chrisnils075 Inlagd September 3, 2012 Dela Inlagd September 3, 2012 Har skaffat en vpn tunnel, men jag kan fortfarande inte titta på vissa program på svt play :-( Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd September 3, 2012 Dela Inlagd September 3, 2012 Det är ingen porr på SVT! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acdc Inlagd September 3, 2012 Dela Inlagd September 3, 2012 Får man fråga vad är en Vpn tunnel hur fungerar en sådan manick Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd September 3, 2012 Dela Inlagd September 3, 2012 Får man fråga vad är en Vpn tunnel hur fungerar en sådan manick Kolla länken. https://www.flashback.org/t886140 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acdc Inlagd September 3, 2012 Dela Inlagd September 3, 2012 Tack Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Roi Et Perra Inlagd September 3, 2012 Dela Inlagd September 3, 2012 Är du hundra på att du fått ett svenskt IP? Nu skall man plugga, plugga, plugga. Undra vad man skall bli när man blir stor? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd September 3, 2012 Dela Inlagd September 3, 2012 Har skaffat en vpn tunnel, men jag kan fortfarande inte titta på vissa program på svt play :-( Detta såg jag alldeles nyss i alla fall på SVT play. Cornelis i högform http://www.svtplay.se/video/258378/cornelis-och-tre-damer Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hasseigöteborg Inlagd September 3, 2012 Dela Inlagd September 3, 2012 Det var ju en ganska kortfattad beskrivning av problemet. Vilken leverantör använder du (eller kanske egen) Vilken server hos leverantören använder du. Kör du pptp eller ex Ciscos eget protokol (Quickvpn). Jag har en egen VPN router i Sverige och kör det mesta inkl viaplay. Dock kan man inte köra QuickVPN som finns till min Cisco router utan man måste köra PPTP. Sedan finns det i vissa PPTP klienter samma funktion som QuickVPN som gör att man kör närmaste vägen. dvs man kör inte via tunneln när man går ex till svtplay. Utan tunneln används endast när man går till interna saker innanför routern. Om du går till http://centralops.net/co/ så ser du din IP i högra övre hörnet på samma sätt som playkanalerna gör. Klicka på adressen när du är uppkopplad via din vpn tunnel ser du vad det är för bolag. Sedan kan det ju vara så att svt och andra spärrat ipadresser på dom stora kända vpn leverantörerna typ (aninine , hidemayass osv) hf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd September 3, 2012 Dela Inlagd September 3, 2012 Det var ju en ganska kortfattad beskrivning av problemet. Vilken leverantör använder du (eller kanske egen) Vilken server hos leverantören använder du. Kör du pptp eller ex Ciscos eget protokol (Quickvpn). Jag har en egen VPN router i Sverige och kör det mesta inkl viaplay. Dock kan man inte köra QuickVPN som finns till min Cisco router utan man måste köra PPTP. Sedan finns det i vissa PPTP klienter samma funktion som QuickVPN som gör att man kör närmaste vägen. dvs man kör inte via tunneln när man går ex till svtplay. Utan tunneln används endast när man går till interna saker innanför routern. Om du går till http://centralops.net/co/ så ser du din IP i högra övre hörnet på samma sätt som playkanalerna gör. Klicka på adressen när du är uppkopplad via din vpn tunnel ser du vad det är för bolag. Sedan kan det ju vara så att svt och andra spärrat ipadresser på dom stora kända vpn leverantörerna typ (aninine , hidemayass osv) hf Tjena! Är det arabiska eller något annat språk...fattar nada. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd September 3, 2012 Dela Inlagd September 3, 2012 Att ha en VPN-tunnel betyder iofs enbart att man har en krypterad förbindelse mellan A och B, där A är en klient-dator och B vanligtvis är proxy-server. Om man inte tittar på något förbjudet/blockerat (tex porr etc) så finns det i princip inget behov att ha en krypterad förbindelse. Dock säljs tjänsterna oftast i kryperad form, typ VPN-tunnel etc, för att minimera risken för dataintrång, spårning etc. Vad som är dock viktigt när man skall titta på SVT-Play är att proxy-servern har en svensk IP-adress, dvs står i Sverige. Dessutom skall den helst inte läcka/avslöja att den agerar proxy (=ombud) för en klient-dator i ett annat land. Sedan kan det