Jump to content
IGNORERAD

Vad kan Iphone som inte Android kan ?


Songkran

Recommended Posts

Det är tydligt att det är du för du kallar folk dels i förtäckta ordalag och öppet vilka idi*ter dom är över deras val av telefon.

Alla här är lika stora kålsupare så det är roligt när någon skriker glashus.

Jag har aldrig dömt någon för deras val utan gratulerat dem över ett val som gör dem glada.

Mer än vad man kan säga om dig

Jag har väl aldrig sagt att folk är idi*ter för att dom har en Iphone. Det jag stör mig på är att man till den milda grad skyddar och påstår att Apple har uppfunnit allt och alla andra är härmapor. Jag tror att Apples stämningar biter dom jävligt hårt i röven nu p.g.a. det. Nu har dom en modell som sett ut likadant från början. Och p.g.a. stämningarna som dom ägnat sig åt så har dom begränsat sig själva. Och genom det kan dom inte komma med en ny modell för att dom är rädda att bli stämda.

Men tycker man att Iphone 5 är så fantastisk så ska man ju självklart köpa den. Men personligen så hade jag nog sett mig efter en annan telefon om jag nu tröttnat på min Iphone 4s. Men det är jag det. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 615
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    36

  • Herr Chang

    30

  • andrejsdenruskige

    24

  • Tommy

    24

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tänkte väl mer på din imitation av dig själv med snuttefilten som du försökte applicera på wUThai ;)

Inte försöker utan den går att applicera :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oh har någon förolämpat din snuttefilt så du måste vara otrevlig mot alla som inte köpt samma snuttefilt som du.

Lilla ponken då tur att du har ditt kompisgäng som tröstar dig med karma.

Som keithan säger...Vad kan iPhone som inte Android kan.reta upp folk så till den milda grad att dom spräcker en ven i pannan i sina försök att baktala Apple och deras användare :)

Det är då tydligt vilka som är mest arg och klagar mest :)

Jösses fort...Att vara med i MPR krävs ingen iq på 200 som tur är,jag har ca 1..och du har ????Är du Norrman?.Vad jag vill säga till dig du är säkert inte dum du bara gör dig.:)
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har väl aldrig sagt att folk är idi*ter för att dom har en Iphone. Det jag stör mig på är att man till den milda grad skyddar och påstår att Apple har uppfunnit allt och alla andra är härmapor. Jag tror att Apples stämningar biter dom jävligt hårt i röven nu p.g.a. det. Nu har dom en modell som sett ut likadant från början. Och p.g.a. stämningarna som dom ägnat sig åt så har dom begränsat sig själva. Och genom det kan dom inte komma med en ny modell för att dom är rädda att bli stämda.

Men tycker man att Iphone 5 är så fantastisk så ska man ju självklart köpa den. Men personligen så hade jag nog sett mig efter en annan telefon om jag nu tröttnat på min Iphone 4s. Men det är jag det. :)

Har du någonsin sett mig skriva att Apple har uppfunnit allt? Det jag skrivit är att Apple köper teknik och förbättrar/anpassar så den passar i deras ekosystem. Att dom har kopierat/inspirerats av andra har jag heller aldrig förnekat.

Har du någonsin sett mig uttrycka positiv till stämningarna? Nej jag tycker det är ett jävla otyg.

Att andra har kopierat/inspirerats i sin tur av Apple är heller ingen lögn.

En utopi som nog aldrig kommer inträffa är att jag skulle vilja kunna säga att jag äger en iPhone utan att få en spydig kommentar mot mig.

Om någon skriver att dom köpt en Samsung skulle jag aldrig håna den personen.nått som Sam Sip Sam går titt som tätt.

Det vet alla att jag gillat att munhuggas och menar inget illa med det och vice versa (försöker alla fall) ;)

Nä nu ska jag sätta mig och vänta på att trycka på köp knappen.

Peace :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där måste väl ändå vara det mest korkade argumentet som figurerar i de här trådarna.. Det är ju i princip samma priser på de dyrare Androidtelefonerna och iphone. Däremot tycker jag det där med att "inte ha råd" bekräftar att det bara är förvirrade wannbes som tror sig vara förmer som skryter om att de har en iphone :)

Nja nu är det ju till och med värre än så.

Den billigaste 4S var 500 kr dyrare än en S3 och 4S 64GB är 2000 dyrare enligt prisjakt. jag gav länkarna som svar till HC tidigare. och har ej fått replik på detta.

inte för att jag förstår varför det är så hedersamt att kasta ut mera pengar på en sämre teknisk produkt?

Detta då han skröt om Apples vinster.

Tror fan det när man rövknullar sina kunder på priserna att man gör bra vinst.

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja nu är det ju till och med värre än så.

