Jump to content
IGNORERAD

Dom fälld mot 16-åring som orsakade dödsolycka


MPR Nyheter

Recommended Posts

18 år gäller nog i de flesta länder i världen. Oavsett hur trafiksituationen ser ut

Några ställen har 16 år. Kalifornien och särskilt Los Angeles är en extremt biltät trafikplats som nog avsevärt ger mer träning än t.ex Mockfjärd eller t.om Stockholm

Ja för att inte tala om flen :police:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 130
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    17

  • andrejsdenruskige

    10

  • Tallviking

    9

  • Sam sip sam

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

18 år gäller nog i de flesta länder i världen. Oavsett hur trafiksituationen ser ut

Några ställen har 16 år. Kalifornien och särskilt Los Angeles är en extremt biltät trafikplats som nog avsevärt ger mer träning än t.ex Mockfjärd eller t.om Stockholm

Jo men håller du inte med om att trafiken "over there" är betydligt mera mogen än i Thailand, ja jag skulle nästan vilja säga än i resten av världen.

Det som slår mej när jag kommer till USA är, att där sätter man sej i bilen för att köra från A till B på säkraste sätt och är inställd på att det kommer att ta en viss tid. Det finns inte den prestige och tävling på vägarna som man ser på många andra håll.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja för att inte tala om flen :police:

:rotfl::rotfl: Den va bra :thumbsup:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men håller du inte med om att trafiken "over there" är betydligt mera mogen än i Thailand, ja jag skulle nästan vilja säga än i resten av världen.

Det som slår mej när jag kommer till USA är, att där sätter man sej i bilen för att köra från A till B på säkraste sätt och är inställd på att det kommer att ta en viss tid. Det finns inte den prestige och tävling på vägarna som man ser på många andra håll.

Jo. Trafiken skiljer sig väldigt mellan olika länder men jag har varit med om betydligt värre länder än Thailand. Jag kör väldigt mycket bil själv när jag är i Thailand och känner mig ganska lugn där jämfört med en del andra länder där jag kört

T.ex Egypten, Kenya, Indien och Brazilien

Och en tjej som tagit körkort i Los Angeles är nog betydligt duktigare som förare än många thailändare med giltigt körkort

Problemet i hennes fall var nog dåligt omdöme i huvudsak. Om dessutom minibussen plötsligt bytt fil framför henne (vilket påståtts tidigare) är ju inte en olycka långt borta

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Och en tjej som tagit körkort i Los Angeles är nog betydligt duktigare som förare än många thailändare med giltigt körkort

Problemet i hennes fall var nog dåligt omdöme i huvudsak.

blink.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, lite kunskap om saker o ting har dom nog, men sug på ordet konsekvensanalys, där tror jag det tar några år till innan det sitter!!

Det sorgliga är att alla (nästan) tycks rycka på axlarna åt sådana här händelser, det hände ju inte mig, liksom. I Sverige hade detta varit samtalsämnen på lunchrasten och över fikat på de flesta arbetsplatser medans det här knappast berörs överhuvudtaget.

[size=3]Tror nog att 16-åringar, även i Thailand, förstår konsekvenserna av sina gärningar, väldigt bra dessutom. I Sverige är åldersgränsen för straffmyndig 15 år och i många andra länder är den betydligt lägre, tex USA 7 år, Thailand och England 10 år, Frankrike 13 år, Tyskland 14 år…..osv. Att sen många poliser och jurister förespråkar sänkt åldersgäns för straffmyndiga även i Sverige talar väl ganska tydligt för att de inte är barn längre, utan vuxna, och är medvetna om sitt handlande och ska därmed också straffas som vuxna[/size]

Diskussionen om att 16-åringen hade Kaliforniskt körkort är helt irrelevant med tanke på att det är thailändska körkortslagar som gäller och olyckan inträffade i Thailand INTE i Kalifornien, därmed är det olovlig körning.

The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country.

Man behöver inte skriva det som alla redan vet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...