Jump to content
IGNORERAD

Vad kan Iphone som inte Android kan ?


Songkran

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

Ingenting att vara stolt över. såvida man inte som du är aktieägare, så kan det ju vara trevligt. Men frågan är hur länge det håller att hålla dessa prisnivåer mot slutkund?

Eller hjärntvättad sektmedlem som gladeligen skänker pengar till sekten :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 615
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    36

  • Herr Chang

    30

  • andrejsdenruskige

    24

  • Tommy

    24

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag skiter fullständigt i allt j-a skitsnack, jag köper den TELEFON jag vill ha.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jag skiter fullständigt i allt j-a skitsnack, jag köper den TELEFON jag vill ha.

Det gör vi väl alla, till andras förtret :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Nu är det ju en lite rolig story.gillade fånen men har fått en spricka i glaset + att jag tyckte att dispayen var i minsta laget

Men i fredags hade jag ju 3 timmar över efter jag lämnat darlingen i salongen (det var spå damen) som skulle koma :mda: nåväl bara och acceptera

Så ett besök på Godis butiken Media Markt stod på programmet.Gick runt och tittade på lapptoppar surf plattor .

Rät som det var så stod en snubbe och fråga om jag behövde hjälp :giggle: .Det sluta med att jag gick hem med en tab 10.2 :mda:

Jaha tänkte jag senare när hans röst ebba ut ur kolan .

Vad ska jag med den till tänkte jag .Som tur var så hade dom inte den i butiken (annars hade jag nog öppnat kartongen (den kommer på posten )

Jag har en lapptopp HP som är 10år Och en sony vaio som är 2 år jag försökte komma på nån anledning till vad jag ska med en tab till

Beslutade mig för och ångra köpet .Så i går vart jag inne på media markt i gen och prata med killen.

Han prata omkull mig igen :mda: När jag gick där i från så hade han fixat så jäkla bra avtal :blah:

Ett familje abonnemang 2 st galaxy 3 plus att jag skulle byta från 3 max till Telenor 4 g med bred bandet och dubbelt så snabbt :giggle:

nu var det ju ett litet aber jag var tvungen och köpa en router för 800kr

ringde til kund tjänst på 3 i dag och fråga hur mycket jag betalar för det gamla telefon abonnemanget som han ville ta över med en ny galaxy 49 kr i månaden

fråga också om bred bandet .bindningstiden går ut om 3 dar :crazy: förlänger du så får du 4 g +++++ en ny router

Åkte ju till Medi markt efter jobbet för och ångra mig (2 veckors) min samsung öppna jag ju kartongen givit vis så där sket dig sig

Nu vile jag ju inte träffa :blah: för då hade väl jag gått ut med en samsung tv

som tur va så vart han ledig i dag :heat: Träffa en annan försäljare :thumbsup: som tipsa mig ring kund tjänst så skickar dom retur kartonger

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

... alla saker Samsung uppfunnit tidigare ...

Årets skämt !

I Korea uppfinner man inte, där kopierar man.

De erkänner det själva

http://www.svt.se/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-ar-tillbaka-med-en-ny-sasong

I programmet som sändes igår sägs det att de har bäst utbildade och bästa resultat på prov utav alla länder i världen, men de kan ändå inte presentera en enda nobelpristagare.

-"Vi har inga genier"

De lär sig inte att tänka fritt.

Barnen pluggar 16 timmar om dagen och tar sedan självmord när de inte lyckas.

Bättre att göra som Steve Jobs, ta en LSD-tripp och sedan se teknologins framsteg 30 år framåt i tiden.

2 Thessalonikerbrevet 3:10

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Årets skämt !

I Korea uppfinner man inte, där kopierar man.

De erkänner det själva

http://www.svt.se/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-ar-tillbaka-med-en-ny-sasong

I programmet som sändes igår sägs det att de har bäst utbildade och bästa resultat på prov utav alla länder i världen, men de kan ändå inte presentera en enda nobelpristagare.

-"Vi har inga genier"

De lär sig inte att tänka fritt.

Barnen pluggar 16 timmar om dagen och tar sedan självmord när de inte lyckas.

Bättre att göra som Steve Jobs, ta en LSD-tripp och sedan se teknologins framsteg 30 år framåt i tiden.

Hmm, vilka kopierar dom från då? Kan ju inte vara från apple iaf då dom ligger långt efter :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kan Iphone som inte Android kan ?

vägra flash :not_i:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Årets skämt !

I Korea uppfinner man inte, där kopierar man.

De erkänner det själva

http://www.svt.se/ve...ed-en-ny-sasong

I programmet som sändes igår sägs det att de har bäst utbildade och bästa resultat på prov utav alla länder i världen, men de kan ändå inte presentera en enda nobelpristagare.

