Jump to content
IGNORERAD

Vad kan Iphone som inte Android kan ?


Songkran

Recommended Posts

Jag har en vän som är en Apple hatare och han tar alla tillfällen att ondgöra sig över iPhone.

Vi satt ett gäng och pratade och han började raljera över hur kass iPhone var så poängterade jag att vem var han att yttra sig när jag var tvungen att hjälpa honom att koppla upp hans Android lur mot hans Wifi.

Det jag menar är att många som ondgör sig har inte kunskapen att ens klara av Android så då är frågan hur dom ska kunna avgöra vilket som är "bäst"

Och han är inte den enda som jag känner som öppnar käften när den egentligen borde vara stängd.

Är inte den där situationen minst lika vanlig åt andra hållet ?

Vet inte hur många "telefon-analfabeter" med iPhone jag fått hjälpa med dom mest elementära saker.

Tror det var 4-5 bara idag

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 615
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    36

  • Herr Chang

    30

  • andrejsdenruskige

    24

  • Tommy

    24

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige

Är inte den där situationen minst lika vanlig åt andra hållet ?

Vet inte hur många "telefon-analfabeter" med iPhone jag fått hjälpa med dom mest elementära saker.

Tror det var 4-5 bara idag

Det förklarar faktiskt en del om din umgängeskrets.

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Jag har en vän som är en Apple hatare och han tar alla tillfällen att ondgöra sig över iPhone.

Vi satt ett gäng och pratade och han började raljera över hur kass iPhone var så poängterade jag att vem var han att yttra sig när jag var tvungen att hjälpa honom att koppla upp hans Android lur mot hans Wifi.

Det jag menar är att många som ondgör sig har inte kunskapen att ens klara av Android så då är frågan hur dom ska kunna avgöra vilket som är "bäst"

Och han är inte den enda som jag känner som öppnar käften när den egentligen borde vara stängd.

I Andriod värden brukar jag installera "WiFi manager" som är en gratisapp. Seden brukar en analfabet klara att koppla upp sig. (Föresten en analfabet kanske inte kan knappa in koden :lol: ).

Men sedan att det är svårt att förstå detta med Wifi och koder osv det märker jag nog hos både Android och IPhone kunder. Ingen större skillnad.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja. Kompetensen sitter inte i vilken telefon dom har. Problemet sitter djupare än så..

Många av dom som köper en Smarttelefon är beroende av hjälp från andra

Snarare en generationsfråga än en socialgruppsfråga

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jag har en vän som är en Apple hatare och han tar alla tillfällen att ondgöra sig över iPhone.

Vi satt ett gäng och pratade och han började raljera över hur kass iPhone var så poängterade jag att vem var han att yttra sig när jag var tvungen att hjälpa honom att koppla upp hans Android lur mot hans Wifi.

Det jag menar är att många som ondgör sig har inte kunskapen att ens klara av Android så då är frågan hur dom ska kunna avgöra vilket som är "bäst"

Och han är inte den enda som jag känner som öppnar käften när den egentligen borde vara stängd.

Som med han som gav dig karma? :)

Ja, vet man inte hur man får igång wifi så ska man knipa.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Andriod värden brukar jag installera "WiFi manager" som är en gratisapp. Seden brukar en analfabet klara att koppla upp sig. (Föresten en analfabet kanske inte kan knappa in koden :lol: ).

Men sedan att det är svårt att förstå detta med Wifi och koder osv det märker jag nog hos både Android och IPhone kunder. Ingen större skillnad.

hf

Ja vill man krångla till det med att installera en app för att koppla upp sig mot Wifi så är det valfritt men enligt mig är det som att gå över ån efter vatten.

Och hur skulle det vara hjälpligt för en person som inte klarar av att skriva in nätverkskoden som står på routern.

Klarar han inte av det så betvivlar jag att personen klarar av att skapa ett Google konto samt veta hur man installerar en app.

Som TV säger är det oftast en generationsfråga för en yngre person vågar prova sig fram och han är inte rädd för att det blir fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte den där situationen minst lika vanlig åt andra hållet ?

