Jump to content
IGNORERAD

Vad kan Iphone som inte Android kan ?


Songkran

Recommended Posts

Dags börja sammanfatta vad man kan göra med en Iphone som inte en Android mobil i samma prisklass eller billigare inte klarar av ?

Ifån fansen vad har ni kommit fram till ?

Tja, jag kör väl dacapo på mitt inlägg nr 15 i denna tråd :D

Vad kan Iphone som inte Android kan ?

Reta gallfeber på Android-folket.

Så till den milda grad att nägon tyckte det var mödan värt att starta en tråd om det :crazy:

Alla inlägg från Androidfolket i denna tråd har bara styrkt den teorin. :wai:

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 615
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    36

  • Herr Chang

    30

  • andrejsdenruskige

    24

  • Tommy

    24

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Utklassa alla andra smartphones i Sun Javascript benchmark.

Benchmark test

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Utklassa alla andra smartphones i Sun Javascript benchmark.

Benchmark test

Ja, onekligen ganska imponerande. Ska bli mycket intressant att se fler benchmarks från andra källor under kommande helg.

Apple hävdar ju att både CPU och grafik är dubbelt så snabbt som på iPhone 4S.

Så har vi fandroids som blir upphetsade om Galaxy S4 har 5" skärm och marginell ökning av CPUs klockfrekvens...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, man kan ju intala sig att Iphone 5 är helt fantastisk. Men vad har hänt sen Iphone 4+? Större skärm och lite bättre hårdvara. Helt fantastiskt utveckling på 2 år. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, man kan ju intala sig att Iphone 5 är helt fantastisk. Men vad har hänt sen Iphone 4+? Större skärm och lite bättre hårdvara. Helt fantastiskt utveckling på 2 år. :)

Det är ingen som behöver intala sig något men du gör misstaget att du stirrar dig blind på tekniska specar som dom flesta android fanboys gör.

Men inte så konstigt eftersom dom måste vara kraftfulla för att android överhuvudtaget ska rulla på någotsånär smidigt. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ingen som behöver intala sig något men du gör misstaget att du stirrar dig blind på tekniska specar som dom flesta android fanboys gör.

Men inte så konstigt eftersom dom måste vara kraftfulla för att android överhuvudtaget ska rulla på någotsånär smidigt. :)

Lappen, Android rullar på alldeles förträffligt. Och ännu bättre när JB släpps. :)

Men var glad att du får en lite större telefon nu när du köper Iphone 6... eller Iphone 5 menar jag ju. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Android rullar på alldeles förträffligt. Och ännu bättre när JB släpps. :)

Men var glad att du får en lite större telefon nu när du köper Iphone 6... eller Iphone 5 menar jag ju. :)

Det tog mer än 3år att få till det men likväl måste en androidlur ha mer kräm för att ens komma närheten av iOS.

Att den blir större kvittar fullständig utan det är designen som får snålvattnet att rinna.

Gillar man bakelit,knarrande chassi köp androidlur :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tog mer än 3år att få till det men likväl måste en androidlur ha mer kräm för att ens komma närheten av iOS.

Att den blir större kvittar fullständig utan det är designen som får snålvattnet att rinna.

Gillar man bakelit,knarrande chassi köp androidlur :)

Lappen, det är ju så när man kan göra så ofantligt mycket mer med Android som inte på nåt vis är så låst. Klart det blir kräm när inte hårdvaran behöver jobba. Jag menar, titta på utvecklingen från första telefonen till den sista från sekten:

Link to comment
Dela på andra sajter

Lappen, det är ju så när man kan göra så ofantligt mycket mer med Android som inte på nåt vis är så låst. Klart det blir kräm när inte hårdvaran behöver jobba. Jag menar, titta på utvecklingen från första telefonen till den sista från sekten:

En vinnande koncept,varför förändra något som resten av industrin kopierat.

För att få nästan samma flyt i gränssnittet som i IOS behövs mer kraft och det är så Andorid är uppbyggt.

Ska du använda en bild som argument är det bäst att inte ljuga utan använda en bild som speglar verkligheten.

Lada-2012.jpg

VAZ_Lada_Largus_2012_600_lq_0001.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

En vinnande koncept,varför förändra något som resten av industrin kopierat.

För att få nästan samma flyt i gränssnittet som i IOS behövs mer kraft och det är så Andorid är uppbyggt.

Ska du använda en bild som argument är det bäst att inte ljuga utan använda en bild som speglar verkligheten.

Lada-2012.jpg

VAZ_Lada_Largus_2012_600_lq_0001.jpg

Du ser, även Lada har ju utvecklats. Det kan man ju inte säga om Iphone. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du ser, även Lada har ju utvecklats. Det kan man ju inte säga om Iphone. :)

Du är för blind att upptäcka det men är man nöjd med en telefon som ser ut som en isskrapa från OK så vad kan man förvänta sig :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, man kan ju intala sig att Iphone 5 är helt fantastisk. Men vad har hänt sen Iphone 4+? Större skärm och lite bättre hårdvara. Helt fantastiskt utveckling på 2 år. :)

Haha... du kanske skulle vänta lite med kommentarer tills du sett vad Samsung åstadkommer med S4. Fast nu har ju Samsung några månader att kopiera från iPhone 5 det man känner att man måste ha med :wink:

Fast 5" skärm och något högre klockfrekvens kanske räcker för dig för att kalla S4 för revolutionerande...

