Jump to content
IGNORERAD

Vad kan Iphone som inte Android kan ?


Songkran

Recommended Posts

Med andra ord menar du att tappar man en telefon i toan eller en vatten pöl så är det ofarligt?

Det vet både du och jag att det är skitsnack för går inte telefonen sönder genom kortslutning.

Kommer med tiden att den koppar som blivit exponerad för vatten att börja oxidera och då är det kört.

Det fattar väl jag att bara för att det var jag som postade något så måste man kategoriskt avfärda det som onödigt,humbug.

Att ta ditt exempel med dosan bevisar ingenting utan du kanske ska ringa till försäkringsbolagen och höra med dom om statistik om vattenskador på telefoner så får vi en annan bild.

Jag tappade min SE W810i i vatten och den gick inte heller sönder på en gång utan jag var snabb nog att ta ur batteriet och torka den.

Men felen uppstod efter ett tag och det händer när koppar börjar oxidera och någon månad senare var den död.

Nu är du dum eller bara full igen...

Min Samsung Xcover telefon som är vattentät, låg flera minuter i toalettholken som grabben pinkat i, den kom upp fungerande och fortfarande spelandes nån youtube, enda anledningen att spola av den var att den luktade piss... Det hade gått åt helvete för vilken annan elektronisk mojäng som helst.

Koddosan som var avstängd låg ett par sekunder i ÖL, sen åkte batterierna ur och den sköljdes i vanligt kranvatten av mej.

Snacka med nån som har som jobb att rädda elektronik som drabbats av brandrök eller vattenskador, så kanske de kan berätta att avmineraliserat vatten är första hjälpen för tex datorer som drabbats.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 615
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    36

  • Herr Chang

    30

  • andrejsdenruskige

    24

  • Tommy

    24

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Släng telefonen i riset för avfuktning (OBS: okokt ris!)

Det där är ett bra tips, efter att man sköljt telefonen i rent vatten ett par minuter!

Funkar även för att torka andra prylar.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tommy.

Vilken saneringsfirma jobbar du åt, jag var ansvarig för elektroniksanering på Ocab i sundsvall för 20 år sedan.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är du dum eller bara full igen...

Min Samsung Xcover telefon som är vattentät, låg flera minuter i toalettholken som grabben pinkat i, den kom upp fungerande och fortfarande spelandes nån youtube, enda anledningen att spola av den var att den luktade piss... Det hade gått åt helvete för vilken annan elektronisk mojäng som helst.

Koddosan som var avstängd låg ett par sekunder i ÖL, sen åkte batterierna ur och den sköljdes i vanligt kranvatten av mej.

Snacka med nån som har som jobb att rädda elektronik som drabbats av brandrök eller vattenskador, så kanske de kan berätta att avmineraliserat vatten är första hjälpen för tex datorer som drabbats.

MVH Tommy

Se där bara för att man har en annan åsikt så är man full eller dum!!

Det scorpio skrev stämmer väldigt bra.

"Kan man inte snabbt ta bort batteriet så är enheten förstörd"

Men du verkar argumentera mot ett extra skydd mot vattenskador och med tanke på att telefonerna inte blivit mindre känsligare tycker jag det är konstigt.

Visst du får tycka vad du vill men jag önskade att dom vore mer skyddad mot fukt/vatten.

För som det är nu har telefonen blivit exponerad för fukt/vatten och du vill utnyttja garanti för ett fel som inte har med vatten att göra är dom snabb att hävda fuktskada.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tommy.

Vilken saneringsfirma jobbar du åt, jag var ansvarig för elektroniksanering på Ocab i sundsvall för 20 år sedan.

Är mest en glad amatör, men har gått ett par kurser i ämnet, och räddat en av mina chefers flickvänners Hårddisk, efter att en Sydafrikan tappat hennes Sony Vaio i havet.

Datorn var körd, men hårddisken överlevde efter att ha tvättats i vatten, alkohol och torkats, sen kunde hon rädda alla foton och övriga filer och flytta dem till en ny dator.

