Jump to content
IGNORERAD

MPR-Unikt?


thomas001

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

Hej på dig Odin, tackar för ditt svar innehållande indignerat buller och bång. :thumbsup:

Men jag håller faktiskt inte med dig om att min kommentar skulle vara "kvalificerat skitsnack".

Jag läste innantill och kommenterade sedan det du faktiskt skrev.

Men det är det ju fullt möjligt att du menade något helt annat än vad du faktiskt skrev. Knappast mitt fel.

Så den här gången var det inte jag som var motsägelsfull och snurrade till det med nya "irrvindlingar".

När man som du skriver "även" i meningen nedan:

"Hon har ett förflutet, men det har även du och jag min vän"

så blir syftningen på någon annan än bara "du och jag min vän".

Den enda som återstår bland de tre karaktärerna i din mening är då din sambo.

Det är möjligt att du syftar på någon annan fjärde part, men det framgick inte vem det skulle vara.

Sedan framför du en liten hotelse i ett senare inlägg om att man riskerar "obehag" om denne skulle skriva om ditt förflutna.

Om du nu ogillar att andra skriver om andra, varför valde du då själv att skriva om din egen sambo i denna mycket specifika tråd,

och där just påtala att "Hon har ett förflutet"?

Det var ju just denna motsägelse från din sida som jag själv syftade på i min välmenande kommentar,

men precis som du så misslyckades jag tydligen komplett med att få fram önskat budskap.

Ha en fortsatt bra dag.

post-5068-0-86654200-1346392711.jpg

Nja S-N, nu tycker jag du är ute och seglar. Jag tolkar Odin som att alla har ett förflutet och att det är hans egna som inte varit så vackert alla gånger. Dessutom om man väljer att tolka på ditt sätt så var det ju inte Odins sambo som menades i första meningen isåfall, utan den han citerade, dvs Nicholas och hans fru som hade ett förflutet precis som alla andra. Inte heller tycker jag att Odin har valt fel tråd att skriva om att alla har ett förflutet då tråden lika mkt handlar om hur nyfikna vissa är på andra fruar/flickvänners förflutna.

Här är inlägget som Odin citerade.

Träffade tanten i Sverige , hennes förflutna har jag inte grävt i, det kvittar liksom.

"Förflutet" behöver inte per automatik innebära att någon jobbat som prostituerad bara för att det nämns i trådar som dessa, det blir liksom lite btt tänkande över det hela om man väljer att tolka det så :wink:

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 366
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    23

  • Baa

    21

  • mamma bäng fan pappa käng

    20

  • thomas001

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Förvisso har man för många gånger bjudit svenska damer på drinkar för att så att säga hamna på +. Snåla killar påstås ju inte vara så attraktiva enligt det jag snappat upp så i det facket vill man inte hamna av ren självbevarels drift. :crazy: . Så alltså har man då bjudit damen på drink(ar) och visat vilken hygglig prick man egentligen är och ibland har de tom tyckt att jag nog inte vore så dum för en nattmangling eller 2..Men har väl aldrig inbillat mig att en drink underförstått skulle vara betalning för något även om man ibland har tyckt att det skulle vara rackarns smidigt. :crazy: ..Och egentligen förstår jag inte varför männen förväntas betala allt medan de i sin tur sparar sina slantar. Pyttsan..kvinnans frigörelse .. :y8:

Frun har fått acceptera under protest att nu är det bådas pengar som skall rulla :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Förvisso har man för många gånger bjudit svenska damer på drinkar för att så att säga hamna på +. Snåla killar påstås ju inte vara så attraktiva enligt det jag snappat upp så i det facket vill man inte hamna av ren självbevarels drift. :crazy: . Så alltså har man då bjudit damen på drink(ar) och visat vilken hygglig prick man egentligen är och ibland har de tom tyckt att jag nog inte vore så dum för en nattmangling eller 2..Men har väl aldrig inbillat mig att en drink underförstått skulle vara betalning för något även om man ibland har tyckt att det skulle vara rackarns smidigt. :crazy: ..Och egentligen förstår jag inte varför männen förväntas betala allt medan de i sin tur sparar sina slantar. Pyttsan..kvinnans frigörelse .. :y8:

Frun har fått acceptera under protest att nu är det bådas pengar som skall rulla :thumbsup:

Vem tjänar mest på det? :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du är inne på rätt spår här,är det så svårt att stå för sina bordellbesök så kanske man ska avstå helt.

