Jump to content
IGNORERAD

MPR-Unikt?


thomas001

Recommended Posts

Guest Siam-Nilsson

Riktigt kul och upplivande med alla spretande åsikter och personliga insikter i denna tråd.

Speciellt när dessa uttryck levereras utan en avrundande plakatskog av smilys och ironiskylltar.

Hoppas att ni står emot Bamba-kockens önskemål om att det snabbt ska hällas i en lenande grädde i anrättningen,

Så att alla kryddade åsikter kan avrundas och snällt gifta sig med varandra.

Hellre het MPR-soppa än tråkig engelsk husmankost :)

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 366
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    23

  • Baa

    21

  • mamma bäng fan pappa käng

    20

  • thomas001

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja, det kan kanske anses som cynism.

Själv tycker jag det mer är en fråga om en realistisk tolkning av den verklighet man upplever, om än obekväm för en del.

Men OK, vill man kalla det för cynism...

Jag förstår förresten inte riktigt vad du menar med att vara hel och ren och anlända i en Mercedes?

Herr Chang har talat.

Din tolkning ser jag i det här fallet som cynism vilket inte är samma sak som att jag är obekväm med den, jag håller helt enkelt inte med.

Jag menade att om om man är hel och ren och kör en Mercedes så ökar det också chanserna att få med sig sällskap hem - precis som att bjuda på drinkar säkert gör det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med trådskaparen om att man inte skall hymla med att man är en torsk.

Hymla inte då! Är du torsk eller inte? "man inte skall,,," vilken man du eller nån annan?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Att många här jämför att bjuda på en drink på en reataurang med sexköp, tror jag bara kan vara ett försök att rättfärdiga och bagatellisera sina egna sexköp. Kan de intala sig själva att ett seköp inte är värre än att bjuda någon på en drink, då har de ju inte gjort något "dåligt". Att uttalat köpa sex för pengar går ju aldrig att jämföra med att bjuda någon på en drink, inte ens om det görs med förhoppningen från den som bjuder att få den kvinnan i sängen efteråt. Finns ju inget som tvingar denna kvinna att följa med.

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar uttrycket "underförstådd överenskommelse".

Jag befinner mej just nu i Patong. Utan Dam. Och har de senaste kvällarna bjudet på ett större antal "ladydrink" till ett antal damer. Och t.o.m. överlämnat en del kontanter som tack för mer eller mindre väl utförd axelmassage.

Trots detta har jag varit mol allena i sängen varje natt. Så en sak är helt klar. Thaitjejer tycks inte fatta innbörden av uttrycket "underförstådd överenskommelse".

Eller kanske rättare uttryckt. De, liksom jag, inser skillnaden på en "ladydrink"/dricks och ett sexköp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att bjuda en kvinna på en drink på krogen sker väl oftast med en baktanke(iaf.för mig)Annars är det ju som "att spilla krut på döda hökar)Det är ju allmänt känt att lite sprit oftast lättar upp stämningen.Och det gäller över hela världen.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Att bjuda en kvinna på en drink på krogen sker väl oftast med en baktanke(iaf.för mig)Annars är det ju som "att spilla krut på döda hökar)Det är ju allmänt känt att lite sprit oftast lättar upp stämningen.Och det gäller över hela världen.

Det är ofta min fru som bjuder nån tjej på en ladydrink när vi är ute och då kan man ju undra vad baktanken är. :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ofta min fru som bjuder nån tjej på en ladydrink när vi är ute och då kan man ju undra vad baktanken är. :)

Kvinnans list är något vi aldrig förstått oss på :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Kvinnans list är något vi aldrig förstått oss på :crazy:

Hhmm...

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att bjuda en kvinna på en drink på krogen sker väl oftast med en baktanke(iaf.för mig)Annars är det ju som "att spilla krut på döda hökar)Det är ju allmänt känt att lite sprit oftast lättar upp stämningen.Och det gäller över hela världen.

Jag bjuder gärna på en "ladydrink" a 150-200 bath enbart för lite sällskap. Annars kan jag väl lika gärna dricka en pilsner inköpt på närmsta 7-11 i min ensamhet på hotellrummet.

Billigare. Men ack så tråkigt,

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bjuder gärna på en "ladydrink" a 150-200 bath enbart för lite sällskap. Annars kan jag väl lika gärna dricka en pilsner inköpt på närmsta 7-11 i min ensamhet på hotellrummet.

