Jump to content
IGNORERAD

MPR-Unikt?


thomas001

Recommended Posts

Just nu är du ute på en cykel tur.

Många här kritiserar yrket hora och inte din mamma om hon inte sålde sig för pengarna.

Det handlar om att sälja sig eller sälja f*tta och inte få lite till det.

Då har du inte läst att dom jämnför det med att bjuda kvinnor på drinkar på krogen..

Att få det till samma sak...

Verkar mer som dom försöker försköna sina barbesök i Thailand, med att ragga på krogen i Sverige..

Kanske de flesta aldrig vågat att stöta på en tjej på hemmaplan..

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 366
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    23

  • Baa

    21

  • mamma bäng fan pappa käng

    20

  • thomas001

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Då har du inte läst att dom jämnför det med att bjuda kvinnor på drinkar på krogen..

Att få det till samma sak...

Verkar mer som dom försöker försköna sina barbesök i Thailand, med att ragga på krogen i Sverige..

Kanske de flesta aldrig vågat att stöta på en tjej på hemmaplan..

Rock on!

Mina besök i Thailand skär inte i en bar med massa luder. Skulle inte kunna tänka mig att ligga med någon.

Bara en tanke på att någon har varit där för halv timma sedan får mig att spy.

På hemma plan har jag haft många brudar tom fruar. Att jag är gift den här gången med en thai beror på en olycka som

jag råkade ut för under min besök i Thailand. Det har jag beskrivit i en annan tråd redan så det blir ingen upprepning.

Ändrades av Lobuz
Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Lilla Noi, flyttar ner till Pattaya och jobbar på barerna, efter x5 år så träffar hon torsken Sven 45 flyttar till Sve. och gifter sej- = Hora

Lilla Eva flyttar till Shlm. jobbar inte men hänger på Sturehof, efter x5 år träffar hon von Sven och gifter sej = Hemmafru

Bägge hade samma mål i livet, bägge lyckades trots alla grodor dom var tvungna att kyssa på vägen. Men i vad ligger skillnaden?

Det behövs nog inte mer än en resa ner till Thailand för att inse skillnaden.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det behövs nog inte mer än en resa ner till Thailand för att inse skillnaden.

Precis..

Vilken jävla jämnförelse.

Hoppas hans svenska barn läser det, då förstår dom hur deras far tänker om deras mor..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Mina besök i Thailand skär inte i en bar med massa luder. Skulle inte kunna tänka mig att ligga med någon.

Bara en tanke på att någon har varit där för halv timma sedan får mig att spy.

På hemma plan har jag haft många brudar tom fruar. Att jag är gift den här gången med en thai beror på en olycka som

jag råkade ut för under min besök i Thailand. Det har jag beskrivit i en annan tråd redan så det blir ingen upprepning.

Å där vet du att ingen varit en halvtimme före???

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Har inte så mycket att komma med, då det mesta verkar vara redan sagt i denna tråd.

Dock intressant att några hävdar att det icke är prostitution om det inte var klart och tydligt när "gåvan" överlämnas att sex i utbyte förväntas. Har de som hävdar detta hört talas om underförstådd överenskommelse?

En jämförelse med hur man ser på mutbrott i Sverige är kanske på sin plats. Den korrumperade befattningshavare som anklagas kan ju hävda "jamen jag blev bara väldigt glad når jag fick denna generösa gåva och hade ingen aning om att något förväntades i utbyte". Tror ni att det finns någon domstol i Sverige som frikänner pga av en så genomskinlig lögn?

Jag vill också, kanske något OT, fråga främst Vaxet men även andra om något jag tycker mig observerat i denna tråd.

Tycker du verkligen att det är något anmärkningsvärt med att en moderator startat denna tråd? Du antyder att en moderator borde veta bättre? Gäller striktare regler för moderator eller förväntas just moderatorer avstå från att uttrycka sina tankar och funderingar? Behövs det understrykas att det var en moderator som skrev ett visst inlägg?

Själv anser jag att vi är fullt kapabla att skilja på vår uppgift som moderator och vad vi så att säga gör i egenskap av "vanlig medlem".

Jag undanber mig insinuationer om något annat. Det är om inte annat ett rätt taffligt sätt att bemöta en åsikt man inte delar.

Herr Chang har talat.

Tycker din jämförelse haltar otroligt mycket. Inte logiskt alls.

Skulle nog vara lika omöjligt att åtala någon för sexbrott för att dom bjuder på en drink?