Den billigaste 4S var 500 kr dyrare än en S3 och 4S 64GB är 2000 dyrare enligt prisjakt. jag gav länkarna som svar till HC tidigare. och har ej fått replik på detta.

inte för att jag förstår varför det är så hedersamt att kasta ut mera pengar på en sämre teknisk produkt?

Detta då han skröt om Apples vinster.

Tror fan det när man rövknullar sina kunder på priserna att man gör bra vinst.

Eller så gratulerar man marknadsföringsavdelningen på Apple, de gör ett fantastiskt Job...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är en video om varför en föredrar Android före iOS. Tänkvärt.

Jag vet inte vad som är tänkvärt med denna filurs babblande.

En riktig Fandroid-tomte med minst en bokstavskombo i generna.

Hans hat mot Apple skiner igenom och tillför inget vettigt.

Den nördinställning han har är ju inte representativ för de som köper Androidtelefoner, han står för den mest rabiata topp-procenten.

2 Thessalonikerbrevet 3:10

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte vad som är tänkvärt med denna filurs babblande.

En riktig Fandroid-tomte med minst en bokstavskombo i generna.

Hans hat mot Apple skiner igenom och tillför inget vettigt.

Den nördinställning han har är ju inte representativ för de som köper Androidtelefoner, han står för den mest rabiata topp-procenten.

Jag betvivlar att du tittade på hela video? Annars blir man orolig. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja nu är det ju till och med värre än så.

Den billigaste 4S var 500 kr dyrare än en S3 och 4S 64GB är 2000 dyrare enligt prisjakt. jag gav länkarna som svar till HC tidigare. och har ej fått replik på detta.

inte för att jag förstår varför det är så hedersamt att kasta ut mera pengar på en sämre teknisk produkt?

Detta då han skröt om Apples vinster.

Tror fan det när man rövknullar sina kunder på priserna att man gör bra vinst.

Låt oss/dom som vill ha en IPhone ha/göra det bäst vi vill, vi är mestadels vuxna människor som skriver här. Människor som du inte varken ska eller behöver fostra, eller mao. -jag köper vilken j-a telefon jag vill å det har varken du eller någon annan ett skit med att göra... Puss.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

iOS 6 nytt och uppdaterad

Kartor

  • Apple-designade och vektorbaserade kartor
  • Steg-för-steg-navigering med talade anvisningar på iPhone 5, iPhone 4S, iPad Wi-Fi + Cellular (andra och tredje generationen)
  • Trafikinformation i realtid
  • Flyover-funktion för fotoliknande, interaktiva vyer i 3D över större städer på iPhone 5, iPhone 4S, iPad (tredje generationen) och iPod Touch (femte generationen)
  • Lokala sökresultat med bilder, betyg, recensioner och aktuella erbjudanden från Yelp
  • Siri-integrering för frågor efter färdbeskrivningar och platser längs en rutt

Siri-förbättringar

  • Sport: resultat, spelarstatistik, matchschema, laguppställningar och ligaställningar för baseboll, basket, hockey, fotboll och amerikansk fotboll
  • Film: trailrar, föreställningstider, recensioner och fakta
  • Restauranger: boka bord, recensioner, bilder och information
  • Skicka tweet
  • Posta på Facebook
  • Öppna program
  • Eyes Free-läge i kompatibla bilar
  • Lokal sökning i Siri för länder som stöds (tillgänglighet kan variera under introduktionsperioden).
  • Ytterligare region- och språkstöd för Hong Kong (kantonesiska), Italien (italienska), Kanada (engelska och kanadensisk franska), Kina (mandarin), Korea (koreanska), Mexiko (spanska), Schweiz (italienska, franska, tyska), Spanien (spanska), Taiwan (mandarin), USA (spanska)
  • Stöds på iPhone 5, iPhone 4S, iPad (tredje generationen) och iPod Touch (femte generationen)

Facebook-integrering

  • Logga in en gång i Inställningar
  • Posta från Bilder, Safari, Kartor, App Store, iTunes, Game Center, Notiscenter och Siri
  • Lägg till platsinformation och välj publik för poster
  • Se uppdaterade Facebook-profilbilder och kontaktinformation i Kontakter
  • Visa händelser och födelsedagar från Facebook i Kalender
  • Gilla innehåll och se vad dina vänner gillar i App Store och iTunes Store

Delade bildströmmar

  • Dela utvalda bilder med de du vill
  • Vänner kan se dina delade bilder i programmet Bilder, iPhoto eller på Apple TV
  • Vänner kan gilla och kommentera individuella bilder

Passbook

  • Samlingsplats för dina boardingkort, kundkort, biobiljetter och andra kuponger
  • Visa en streckkod för att gå ombord på flyget, köpa kaffe, gå på bio och mycket annat
  • Kuponger visas baserat på tid eller plats, även när skärmen är låst
  • Kuponger kan uppdateras automatiskt
  • Stöds på iPhone och iPod Touch