Vi var ett par gubbar som hjälptes åt med räddningen av hennes disk (hon var ju en supersnygg Brasiliansk fotomodell).

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Se där bara för att man har en annan åsikt så är man full eller dum!!

Det scorpio skrev stämmer väldigt bra.

"Kan man inte snabbt ta bort batteriet så är enheten förstörd"

Men du verkar argumentera mot ett extra skydd mot vattenskador och med tanke på att telefonerna inte blivit mindre känsligare tycker jag det är konstigt.

Visst du får tycka vad du vill men jag önskade att dom vore mer skyddad mot fukt/vatten.

För som det är nu har telefonen blivit exponerad för fukt/vatten och du vill utnyttja garanti för ett fel som inte har med vatten att göra är dom snabb att hävda fuktskada.

Eller så köper man en vattentät telefon (inget som finns hos Apple men hos många andra tillverkare) då kan batteriet sitta kvar, vad är det du inte fattar?

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, dina chefers flickvänner verkar leva ett hårt liv:-)

Flera gubbar på en disk, undrar vad du kallar för en disk (kanske damen ) :-)

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller så köper man en vattentät telefon (inget som finns hos Apple men hos många andra tillverkare) då kan batteriet sitta kvar, vad är det du inte fattar?

MVH Tommy

Fattar inte din argumentation mot att vattenskydda alla telefoner tex med den teknik som filmen visade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, dina chefers flickvänner verkar leva ett hårt liv:-)

Flera gubbar på en disk, undrar vad du kallar för en disk (kanske damen ) :-)

Ingen av oss hade väl skruvat isär en laptop i beståndsdelar tidigare...

Vi Jobbade mest med större prylar som Caterpillar och "Superyachts", men en pryl är en pryl och kan demonteras.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte din argumentation mot att vattenskydda alla telefoner tex med den teknik som filmen visade.

Den filmen visade en telefon, skyddad med "Liquipell" ett firmanamn för nåt som är vattenavvisande eller "Liquid repellant", inget nytt och finns på sprayflaska , som 556 eller WD40 ungefär, fast avsett för elektronik.

Kanske en bra idé om man är orolig för att få telefonen dränkt av avmineralliserat vatten "sötvatten"...

En vattentät telefon med tex IP67 klass, pallar en massa olika vätskor, det är skillnad.

Men visst spraya lite på din iPhone, det kan ju inte skada (om du hittar rätt spray dvs).

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skrev tex som det visas i filmen men om det finns en annan teknik för att skydda telefonen är det välkommet också.

Men visst fortsätt du att vara emot förbättringar för oss användare och dom produkter vi använder.

Vill du vara en motvalls kärring så är det upp till dig men jag är nyfiken på saker som kan förbättra våran tillvaro.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skrev tex som det visas i filmen men om det finns en annan teknik för att skydda telefonen är det välkommet också.

Men visst fortsätt du att vara emot förbättringar för oss användare och dom produkter vi använder.

Vill du vara en motvalls kärring så är det upp till dig men jag är nyfiken på saker som kan förbättra våran tillvaro.

Jag är inte emot förbättringar, jag köpte ju en smartphone som är bland de 2-3 bästa på att tåla stryk och vatten, utan hjälp av en "TV-shop spray"

Trist att Apple inte kan bygga i samma goda skyddsnivå, för Fanboysen alltså, för min del får Apple sälja vad skit som helst, sprayat eller inte, jag tänker inte handla nåt från den tillverkaren i alla fall, de faller mej inte i smaken (jag gillar inte Apple mao).

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Den filmen visade en telefon, skyddad med "Liquipell" ett firmanamn för nåt som är vattenavvisande eller "Liquid repellant", inget nytt och finns på sprayflaska , som 556 eller WD40 ungefär, fast avsett för elektronik.

Kanske en bra idé om man är orolig för att få telefonen dränkt av avmineralliserat vatten "sötvatten"...

En vattentät telefon med tex IP67 klass, pallar en massa olika vätskor, det är skillnad.

Men visst spraya lite på din iPhone, det kan ju inte skada (om du hittar rätt spray dvs).