Måste vara många bittra torskar här på forumet som stått kvar i baren klockan tre och undrat varför deras underförstådda sex står och hånglar med nån annan när ni bjudit på en drink.bara att ringa Sverker Olofsson och be han slänga hela stället i soptunnan.

Ändå tur att det inte är ni som ska tolka sexköpslagen nu när det är fredag och allt.med eran defination av prostitution skulle halva Göteborg låsas in vid midnatt :police:

Skulle det ske så är det nog en välgärning till alla normala svenskar som är nere i göte och hälsar på :17:

Birger LKPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Nja S-N, nu tycker jag du är ute och seglar. Jag tolkar Odin som att alla har ett förflutet och att det är hans egna som inte varit så vackert alla gånger. Dessutom om man väljer att tolka på ditt sätt så var det ju inte Odins sambo som menades i första meningen isåfall, utan den han citerade, dvs Nicholas och hans fru som hade ett förflutet precis som alla andra. Inte heller tycker jag att Odin har valt fel tråd att skriva om att alla har ett förflutet då tråden lika mkt handlar om hur nyfikna vissa är på andra fruar/flickvänners förflutna.

Här är inlägget som Odin citerade.

"Förflutet" behöver inte per automatik innebära att någon jobbat som prostituerad

bara för att det nämns i trådar som dessa, det blir liksom lite btt tänkande över det hela om man väljer att tolka det så :wink:

Nja Knasen, nu är det väl ändå inte jag som har gjort någon skriftlig Btt-tolkning åt vare sig

det ena eller andra hållet gällande någon annans sambo, eller hur?

Det jag gjorde var att tipsa Odin om att det kan missuppfattas åt ena eller andra hållet om man i en tråd skriver

"Hon har ett förflutet, men det har även du och jag min vän".

Denna upplysning tolkades som "skitsnack" från min sida.

Jag själv var dock av en annan åsikt eftersom det framfördes i en tråd där det för full hals av olika gubbar debatterades om deras egna eller andras thaidamer är f.d. barbrudar, glädjeflickor etc.

Jag tyckte att Odins odval var lite malplacerat och motsägelsefullt med tanke på det andra han skrev.

Naturligtvis skulle jag ha låtit bli att komma med ett sådant "skrivtips" då ämnet är så pass känsligt och att det får folk att resa ragg direkt,

och att personerna då tolkar mina ord och förklaringar som om jag angriper eller solkar ner deras käraste . . . :crazy:

Det var helt klart obetänksamt av mig att inte förutse den kommande irritationen från de båda herrarna.

I detta erkänner jag till fullo och jag får väl försöka dra lärdom av detta.

Sagt är sagt, och skrivet är skrivet, och nog sagt om detta från min sida,

och jag får väl avsluta med att säga som Jan Guillou en gång sa;

"Det är fullständigt omöjligt att tvätta sig ren med trycksvärta" . . .

Link to comment
Dela på andra sajter

De e vällan en väldans tur att vi har en som vet hur det skall vara, kontentan skulle ju kunna vara att vi som inte är linguistiska nog skall ha ett annat forum där VI förstår varandra!

Spännande... Där vill jag också bli medlem. Tror jag har alla fem ord som behövs!

- Tja

- Öööh

- Baa, ba?

- Döh, ba.

- Tja ba.

- Ah, ba

- Tja

Link to comment
Dela på andra sajter

Spännande... Där vill jag också bli medlem. Tror jag har alla fem ord som behövs!

