Jump to content
IGNORERAD

MPR-Unikt?


thomas001

Recommended Posts

  • Svar 366
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    23

  • Baa

    21

  • mamma bäng fan pappa käng

    20

  • thomas001

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tjena!

Du ger dig inte.

Var någonstans har jag skrivit eller påstått att folk här på MPR ljuger?

Jag har bara lästa massor av inlägg här på MPR och jämnfört dom med min s.k subkultur.

Var har du fått det ifrån att jag tror att falanger inte kan träffa Thai-tjejer utanför baren?

Givetvis så känner jag ett flertal falanger som har träffat sin kvinna enl. din s.k subkultur.

Mvh Thomas

Tjena!

Har funderat lite...hur konstigt det nu låter.

Här på MPR verkar nästan alla ha träffat sina tjejer,flickvänner och fruar antingen via vänner,nätdejting,på banken m.m

men aldrig i en bar,massage eller liknande.

Det jag finner märkligt är att jag känner och vet om cirka 100 killar som är ihop med Thai-tjejer,Filipinskor och kan

påstå att minst 90% av allihop har träffat sina tjejer enl. alt. 2. Även jag. Kanontjejer dom allra flesta men visst finns det röt-ägg också. I princip alla jag känner har ju gjort sin första resa till Pattaya,Pukhet eller något annat röj-ställe.

Och mig veterligen så letade varken jag eller dom efter trevligt tjej-sällskap på banken,risfältet eller i någon affär.

Utan i Lampaffären m.m där dom finns tillgängliga. Men det har tydligen inte så många gjort här på MPR.

Klart det finns undantag...men MPR är verkligen unikt.

Min helt personliga uppfattning och enkla fundering. :thumbsup:

Jag säger inte att du påstår att folk på MPR ljuger, jag säger att du insinuerar. Istället för att medge att det var korkat skrivit så väljer du att vara otrevlig och det tycker jag är lite trist. För övrigt har jag inget mer att tillägga i en tråd som aldrig borde startats, och mycket väl kunde blivit låst om exempelvis acdc startat den, och som jag borde vetat bättre än att skriva i.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Se och skåda! Här är svaret på frågan! :

Statistical population.

A statistical population is a set of entities concerning which statistical inferences are to be drawn, often based on a random sample taken from the population. For example, if we were interested in generalizations about crows, then we would describe the set of crows that is of interest. Notice that if we choose a population like all crows, we will be limited to observing crows that exist now or will exist in the future. In addition, geography will also constitute a limitation in that our resources for studying crows are also limited.

The term statistical population is also used to refer to a set of potential measurements or values, including not only cases actually observed but those that are potentially observable. Suppose, for example, we are interested in the set of all adult crows now alive in the county of Cambridgeshire, and we want to know the mean weight of these birds. For each bird in the population of crows there is a weight, and the set of these weights is called the population of weights

Subpopulation

A subset of a population is called a subpopulation. If different subpopulations have different properties, the properties and response of the overall population can often be better understood if it is first separated into distinct subpopulations. For instance, a particular medicine may have different effects on different subpopulations, and these effects may be obscured or dismissed if such special subpopulations are not identified and examined in isolation.

Similarly, one can often estimate parameters more accurately if one separates out subpopulations: the distribution of heights among people is better modeled by considering men and women as separate subpopulations, for instance.

Populations consisting of subpopulations can be modeled by mixture models, which combine the distributions within subpopulations into an overall population distribution.

med vänlig hälsning.

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Se och skåda! Här är svaret på frågan! :

Statistical population.

A statistical population is a set of entities concerning which statistical inferences are to be drawn, often based on a random sample taken from the population. For example, if we were interested in generalizations about crows, then we would describe the set of crows that is of interest. Notice that if we choose a population like all crows, we will be limited to observing crows that exist now or will exist in the future. In addition, geography will also constitute a limitation in that our resources for studying crows are also limited.