Varje gång jag bjuder en polare ( man eller kvinna) på en drink så är det en underförstådd överenskommelse om att vi ska ha sex?

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad någon än säger om tråden så blev det ju äntligen lite fart här på MPR, För en gångs skull utan BTT. har väntat på det länge, Det gillar jag, Eller?

snucke

Link to comment
Dela på andra sajter

Det behövs nog inte mer än en resa ner till Thailand för att inse skillnaden.

Eller en sväng på spybar för att inse likheten! :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars är det ganska halvdött här och mest vackra bilder och hålla med varann som vissa bara vill ha!

Inget fel med det men för att hålla intresset vid liv behövs mer!

I

Ändrades av Snucke
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill ha BTT tillbaka! Så det blir lite drag under galoscherna

snucke

Ändrades av Snucke
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du verkligen att det är något anmärkningsvärt med att en moderator startat denna tråd? Du antyder att en moderator borde veta bättre? Gäller striktare regler för moderator eller förväntas just moderatorer avstå från att uttrycka sina tankar och funderingar? Behövs det understrykas att det var en moderator som skrev ett visst inlägg? Själv anser jag att vi är fullt kapabla att skilja på vår uppgift som moderator och vad vi så att säga gör i egenskap av "vanlig medlem". Jag undanber mig insinuationer om något annat. Det är om inte annat ett rätt taffligt sätt att bemöta en åsikt man inte delar.

Du kan undanbe dig hur mycket som helst HC men det förändrar knappast min upplevelse av tex. dig, dina åsikter och din roll som moderator. Min uppfattning grundar sig knappast på vad du och andra moderatorer bedyrar om er objektivitet utan hur ni agerar - och det är inte alltid helt överensstämmande. Jag tror inte alls moderatorer är särskilt duktiga på att skilja på rollerna och jag har sett åtskilliga exempel på detta bla när jag själv var moderator. Sen tycker även jag att det är trist att det är en moderator som går i täten för att cementera fördomen som redan frodas hos så många. En moderator borde "fatta" bättre enligt min uppfattning. Inser man inte det så kanske man är fel person på fel plats för en sådan arrogans är inte så klädsamt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och ni som tar illa upp över vad han pladdrar om måste ju vara mer än tokiga. Han livar ju bara upp detta gubbdagis som e så kära ! inberäknat även mig!

Ändrades av Snucke
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker din jämförelse haltar otroligt mycket. Inte logiskt alls.

Skulle nog vara lika omöjligt att åtala någon för sexbrott för att dom bjuder på en drink?

Varje gång jag bjuder en polare ( man eller kvinna) på en drink så är det en underförstådd överenskommelse om att vi ska ha sex?

Med vänlig hälsning,

Ja, det må vara hänt att min jämförelse haltar något generellt sett.

Jag tror fortfarande att "underförstådd överenskommelse" gäller i en del fall.

Tycker du min jämförelse är helt fel? Det var alltså inte frågan om huruvida detta är åtalbart enligt sexköpslagen, det är det sannolikt inte alls. Men jag anser ändå att jag inte är helt fel ute med min jämförelse. Gällande vad som kan betecknas som prostitution, dock inte av lagstiftarna.

Lagstiftning mot att ta emot erbjudna drinkar vore väl förstås i praktiken helt omöjligt :wink:

Vi kanske ska formulera saken på annat sätt: Ökar chanserna att få med sig en dam hem om man bjuder på drinkar? Eller kan man lika gärna låta bli, då damen i vilket fall som helst följer med om hon är attraherad?

Kanske ökar chanserna om man får damen rejält berusad ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Ja, det må vara hänt att min jämförelse haltar något generellt sett.

Jag tror fortfarande att "underförstådd överenskommelse" gäller i en del fall.

Tycker du min jämförelse är helt fel? Det var alltså inte frågan om huruvida detta är åtalbart enligt sexköpslagen, det är det sannolikt inte alls. Men jag anser ändå att jag inte är helt fel ute med min jämförelse. Gällande vad som kan betecknas som prostitution, dock inte av lagstiftarna.

Lagstiftning mot att ta emot erbjudna drinkar vore väl förstås i praktiken helt omöjligt ;)

Herr Chang har talat.

Tror säkert att underförstådd överenskommelse förekommer i en del fall.

Tror dock att en majoritet av drinkköp till en annan person bara är en vacker gest eller ett sätt att flörta, ett sätt att försöka imponera ett sätt att ställa sig själv i god dager hos en nybliven bekantskap hos det motsatta könet. dock utan garantier.