- Tja

- Öööh

- Baa, ba?

- Döh, ba.

- Tja ba.

- Ah, ba

- Tja

Det var sex ord :crazy: Skärpning

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Spännande... Där vill jag också bli medlem. Tror jag har alla fem ord som behövs!

- Tja

- Öööh

- Baa, ba?

- Döh, ba.

- Tja ba.

- Ah, ba

- Tja

Då skulle det väl passa dig rätt bra så språkbegåvad som du lär vara! :thumbsup:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyckost..

Jag prövade en gång att gå ensam på bar i Thailand, då hustrun var på en veckas retreat i ett tempel...

Beskedet om barbesöket mottogs inte positivt..

Så numera blir det en vända till 7/11 för ölinköp ,då hustrun är på resande fot...och sedan hemåt för att läsa på MPR...

Erfarenhet från en hårt hållen man.

Du borde veta bättre än att göra något 'snedsteg' i CM. Det är en väldigt liten stad, och alla känner alla. Skvaller sprids blixt snabbt. :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Nja Knasen, nu är det väl ändå inte jag som har gjort någon skriftlig Btt-tolkning åt vare sig

det ena eller andra hållet gällande någon annans sambo, eller hur?

Det jag gjorde var att tipsa Odin om att det kan missuppfattas åt ena eller andra hållet om man i en tråd skriver

"Hon har ett förflutet, men det har även du och jag min vän".

Denna upplysning tolkades som "skitsnack" från min sida.

Jag själv var dock av en annan åsikt eftersom det framfördes i en tråd där det för full hals av olika gubbar debatterades om deras egna eller andras thaidamer är f.d. barbrudar, glädjeflickor etc.

Jag tyckte att Odins odval var lite malplacerat och motsägelsefullt med tanke på det andra han skrev.

Naturligtvis skulle jag ha låtit bli att komma med ett sådant "skrivtips" då ämnet är så pass känsligt och att det får folk att resa ragg direkt,

och att personerna då tolkar mina ord och förklaringar som om jag angriper eller solkar ner deras käraste . . . :crazy:

Det var helt klart obetänksamt av mig att inte förutse den kommande irritationen från de båda herrarna.

I detta erkänner jag till fullo och jag får väl försöka dra lärdom av detta.

Sagt är sagt, och skrivet är skrivet, och nog sagt om detta från min sida,

och jag får väl avsluta med att säga som Jan Guillou en gång sa;

"Det är fullständigt omöjligt att tvätta sig ren med trycksvärta" . . .

Pga tidsbrist så hann jag inte skriva ett fullt så utförligt inlägg som kanske hade krävts för att ge sig in i en sån här tråd och en diskussion med självaste Herr Nilsson. Eftersom jag är på jobbet nu och skriver på iphone så begränsas citat möjligheterna och det behövs full överblick när man ska citera Herr Nilssons inlägg, många ord i dem :rotfl:

Ber att få återkomma med ett utförligare svar vid senare tillfälle, så ska vi nog kunna hålla igång diskussionen :giggle:

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Lilla Noi, flyttar ner till Pattaya och jobbar på barerna, efter x5 år så träffar hon torsken Sven 45 flyttar till Sve. och gifter sej- = Hora

Lilla Eva flyttar till Shlm. jobbar inte men hänger på Sturehof, efter x5 år träffar hon von Sven och gifter sej = Hemmafru

Bägge hade samma mål i livet, bägge lyckades trots alla grodor dom var tvungna att kyssa på vägen. Men i vad ligger skillnaden?

Herrejösses, är detta skrivet av en vuxen karl?

Link to comment
Dela på andra sajter

Herrejösses, är detta skrivet av en vuxen karl?