The term statistical population is also used to refer to a set of potential measurements or values, including not only cases actually observed but those that are potentially observable. Suppose, for example, we are interested in the set of all adult crows now alive in the county of Cambridgeshire, and we want to know the mean weight of these birds. For each bird in the population of crows there is a weight, and the set of these weights is called the population of weights

Subpopulation

A subset of a population is called a subpopulation. If different subpopulations have different properties, the properties and response of the overall population can often be better understood if it is first separated into distinct subpopulations. For instance, a particular medicine may have different effects on different subpopulations, and these effects may be obscured or dismissed if such special subpopulations are not identified and examined in isolation.

Similarly, one can often estimate parameters more accurately if one separates out subpopulations: the distribution of heights among people is better modeled by considering men and women as separate subpopulations, for instance.

Populations consisting of subpopulations can be modeled by mixture models, which combine the distributions within subpopulations into an overall population distribution.

med vänlig hälsning.

Stackars 33:an,ännu ett inlägg i fablernas värld :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Kära vänner bara för att vi kommer från ett hyfsat rikt land.Har vi rätten att spela med bruttorna bara för att vi har papper.Hur många damer tror ni skulle finnas i barerna om de hade det lika bra ställt som vi :thumbsup: Var stolt över era gummor och gubbar tidigare hade de det inte bra ställt så de blev tvugna till detta yrke.Fyfan orättvisa värld vi lever i :not_i:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag säger inte att du påstår att folk på MPR ljuger, jag säger att du insinuerar. Istället för att medge att det var korkat skrivit så väljer du att vara otrevlig och det tycker jag är lite trist. För övrigt har jag inget mer att tillägga i en tråd som aldrig borde startats, och mycket väl kunde blivit låst om exempelvis acdc startat den, och som jag borde vetat bättre än att skriva i.

Tjena!

Var har jag varit otrevlig?

Det är du som har analyserat och bestämt i vilket fack jag passar in. Blanda inte in acdc i vårat tjat här.

Varför ska jag medge att min trådstart var korkad??Är du ny här? Korkade trådstarter finns det massor av exempel på...

Varför blir du inte moderator när du har lösningen på vilka trådar som ska stängas?

Blir lite fundersam...du säger att jag är otrevlig och avslutar med:I denna tråd skulle jag aldrig skrivit.och skriver inget mer.

I min verklighet kallas det för: Jag måste ha sista ordet och så är DET!

:thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Någonstans tar barflickorna vägen.Förhoppningsvis till ett nomalt familjeliv.Ointressant att rota i det förflutna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Och vad ska vi benämna Turistguiderna? :crazy:

Kanske . . .

Nöjeskonsulter

eller

Samlivsterapeuter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Träffade en man från ett av våra grannländer för en massa år sen på Winchester Pattis/Jomt.

Han hade träffat sin dåvarande Girlfreind på ett cafè Sukm/BKK då hon höll på med sin elutbildning.

Thats it bara pratat & haft trevligt över dagen.

Nästa år sprang han på henne i Pattis där hon hade praktiserat på en elfirma men tröttnat på detta

och blivit Bartender på 2:an.

Vet ej om dessa skälar fortfarande har ett förhållande men man får väl hoppas att Proppen inte gått?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som skulle vara kul att diskutera är vilka som aktivt har valt en thaipartner...

Jag gjorde ett medvetet val genom att lägga upp min profil på en Thai sajt.

Har läst här mängder med inlägg om att det var ödet som styrde.m.m

Kanske jag är den ende på detta forum som planerat för thai... ok

Link to comment
Dela på andra sajter

Träffade en man från ett av våra grannländer för en massa år sen på Winchester Pattis/Jomt.

Han hade träffat sin dåvarande Girlfreind på ett cafè Sukm/BKK då hon höll på med sin elutbildning.

Thats it bara pratat & haft trevligt över dagen.

Nästa år sprang han på henne i Pattis där hon hade praktiserat på en elfirma men tröttnat på detta

och blivit Bartender på 2:an.

Vet ej om dessa skälar fortfarande har ett förhållande men man får väl hoppas att Proppen inte gått?

Hade hon fått veta att han varit på Whinchester så hade nog inte bara proppen på henne gått, härdsmälta är nog ett mera passande ord. :crazy:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte så mycket att komma med, då det mesta verkar vara redan sagt i denna tråd.