Billigare. Men ack så tråkigt,

Så kan jag oxå göra.Ensamhet är skit ibland.Men nu utgick jag från mig själv och jag tillhör ju fiskarna eller gjorde kanske jag ska säga.Att bjuda på en drink är ju oxå ett sätt att visa att du vill ha trevligt sällskap om än för stunden.Vill du inte ha sällskap så tror jag inte du bjuder på en drink. Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars är det ganska halvdött här och mest vackra bilder och hålla med varann som vissa bara vill ha!

Inget fel med det men för att hålla intresset vid liv behövs mer!

I

Att du inte bjuder upp till dans lite oftare då? Kan du inte skriva och skapa liv själv, eller måste andra göra det åt dig?

O det är ganska tråkigt i längden!

Snucke

Vad gör du själv för att det inte ska vara tråkigt i längden?

Jag vill ha BTT tillbaka! Så det blir lite drag under galoscherna

snucke

Kan inte du bli nya BTT?

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns många jag kan bjuda på en drink utan att vilja ha dem i säng, det är ju ett sätt att umgås. Spelar heller ingen roll om det är en kille eller en tjej i det fallet. Det är nog bara i Sverige, antagligen på grund av de historiskt sett höga alkoholpriserna på krogen, som alla svenskar betalar sin egna drinkar såvida de inte har en baktanke med att bjuda ;)

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Kvalificerat Skitsnack.

Jag beskrev enbart mitt egna ibland inte så vackra förflutna.

Vad du väljer att se i mina inlägg får stå för dej, men blanda för fan inte in min blivande fru i dina irrvindlingar...

Å lägg inte ord i min mun som jag inte har sagt.

Läs om läs rätt.

Hej på dig Odin, tackar för ditt svar innehållande indignerat buller och bång. :thumbsup:

Men jag håller faktiskt inte med dig om att min kommentar skulle vara "kvalificerat skitsnack".

Jag läste innantill och kommenterade sedan det du faktiskt skrev.

Men det är det ju fullt möjligt att du menade något helt annat än vad du faktiskt skrev. Knappast mitt fel.

Så den här gången var det inte jag som var motsägelsfull och snurrade till det med nya "irrvindlingar".

När man som du skriver "även" i meningen nedan:

"Hon har ett förflutet, men det har även du och jag min vän"

så blir syftningen på någon annan än bara "du och jag min vän".

Den enda som återstår bland de tre karaktärerna i din mening är då din sambo.

Det är möjligt att du syftar på någon annan fjärde part, men det framgick inte vem det skulle vara.

Sedan framför du en liten hotelse i ett senare inlägg om att man riskerar "obehag" om denne skulle skriva om ditt förflutna.

Om du nu ogillar att andra skriver om andra, varför valde du då själv att skriva om din egen sambo i denna mycket specifika tråd,

och där just påtala att "Hon har ett förflutet"?

Det var ju just denna motsägelse från din sida som jag själv syftade på i min välmenande kommentar,

men precis som du så misslyckades jag tydligen komplett med att få fram önskat budskap.

Ha en fortsatt bra dag.

post-5068-0-86654200-1346392711.jpg

post-5068-0-86654200-1346392711.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla har väl ett förflutet,om det är bra eller dåligt är väl upp till skribenten att avgöra.Har man ett svart förflutet är det väl inte sannolikt att man tar upp det här.Är det rosaskimrande så kanske man vill dela med sig här.Jag skriver lite om mitt :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Å där vet du att ingen varit en halvtimme före???

I Thailand sitter man och snackar med damen ifråga minst 3 timmar. Då vet man att ingen har varit där på minst tre timmar och då är allt frid och fröjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att en dam har förflutna det är inget problem. Problem är ner det förflutna försätter här i Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Alla har väl ett förflutet,om det är bra eller dåligt är väl upp till skribenten att avgöra.

Har man ett svart förflutet är det väl inte sannolikt att man tar upp det här.Är det rosaskimrande så kanske man vill dela med sig här.Jag skriver lite om mitt :crazy:

Visst är det så att våras förflutna varierar från både trevligt till mindre trevligt över åren.

Så även hos mig.

Därför bör man nog tänka på i vilken tråd som man påtalar att man har eller någon närstående "har ett förflutet" (ospecificerat).