-"Vi har inga genier"

De lär sig inte att tänka fritt.

Barnen pluggar 16 timmar om dagen och tar sedan självmord när de inte lyckas.

Bättre att göra som Steve Jobs, ta en LSD-tripp och sedan se teknologins framsteg 30 år framåt i tiden.

Ja, och översteprästen själv sa: Good artist copy great artist steal. Det är så patetiskt att se lärjungarna helt seriöst tror att Apple har uppfunnit allt, man blir hänförd av det... det är t.o.m. fascinerande. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Det är alltid kul att läsa dessa inlägg.

Men såhär vill ja se det.

IOS resp Android är 2 ganska lika operativ vad gäller funktioner.

Dock så ser jag den stora skillnaden i tillgänglighet och frihet.

Friheten kan man lämna därhän.

Men helt klart hade Apple varit ensam på marknaden så hade Smartphones varit en sak enbart för den rika världen (och dom rika i den fattiga världen).

Och samma sak gäller ju även i andra produktsegment som bärbara datorer och stationära datorer.

När vi här på forumet jämför så blir det lätt att man jämför en IP med en SIII. Men betänk att en av dessa lurar i Thailand kostar kanske 3-4 månadslöner för en Thai som tjänar minimilönen (300 thb). Och här finns ju då en chans att iallafall komma ner till en lägre summa om man väljer en billigare Andriod telefon. OK att den kanske har sämre kvalitet och annat men det är iallafall en smartphone.

Sedan finns ju bredden av mobiler med Andriod. Det finns mobiler för 2.8 tums skärm. Det finns med 5,4 tum. Det finns med lite minne och med mycket. Det finnes modeller som är extra vatten och stöt tåliga Allt enligt behov och önskan.

När man pratar IPhone så brukar ju alla nämna att 3,5 tum är optimalt för man kan ringa/peka med samma hand som man håller telefonen med. Ja Ja. Men alla händer är inte lika stora. Jag kan heller inte ringa med 1 hand på en 2,8 tums samsung pga händernas kondition(och givetvis inte med ens IPhone heller) . Och skall jag använda 2 händer som jag alltid behöver så kan jag välja 4,8 skärm på en SIII så jag ser bättre.

Och om man då fortsätter med detta med Apples smalhet. Med bara Apples datorer skulle många mäniskor vara utan dator idag då man bara har ganska dyra maskiner, (Man kan ju faktiskt få en ganska bra PC för 4000:-)

Och om det bara fanns IPad som surfplattor. Tror ni då att barnen i Thailändska skolor skulle fått några surfplattor alls. Den budgeten fanns ju inte. Utan man fick välja något billigare (med en del brister) men valet var ju det eller inget alls.

Så min slutsats i denna debatt. Apple gör väl OK saker (som till viss del prisätts pga namnet) men utan konkurrens skulle livet vara ganska tråkigt. Och för den fattigare delen av världen skulle det vara en katastrof.

Å andra sidan skulle kanske livet vara ganska tråkigt utan Apple också. Det taggar ju konkurrenterna.

Det skulle ju inte vara så kul att se bara MB E class bilar på vägarna heller.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Årets skämt !

I Korea uppfinner man inte, där kopierar man.

De erkänner det själva

http://www.svt.se/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-ar-tillbaka-med-en-ny-sasong

I programmet som sändes igår sägs det att de har bäst utbildade och bästa resultat på prov utav alla länder i världen, men de kan ändå inte presentera en enda nobelpristagare.

-"Vi har inga genier"

De lär sig inte att tänka fritt.

Barnen pluggar 16 timmar om dagen och tar sedan självmord när de inte lyckas.

Bättre att göra som Steve Jobs, ta en LSD-tripp och sedan se teknologins framsteg 30 år framåt i tiden.

Ja det var det där med fritt... :D;)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte ens vad iPhone är för något, men med min Nokia 1280 (790 Baht på Tesco), kan jag både ringa till folk och ta emot samtal med. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte ens vad iPhone är för något, men med min Nokia 1280 (790 Baht på Tesco), kan jag både ringa till folk och ta emot samtal med. :)

Har den inbyggd antenn? ?

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, och översteprästen själv sa: Good artist copy great artist steal. Det är så patetiskt att se lärjungarna helt seriöst tror att Apple har uppfunnit allt, man blir hänförd av det... det är t.o.m. fascinerande. :)

Vad som är patetiskt är snarare att Applehatarna ogenerat fortsätter sprida denna myt om Steve Jobs. Han citerar Picasso, och Picasso menar inte alls vad du vill tro.

Länkar angående det borde du kunna hitta på egen hand. Men det orkar du väl inte, så varsågod:

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20100226121955AA5dgbh

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad som är patetiskt är snarare att Applehatarna ogenerat fortsätter sprida denna myt om Steve Jobs. Han citerar Picasso, och Picasso menar inte alls vad du vill tro.