Förbättringar i FaceTime

  • FaceTime-stöd för mobilnät med iPhone 5, iPhone 4S och iPad Wi-Fi + Cellular (tredje generationen)
  • FaceTime-samtal till ditt iPhone-telefonnummer kan tas emot på din iPad eller iPod Touch

Telefonförbättringar

  • Funktionen ”Stör ej” tystar inkommande samtal och notiser
  • Alternativ för ”Svara med meddelande” när ett samtal nekas
  • Använd alternativet ”Påminn mig senare” för tid- eller platsbaserad påminnelse när ett samtal nekas

Förbättringar i Mail

  • VIP-brevlåda för snabb tillgång till e-post från viktiga personer
  • Brevlåda för flaggad e-post
  • Infoga bilder eller videor i nya e-brev
  • Öppna lösenordsskyddade Office-filer
  • Uppdatera brevlådan genom att dra nedåt
  • Signatur baserad på e-postkonto

Förbättringar i Safari

  • iCloud-flikar visar öppna sidor på alla dina enheter
  • Läslista sparas för läsning utan internetanslutning
  • Stöd för att överföra bilder
  • Helskärmsläge i liggande läge på iPhone och iPod Touch
  • Smarta programbanderoller
  • Förbättrad Javascript-prestanda

Förbättringar i App Store och iTunes Store

  • Uppdaterad design
  • Smakprovshistorik för iTunes
  • Komplettera min säsong
  • Komplettera mitt album

Förbättringar i Game Center

  • Utmana vänner att slå poängresultat och prestationer
  • Posta rekord och prestationer på Facebook och Twitter
  • Vänrekommendationer baserade på dina Facebook-vänner

Hjälpmedelsförbättringar

  • Guidad åtkomst kan begränsa enheten till ett program eller begränsa rörelser till vissa områden på skärmen
  • VoiceOver-integrering med Kartor, AssistiveTouch och zoom
  • Stöd för iPhone-hörapparater gjorda för iPhone 5 och iPhone 4S

Förbättrat integritetsskydd för Kontakter, Kalender, Påminnelser, Bilder och data som delas via Bluetooth

Påminnelser kan sorteras om i programmet Påminnelser

Anpassade vibrationer för notiser på iPhone

Programmet Klocka för iPad

Väckarklocka med musik

Sök alla fält i Kontakter

Automatiskt filmläge för förbättrad videoljudkvalitet

Definitioner av markerat ord på franska, kinesiska, spanska och tyska

Nya tangentbordslayouter för franska, tyska, turkiska, katalanska, arabiska och isländska

Tangentbordsgenvägar delas mellan enheter via iCloud

Stöd för Bluetooth MAP

Global nätverksproxy för HTTP

Funktioner för Kina

  • Baidu-webbsökning
  • Sina Weibo-integrering
  • Dela videor på Tudou
  • Dela videor på Youku
  • Förbättrad textinmatning för handskrift och pinyin

Bugg- och säkerhetsfixar.

Är du nyfiken på vad vi på MacWorld tycker är de största nyheterna i iOS 6 rekommenderas läsning av artikeln ”Här är de bästa nyheterna i iOS 6”.

Enklaste sättet att installera den nya versionen är att välja Inställningar -> Allmänt -> Programuppdatering på din iPhone, iPad eller iPod Touch och sedan följa instruktionerna.

Alternativt kopplar du in din iPryl i datorn och startar iTunes. Väl där trycker du på ”Leta efter uppdatering” och följer instruktionerna. (Observera att det kan ta tid att få ner filen eftersom det just nu är många som vill uppdatera).

Avslutningsvis bör det påpekas att iOS 6 inte fungerar på första generationens iPad, iPhone 3G eller äldre modeller av iPod Touch.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt oss/dom som vill ha en IPhone ha/göra det bäst vi vill, vi är mestadels vuxna människor som skriver här. Människor som du inte varken ska eller behöver fostra, eller mao. -jag köper vilken j-a telefon jag vill å det har varken du eller någon annan ett skit med att göra... Puss.

Har inga åsikter om det! Tycker bara att det är synd att Apple folket ska behöva betala överpris för lurarna.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där måste väl ändå vara det mest korkade argumentet som figurerar i de här trådarna.. Det är ju i princip samma priser på de dyrare Androidtelefonerna och iphone. Däremot tycker jag det där med att "inte ha råd" bekräftar att det bara är förvirrade wannbes som tror sig vara förmer som skryter om att de har en iphone :)

Har inga åsikter om det! Tycker bara att det är synd att Apple folket ska behöva betala överpris för lurarna.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Den ena påstår att det skiljer sig inte i priset och den andra klagar på det hur vill ni ha det??

Link to comment
Dela på andra sajter

Du så det själv förut. Därför att iPhone säljs med stor vinstmarginal.

