Jump to content
IGNORERAD

Dom fälld mot 16-åring som orsakade dödsolycka


MPR Nyheter

Recommended Posts

Undrar vad som hade hänt om olyckan hade inträffat i Sverige under vintertid? Hade det stackars 'barnet' stämt vägverket för åsidosatt saltning/plogning av vägarna? rolleyes.gif

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 130
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    17

  • andrejsdenruskige

    10

  • Tallviking

    9

  • Sam sip sam

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Undrar vad som hade hänt om olyckan hade inträffat i Sverige under vintertid

Vilken skillnad skulle det gjort?

Stolle!

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar nästan som om en del tycker att det är ett värre brott att kalla en 16-åring för slyna än att denna 16-åring kört ihjäl 9 pers...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev något fel på uppkoplingen. Åtgärdat nu.

Men jag tycker du kan ta det lite lugnt ändå!

Jag fick nya lyckopiller av doktorn, och inte varit avstängd sedan dess! :crazy::crazy::crazy:

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hon skall förstås dömas som vilken 18 åring som helst, tråkigt för de inblandade att det tar sådan tid fram till dom.

Gruppvåldtäkt är väl ett vanligt straff oavsett om man är fattig eller rik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar nästan som om en del tycker att det är ett värre brott att kalla en 16-åring för slyna än att denna 16-åring kört ihjäl 9 pers...

Den slutsatsen faller nog under "logik för lågstadiet". Oavsett hur hemsk händelsen är så förstår jag inte riktigt hur vuxna män resonerar när de tycker att det är rimligt/relevant att kalla tonåringen slyna och förordna att hon skall bli gruppvåldtagen. Det går alldeles utmärkt att fördöma hennes handlingar utan att sjunka ned till rännstenen i sin argumentation - testa!

Link to comment
Dela på andra sajter

prexis

det händer nåt lågt i världen och vissa mpr skribenter känner att dom måste sänka sig med argumentet att dom ännu inte är lägst.

Link to comment
Dela på andra sajter

det är fredag., brukar bli värre framåt natten

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

det är fredag., brukar bli värre framåt natten

Leif

Ja, Björn Skifs hade full koll på MPR redn under hedenös eran

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är tragiskt att detta hänt, det skulle inte hänt om en 16 år gammal flicka inte kört bil, vilket hon enligt lagen inte får men eftersom föräldrarna anammat den amerikanska delstatslag där flickan studerade tyckte dom att hon kan visst få köra i Thailand också.

Om detta är sant eller ej kan jag inte gå ed på, men så uttryckte sig en av advokaterna inför pressen som en i ett led av bortförklaringar.

Personligen tycker jag det stärker skuldsfrågan, hon har, av sin/sina föräldrar, på grund av deras sociala status fått carte blanche på att lagen inte gäller henne eller hennes familj, där har vi, i alla fall i mitt tycke, en av de stora bovarna, det går att köpa sig, om inte helt fri så näst intill, från vilka lagöverträdelser som helst!

Sitter man på den vissheten att "pappa betalar" så släpper nog en hel del spärrar som "normalt" skulle slå in!

Hon kommer, faktiskt tillåter jag mig att tro det, att lida en del, inte för mycket för det gör man inte när sådant här sopas under mattan i hisokretsar.

I mitt sätt att se det skulle en längre tids samhällstjänst förknippat med en lång villkorlig dom, låt säga 15-20 år, samt miljonböter givit signaler om att detta kan inte accepteras, inte ens för en av socialgrupp ett:s barn, ansvaret borde, tycker jag också, ha fördelats ner till familjen eller de/den som givit flickan bilen/nycklarna, men vad som eventuellt sagts om detta vet jag inte, troligen ingenting eftersom fadern vad jag kan minnas var, eller hade varit högt uppsatt inom polisväsendet och numer tillhör de förmögnas skara i affärsvärlden.