Nej jag upplever inte det för dom som jag hjälper har helt enkelt svårt att hitta in i inställningarna i Android.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nu är det inte ofta jag konfigurerar några telefoner.

Har väl gjort det på två stycken iPhones, min och fruns gamla som jag har som jobbtelefon, två eller tre Androidtelefoner, en symbian och en gammal Xperia x1 (Windows med "penna").

Har inte upplevt några konstigheter med någon av dessa telefoner. Hade det varit svårt med en Android så kan ni ge er fan på att jag skulle ha skrivit det :crazy:

På just wifi så tycker jag att alla telefoner är likadana. Kan nog inte hitta några svårigheter med någon telefon på den punkten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Att hitta wifi är betydligt smidigare på en Samsung än en iphone, bara dra ner '' rullgardinen'' så finns wifi ikonen där. Inte som på eländiga iphone där man måste klicka sig fram i vad som känns som en oändlighet för att slå av och på wifi :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Att hitta wifi är betydligt smidigare på en Samsung än en iphone, bara dra ner '' rullgardinen'' så finns wifi ikonen där. Inte som på eländiga iphone där man måste klicka sig fram i vad som känns som en oändlighet för att slå av och på wifi :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Det är likväl två "tryck" du måste göra för att komma till valet att ställa in Wifi.

Sen är det en smaksak vilket som är smidigast.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jobbiga med Wi-Fi är inte att hitta inställningen, utan att skriva in lösenordet. Så j-a pillrigt med onscreen-keyboard och specialtecken. För ni har väl ett riktigt lösenord med tecken som !"#?"!? När jag ska mata in sånt på en telefon brukar det sluta med att jag vrålar !#?%&!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Det är likväl två "tryck" du måste göra för att komma till valet att ställa in Wifi.

Sen är det en smaksak vilket som är smidigast.

Vilken skräll att du får det till en smaksak när något är så mkt smidigare på en Samsung :rotfl:

På en iphone måste du ju utgå från den sidan med appar du valt att lägga inställningar på. Så om du är inne på en annan app eller på webbläsaren så måste du klicka på hemknappen, sen in i inställningar klicka på wifi, sen hemknappen igen och in på den app eller webbsida du var på när du kom på att du ville slå på wifi. På Samsung drar du bara ner rullgardinen klickar på wifi oberoende av var du är någonstans när du vill slå på wifi :)

Erkänn nu din lilla fundamentalist att det är betydligt smidigare på en Samsung :giggle:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jobbiga med Wi-Fi är inte att hitta inställningen, utan att skriva in lösenordet. Så j-a pillrigt med onscreen-keyboard och specialtecken. För ni har väl ett riktigt lösenord med tecken som !"#?"!? När jag ska mata in sånt på en telefon brukar det sluta med att jag vrålar !#?%&!!!

Har du inte voice-activated password?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

För ni har väl ett riktigt lösenord med tecken som !"#?"!? När jag ska mata in sånt på en telefon brukar det sluta med att jag vrålar !#?%&!!!

Hade du vrålat !"#?"!? i siri eller googles motsvarighet så kanske det hade funkat

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

På min senaste androidversion.. så räcker det att jag tänker lösenordet så starta mitt wifi. iOS, hahahaha!

Link to comment
Dela på andra sajter

På min senaste androidversion.. så räcker det att jag tänker lösenordet så starta mitt wifi. iOS, hahahaha!

Låter som 2000-talet...

Jag bara öppnar dörren så välkomnar sig mitt wifi mig och min androidtelefon :)

Då är man älskad :)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du inte voice-activated password?

Nej, jag vet inte ens vad det är. Har varken iPhone eller Android-telefon.

Men när folk hälsar på blir jag ofta tvungen att (försöka) ange lösenordet åt dem om det är första gången de ska ansluta till mitt trådlösa nät. Därav frustrationen med #!?& :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade du vrålat !"#?"!? i siri eller googles motsvarighet så kanske det hade funkat

Kanske det. Men funkar det om jag vrålar på svenska då?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nej, jag vet inte ens vad det är. Har varken iPhone eller Android-telefon.