Läs Noga Dom Lyckades även att det fanns många Grodor i omgivningen?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Pga tidsbrist så hann jag inte skriva ett fullt så utförligt inlägg som kanske hade krävts för att ge sig in i en sån här tråd och en diskussion med självaste Herr Nilsson. Eftersom jag är på jobbet nu och skriver på iphone så begränsas citat möjligheterna och det behövs full överblick när man ska citera Herr Nilssons inlägg, många ord i dem :rotfl:

Ber att få återkomma med ett utförligare svar vid senare tillfälle, så ska vi nog kunna hålla igång diskussionen :giggle:

[size=4]- Nja, Jag har nog sagt tillräckligt i just denna tråd känns det som,

och med ännu fler ord eller förklaringar så ökar nog bar ivern hos de som anser sig ha tolkningsföreträde över mina textrader . . .[/size]

"Det är som sagt fullständigt omöjligt att tvätta sig ren med trycksvärta" . . .

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Du borde veta bättre än att göra något 'snedsteg' i CM. Det är en väldigt liten stad, och alla känner alla. Skvaller sprids blixt snabbt. :(

Stämmer bra det! Har själv viss bitter erfarenhet av det ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

[size=4]- Nja, Jag har nog sagt tillräckligt i just denna tråd känns det som,

och med ännu fler ord eller förklaringar så ökar nog bar ivern hos de som anser sig ha tolkningsföreträde över mina textrader . . .[/size]

"Det är som sagt fullständigt omöjligt att tvätta sig ren med trycksvärta" . . .

Det var just det där att anse sig ha tolkningsföreträde av andras texter jag hade tänkt trigga lite om :) I ditt inlägg nr 239 i denna tråd så är du ju själv där och trampar :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var just det där att anse sig ha tolkningsföreträde av andras texter jag hade tänkt trigga lite om :) I ditt inlägg nr 239 i denna tråd så är du ju själv där och trampar :giggle:

Satan jobbar Du på STTC?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Det var just det där att anse sig ha tolkningsföreträde av andras texter jag hade tänkt trigga lite om :) I ditt inlägg nr 239 i denna tråd så är du ju själv där och trampar :giggle:

Återkom gärna med en indisk filmsnutt så kan jag ge mig på att tolka den ;).

Där brukar budskapet gå fram på några korta sekunder, ha ha

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Satan jobbar Du på STTC?

STTC ??? Radiokoder får du ta med dina rosaskjortade vänner, det förstår jag mig inte på :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

STTC ??? Radiokoder får du ta med dina rosaskjortade vänner, det förstår jag mig inte på :giggle:

Oki En Enkel G5 111 Turbo Lost Get answer?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Går och lägger mig strax...snart nattinatti i Thailand. Har haft riktigt kul några dagar. Fått mycket karma ungefär lika mycket skäll.

F-n vad man kan skapa med lite bokstäver och text. Tack för all karma och tack för allt skäll.

Det är detta som gör MPR unikt. Måste vara lite drag under galoscherna!!!!

Så till er alla.Ha en riktigt trevlig Fredagskväll och Helg.

Även till Herr ATOM..!

Från en moderator som tar det mesta med en klackspark och ett stort garv :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Går och lägger mig strax...snart nattinatti i Thailand. Har haft riktigt kul några dagar. Fått mycket karma ungefär lika mycket skäll.

F-n vad man kan skapa med lite bokstäver och text. Tack för all karma och tack för allt skäll.

Det är detta som gör MPR unikt. Måste vara lite drag under galoscherna!!!!

Så till er alla.Ha en riktigt trevlig Fredagskväll och Helg.

Även till Herr ATOM..!

Från en moderator som tar det mesta med en klackspark och ett stort garv :thumbsup:

& Rosa skjorta Go Natti Los!

Puss Svampen?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe.. "Baa" är inget ord. Det är ju ett namn. :)

Nej, fel, fel ,fel, det är ett NICK, det borde väl även du fatta! :nyam:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla i vår thaisläkt kallar Jittra för Baa även Mamma

Det är nog bara jag som säger Jittra

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla i vår thaisläkt kallar Jittra för Baa även Mamma

Det är nog bara jag som säger Jittra

Hon är välkommen i klubben! :crazy:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...