Jump to content
IGNORERAD

Rullator


Tack och Hej

Recommended Posts

Någon som vet om det finns att köpa rullatorer i Thailand

helst i eller i närheten av ChiangMai

Och med store och bredare hjul.

Morfar behöver en.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tack och Hej

    6

  • chiangmai

    3

  • BBJ

    2

  • mamma bäng fan pappa käng

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Finns att köpa, även om olika varianter på hjullösa gåstöd är vanligare.

Har själv köpt ett gåstöd (hjullöst) på Lotus och ett på ett (privat)skjukhus.

Ändrades av Poffa
Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Någon som vet om det finns att köpa rullatorer i Thailand

helst i eller i närheten av ChiangMai

Och med store och bredare hjul.

Morfar behöver en.

Tänk på att det kanske behövs en plan yta för att använda den.

Min tanke efter att ha försökt köra barnvagn i Bangkok. Funkar bra inne i varuhus och i parker, typ.

Övriga ytor typ ttottoarer är i stort sett ömöjligt då det dyker upp ett träde eller försälare eller annat vilket gör att utrymmet är för litet.

En sån rullator verkar nästan lika stor som en mindre vagn.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk på att det kanske behövs en plan yta för att använda den.

Min tanke efter att ha försökt köra barnvagn i Bangkok. Funkar bra inne i varuhus och i parker, typ.

Övriga ytor typ ttottoarer är i stort sett ömöjligt då det dyker upp ett träde eller försälare eller annat vilket gör att utrymmet är för litet.

En sån rullator verkar nästan lika stor som en mindre vagn.

mvh

Ja, vi tänkte på det därför vill vi ha en till morfar ändå så han kan gå lite själv rund huset och i närheten.

Samt som du säger kan man ta med honom till någon köpingcenter så han får springa av sig.

Annars blir han sittande hela dagarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Ja, vi tänkte på det därför vill vi ha en till morfar ändå så han kan gå lite själv rund huset och i närheten.

Samt som du säger kan man ta med honom till någon köpingcenter så han får springa av sig.

Annars blir han sittande hela dagarna.

Bra tänkt! /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tänkt på det många gånger, jag ser nästan aldrig en äldre thai ute i kommersen.De sitter hemma.

Är inte som svenska pensionärer som rusar runt överallt.

Heder till dig som vill få ut gamlingen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tänkt på det många gånger, jag ser nästan aldrig en äldre thai ute i kommersen.De sitter hemma.

Är inte som svenska pensionärer som rusar runt överallt.

Heder till dig som vill få ut gamlingen.

Han är 94 men pigg och kry. Har bara lite svårt att gå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte omöjligt att han kan söka bidrag för detta hos thai soc... Beror på hans ekonomi... Skall kolla med hustrun ikväll... hon jobbar på thai soc...

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte omöjligt att han kan söka bidrag för detta hos thai soc... Beror på hans ekonomi... Skall kolla med hustrun ikväll... hon jobbar på thai soc...

Vi kan ta med oss från Sverige men om det finns I Thailand så kan vi köpa rullator på plats.

Blir inte så omständig med flyg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig sett en rulator i Thailand. På apoteken har jag sett gåstolar, kryckor och rullstolar... men icke rullator..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tog med mig en rullator för tre år sedan. Var inte så omständigt på flyget.

Förklarade bara vid incheckningen att jag måste ha den om jag ska gå långa sträckor.

Mitt förslag är att du haltar lite vid incheckningen så kostar det inget att ta med den.

Mvh. flor

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tog med mig en rullator för tre år sedan. Var inte så omständigt på flyget.

Förklarade bara vid incheckningen att jag måste ha den om jag ska gå långa sträckor.

Mitt förslag är att du haltar lite vid incheckningen så kostar det inget att ta med den.

Mvh. flor

En av mina polare tog med en till sin svärmor, nu funderar han på att ta en varje gång han åker från Sverige för bättre service har han aldrig fått!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

En av mina polare tog med en till sin svärmor, nu funderar han på att ta en varje gång han åker från Sverige för bättre service har han aldrig fått!

Ja funkade jättesmidigt och bra. Tog inte många minuter extra varken på flygplatsen i Sverige eller Thailand.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tänkt på det många gånger, jag ser nästan aldrig en äldre thai ute i kommersen.De sitter hemma.

Är inte som svenska pensionärer som rusar runt överallt.

Heder till dig som vill få ut gamlingen.

Helt fel. Har du sett mig ränna runt i CM? Nä, jag föredrar nog soffan/fåtöljen med ett par kalla. tongue.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tog med mig en rullator för tre år sedan. Var inte så omständigt på flyget.

Förklarade bara vid incheckningen att jag måste ha den om jag ska gå långa sträckor.

Mitt förslag är att du haltar lite vid incheckningen så kostar det inget att ta med den.

Mvh. flor

Tog med en till Exets mor 8 kg bagage, på thai.

Hade på den resa rätt till 90kr på tre pers.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet om det finns att köpa rullatorer i Thailand

helst i eller i närheten av ChiangMai

Och med store och bredare hjul.

Morfar behöver en.

Har för mig att det finns ett ställe innanför 'ringmuren' i CM. Om du kollar på ThaiVisa, delforum CM, där fanns en tråd om detta för ett tag sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att det finns ett ställe innanför 'ringmuren' i CM. Om du kollar på ThaiVisa, delforum CM, där fanns en tråd om detta för ett tag sedan.

Tackar tackar, ska kolla nu. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

jag (svärfar) har en rolator som var ny från SWE , den bara står och sammlar damm

intreserad ring 0806757672 ola transport till CNX kan fixas eller träffas i Lampang

Link to comment
Dela på andra sajter

Vidarebefordrar ett tips som jag fått tidigare:

"Kontakta Provincial health Office, och hör dig för.

Här kostar hjälpmedel 0 Bath, leverans och installation ingår"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
ralphtheogre

Eftersom jag gått med rollator det senaste halvåret funderar jag ju också på det praktiska när jag och frun åker nästa gång. I somras var vi där 2 månader, jag orkar väl gå några kvarter, inte mer, har tyvärr diabeteshål i fötterna så jag ska inte heller gå... Då hade jag krycka, men på varenda flygplats kom folk springande med rullstol så frun fick ta kryckan... Man får gå på vägen, behöver ju inte vara i centrala BKK.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kan ta med oss från Sverige men om det finns I Thailand så kan vi köpa rullator på plats.

Blir inte så omständig med flyg.

hej, jag köpte en rullator här hemma i sverige, tänkte jag skulle ta med den till svärmor i Thailand! dagen kom när jag skulle flyga, över till Kph sheckade in och där stod jag med rullatorn, jag frågade om det kostade något att ta med den? nä sa hon, gå över till bagageinlämning för otympligt bagage så fixa dom det där. jag gick över med rullatorn o sheckade in den . när jag landande i Bangkok. så kom där efter en stund en liten vänlig Thai och på kallade MR Lundberg,Mr Lunderg?? jag lyfte handen o han kom fram o överlämnade rullatorn o önskade mig en trevlig semester.? svärmor blev jätte glad när vi sen anlände till henne med den.
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...