I en tråd om business så tolkas det som att man själv har bedrivit egna affärer.

I en tråd om kriminalitet och gallerskakning så blir lätt kopplingen att man själv har gjort någon volta om man skriver (jag har också ett förflutet).

I en tråd där det pratas om torskar och prostitution så blir lätt kopplingen att man själv är eller har varit en ful firre, om man nu skriver att "jag har också ett förflutet".

Kontentan: Välj rätt tråd och uttryck för att undvika missförstånd.

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar uttrycket "underförstådd överenskommelse".

Jag befinner mej just nu i Patong. Utan Dam. Och har de senaste kvällarna bjudet på ett större antal "ladydrink" till ett antal damer. Och t.o.m. överlämnat en del kontanter som tack för mer eller mindre väl utförd axelmassage.

Trots detta har jag varit mol allena i sängen varje natt. Så en sak är helt klar. Thaitjejer tycks inte fatta innbörden av uttrycket "underförstådd överenskommelse".

Eller kanske rättare uttryckt. De, liksom jag, inser skillnaden på en "ladydrink"/dricks och ett sexköp.

Lyckost..

Jag prövade en gång att gå ensam på bar i Thailand, då hustrun var på en veckas retreat i ett tempel...

Beskedet om barbesöket mottogs inte positivt..

Så numera blir det en vända till 7/11 för ölinköp ,då hustrun är på resande fot...och sedan hemåt för att läsa på MPR...

Erfarenhet från en hårt hållen man.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kontentan: Välj rätt tråd och uttryck för att undvika missförstånd.

De e vällan en väldans tur att vi har en som vet hur det skall vara, kontentan skulle ju kunna vara att vi som inte är linguistiska nog skall ha ett annat forum där VI förstår varandra!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Lyckost..

Jag prövade en gång att gå ensam på bar i Thailand, då hustrun var på en veckas retreat i ett tempel...

Beskedet om barbesöket mottogs inte positivt..

Så numera blir det en vända till 7/11 för ölinköp ,då hustrun är på resande fot...och sedan hemåt för att läsa på MPR...

Erfarenhet från en hårt hållen man.

Det kan ju vara så att man känner andra genom sig själv och där av är du hårt hållen... :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Att många här jämför att bjuda på en drink på en reataurang med sexköp, tror jag bara kan vara ett försök att rättfärdiga och bagatellisera sina egna sexköp. Kan de intala sig själva att ett seköp inte är värre än att bjuda någon på en drink, då har de ju inte gjort något "dåligt". Att uttalat köpa sex för pengar går ju aldrig att jämföra med att bjuda någon på en drink, inte ens om det görs med förhoppningen från den som bjuder att få den kvinnan i sängen efteråt. Finns ju inget som tvingar denna kvinna att följa med.

/GSt

Tror du är inne på rätt spår här,är det så svårt att stå för sina bordellbesök så kanske man ska avstå helt.

Måste vara många bittra torskar här på forumet som stått kvar i baren klockan tre och undrat varför deras underförstådda sex står och hånglar med nån annan när ni bjudit på en drink.bara att ringa Sverker Olofsson och be han slänga hela stället i soptunnan.

Ändå tur att det inte är ni som ska tolka sexköpslagen nu när det är fredag och allt.med eran defination av prostitution skulle halva Göteborg låsas in vid midnatt :police:

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan ju vara så att man känner andra genom sig själv och där av är du hårt hållen... :crazy:

Beror nog mer på att jag är very handsome... Gäller för hustrun att bevaka sitt revir.
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

De e vällan en väldans tur att vi har en som vet hur det skall vara,

kontentan skulle ju kunna vara att vi som inte är linguistiska nog skall ha ett annat forum där VI förstår varandra!

- Va kul att du uppfattar det som jag tror mig veta hur man bör utrycka sig för att undvika missförstånd!

Men jag hoppas verkligen inte att mitt rättframma tillkortakommande får dig dina gelikar att välja ett annat forum att diskutera i.

Jag skulle då sakna dig oerhört eftersom du ofta upplevs som en ganska arg och frisk fläkt som

helt klart behövs för att inte forumet ska damma igen av allt mys-pys och hålla handen medlemmarna emellan.

Hoppas nu på en fortsatt glad och trevlig dag för dig och Odin :thumbsup:

kraaaam

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...