Jump to content
IGNORERAD

Vet du din thaipartners lösenord?


Herr Chang

Thaipartners benägenhet att avslöja sina lösenord?  

100 röster

  1. 1. Hur mycket vet du om din thaipartners lösenord?

    • Jag vet allt
      32
    • Jag tror mig veta de flesta
      17
    • Kan en del
      11
    • Endast några få
      13
    • Ingenting
      19
    • Min thaipartner har inga lösenord vad jag vet
      4
    • Jag har ingen thaipartner
      4
  2. 2. Hur mycket vet din thaipartner om dina lösenord?

    • Allt
      9
    • De flesta
      7
    • En del
      12
    • Ett fåtal
      26
    • Ingenting
      42
    • Jag har inga lösenord
      0
    • Jag har ingen thaipartner
      4


Recommended Posts

Nej och nej

Varför ska man ha det? Litar man inte på varandra då är det lika bra att skiljas.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    9

  • andrejsdenruskige

    5

  • mamma bäng fan pappa käng

    3

  • Tack och Hej

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nej och nej

Varför ska man ha det? Litar man inte på varandra då är det lika bra att skiljas.

Är det inte just det man gör i det fallet? Kan ju vara klokt att lita på personen man lämnar ut kortkoden till kanske :) .

Förövrigt så vet jag frugans kortkod och mail lösen och hon vet min kortkod eller rättare sagt hon vet en kod som används till annat och som är min kortkod.

Får väl se hur länge det dröjer innan hon fattar det :rolleyes: .

Har helt enkelt inte blivit av att byta sen jag hjälpte henne komma igång med internetbank/mail.

Men det funkar för oss...inget som missbrukas av mig//Hn

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Förövrigt så vet jag frugans kortkod och mail lösen och hon vet min kortkod eller rättare sagt hon vet en kod som används till annat och som är min kortkod.

Jag kör också 1291 som kod

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Är det inte just det man gör i det fallet? Kan ju vara klokt att lita på personen man lämnar ut kortkoden till kanske :) .

Förövrigt så vet jag frugans kortkod och mail lösen och hon vet min kortkod eller rättare sagt hon vet en kod som används till annat och som är min kortkod.

Får väl se hur länge det dröjer innan hon fattar det :rolleyes: .

Har helt enkelt inte blivit av att byta sen jag hjälpte henne komma igång med internetbank/mail.

Men det funkar för oss...inget som missbrukas av mig//Hn

Jag tycker att du ska avslöja dina inloggningsuppgifter till MPR för frugan :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej och nej

Varför ska man ha det? Litar man inte på varandra då är det lika bra att skiljas.

För mig är det inte så mycket frågan om tilltro. Känner jag exfru Chang rätt skulle hon garanterat försöka beskylla mig om något konstigt hände med det hon har lösenord till. Inte nödvändigtvis för att hon tror jag är skyldig, men det verkar vara hennes taktik att vräka ur sig obefogade anklagelser till alla tänkbara bara för att se hur den anklagade reagerar. Då tror hon att hon kan avgöra vem som är skyldig, även om den skyldige ej medger något. Anfall är bästa försvar?

Jag tycker det är ganska obehagligt att oförskyllt hamna i denna situation. Förvisso var jag inte oskyldig till det jag berättade om först i tråden, men det var en engångshändelse som inte kommer att upprepas.

Det är liksom lättare att påpeka att man inte vet något om hennes lösenord.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt mig tillägga (istället för att ännu en gång ändra i föregående inlägg ;) ) att jag inte direkt klandrar exfru Chang. Hon är antagligen mer än luttrad av sin uppväxt i Isaan och sin vidare tillvaro i Chiang Mai.

Men det är som sagt lite trist att bli utsatt för sådant tjafs.

Herr Chang har talat

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig är det inte så mycket frågan om tilltro. Känner jag exfru Chang rätt skulle hon garanterat försöka beskylla mig om något konstigt hände med det hon har lösenord till. Inte nödvändigtvis för att hon tror jag är skyldig, men det verkar vara hennes taktik att vräka ur sig obefogade anklagelser till alla tänkbara bara för att se hur den anklagade reagerar. Då tror hon att hon kan avgöra vem som är skyldig, även om den skyldige ej medger något. Anfall är bästa försvar?

Jag tycker det är ganska obehagligt att oförskyllt hamna i denna situation. Förvisso var jag inte oskyldig till det jag berättade om först i tråden, men det var en engångshändelse som inte kommer att upprepas.

Herr Chang har talat.