Men när folk hälsar på blir jag ofta tvungen att (försöka) ange lösenordet åt dem om det är första gången de ska ansluta till mitt trådlösa nät. Därav frustrationen med #!?& :)

Skapa ett gästnätverk med simplare lösenord

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Kanske det. Men funkar det om jag vrålar på svenska då?

Tydligen inte med Siri.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken skräll att du får det till en smaksak när något är så mkt smidigare på en Samsung :rotfl:

På en iphone måste du ju utgå från den sidan med appar du valt att lägga inställningar på. Så om du är inne på en annan app eller på webbläsaren så måste du klicka på hemknappen, sen in i inställningar klicka på wifi, sen hemknappen igen och in på den app eller webbsida du var på när du kom på att du ville slå på wifi. På Samsung drar du bara ner rullgardinen klickar på wifi oberoende av var du är någonstans när du vill slå på wifi :)

Erkänn nu din lilla fundamentalist att det är betydligt smidigare på en Samsung :giggle:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Jag vet inte hur du räknar eller får till det men det verkar som du krånglar till det i onödan.

Men jag har det inställt så att varje gång jag kommer inom räckvidden av ett Wifi får jag en förfrågan om att koppla upp mig.

Så jag behöver inte trycka på homeknappen alls för att komma ur det program jag är utan det kommer en popupruta om Wifi.

Jag slår aldrig av wifi men det är tydligt att man måste göra det med android för att spara ström :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jag vet inte hur du räknar eller får till det men det verkar som du krånglar till det i onödan.

Men jag har det inställt så att varje gång jag kommer inom räckvidden av ett Wifi får jag en förfrågan om att koppla upp mig.

Så jag behöver inte trycka på homeknappen alls för att komma ur det program jag är utan det kommer en popupruta om Wifi.

Jag slår aldrig av wifi men det är tydligt att man måste göra det med android för att spara ström :crazy:

Det var/är jag tvungen att göra med både iphonen och Samsungen, mest för att det finns 100 olika jävla wifis på Arlanda som ploppar upp och stör något fruktansvärt, samt att det spar ström i batteriet vilket gäller såväl för iphonen, Samsungen och alla andra telefoner med wifi påslaget.. Men eftersom du drar upp det där med spara ström så behöver jag konstigt nog inte ladda min Samsung lika ofta som iphonen ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte hur du räknar eller får till det men det verkar som du krånglar till det i onödan.

Men jag har det inställt så att varje gång jag kommer inom räckvidden av ett Wifi får jag en förfrågan om att koppla upp mig.

Så jag behöver inte trycka på homeknappen alls för att komma ur det program jag är utan det kommer en popupruta om Wifi.

Jag slår aldrig av wifi men det är tydligt att man måste göra det med android för att spara ström :crazy:

Vad spara ström? Jag har wifi igång för att det drar mindre ström än mobilt bredband. Slår på och av automatiskt om jag går ut.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Vad spara ström? Jag har wifi igång för att det drar mindre ström än mobilt bredband. Slår på och av automatiskt om jag går ut.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Det drar mkt mer ström om wifi är påslaget hela tiden eftersom den hela tiden söker av efter tillgängliga nätverk. Testa slå av när du inte kan använda dig av wifi så kommer du märka en ganska tydlig skillnad på batteritiden...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var/är jag tvungen att göra med både iphonen och Samsungen, mest för att det finns 100 olika jävla wifis på Arlanda som ploppar upp och stör något fruktansvärt, samt att det spar ström i batteriet vilket gäller såväl för iphonen, Samsungen och alla andra telefoner med wifi påslaget.. Men eftersom du drar upp det där med spara ström så behöver jag konstigt nog inte ladda min Samsung lika ofta som iphonen ;)

Det är valfritt att ställa in att frågan om wifi ska komma upp.

Jag behöver inte heller ladda min Samsung lika mycket som iPhonen för jag använder knappt den :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...