Länkar angående det borde du kunna hitta på egen hand. Men det orkar du väl inte, så varsågod:

http://answers.yahoo...26121955AA5dgbh

Herr Chang har talat.

Är det därför han säger " We have always been shameless about stealing" . Han erkänner ju att han är tjuv, vad mer för bevis behöver du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Apple gör väl OK saker men utan konkurrens skulle livet vara ganska tråkigt. Och för den fattigare delen av världen skulle det vara en katastrof.

Jag vet inte om jag skulle kalla Slamsung för konkurrens ...

Den fattigare av delen av världen skulle nog klara sig ändå, med sina Nokia-telefoner.

Katastrof för att man inte har råd med iPhone är väl att ta i.

Det skulle ju inte vara så kul att se bara MB E class bilar på vägarna heller.

En MB där man inte får pilla med mjukvaran utan får nöja sig med hur den kommer från fabrik skulle jag vara nöjd med om jag hade råd.

Hellre det än en Trabant som man måste meka med varje dag för att den ska fungera "fritt och bra"

Ändrades av lostinisaan

2 Thessalonikerbrevet 3:10

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Jag vet inte om jag skulle kalla Slamsung för konkurrens ...

Den fattigare av delen av världen skulle nog klara sig ändå, med sina Nokia-telefoner.

Katastrof för att man inte har råd med iPhone är väl att ta i.

Nu är det väl så att smarta mobiler har öppnat en helt ny värld vad gäller appar och funktioner som då bara en liten del av mänskligheten skulle komma åt. Men nu kan dom köpa en Samsung eller varför inte en ZTE för en tusenlapp och kunna få dom flesta funktioner iallafall. OK lite mer plastigt men det fungerar nog bra för dom flesta.

En MB där man inte får pilla med mjukvaran utan får nöja sig med hur den kommer från fabrik skulle jag vara nöjd med om jag hade råd.

Hellre det än en Trabant som man måste meka med varje dag för att den ska fungera "fritt och bra"

Nu kanske jag inte ser konkurensen av mobiler som en Trabant. Utan mer som att det finns RR, Volvo och Suzuki mm.

Och jag som heller inte hade haft råd med en MB klarar mig super med min Suzuki trots att den kostade 100000:- ny. Och jag meckar nog lika mycket i denna bil som jag gör med min Andriod telefon. dvs ingenting.

OK jag talar ju inte sanning när jag säger att jag inte meckar med min Android telefon. Jag installerar ju appar , kopplar upp till nätverk hos kompisar osv. en det är väl ingen skillnad mellan Andriod och IOS. Västtrafiks app måste ju installeras på båda för att dom skall fungera. Och uppdateras när det kommer uppdateringar.

Sedan detta med appuppdateringar. Jag har ett antal bekanta som jag hjälper med sin teknik. Och det är kul att det är mer oftast som IOS användarna har problem med uppdateringarna. Förvisso är det ju ingen större skillnad att uppdatera. Men IOS användarna är nog mer av typen det skall sköta sig själv. Vilket det ju inte gör. Och så ringer dom mig.

Detta är min erfarenhet och det kanske inte är så överallt så det behöver ni inte kommentera.

hf

Ändrades av hasseigöteborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det därför han säger " We have always been shameless about stealing" . Han erkänner ju att han är tjuv, vad mer för bevis behöver du?

Är det inte uppenbart att han fortfarande refererar till citatet från Picasso?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte uppenbart att han fortfarande refererar till citatet från Picasso?

Herr Chang har talat.

Picasso var alltså flera personer? Vad är det du inte förstår? We=vi på engelska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte uppenbart att han fortfarande refererar till citatet från Picasso?

Herr Chang har talat.

Hur menar du då?

Vem är "we"?

För mig är det solklart att han säger att apple stjäl obehindrat utan några som helst skrupler, förstår inte hur man kan tolka det på annat sätt?

Sen att han citerar picasso är ju bara fånigt. Som om han vore nån stor konstnär...

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Picasso var alltså flera personer? Vad är det du inte förstår? We=vi på engelska.

Det är snarare du som inte förstår. Med "we" menar han sig själv och andra på Apple. Och han använder citatet från Picasso för att förtydliga vad han menar.

Något mer du inte fattar?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur menar du då?

Vem är "we"?

För mig är det solklart att han säger att apple stjäl obehindrat utan några som helst skrupler, förstår inte hur man kan tolka det på annat sätt?

Sen att han citerar picasso är ju bara fånigt. Som om han vore nån stor konstnär...

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Har du läst länken jag la in? Huruvida Picasso var stor konstnär eller inte har inte med saken att göra. Citatet kommer från Picasso.

Har du också svårt att fatta?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...