finnas olika tekniska lösningar för uppkopplingen och själva datatransporten (protokoll) som man kan välja när man köper ett paket (tex PPTP, OpenVPN etc). Även om man redan har tecknat ett abbonemang går det oftast bra att byta den teknikiska lösningen i efterhand om det skulle behövas av någon anledning. Bäst är dock att man i förväg tar reda på vilken teknik som går att använda hos resp. TV-leverantör. Jag skulle tro att det oftast går bra med tex PPTP. Som sagt, det viktigaste i ditt fall är att SVT uppfattar dig som en datoranvändare som sitter i Sverige, även om du i verkligheten sitter någon annanstans. Det är därför den svenska ombud-servern helst inte skall läcka information om din ursprungliga IP-adress. Även om de flesta anonymiseringstjänster garanterar detta är det dock inte är säkert att serverns IP-adress inte är svartlistad/blockerad och därför nekas tillträde till SVT-Play. Mvh //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr_Martin Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 Testa med whatismyipaddress.com så kan du se var din proxy finns, funkar väll för all del så där, men lite kul. /Martin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 Jag kör anonine. http://www.anonine.com/sv Den funkar perfekt men kostar 40-50 kronor i månaden. Du kan prova gratis. Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Blueday Inlagd Januari 10, 2013 Dela Inlagd Januari 10, 2013 Jag kör anonine.http://www.anonine.com/sv Den funkar perfekt men kostar 40-50 kronor i månaden. Du kan prova gratis. Har precis installerat VPN tunnel från anonine, har testat SVT play och de övriga Svenska kanalerna men fy fasen vad segt det går, laddar i 2 minuter och visar 10 sekunder. ingen hit. Nej, det blir inget mer anonine för min del från Thailand när dessa 30 dagar har löpt ut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 10, 2013 Dela Inlagd Januari 10, 2013 Har precis installerat VPN tunnel från anonine, har testat SVT play och de övriga Svenska kanalerna men fy fasen vad segt det går, laddar i 2 minuter och visar 10 sekunder. ingen hit. Nej, det blir inget mer anonine för min del från Thailand när dessa 30 dagar har löpt ut. Vad har du för förutsättningar från början...vilken typ av anslutning och hastighet? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Januari 10, 2013 Dela Inlagd Januari 10, 2013 Jag kan titta på mycket Svensk tv utan vpn tunnel, det enda jag vill se men inte kan är Antikrundan. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Januari 11, 2013 Dela Inlagd Januari 11, 2013 Ingen aning om hur, eller ens om, den fungerar i utlandet men jag använder mig av ipredator.se och jag tappar nästan ingen bandbredd alls, går från 48 till 47 ungefär. Kostar 49/mån. Jag får ett IP i Lund. EDIT: Borde nog fungera utomlands för när man betalar så finns det ett alternativ om man bor utanför EU. manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Blueday Inlagd Januari 11, 2013 Dela Inlagd Januari 11, 2013 Vad har du för förutsättningar från början...vilken typ av anslutning och hastighet? Jag kör via modem och har 7 mib ner och 1.5 upp. Vad jag har förstått så är det ANONINEs kryptering som gör det långsamt, så sitter man med 6-7 mib ner så är det nog inget bra alternativ. Ser ut att fungera bättre för dom som sitter med betydligt högre hastigheter ute i Europa och i Sverige. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hasseigöteborg Inlagd Januari 11, 2013 Dela Inlagd Januari 11, 2013 Jag kör via modem och har 7 mib ner och 1.5 upp. Vad jag har förstått så är det ANONINEs kryptering som gör det långsamt, så sitter man med 6-7 mib ner så är det nog inget bra alternativ. Ser ut att fungera bättre för dom som sitter med betydligt högre hastigheter ute i Europa och i Sverige. Jag sitter ju på 3bb ADSL med 10/1 Mb enligt prislappen. Anonine går faktiskt ganska bra tycker jag. Man får dock köra lägsta upplösningen i TV4Play/SVTPlay ibland. Och som vanligt är det bättre snurr på morgonen. Kan dock nämna att jag såg dom 3 sista F1 loppen på detta sätt (mot Viaplay.se) i höstas. Och både träning, kval och loppet var helt OK. Men som sagt. Var försiktig med upplösningen så att se på golf, hockey och bandy går nog bort. hf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.