Jump to content
IGNORERAD

Vad kan Iphone som inte Android kan ?


Songkran

Recommended Posts

Det är snarare du som inte förstår. Med "we" menar han sig själv och andra på Apple. Och han använder citatet från Picasso för att förtydliga vad han menar.

Något mer du inte fattar?

Herr Chang har talat.

Lol! Jag saknar ord. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 615
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    36

  • Herr Chang

    30

  • andrejsdenruskige

    24

  • Tommy

    24

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Oregistrerad knasen

Det är snarare du som inte förstår. Med "we" menar han sig själv och andra på Apple. Och han använder citatet från Picasso för att förtydliga vad han menar.

Något mer du inte fattar?

Herr Chang har talat.

Så typiskt härmapa att inte kunna hitta på något eget att säga :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte uppenbart att han fortfarande refererar till citatet från Picasso?

Herr Chang har talat.

OK han härmar Picasso,men varför valde han att härma just det (Picasso sa många sanningar)?

För att han tyckte att det var ok att stjäla andras idéer, och dessutom kände sig så maktfullkomlig att han skröt om det?

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du läst länken jag la in? Huruvida Picasso var stor konstnär eller inte har inte med saken att göra. Citatet kommer från Picasso.

Har du också svårt att fatta?

Herr Chang har talat.

Nu syftade jag iofs på att jobs skulle varit konstnär då han citerar en konstnär, picasso, som är en av de största konstnärerna givetvis. Jobs är otvivelaktigt en av de största företagsledarna, där råder inga tvivel.

Jag har sett hela intervjun och vi hade denna diskussion för några veckor sen. Råder inga som helst tvivel om att jobs erkänner att de snor det mesta. Försök inte att dribbla bort diskussionen med picasso, det är inte relevant.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Steve_Jobs_Jokes_Scumbag-Galore-594x3267.jpg

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu syftade jag iofs på att jobs skulle varit konstnär då han citerar en konstnär, picasso, som är en av de största konstnärerna givetvis. Jobs är otvivelaktigt en av de största företagsledarna, där råder inga tvivel.

Jag har sett hela intervjun och vi hade denna diskussion för några veckor sen. Råder inga som helst tvivel om att jobs erkänner att de snor det mesta. Försök inte att dribbla bort diskussionen med picasso, det är inte relevant.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Det må vara hänt att det inte råder några tvivel för dig. Vad det nu skulle bevisa.

Vadå dribbla bort? Steve Jobs citerar Picasso, varför är det så svårt att tro?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Har inte sen här tråden också kommit of topic? Börjar likna en annan tråd?

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte sen här tråden också kommit of topic? Börjar likna en annan tråd?

Med vänlig hälsning,

Inget nytt under solen.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Inget nytt under solen.

Herr Chang har talat.

Nä, vi får vänta till 19.00. Då blir det något nytt under solen.

Fast jag har inte några större förväntningar på något revolutionerande. Snarare liten lätt förändring.

Om den nya iPhonen kan något som inte Android kan, det återstår att se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det må vara hänt att det inte råder några tvivel för dig. Vad det nu skulle bevisa.

Vadå dribbla bort? Steve Jobs citerar Picasso, varför är det så svårt att tro?

Herr Chang har talat.

Ok, får väl ge den en sista chans. Dock meningslöst men iaf.

Ja, han citerar Picasso. Det är inte alls svårt att förstå.

Men citatet är väl: Good artist copy great artist steal. Slut citat.

Sen tillägger Jobs: We have always been shameless about stealing.

Och varför citerar han Picasso och i vilket syftet? För alla utom Applefrälsta så är det ju uppenbart och självklart vad han menar och det är att Apple stjäl utan att skämmas för det. Varför citera han Picasso annars?? Sen kan du komma med vilka fantasier och lögner du vill för att skydda Kim Il Jobs och Apple.

Din länk är ju... tja, vad ska man säga.. ett skämt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, vi får vänta till 19.00. Då blir det något nytt under solen.