MVH Tommy

Vad är det du vill få fram Tommy?

Att SGIII är en skit telefon som inte tål vatten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Förutsättningen för att kunna rädda en telefon som kommer i vatten är att fort få bort batteriet

innan elektrolys inträffar.

Vatten är ingen fara för elektronik, men oxid är..

Så kan man snabbt ta bort batteriet, ta isär och torka så är det inget problem.

Kan man inte snabbt ta bort batteriet så är enheten förstörd.

Och det gäller oavsett om det är ett känt märke eller inte.

Blir svårt på en apfån ,går nämligen inte att ta bort batterier snabbt

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skrev tex som det visas i filmen men om det finns en annan teknik för att skydda telefonen är det välkommet också.

Men visst fortsätt du att vara emot förbättringar för oss användare och dom produkter vi använder

Vill du vara en motvalls kärring så är det upp till dig men jag är nyfiken på saker som kan förbättra våran tillvaro.

Njae motvalls kärring är nog du som envisas med att äga driten antika apfån he he;)

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har rätt, 5:an gav inget nytt i mobilvärden som med dom tidigare modellerna :)

Det roligaste var att Apple kunde med att ta upp att man kunde ta panorama bilder med 5:an och visa upp panoramabilder som dom flesta andra mobiler kunnat länge :)

Tex sådana bilder

http://photosynth.net/view.aspx?cid=676da7e3-b984-481b-9925-753786323530

http://photosynth.net/view.aspx?cid=1c20df86-d3eb-4d9c-b348-2a75d7a283c3

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte emot förbättringar, jag köpte ju en smartphone som är bland de 2-3 bästa på att tåla stryk och vatten, utan hjälp av en "TV-shop spray"

Trist att Apple inte kan bygga i samma goda skyddsnivå, för Fanboysen alltså, för min del får Apple sälja vad skit som helst, sprayat eller inte, jag tänker inte handla nåt från den tillverkaren i alla fall, de faller mej inte i smaken (jag gillar inte Apple mao).

MVH Tommy

Jesus du kan verkligen framstå som osympatiskt ibland.

Det handlade fan inte om vilken telefon som var bäst eller att du var tvungen att handla den.

Jag la upp en film som demonstrerade en teknik för att vatten skydda telefonerna och om det var den eller någon annan teknisk lösning kvittar.

Det jag menade att då behöver inte du köpa en speciell telefon för att den ska vara tålig utan du kan köpa vilken du vill men lika skyddad.

Naturligtvis så handlar detta om att det var jag,en fanboy enligt er, som kom med filmen som gör det så omöjligt att tycka om.

Nu på slutet tänkte jag skriva en massa kraftuttryck över vad jag egentligen känner för dina löjliga argumentationer.

Men jag har ingen lust att bli avstängd igen för det är du inte värd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill härmed be om ursäkt för att jag sa att Iphoneanvändare inte kunde se skillnad på en Samsung och en Iphone. Videon här talar sitt tydliga språk. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gav bara igen för gammal ost. :)

Du var sent ute för några dagar sen med Gangnam style. :wink:

Samma bortförklaringar som din guru :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Dags börja sammanfatta vad man kan göra med en Iphone som inte en Android mobil i samma prisklass eller billigare inte klarar av ?

Ifån fansen vad har ni kommit fram till ?

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

post-3132-0-64442700-1348040829.jpg

Jag är nästan helt novis när det gäller telefoner och datorer

Jag köpte en sån här Sony Experia är det en iphone, apple eller android, är den bra?

Men hur eller hur så är jag nöjd, dessutom så är ju telefonen vattentät.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

post-3132-0-64442700-1348040829.jpg

Jag är nästan helt novis när det gäller telefoner och datorer

Jag köpte en sån här Sony Experia är det en iphone eller android, är den bra?

Men hur eller hur så är jag nöjd, dessutom så är ju telefonen vattentät.

Det är en Android :)

Är du nöjd och glad så är det toppen och det är väl det som det handlar om...att vara nöjd? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...