Birger Inlagd Augusti 30, 2012 Dela Inlagd Augusti 30, 2012 Vi börjar ju märka i Sverige att klimatet förändras, somrarna blir längre och svalare, vi får alltmer regn och vintrarna blir mildare och blötare. Den dåliga sommaren i år förklaras med att stora delar av Arktis is smält och att detta förändrar vädersystemen. Är det någon som hört något om klimatförändringar i Thailand? Vad väntar man av framtiden där? Torrare? Varmare? Någon som vet? Och nej tack, jag vill inte ha svar av folk som inte tror på klimatförändringar, som inte fattar frågan eller som ingenting vet men bara måste skriva ändå. Skriv i en annan tråd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Augusti 30, 2012 Dela Inlagd Augusti 30, 2012 Vi börjar ju märka i Sverige att klimatet förändras, somrarna blir längre och svalare, vi får alltmer regn och vintrarna blir mildare och blötare. Den dåliga sommaren i år förklaras med att stora delar av Arktis is smält och att detta förändrar vädersystemen. Är det någon som hört något om klimatförändringar i Thailand? Vad väntar man av framtiden där? Torrare? Varmare? Någon som vet? Och nej tack, jag vill inte ha svar av folk som inte tror på klimatförändringar, som inte fattar frågan eller som ingenting vet men bara måste skriva ändå. Skriv i en annan tråd! Totalt ovetande om fakta i fallet, det man hör ganska ofta är ju att Bangkok (och dess närområde) kommer att bl sjöbotten ganska snart (historiskt sett). Jo jag tror på klimatförändringar, det har skett förr och kommer att ske igen! Bara svårt att veta hur mycket och hur snart! Tror jag! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 30, 2012 Dela Inlagd Augusti 30, 2012 Jo jag tror på klimatförändringar, det har skett förr och kommer att ske igen! Bara svårt att veta hur mycket och hur snart! Sedan vad denna klimatförändringen beror på kan diskuteras. Men visst, jordens axel ändrar vinkel och magnetiska nordpolen flyttas, massor av vulkanutbrott o.s.v. Senaste nyheten var att Kebnekajse hade fått en extra meter med is. Bra eller dåligt vet jag inte men en ändring är det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
C-dude Inlagd Augusti 30, 2012 Dela Inlagd Augusti 30, 2012 Tja, en vinter utan minusgrader o massa snö stör inte mig iaf. C;D Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true. You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chiangmai Inlagd Augusti 30, 2012 Dela Inlagd Augusti 30, 2012 "Tror" tyvärr att temperaturen kommer att ökar i Thailand. Den dagen då sommarpalmerna i Trelleborg kan stå utomhus året om...blir det flytt till Sverige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Augusti 30, 2012 Dela Inlagd Augusti 30, 2012 Nu har inte hela Sverige haft blötare än normalt, Västerbottenskusten har fått rekordlite nederbörd, så jag har en annan uppfattning. Inga gula kantareller hitills. Däremot verkar vädret bli extremare åt alla håll. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 Vi börjar ju märka i Sverige att klimatet förändras, somrarna blir längre och svalare, vi får alltmer regn och vintrarna blir mildare och blötare. Den dåliga sommaren i år förklaras med att stora delar av Arktis is smält och att detta förändrar vädersystemen. Är det någon som hört något om klimatförändringar i Thailand? Vad väntar man av framtiden där? Torrare? Varmare? Någon som vet? Och nej tack, jag vill inte ha svar av folk som inte tror på klimatförändringar, som inte fattar frågan eller som ingenting vet men bara måste skriva ändå. Skriv i en annan tråd! Ja vi är definitivt inne i en period av klimatförändring, Klimatförändringar kommer och går och har nog gjort så så länge jorden funnits. Under bronsåldern hade vi i skandinavien "medelhavsklimat. Detta är min högst personliga åsikt. Klimatförändringen kommer men jag tror igrund och botten inte att vi människor orsakar den. Men jag tror att vi påskyndar den. Edit stavfel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 Klimatförändringen kommer men jag tror igrund och botten inte att vi människor orsakar den. Men jag tror att vi påskyndar den. Nja, eller försinkar den. Fast det beror ju på om man tror att vi går mot en ny istid eller medelhavsklimat i Sverige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 Nja, eller försinkar den. Fast det beror ju på om man tror att vi går mot en ny istid eller medelhavsklimat i Sverige Mot en istid min vän mot en istid. Det kan ju verka konstigt att en global uppvärmning skulle göra att vi i den "nordiska avkroken" skulle få det kallare. Men så lär det bli. Vi ligger på samma breddgrad som Sibirien men har ett förhållandevis milt klimat, tack vare golfströmmen. Skulle golfströmmen försvinna/upphöra (det finns en risk med tanke på issmältningen på Nordpolen). Ja då jä***räcker det inte med dubbla långkalsonger.Brrrrr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 Mot en istid min vän mot en istid. Det kan ju verka konstigt att en global uppvärmning skulle göra att vi i den "nordiska avkroken" skulle få det kallare. Men så lär det bli. Vi ligger på samma breddgrad som Sibirien men har ett förhållandevis milt klimat, tack vare golfströmmen. Skulle golfströmmen försvinna/upphöra (det finns en risk med tanke på issmältningen på Nordpolen). Ja då jä***räcker det inte med dubbla långkalsonger.Brrrrr. Vi går alltid mot en ny istid. Frågan är om det kommer någon "värmetid" där i mellan. Jo, det är inte bara golfströmmen som kan ställa till det. Labradorströmmen kan säkert påverka en hel del. Men om samtidigt jordaxelns lutning kompenserar det hela så kanske det ordnar sig ändå. Hur förflyttningen av den magnetiska nordpolen påverkar väder och vind vet man kanske inte heller. Nåja, jag behöver nog inte fundera på långkalsonger till mina ättlingar för de närmaste 12 generationerna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ledarsvinet Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 Mot en istid min vän mot en istid. Det kan ju verka konstigt att en global uppvärmning skulle göra att vi i den "nordiska avkroken" skulle få det kallare. Men så lär det bli. Vi ligger på samma breddgrad som Sibirien men har ett förhållandevis milt klimat, tack vare golfströmmen. Skulle golfströmmen försvinna/upphöra (det finns en risk med tanke på issmältningen på Nordpolen). Ja då jä***räcker det inte med dubbla långkalsonger.Brrrrr. Då känns det geografiskt riktigt att bo i Thailand som ligger närmare ekvatorn. Jag har tyckt allt sämre om vintrarna ju fler jag fått uppleva i Sverige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd September 4, 2012 Dela Inlagd September 4, 2012 Då känns det geografiskt riktigt att bo i Thailand som ligger närmare ekvatorn. Jag har tyckt allt sämre om vintrarna ju fler jag fått uppleva i Sverige Håller med till 100, Varmt väder och kalla öl, great. Jag går in i en djup depression när jag ser en snöfläck. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.