Vi har aldrig haft den diskussion hemma om lösen till mail. Vi har ägna datorer vi använder vill fru använda mina datorer varsågod, jag kan köra hennes

men varför ska jag ha hennes mail lösenord. Skulle man bli glad av att läsa andras mail?

Kontokort nå problem vi har gemensam ekonomi vill fru köpa något hon behöver så köper hon.

Har inte hänt att hon spenderat pengar på onödiga saker bara för shopings skull. Dessutom tjänar hon bättre än jag gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske är dags att släppa "exfru Chang" och gå vidare.

Ja, det har jag för all del gjort. Men då vi fortfarande har visst umgänge kan jag tycka det är befogat att även i fortsättningen skriva en del av mina observationer och teorier. Vad annars är MPR till för?

Faktum är att jag kanske kan skriva lite mer obehindrat än vad jag kunde innan det blev exfru Chang. Är inte det bra?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Det enda lösenord vi delar mellan oss är till kassa-skåpet hemma och på hotell. Annars har det aldrig ens kommit på tapeten någon gång att få veta den andres koder till bankkort eller data koder.Jag har aldrig frågat och hon har aldrig frågat.

Ni verkar ju leva under olika tak också..

Kommer nog mer på tapeten när ni lever under samma tak och med dagens livstempo måste man kunna göra tjänster åt varann snabbt utan att hämmas av lösenord...

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig är det inte så mycket frågan om tilltro. Känner jag exfru Chang rätt skulle hon garanterat försöka beskylla mig om något konstigt hände med det hon har lösenord till. Inte nödvändigtvis för att hon tror jag är skyldig, men det verkar vara hennes taktik att vräka ur sig obefogade anklagelser till alla tänkbara bara för att se hur den anklagade reagerar. Då tror hon att hon kan avgöra vem som är skyldig, även om den skyldige ej medger något. Anfall är bästa försvar?

Jag tycker det är ganska obehagligt att oförskyllt hamna i denna situation. Förvisso var jag inte oskyldig till det jag berättade om först i tråden, men det var en engångshändelse som inte kommer att upprepas.

Det är liksom lättare att påpeka att man inte vet något om hennes lösenord.

Herr Chang har talat.

Med tanke på att du inte kunde "låta bli" att "spionera" på henne och sedan småjäklas lite med henne så är väl hennes taktik kanske befogad i ditt fall. Engångshändelse eller ej - förtroendet kan vara svårt att reparera ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Vi har aldrig haft den diskussion hemma om lösen till mail. Vi har ägna datorer vi använder vill fru använda mina datorer varsågod, jag kan köra hennes

men varför ska jag ha hennes mail lösenord. Skulle man bli glad av att läsa andras mail?

Kontokort nå problem vi har gemensam ekonomi vill fru köpa något hon behöver så köper hon.

Har inte hänt att hon spenderat pengar på onödiga saker bara för shopings skull. Dessutom tjänar hon bättre än jag gör.

Tillgång till mejl är för att damen ibland har frågor om svenska språket.

Då är det lättare att hon lägger en draft

Sen går jag in och ändrar den och sen skickar hon till kund/medarbetare.

Oftast är det inga större fel .. Kan vara som att skilja på enda/ända t.ex. eller som jag ser att du missat egna/ägna

Om jag då har hennes lösen kan jag fixa en sån sak på 45 sekunder..

Att dela lösenord handlar för oss om att tjäna tid..

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på att du inte kunde "låta bli" att "spionera" på henne och sedan småjäklas lite med henne så är väl hennes taktik kanske befogad i ditt fall. Engångshändelse eller ej - förtroendet kan vara svårt att reparera ändå.

Kanske det. Nu tänkte jag dock snarare på hur hon agerat tidigare i förhållandet.

Till exempel har jag fått lida för att någon thaiväninna spridit lögner om mig. Självklart tror man på alla thai! Och det skadar ju inte att hävda att det är sant bara för att se hur jag reagerar... ja, jag tror hon tänker så.

Om jag inte vet hennes lösenord har jag åtminstone nästan eliminerat anklagelser av den sorten.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man lyckats skiljas som vänner och vill fortsätta vara det så är det nog ingen bra ide' att berätta om vad man tycker är den andra partens tillkortakommanden. Speciellt inte på ett forum på internet där den andra parten är välkänd genom många bilder.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Vi har ägna datorer vi använder vill fru använda mina datorer varsågod, jag kan köra hennes men varför ska jag ha hennes mail lösenord.

Även hemma hos oss så har vi egna datorer och lite mer där till.

