonen inte används.

Då drar den inte alls ström.

Denna funktion är inbyggd i iPhone när du låser telefonen.

Kan det bli enklare?

Det låter som en usel funktion imo... så om du är hemma och inte använder telefonen så märker du inte ifall du får email bl.a. för att du inte använder telefonen och wifi är inaktiverat? Måste säga att HOX är sjukt bra när telefonen är i viloläge så dra den fan knappt nånting på batteriet även när wifi är på. Men när man leker med den så suger den som satan! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...