Androiderna säljs ofta med liten eller obefintlig vinst. Men det nit nog svårt även för Apple att hålla uppe marginalerna framöver. De klarar inte att komma med tillräckliga förbättringar, det var mycket enklare när det bara fanns usla konkurrenter med Symbian.

Skickat från min HTC

บ้านโนทิง Ban Non Thing, Sök i Google maps: 16.99706, 103.01339

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag betvivlar att du tittade på hela video? Annars blir man orolig. :)

Jag pinade mig igenom HELA denna film, men han kom aldrig med något övertygande argument utan höll sig bara till sin lilla nördvärld.

Linuxfantast sen mitten på 90-talet, programmerare.

Hur många av de miljoner som köper Androider representerar han ?

De jag känner som har Android gillar den för att skärmen är större vilket leder till att de tycker fotona är "bättre".

Facebook är appen som används mest.

Frågan är om du sett hela filmen och försökt lyssna objektivt ?

Föraktet mot Apple lyser igenom hela tiden och han tar upp irrelevanta saker som inte har med teknik att göra.

2 Thessalonikerbrevet 3:10

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Den ena påstår att det skiljer sig inte i priset och den andra klagar på det hur vill ni ha det??

Ja nu är ju inte jag och Janne samma individ som har samma åsikter om precis allt. Så jag förstår inte varför vi skulle svara för den andres påståenden.

Men kanske ditt inlägg precis bekräftade att apple och dess användare är just den sekt vi skämtat om, där alla måste vara eniga och tycka exakt samma sak och där ni fått en mall med standardsvar och påståenden om allt som ska sägas i diskussionen ifrån högre ort..

Halleluja! :rabbi:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du någonsin sett mig skriva att Apple har uppfunnit allt? Det jag skrivit är att Apple köper teknik och förbättrar/anpassar så den passar i deras ekosystem. Att dom har kopierat/inspirerats av andra har jag heller aldrig förnekat.

Har du någonsin sett mig uttrycka positiv till stämningarna? Nej jag tycker det är ett jävla otyg.

Att andra har kopierat/inspirerats i sin tur av Apple är heller ingen lögn.

En utopi som nog aldrig kommer inträffa är att jag skulle vilja kunna säga att jag äger en iPhone utan att få en spydig kommentar mot mig.

Om någon skriver att dom köpt en Samsung skulle jag aldrig håna den personen.nått som Sam Sip Sam går titt som tätt.

Det vet alla att jag gillat att munhuggas och menar inget illa med det och vice versa (försöker alla fall) ;)

Nä nu ska jag sätta mig och vänta på att trycka på köp knappen.

Peace :)

Nu snackar du drit igen ,har aldrig hånat ngn som köpt en Samsung ,däremot hedrat dom för att dom förstått att den är så mkt bättre än apsektens apfån :D

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag pinade mig igenom HELA denna film, men han kom aldrig med något övertygande argument utan höll sig bara till sin lilla nördvärld.

Linuxfantast sen mitten på 90-talet, programmerare.

Hur många av de miljoner som köper Androider representerar han ?

De jag känner som har Android gillar den för att skärmen är större vilket leder till att de tycker fotona är "bättre".

Facebook är appen som används mest.

Frågan är om du sett hela filmen och försökt lyssna objektivt ?

Föraktet mot Apple lyser igenom hela tiden och han tar upp irrelevanta saker som inte har med teknik att göra.

Ja, och Open source är ju verkligen nåt jag tycker är bra. Klara man att Roota en telefon så finns det en uppsjö av rommar.. och det är iaf nåt jag tycker är jävligt bra. Sen om det är 10 st han representerar så finns iaf möjligheten. Och det är ju knappast dåligt.

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jag pinade mig igenom HELA denna film, men han kom aldrig med något övertygande argument utan höll sig bara till sin lilla nördvärld.

Linuxfantast sen mitten på 90-talet, programmerare.

Hur många av de miljoner som köper Androider representerar han ?

De jag känner som har Android gillar den för att skärmen är större vilket leder till att de tycker fotona är "bättre".

Facebook är appen som används mest.

Frågan är om du sett hela filmen och försökt lyssna objektivt ?

Föraktet mot Apple lyser igenom hela tiden och han tar upp irrelevanta saker som inte har med teknik att göra.

Nu är jag ingen facebookanvändare, men snorungarna tillika fanboysen på jobbet hävdar att det inte finns någon facebook app till min Samsung/Android. Om det stämmer eller inte låter jag vara osagt då det är helt ointressant för mig ändå. Dock så gick det inte att ta miste på avundsjukan i ögonen hos en del av dom när jag fixade in Flash i telefonen och gick in på Rojadirecta och streamade en fotbollsmatch, blev bara en massa mumlande om iphone 5 hit och Flash suger dit :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...