Frugan ber mig ofta läsa hennes mail från t.ex skolan och andra saker.

Hade jag inte då haft hennes lösenord så hade det blivit knepigt när jag sitter på jobb.

Våra liv och våra situationer är olika.

Men annars så bryr jag mig inte om hennes lösenord och hon bryr sig inte om mina.

Sedan har jag absolut inget intresse att läsa hennes mail eller kolla upp hennes ekonomi för skojs skull.

Ibland så kollar vi ekonomin gemensamt när det börjar närma sig t.ex Thailandsresa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror an en hel del folk känner sig osäkra på sin andra halva därför kräver man lösenord till mail, Fakebook, osv.

Det delvis kan ha att göra med ens halva tidigare liv, dels ens egen dåliga självförtroende tror jag.

Ändrades av Lobuz
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag tror an en hel del folk känner sig osäkra på sin andra halva därför kräver man lösenord till mail, Fakebook, osv.

Det delvis kan ha att göra med ens halva tidigare liv, dels ens egen dåliga självförtroende tror jag.

Ja, det finns nog även dom som har vridet kontrollbehov.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror an en hel del folk känner sig osäkra på sin andra halva därför kräver man lösenord till mail, Fakebook, osv.

Det delvis kan ha att göra med ens halva tidigare liv, dels ens egen dåliga självförtroende tror jag.

I mitt fall är inte orsaken denna. Min fru hade yttrest begränsad erfarenhet av datorer innan hon kom hit. Jag har fixat hennes dator (hon har egen) och hjälpt henne med epost, Facebook, Youtube, Google (för telefonen) mm. När det gäller bankaffärer via datorn vill hon också ha min hjälp, därför måste jag veta pin-koden på hennes bankomatkort. Har absolut ingenting med misstänksamhet att göra. Hon har däremot aldrig haft behov av att få tillgång till mina inloggningsuppgifter, eller pin-kod till mina kort.

/GSt

Ändrades av gst
Link to comment
Dela på andra sajter

Har man lyckats skiljas som vänner och vill fortsätta vara det så är det nog ingen bra ide' att berätta om vad man tycker är den andra partens tillkortakommanden. Speciellt inte på ett forum på internet där den andra parten är välkänd genom många bilder.

Fritz..

Ja Fritz, där har du en poäng, Jag är bara så frustrerad över motvilligheten att lära sig några lösenord.

Oftast brukar jag dock lyckas att hålla fingrarna i styr vad gäller exfru Chang :wink:

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Fritz, där har du en poäng, Jag är bara så frustrerad över motvilligheten att lära sig några lösenord.

Oftast brukar jag dock lyckas att hålla fingrarna i styr vad gäller exfru Chang :wink:

Herr Chang har talat.

Kallas det Fingerfärdighet???

Kul att Du blivit lite mer aktiv Här Chang!

Mvh Svampen & Trevlig Hälg!Hälge???

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kallas det Fingerfärdighet???

Kul att Du blivit lite mer aktiv Här Chang!

Mvh Svampen & Trevlig Hälg!Hälge???

Hehe Svampen, jag syftade mest på vad mina fingrar ibland till min förvåning gör med tangentbordet då inlägg ska skrivas ;)

Trevlig helg till dig också!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Fritz, där har du en poäng, Jag är bara så frustrerad över motvilligheten att lära sig några lösenord.

Oftast brukar jag dock lyckas att hålla fingrarna i styr vad gäller exfru Chang :wink:

Herr Chang har talat.

Det är väl bara se till att hon ändrar sina lösenord och sen gå vidare.

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jad har inte ens rättigheter att svara i denna tråd, jag har bara FFF..

FF

Korrekt , hela tiden blabbas det om thai-partner varför inte partner oavsett

ursprung ?

Varför ? Jo enligt min erfarenhet så har dom olika frågorna som ställs här

oftast inte med ursprung att göra, dom har mer att göra med personen ifråga.

Själv ser jag ingen olikhet mellan Thai-Svenska-Norska-Ryska-Amerikanska tjejer

på dom frågor som har framkommit i forumet.

Helt och hållet individuellt när det kommer till frågor om svartsjuka,ekonomi ,öppenhet

o.dyl. Lite att göra med att dom kommer från ett bestemt land/världsdel enligt min

högst personliga erfaring

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Den första tiden höll jag de mesta för mig själv. Nu efter tre år i Sverige så är intresset fortfarande noll från hennes sida, men hon räknar med att jag kommer ihåg hennes Bank, Facebook mm. Jag använder inte Faceook, men tittar gärna på hennes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...