Detta att förmögna klarar sig undan är inget Thailandsrelaterat fenomen, det finns i hela världen, men det finns i västvärlden en vassare och friare journalistik som hugger som kobror, det efterlyser man här med, men mäktiga män sätter man sig inte på i den del av världen som styrs av korruption!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det är tragiskt att detta hänt, det skulle inte hänt om en 16 år gammal flicka inte kört bil, vilket hon enligt lagen inte får men eftersom föräldrarna anammat den amerikanska delstatslag där flickan studerade tyckte dom att hon kan visst få köra i Thailand också.

Om detta är sant eller ej kan jag inte gå ed på, men så uttryckte sig en av advokaterna inför pressen som en i ett led av bortförklaringar.

Personligen tycker jag det stärker skuldsfrågan, hon har, av sin/sina föräldrar, på grund av deras sociala status fått carte blanche på att lagen inte gäller henne eller hennes familj, där har vi, i alla fall i mitt tycke, en av de stora bovarna, det går att köpa sig, om inte helt fri så näst intill, från vilka lagöverträdelser som helst!

Sitter man på den vissheten att "pappa betalar" så släpper nog en hel del spärrar som "normalt" skulle slå in!

Hon kommer, faktiskt tillåter jag mig att tro det, att lida en del, inte för mycket för det gör man inte när sådant här sopas under mattan i hisokretsar.

I mitt sätt att se det skulle en längre tids samhällstjänst förknippat med en lång villkorlig dom, låt säga 15-20 år, samt miljonböter givit signaler om att detta kan inte accepteras, inte ens för en av socialgrupp ett:s barn, ansvaret borde, tycker jag också, ha fördelats ner till familjen eller de/den som givit flickan bilen/nycklarna, men vad som eventuellt sagts om detta vet jag inte, troligen ingenting eftersom fadern vad jag kan minnas var, eller hade varit högt uppsatt inom polisväsendet och numer tillhör de förmögnas skara i affärsvärlden.

Detta att förmögna klarar sig undan är inget Thailandsrelaterat fenomen, det finns i hela världen, men det finns i västvärlden en vassare och friare journalistik som hugger som kobror, det efterlyser man här med, men mäktiga män sätter man sig inte på i den del av världen som styrs av korruption!

Hade detta skett i Sverige så borde föräldrarna fått ta ett större ansvar för det inträffade om dom gett tillstånd till detta.

Men att hon ska få ett jävligare straff för att hon kommer från en viss familj. Ja, det är fanimej värre än rasism.

Först gapar folk om "likhet inför lagen" för att sedan vela straffa tjejen med lite överraskningssex av suspekt team på kåken.

Hade hon varit fattig så hade hon säkert fått hyllningar av samma medlemmar om de i minivanen hade "högre status"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är helt otroligt att vissa glömmer bort att här talar vi om ett barn som råkar ha oturen att ha rika föräldrar och

som också har råkat ut för en fruktansvärt tragisk olycka där 9 andra omkom.Jag tror att den flickan behöver

allt stöd hon kan få.Visst är det tragiskt det som hände men det hjälper inte att börja våldta barn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade detta skett i Sverige så borde föräldrarna fått ta ett större ansvar för det inträffade om dom gett tillstånd till detta.

Men att hon ska få ett jävligare straff för att hon kommer från en viss familj. Ja, det är fanimej värre än rasism.

Först gapar folk om "likhet inför lagen" för att sedan vela straffa tjejen med lite överraskningssex av suspekt team på kåken.

Hade hon varit fattig så hade hon säkert fått hyllningar av samma medlemmar om de i minivanen hade "högre status"

Det kan se ut så i det jag skrev, men andemeningen är naturligtvis att det liksom i SVerige bör finnas en typ "dagsbot" baserad på betalningsförmåga och då kommer natuligtvis miljonböterna att vara realistiska, sedan är vi inte lika inför lagen någonstans, den som tror det lurar sig själv!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det är helt otroligt att vissa glömmer bort att här talar vi om ett barn som råkar ha oturen att ha rika föräldrar och

som också har råkat ut för en fruktansvärt tragisk olycka där 9 andra omkom.Jag tror att den flickan behöver

allt stöd hon kan få.Visst är det tragiskt det som hände men det hjälper inte att börja våldta barn.