Då blir det i min värld lite löjligt att jämföra detta med sexköp.

Mitt senaste drinkköp till en kvinna var t.ex. ett sätt att imponera på en kollega över min fantastiska smak och få henne att uppmärksamma mig i andra sammanhang. social smothing..

Med vänlig hälsning,

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Gött. 15 sidor på bara 2 dagar. Denna tråden drog på bra... som väntat.

Men mer oväntat är att vissa tycker att en mod. bara ska sitta fint, ge vacker tas och rulla runt... :nono:

Ändrades av THAISWEDE
Link to comment
Dela på andra sajter

Många här har kritiserat Btt för sin kvinnosyn, men flera av er tar nog rekordet..

Så det är okay när vi killar får till det, men i samma sekund fördömer ni kvinnan som släppte till..

Ni måste känna er stolta över era kommentarer i denna tråd..

Ni har just satt stämpel på era egna mödrar..

Rock on!

De flesta har nog inte kritiserat eller rent av besudlat BTT som mytoman om det inte vore för hans oförmåga att se till sak eller person, skulle någon drista sig till att säga emot honom utpekades omedelbart vederbörande som lögnare, ovetande blindstyre eller gif/sambo med en bartjej, eller före detta bartjej.

Där har du en stor diskreptans i skrivandet!

Klart som fan att folk blir förbannade (och stundtals bannade) på sådana infantila påhopp!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gött. 15 sidor på bara 2 dagar. Denna tråden drog på bra... som väntat.

Men mer oväntat är att vissa tycker att en mod. bara ska sitta fint, ge vacker tas och rulla runt... :nono:

Håller helt med dig, stor heder till Thomas001 som fixade till tråden, kul med alla dessa "arga" farbröder" som alltid skall vara förbannade, irriterade och ge sig på någon annan på forumet. Folk som hellre mobbar än svarar på frågor.

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har du inte läst att dom jämnför det med att bjuda kvinnor på drinkar på krogen..

Att få det till samma sak...

Verkar mer som dom försöker försköna sina barbesök i Thailand, med att ragga på krogen i Sverige..

Kanske de flesta aldrig vågat att stöta på en tjej på hemmaplan..

Rock on!

Eller de insåg att det vore bortkastad tid. rolleyes.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kanske ska formulera saken på annat sätt: Ökar chanserna att få med sig en dam hem om man bjuder på drinkar? Eller kan man lika gärna låta bli, då damen i vilket fall som helst följer med om hon är attraherad?

Kanske ökar chanserna om man får damen rejält berusad :wink:

Detsamma borde väl också gälla ifall man är hel och ren och dessutom anländer i en Mercedes. Att folk ser steget mellan uppvaktning och köp som så litet att det i praktiken är samma sak gör det i alla fall för mig lättare att förstå den cynism som en del här på MPR ibland uppvisar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detsamma borde väl också gälla ifall man är hel och ren och dessutom anländer i en Mercedes. Att folk ser steget mellan uppvaktning och köp som så litet att det i praktiken är samma sak gör det i alla fall för mig lättare att förstå den cynism som en del här på MPR ibland uppvisar.

Ja, det kan kanske anses som cynism.

Själv tycker jag det mer är en fråga om en realistisk tolkning av den verklighet man upplever, om än obekväm för en del.

Men OK, vill man kalla det för cynism...

Jag förstår förresten inte riktigt vad du menar med att vara hel och ren och anlända i en Mercedes?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med dig om att man själv kan bjuda på sig och skriva om de erfarenheter som man har samlat på sig i yrkeslivet.

Men i ditt inlägg så pratar du ju själv om just "någon annan", nämligen din egen sambo,

som du beskriver har haft ett förflutet som inte har varit så vackert?

Att du väljer att beskriva hennes historia på detta luddiga vis kan lätt tolkas hit och dit på ett publikt forum,

Och som jag tidigare skrev så bör man nog undvika att skriva om andras förflutna om de inte är med på det.

Speciellt i en tråd som handlar om att partnern kan ha varit en h*ra eller ej?

(och Ja, jag är medveten om att jag själv inte är perfekt i dessa hänseende då jag har raljerat om andra, som exempelvis om HajKajs upptåg i nutid, hahaa)

Kvalificerat Skitsnack.

Jag beskrev enbart mitt egna ibland inte så vackra förflutna.

Vad du väljer att se i mina inlägg får stå för dej, men blanda för fan inte in min blivande fru i dina irrvindlingar...

Å lägg inte ord i min mun som jag inte har sagt.

Läs om läs rätt.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...