Dock intressant att några hävdar att det icke är prostitution om det inte var klart och tydligt när "gåvan" överlämnas att sex i utbyte förväntas. Har de som hävdar detta hört talas om underförstådd överenskommelse?

En jämförelse med hur man ser på mutbrott i Sverige är kanske på sin plats. Den korrumperade befattningshavare som anklagas kan ju hävda "jamen jag blev bara väldigt glad når jag fick denna generösa gåva och hade ingen aning om att något förväntades i utbyte". Tror ni att det finns någon domstol i Sverige som frikänner pga av en så genomskinlig lögn?

Jag vill också, kanske något OT, fråga främst Vaxet men även andra om något jag tycker mig observerat i denna tråd.

Tycker du verkligen att det är något anmärkningsvärt med att en moderator startat denna tråd? Du antyder att en moderator borde veta bättre? Gäller striktare regler för moderator eller förväntas just moderatorer avstå från att uttrycka sina tankar och funderingar? Behövs det understrykas att det var en moderator som skrev ett visst inlägg?

Själv anser jag att vi är fullt kapabla att skilja på vår uppgift som moderator och vad vi så att säga gör i egenskap av "vanlig medlem".

Jag undanber mig insinuationer om något annat. Det är om inte annat ett rätt taffligt sätt att bemöta en åsikt man inte delar.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Vilket ord vill du använda istället ?

Det är lite PK över dig att undvika existerande problem genom att inte nämna det.

Tycker du ordet ho.a klingar fint i munnen??

Glädjeflicka låter faktiskt bättre

Ho.a är ett fult ord, hör ungdommar säga det hela tiden

PK ???

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

Det som skulle vara kul att diskutera är vilka som aktivt har valt en thaipartner...

Jag gjorde ett medvetet val genom att lägga upp min profil på en Thai sajt.

Har läst här mängder med inlägg om att det var ödet som styrde.m.m

Kanske jag är den ende på detta forum som planerat för thai... ok

Nej, vi är åtminstone två..

//Peo

Gnällsmurfen gnäller igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Tycker du ordet ho.a klingar fint i munnen??

Glädjeflicka låter faktiskt bättre

Ho.a är ett fult ord, hör ungdommar säga det hela tiden

PK ???

Vad kallas en f.d. Glädjeflicka?

- "Surpuppa"... ;)

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som skulle vara kul att diskutera är vilka som aktivt har valt en thaipartner...

Jag gjorde ett medvetet val genom att lägga upp min profil på en Thai sajt.

Har läst här mängder med inlägg om att det var ödet som styrde.m.m

Kanske jag är den ende på detta forum som planerat för thai... ok

Nej, vi är åtminstone två..

//Peo

Tre

Intressant, jag tror inte att jag valde att försöka hitta en Thaikvinna direkt, MEN det är fullt möjligt att jag var extra "öppen" för att starta ett förhållande med en.

Bland annat beroende på kompisar som verkade så lyckliga med sina damer från Thailand. Tex han som bjöd ner mej till sin kåk i Phuket, julen 2003 (tack).

Kanske värt en egen tråd!?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå.Jag åkte ned sommaren 2000 som nybliven ungkarl och letade aktivt efter en tjej.Men det sprack hon var inte ärlig direkt.2002 hittade jag tjejen som jag bor i hop med idag.Och det funkar utmärkt. :thumbsup:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många här har kritiserat Btt för sin kvinnosyn, men flera av er tar nog rekordet..

Så det är okay när vi killar får till det, men i samma sekund fördömer ni kvinnan som släppte till..

Ni måste känna er stolta över era kommentarer i denna tråd..

Ni har just satt stämpel på era egna mödrar..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Många här har kritiserat Btt för sin kvinnosyn, men flera av er tar nog rekordet..

Så det är okay när vi killar får till det, men i samma sekund fördömer ni kvinnan som släppte till..

Ni måste känna er stolta över era kommentarer i denna tråd..

Ni har just satt stämpel på era egna mödrar..

Rock on!

Just nu är du ute på en cykel tur.

Många här kritiserar yrket hora och inte din mamma om hon inte sålde sig för pengarna.

Det handlar om att sälja sig eller sälja f*tta och inte få lite till det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...