Fast jag har inte några större förväntningar på något revolutionerande. Snarare liten lätt förändring.

Om den nya iPhonen kan något som inte Android kan, det återstår att se.

Tyvärr får jag hålla med. Fast hoppet är det sista som lämnar människan ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, får väl ge den en sista chans. Dock meningslöst men iaf.

Ja, han citerar Picasso. Det är inte alls svårt att förstå.

Men citatet är väl: Good artist copy great artist steal. Slut citat.

Sen tillägger Jobs: We have always been shameless about stealing.

Och varför citerar han Picasso och i vilket syftet? För alla utom Applefrälsta så är det ju uppenbart och självklart vad han menar och det är att Apple stjäl utan att skämmas för det. Varför citera han Picasso annars?? Sen kan du komma med vilka fantasier och lögner du vill för att skydda Kim Il Jobs och Apple.

Din länk är ju... tja, vad ska man säga.. ett skämt?

Tja, det är faktiskt inte ovanligt att människor först citerar något välkänt, och sedan applicerar det på sin egen situation, som individ eller som företag.

Om du verkligen tror att Steve Jobs menade bokstavligt vad han sa, ja då... vet jag inte riktigt vad jag ska säga.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte sen här tråden också kommit of topic? Börjar likna en annan tråd?

Med vänlig hälsning,

Det finns 3 trådar som går ut på samma sak :(

"vi som lööw Apple", som mestadels innehåller inlägg som sablar ner iPhone.

"vi som lööw Android" som mestadels innehåller inlägg som sablar ner iPhone.

Denna tråd " Vad kan iPhone som inte android kan", som skapats för att sabla ner iPhone och som därför mestadels innehåller inlägg som sablar ner iPhone.

Vad är det man brukar säga ?

"Den man älskar agar man" !

:wai:

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodligen tur att Picasso är long gone...annars hade han väl riskerat en stämning han ochså hehe

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Det finns 3 trådar som går ut på samma sak :(

"vi som lööw Apple", som mestadels innehåller inlägg som sablar ner iPhone.

"vi som lööw Android" som mestadels innehåller inlägg som sablar ner iPhone.

Denna tråd " Vad kan iPhone som inte android kan", som skapats för att sabla ner iPhone och som därför mestadels innehåller inlägg som sablar ner iPhone.

Vad är det man brukar säga ?

"Den man älskar agar man" !

:wai:

Visste väl att Herr Chang älskar Samsung :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt en centralt placerad källa på mobilmarknaden kommer den nya Apple-mobilen inte att heta Iphone 5,

utan New Iphone, samma som med New Ipad. Fantasin sätter verkligen inga gränser vad gäller modellnamn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte detta massiva hat mot Apple och iPhone. Det är likadant på jobbet. Flera kollegor säger sig hata Apple. Det utan större erfarenhet från produkten. Känns som det är lite mode i att hata Apple just nu :-/

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jag förstår inte detta massiva hat mot Apple och iPhone. Det är likadant på jobbet. Flera kollegor säger sig hata Apple. Det utan större erfarenhet från produkten. Känns som det är lite mode i att hata Apple just nu :-/

Varför hata apple? Ja för min del började det med att man blev mer eller mindre idi*tförklarad av vissa i min bekantskapskrets för att jag inte hade mac, min första kontakt med dryga apple användare kan man väl säga. Senare så stötte man ju på ännu drygare och arrogantare apple fanboys här på MPR och då stegrade mitt lilla agg till att bli ett litet hat mot apple.

Att jag senare av någon outgrundlig anledning köpte mig en iphone och blev mer insatt i sekten spädde bara på mitt hat ännu mer, men det höll sig fortfarande inom ganska rimliga proportioner.. Men nu efter senaste tiden rättegångar med så larviga stämningsansökningar så kan jag säga från hela mitt hela mitt hjärta -Ja, jag hatar verkligen apple och allt vad dom står för.. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Visste väl att Herr Chang älskar Samsung :rotfl:

Är jag avslöjad nu? :wink:

Varför hata apple? Ja för min del började det med att man blev mer eller mindre idi*tförklarad av vissa i min bekantskapskrets för att jag inte hade mac, min första kontakt med dryga apple användare kan man väl säga. Senare så stötte man ju på ännu drygare och arrogantare apple fanboys här på MPR och då stegrade mitt lilla agg till att bli ett litet hat mot apple.

