Jump to content
IGNORERAD

Vad kan Iphone som inte Android kan ?


Songkran

Recommended Posts

Detta skulle alla mobiltillverkare anamma tycker jag.

Men då skulle naturligtvis dom få sälja mindre eftersom färre går sönder.

Ännu en faktakälla? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 615
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    36

  • Herr Chang

    30

  • andrejsdenruskige

    24

  • Tommy

    24

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sen när började Apple och deras användare bry sig om fakta och originalitet? Dina och HC länkar är ju skrattretande. :)

Gillar HC länk till ask Yahoo som en faktakälla. :)

Varför ska jag ens svara när du inte är intresserad av mitt svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och varför gjorde jag det då?

Du hade svaret i filmen sen om du tror på den eller inte är upp till dig för all information går att förneka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du hade svaret i filmen sen om du tror på den eller inte är upp till dig för all information går att förneka.

Vad tror du på då i filmen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Jag är neutral :ahh::17:

post-3713-0-94584800-1347657566.jpg

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tror du på då i filmen?

Jag vet att du inte är intresserad av mitt svar men jag postade filmen i syfte att visa en produkt som vore intressant om den applicerades på smartphones.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet att du inte är intresserad av mitt svar men jag postade filmen i syfte att visa en produkt som vore intressant om den applicerades på smartphones.

I vilket syfte postade du videon? För du gav ju ingen förklaring till videon. Du vet ju att vissa kanske inte förstår engelska så bra. Så varför inte ge en förklaring till videon?

Link to comment
Dela på andra sajter

I vilket syfte postade du videon? För du gav ju ingen förklaring till videon. Du vet ju att vissa kanske inte förstår engelska så bra. Så varför inte ge en förklaring till videon?

Filmen är ganska så självförklarande eftersom få smartphones är sådär vattentät och syftet har jag redan skrivit två gånger så det får räcka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Filmen är ganska så självförklarande eftersom få smartphones är sådär vattentät och syftet har jag redan skrivit två gånger så det får räcka.

Ditt syfte var inte att ge sken om att Iphone är vattentäta också då? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ditt syfte var inte att ge sken om att Iphone är vattentäta också då? :)

Mitt syfte med filmen har jag klargjort flera gånger och har det inte gått in kan jag inte hjälpa dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt syfte med filmen har jag klargjort flera gånger och har det inte gått in kan jag inte hjälpa dig.

Som jag sa till dig. Det var längesen jag såg den videon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag sa till dig. Det var längesen jag såg den videon.

Och det är tydligt att du inte fattade den fast du såg den igen :nono:

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det är tydligt att du inte fattade den fast du såg den igen :nono:

Och tydligen har du inte läst vad jag skrivit till dig. :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Och tydligen har du inte läst vad jag skrivit till dig. :14:

Nu är det du som ställer frågorna och inte jag. En fråga betyder att man inte vet...tolka det som du vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det du som ställer frågorna och inte jag. En fråga betyder att man inte vet...tolka det som du vill.

Aja, ska sluta dryga mig nu! ;)

Skål på dig Lappen!

Link to comment
Dela på andra sajter

"Pappa I´m Sorry,,, I dropped your telephone in the toilet"

Och mycket riktigt där låg den nere i holken, i Jimmys morgon piss.

MVH Tommy

Skulle en Android-lur komma in i mitt hus skulle jag också pissa på den.

2 Thessalonikerbrevet 3:10

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta skulle alla mobiltillverkare anamma tycker jag.

Men då skulle naturligtvis dom få sälja mindre eftersom färre går sönder.

En vattenavvisande teflonspray eller liknande som demonstreras i sötvatten (som inte leder ström så bra)...

Inte imponerande, stoppa telefonen i saltvatten eller småbarnspiss, som leder ström, då kan vi börja snacka.

Satt med en pilsner vid datorn förra helgen, då kom dottern in och sa hej, sen tog hon blixtsnabbt min koddosa till min internetbank och lade den i Ölglaset...

Inga stora problem, jag tog ut batterierna fort som f...n och sen sköljde jag dosan i kranvatten ett par minuter och la den på tork ett par dar.

Den funkar fortfarande fint.

Så att visa att nån teflonspray eller liknande ger skydd mot sötvatten är inte imponerande alls, vattnet förstör inte telefonen eller vad det nu är man vill skydda..

Om det inte är saltvatten eller piss (som innehåller salt) inblandat , funkar avmineralliserat vatten, dvs vatten utan salt, tex destillerat vatten bra som tvättmedel, eftersom man kan rädda elektronik som utsatts för tex syror, rök eller kaffe, genom att skölja dem ordentligt i destillerat vatten och sen låta dem torka, innan man slår på strömmen igen.

I Göteborg tex är kranvattnet i princip mineralfritt, alltså det leder ingen ström, nästan som destillerat vatten, det var det jag använde till koddosan (och till en TV-fjärr för ett par veckor sen, skitungar!).

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle en Android-lur komma in i mitt hus skulle jag också pissa på den.

Och tänka dig, den överlever även ditt piss! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

En vattenavvisande teflonspray eller liknande som demonstreras i sötvatten (som inte leder ström så bra)...

Inte imponerande, stoppa telefonen i saltvatten eller småbarnspiss, som leder ström, då kan vi börja snacka.

Satt med en pilsner vid datorn förra helgen, då kom dottern in och sa hej, sen tog hon blixtsnabbt min koddosa till min internetbank och lade den i Ölglaset...

Inga stora problem, jag tog ut batterierna fort som f...n och sen sköljde jag dosan i kranvatten ett par minuter och la den på tork ett par dar.

Den funkar fortfarande fint.

Så att visa att nån teflonspray eller liknande ger skydd mot sötvatten är inte imponerande alls, vattnet förstör inte telefonen eller vad det nu är man vill skydda..

Om det inte är saltvatten eller piss (som innehåller salt) inblandat , funkar avmineralliserat vatten, dvs vatten utan salt, tex destillerat vatten bra som tvättmedel, eftersom man kan rädda elektronik som utsatts för tex syror, rök eller kaffe, genom att skölja dem ordentligt i destillerat vatten och sen låta dem torka, innan man slår på strömmen igen.

I Göteborg tex är kranvattnet i princip mineralfritt, alltså det leder ingen ström, nästan som destillerat vatten, det var det jag använde till koddosan (och till en TV-fjärr för ett par veckor sen, skitungar!).

MVH Tommy

Med andra ord menar du att tappar man en telefon i toan eller en vatten pöl så är det ofarligt?

Det vet både du och jag att det är skitsnack för går inte telefonen sönder genom kortslutning.

Kommer med tiden att den koppar som blivit exponerad för vatten att börja oxidera och då är det kört.

Det fattar väl jag att bara för att det var jag som postade något så måste man kategoriskt avfärda det som onödigt,humbug.

Att ta ditt exempel med dosan bevisar ingenting utan du kanske ska ringa till försäkringsbolagen och höra med dom om statistik om vattenskador på telefoner så får vi en annan bild.

Jag tappade min SE W810i i vatten och den gick inte heller sönder på en gång utan jag var snabb nog att ta ur batteriet och torka den.

Men felen uppstod efter ett tag och det händer när koppar börjar oxidera och någon månad senare var den död.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förutsättningen för att kunna rädda en telefon som kommer i vatten är att fort få bort batteriet

innan elektrolys inträffar.

Vatten är ingen fara för elektronik, men oxid är..

Så kan man snabbt ta bort batteriet, ta isär och torka så är det inget problem.

Kan man inte snabbt ta bort batteriet så är enheten förstörd.

Och det gäller oavsett om det är ett känt märke eller inte.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...