Jump to content
IGNORERAD

Era Bästa Appar


Gorocco

Recommended Posts

Moipenyang

Mina utgifter. Bra app för att hålla koll på budgeten om man gillar att spara pengar..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Gorocco

    5

  • Skalisไอ้หนุ่มกระดองเต่า

    4

  • andrejsdenruskige

    4

  • Tack och Hej

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Advanced Task Killer - För att kunna stänga ned onödiga appar som drar ström och prestanda

Prefixer - programmera "kortnummer". Tex. ringer jag ofta inom mitt jobb så istället för att knappa in riktnummer+1xxxx knappar jag bara in xxxx så lägger prefixer på övriga siffror., finns en massa olika kombinatiner man kan programmera

Sedan används frekvent även Skype, Spotify, CheckMyTrip,

Link to comment
Dela på andra sajter

Advanced Task Killer - För att kunna stänga ned onödiga appar som drar ström och prestanda

Prefixer - programmera "kortnummer". Tex. ringer jag ofta inom mitt jobb så istället för att knappa in riktnummer+1xxxx knappar jag bara in xxxx så lägger prefixer på övriga siffror., finns en massa olika kombinatiner man kan programmera

Sedan används frekvent även Skype, Spotify, CheckMyTrip,

Tackar! ATK kan ju vara bra att ha om vill spara på batteriet, kände till att det fanns en sådan app men kände inte till namnet.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

ztrindberg

Tackar! ATK kan ju vara bra att ha om vill spara på batteriet, kände till att det fanns en sådan app men kände inte till namnet.

Nja en sanning med modifikation. Operativsystemet är mycket bra självt på att stänga ner appar som inte används.

En app som "ligger igång" men inte används drar ju ingen ström då den just inte gör något.

Vissa appar ligger aktivt och jobbar eller jobbar vid vissa tillfällen, t.ex. popmail om man satt till automatiskt koll av mail. Eller styggelsen Facebooks app..den är mycket aktiv.

Men å andra sidan så drar sådana appar ström just när de jobbar, inte annars givetvis.

Så ATK gör egentligen inte så stor nytta. Om man inte fryser vissa appar men då tappar ju luren en del av sin funktion.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Har hittat en bra app som är väldigt bra om man har små barn som tittar på film på surfplattan eller telefonen.

Har haft problemet att medan de ser på film både trycker aktivt på skärm och knappar och kommer åt dem av misstag och filmen stängs av.

 

Med denna app kan man låsa alla touchknappar men även vanliga knappar.

Argus Touch Blocker

 

Har även själv haft nytta av den för att slippa komma åt knappar på luren när jag ser på film.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Det var ett tag sen det uppdaterades här, så lite nytt från mig:

 

Pushbullet - kopplar ihop dator och mobila enheter, skicka filer och få meddelande på datorn om meddelande på mobilen. 

 

BSPlayer - spelar allt inklusive rarade arkiv, saknar endast stöd för chromecast 

 

Chromecast - med enhet i Tv:n kan man skicka över film, musik och bilder trådlöst. 

 

Tasker - Stora programmeringsmöjligheter och kontrollera och automatisera mycket på mobilen. Provar just nu att få en lampa att tändas på kvällen när jag kommer inom min mobilmast i Hemfosa via Tellstick. Funkar ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Sybu Kodi appen gör att min ipad blir fjärrkontroll till Kodi mediaspelaren på min dator. Bra ryggläge och sen se hundratals serier och filmer på Tvn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...