N¨, ena stunden ska man våldta pedofiler och andra stunder önskar man att det fanns pedofiler som våldtog 16-åringar (nåja, nu 18-år)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon bör ej dömas som en vuxen då hon var 16 år när det hände, föräldrarna borde ta större delen av smällen.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det kan se ut så i det jag skrev, men andemeningen är naturligtvis att det liksom i SVerige bör finnas en typ "dagsbot" baserad på betalningsförmåga och då kommer natuligtvis miljonböterna att vara realistiska, sedan är vi inte lika inför lagen någonstans, den som tror det lurar sig själv!

Dagsbot är väl helt ok.

Men att det ska hänga på förmögenheten angående på hur många ludna svenska turister som ska våldta en, ja, där går gränsen.

Var går gränsen vid singel resp. gruppvåldtäkt? 2milj. Thb?

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagsbot är väl helt ok.

Men att det ska hänga på förmögenheten angående på hur många ludna svenska turister som ska våldta en, ja, där går gränsen.

Var går gränsen vid singel resp. gruppvåldtäkt? 2milj. Thb?

Var skrev jag det?

Börjar bli dags att sära på inläggen, jag betackar mig för att beblandas med sådana påståenden!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Var skrev jag det?

Börjar bli dags att sära på inläggen, jag betackar mig för att beblandas med sådana påståenden!

Jag skrev aldrig att du skrev det. Jag får ursäkta att det tolkades så eftersom det var ditt inlägg jag citerade.

Borde ha gjort ett multicitat eller alternativt ett separat citat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Även jag vill starkt dementera att jag skulle vara för nån våldtäkt av något slag . Dock anser jag att "bortskämd slyna" skrivna på ett forum på ett språk hon förmodligen inte kan, knappast bifogar henne speciellt stora men i livet.

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en stilla undran

Om man är uppväxt i en "rik" familj i Thailand, har man då förmågan att

forstå vad en har gjort vid ett sånt här tilfälle ?

Eller är man helt utan empati, och forståelse för andra mäniskor´s liv?

Som jag tolkar en del inlägg här så skulle jag svara nej på båda frågorna tyvärr.

Till det kommer att jag är bekant med enbart en"multirik familj" som även är

kungafamiljen nära.

Min fru´s familj är fattiga.

Tillbaks till mina "multirika" bekanta , dom visar ett förakt för "vanliga" Thai som faktiskt är

lite skrämmande.

Lite OT kanske ,bara lite tankar jag får ibland

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Föräldrarna ska dömas hårt för sin arrogans som lät henne köra bil. Jävla idi*ter till föräldrar. Borde fan vara körkort för att bli föräldre. Ett riktigt kännbart straff på hela förmögenheten i skadestånd är rimligt imo.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Föräldrarna ska dömas hårt för sin arrogans som lät henne köra bil. Jävla idi*ter till föräldrar. Borde fan vara körkort för att bli föräldre. Ett riktigt kännbart straff på hela förmögenheten i skadestånd är rimligt imo.

Ja, är man inte myndig så bör föräldrarna ta en förbannat stor del av ansvaret.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en stilla undran

Om man är uppväxt i en "rik" familj i Thailand, har man då förmågan att

forstå vad en har gjort vid ett sånt här tilfälle ?

Eller är man helt utan empati, och forståelse för andra mäniskor´s liv?

Som jag tolkar en del inlägg här så skulle jag svara nej på båda frågorna tyvärr.

Till det kommer att jag är bekant med enbart en"multirik familj" som även är

kungafamiljen nära.

Min fru´s familj är fattiga.

Tillbaks till mina "multirika" bekanta , dom visar ett förakt för "vanliga" Thai som faktiskt är

lite skrämmande.

Lite OT kanske ,bara lite tankar jag får ibland

Detta bör väl hanteras i en annan tråd, men..jo,,,jag är rädd för att du har rätt! I alla fall till en skrämmande stor del!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar vilket land vissa skribenter refererar till ( refererar år nog längsta ord jag skrivit här)

Vi som varit dår ett tag, tar det här inte så allvarligt, vi vet att bruden inte finns i landt och familjen betalar en massa!

Jag gillar inte det här dydtemet, men nu är det bara att åtala internationellt

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...