Själv tycker jag att exempelvis dubbelt så snabb CPU och grafik på iPhone 5 är ganska fantastiskt.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tycker jag att exempelvis dubbelt så snabb CPU och grafik på iPhone 5 är ganska fantastiskt.

Ja det var ju fantastiskt att dom har kommit ikapp S3. Dubbelt så snabb CPU säger väl bara att IPhone 4S hade en dålig CPU i jämförelse.

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ja det var ju fantastiskt att dom har kommit ikapp S3. Dubbelt så snabb CPU säger väl bara att IPhone 4S hade en dålig CPU i jämförelse.

Nja, allt beror ju på hur tungt lass man måste dra.

Tror att man har 300hk som gräns i rally och inte fan skulle man vinna om man körde en Scania med 500hk

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha... du kanske skulle vänta lite med kommentarer tills du sett vad Samsung åstadkommer med S4. Fast nu har ju Samsung några månader att kopiera från iPhone 5 det man känner att man måste ha med :wink:

Fast 5" skärm och något högre klockfrekvens kanske räcker för dig för att kalla S4 för revolutionerande...

Själv tycker jag att exempelvis dubbelt så snabb CPU och grafik på iPhone 5 är ganska fantastiskt.

Herr Chang har talat.

Om du kollar på Samsungs/HTC/SE/ första smartphone till den senaste, en viss skillnad på modellerna va? Eller du tycker att Iphone har kommit med en revolutionerande modell varje gång dom släppt en ny??? Skillnaden på S4+ och I5 är ju patetisk imo.

Man tar sig för pannan för hur hjärntvättad man blir av sekten. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jesus du kan verkligen framstå som osympatiskt ibland.

Det handlade fan inte om vilken telefon som var bäst eller att du var tvungen att handla den.

Jag la upp en film som demonstrerade en teknik för att vatten skydda telefonerna och om det var den eller någon annan teknisk lösning kvittar.

Det jag menade att då behöver inte du köpa en speciell telefon för att den ska vara tålig utan du kan köpa vilken du vill men lika skyddad.

Naturligtvis så handlar detta om att det var jag,en fanboy enligt er, som kom med filmen som gör det så omöjligt att tycka om.

Nu på slutet tänkte jag skriva en massa kraftuttryck över vad jag egentligen känner för dina löjliga argumentationer.

Men jag har ingen lust att bli avstängd igen för det är du inte värd.

OK jag är osympatisk ibland, jag vet.

Skulle kanske skrivit nåt så här istället:

Det kanske vore listigt av Apple att ta fram en modell av sina telefoner som tål lite tuffa tag som tex stötar och vatten, eftersom många konsumenter tycks ha ett behov av dem.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

OK jag är osympatisk ibland, jag vet.

Skulle kanske skrivit nåt så här istället:

Det kanske vore listigt av Apple att ta fram en modell av sina telefoner som tål lite tuffa tag som tex stötar och vatten, eftersom många konsumenter tycks ha ett behov av dem.

MVH Tommy

Men jag är övertygad att du är snäll innerst inne :)

Affärsstrategin att ha många modeller var något som inte fungerade för Apple som vi kan se av historien.

Så att dom kommer tillverka en som är extra tålig får vi nog se i stjärnorna utan man kommer få förlita sig på tåliga skydd istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

är själv en nöjd android användare, men det finns några appar som bara finns till i-phone som jag suktar efter...det stör en aning.. :wai: ..

Link to comment
Dela på andra sajter

är själv en nöjd android användare, men det finns några appar som bara finns till i-phone som jag suktar efter...det stör en aning.. :wai: ..

Vilka appar då? Det kanske finns liknande med samma funktioner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka appar då? Det kanske finns liknande med samma funktioner.

som birdlover så finns det "Birds of Northern Europe"(BirdGuides) till i-phone med svensk text, har inte hittat den på android...finns som du säger

liknande men ej funnit på svenska...men det verkar dyka upp mer å mer till android.

Link to comment
Dela på andra sajter

som birdlover så finns det "Birds of Northern Europe"(BirdGuides) till i-phone med svensk text, har inte hittat den på android...finns som du säger

liknande men ej funnit på svenska...men det verkar dyka upp mer å mer till android.

https://play.google.trem.aves&hl=sv

Står dock inte om den har svenska som språk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du kollar på Samsungs/HTC/SE/ första smartphone till den senaste, en viss skillnad på modellerna va? Eller du tycker att Iphone har kommit med en revolutionerande modell varje gång dom släppt en ny??? Skillnaden på S4+ och I5 är ju patetisk imo.

Man tar sig för pannan för hur hjärntvättad man blir av sekten. :)

Typisk uttryck från de som är avundsjuka och själva skulle vilja ha en men de har inte råd samt vågar inte.

Vad andra kommer att säga om jag skaffar en iphone? Innerst inne vill du ha en själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Typisk uttryck från de som är avundsjuka och själva skulle vilja ha en men de har inte råd

Det där måste väl ändå vara det mest korkade argumentet som figurerar i de här trådarna.. Det är ju i princip samma priser på de dyrare Androidtelefonerna och iphone. Däremot tycker jag det där med att "inte ha råd" bekräftar att det bara är förvirrade wannbes som tror sig vara förmer som skryter om att de har en iphone :)

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...