Jump to content
IGNORERAD

Dessa frågor om internet


Guest Forden34

Recommended Posts

True Move i Bangkok.

Betalar 699 baht i månaden för 8mb ner.

0,5 upp vilket är sådär.

Får dock pynta 300 baht extra till ägarna av stället där jag bor för att jag utnyttjar deras uttag eller nått annat strunt :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    5

  • Enis

    3

  • Nemo

    3

  • Myran

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Forden34

Av så många medlemmar är det bara en handfull som har lina till huset

Lägg in mera förslag på internet

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror också att 3 BB kan generellt vara bättre om man nu har tillgång till dom.Jag har dock bara TOT och lång ledning från

kopplingsstation så hade jag tidigare skitinternet.Men TOT kan dom också och sen ett halvår så har jag med hjälp av

någon slags parabolantenn som är gratis fått 7-8 mbit och det kostar 590 B i månaden.Jag är mycket nöjd och har

nästan inga störningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska betala årsvis jag med så det är klart utan å behöva tänka på det

Hej,

Det går att betala via autogiro, dvs dom drar från ditt thai bankkonto varje månad.

Så gör jag.

Rebnel

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Hej,

Det går att betala via autogiro, dvs dom drar från ditt thai bankkonto varje månad.

Så gör jag.

Rebnel

Jo jag vet att man kan betala via giro men tycker inte om att ha räkningar per månad så om man betalar allt på en gång så är det klart i ett år

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade kanonfart till Sverige när jag var där sist... satt och jobbade mot Sverige bla på mitt "INDY"-ab ute på bonnvichan...

/ENis

Testade just nu.

2168262516.png

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

True Move i Bangkok.

Betalar 699 baht i månaden för 8mb ner.

0,5 upp vilket är sådär.

Får dock pynta 300 baht extra till ägarna av stället där jag bor för att jag utnyttjar deras uttag eller nått annat strunt :)

699 för 10 Mbt/s ner och 1 Mbt/s upp...

Du borde kunnat få en egen kabel.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick installerat True Online för en vecka sedan, funkar kanon. Tror att dom samarbetar med 3BB då grannen har det och min True kabel kommer från samma kabel. Man kan tydligen få TV och telefon från samma kabel, har inte kollat några priser än.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick installerat True Online för en vecka sedan, funkar kanon. Tror att dom samarbetar med 3BB då grannen har det och min True kabel kommer från samma kabel. Man kan tydligen få TV och telefon från samma kabel, har inte kollat några priser än.

Kan du göra ett test Thailand-Stockholm och publicera vilken hastighet du får?

Link to comment
Dela på andra sajter

699 för 10 Mbt/s ner och 1 Mbt/s upp...

Du borde kunnat få en egen kabel.

Jo jag kommer ihåg att jag såg ett erbjudande om 10mb från True när jag skulle skaffa internet. Men när dom kollade upp min adress så sa dom att jag inte kunde få det där.

Men skit samma, är nöjd med det jag har, och ska snart flytta till en ny "lägenhet". Där kanske jag kan få 10mb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Testerna borde göras efter kl 16:00-18:00 då alla ungar har kommit hem efter solan

Jag vet när jag hade sticka så gick det kanon direkt på morgonen kl 05:00-10:00 sen vard det sämre under dagen

men efter kl 15:00-2000 var det lönt i helvete å läsa mpr eller aftonbladet

Link to comment
Dela på andra sajter

Indy funkar bra om man bara surfar på Thai-sidor men sämre om man surfar på utländska sidor.

Hur det nu förhåller sig i verkligheten vet jag inte.

Personligen är jag aldrig på thaisidor, men ungarna är ju det förstås.

Funkar bra på dem sidorna jag har själv, kommer in på min server utan problem. Enda minuset är väl att jag får nytt IP varje gång jag startar om datorn.

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Personligen är jag aldrig på thaisidor, men ungarna är ju det förstås.

Funkar bra på dem sidorna jag har själv, kommer in på min server utan problem. Enda minuset är väl att jag får nytt IP varje gång jag startar om datorn.

Ja, men man kan ha problem med svenska sidor och med det inte sagt att man per automatik har problem.

Nu är det så liten stund jag är i Thailand så för mig duger det med 3BB's Indy abb.

Hade jag bott där permanent så kanske det hade varit annat eftersom räkningen tickar på även om jag sitter här i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite tunn upplysning.

Var i Thailand har du denna

200Mb fiberanslutning? Vem levererar?

Mvh

biker

Bara ett önske tänkande

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...