Att jag senare av någon outgrundlig anledning köpte mig en iphone och blev mer insatt i sekten spädde bara på mitt hat ännu mer, men det höll sig fortfarande inom ganska rimliga proportioner.. Men nu efter senaste tiden rättegångar med så larviga stämningsansökningar så kan jag säga från hela mitt hela mitt hjärta -Ja, jag hatar verkligen apple och allt vad dom står för.. :)

There's a thin line between love and hate.

Vi kan väl vara överens om att Apple väcker starka känslor?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte detta massiva hat mot Apple och iPhone. Det är likadant på jobbet. Flera kollegor säger sig hata Apple. Det utan större erfarenhet från produkten. Känns som det är lite mode i att hata Apple just nu :-/

Jag har en kompis som jobbar på ett företag där nästan alla hatade Apple. Några hade iPhone, men sågs ner på.

Sedan köpte företaget iPhone till alla anställda.

Nu älskar alla iPhone. Min kompis kan inte vara utan den en minut. :)

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Iphone kan uppgradera utan att möblera om alla widgets och inställningar som min galaxy note gjorde denna morgon.

Börja om från början börja om på nytt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt en centralt placerad källa på mobilmarknaden kommer den nya Apple-mobilen inte att heta Iphone 5,

utan New Iphone, samma som med New Ipad. Fantasin sätter verkligen inga gränser vad gäller modellnamn.

Det hoppas jag verkligen inte, det vore väldigt fånigt ;)

Ryktet i sig förvånar mig inte med tanke på hur man benämnde senaste iPad. Det finns dock teorier som förklarar orsaken vad gäller iPad. Rykten om en iPad mini växer sig allt starkare. Jag kan förstå om Apple vill undvika den förvirring som blir följden om man kallat den iPad 3 mini samtidigt som det finns iPad 3. Så lanseras iPad 4, men det finns ingen iPad 4 mini ännu?

För övrigt står inte dessa nummer på förpackningarna för varken iPhone eller iPad. Möjligen i finstilt på baksidan. Macbook Air, Macbook Pro, Mac Pro och iMac är ytterligare exempel på Appleprodukter som formellt sett inte har några nummer.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Iphone kan uppgradera utan att möblera om alla widgets och inställningar som min galaxy note gjorde denna morgon.

Börja om från början börja om på nytt..

Exakt. Jag förväntar mig en mycket smidig uppgradering till iOS 6. Det enda som lär kräva inställningar är eventuella nya funktioner i den nya versionen.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Enligt en centralt placerad källa på mobilmarknaden kommer den nya Apple-mobilen inte att heta Iphone 5,

utan New Iphone, samma som med New Ipad. Fantasin sätter verkligen inga gränser vad gäller modellnamn.

Jag håller nog med HC där. Så illa kan det inte vara.

OK att Göteborg kunde göra detta misstag gällande fotbollsarenor för 50 år sedan .

Göteborg byggde ju en fotbollsarena på 1910 talet och den kallades Ullevi. Sedan på 1950 talet byggde man en ny som då fick namnet Nya Ullevi. Och den gamla som då var kvar fick då heta Gamla Ullevi.

Allt var då frid till 50 år senare när Gamla Ullevi föll för åldern. Så man rev den och byggde en ny på samma plats.

Och efter en massa utredande fick den Nya arenan heta Gamla Ullevi.

Så nu har vi en Nya Ullevi som är 50+ år gammal och en Gamla Ullevi som är några år gamal.

Tror inte den logiken skulle fungera på mobiler som har en livslängd på 1 år.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...