Jump to content
IGNORERAD

Är en Archos 101 Internet Tablet 8GB Android något att ha?

Guest Forden34

Recommended Posts

Guest Forden34

Vill du ha en platta så ska du självklart köpa dig en platta. Själv så tycker jag inte en platta fyller någon funktion som inte en laptop klarar av, så jag avstår tillsvidare från platthysterin :)

Grejen är att laptoppen jag har är en 17" widescreen å är lite klumpig å kolla på film på planet därav funderingarna på plattan, därför vill jag inte lägga nå stora summor på en platta

Jag bara älskar min laptop då det är enormt bra bild på den, siemens amilio, ny kostade den 24-27 000 när den kom ut för några år sen

Jag har bytt h-diskar i den til 2x500 giggare så jag har enormt med utrymme i den för filmer,

Dela på andra sajter

• Svar 45
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Surin P3

4

• Soengsang

3

• Sakhon

2

• Jonasn

2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Forden34

Har du sticka eller ska du köpa?

Om du ska köpa, så finns det ju idag fina wifi donglar med SIM kort istället för USB stickor och då funkar det fint och du behöver inte oroa dig.

Jag har 3 st stickor comviq/telia å alcatel vad det nu är för nått

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Grejen är att laptoppen jag har är en 17" widescreen å är lite klumpig å kolla på film på planet därav funderingarna på plattan, därför vill jag inte lägga nå stora summor på en platta

Jag bara älskar min laptop då det är enormt bra bild på den, siemens amilio, ny kostade den 24-27 000 när den kom ut för några år sen

Jag har bytt h-diskar i den til 2x500 giggare så jag har enormt med utrymme i den för filmer,

Ja det var ingen liten pjäs du sitter på :crazy: Hade förut en billig 10" lap och jag tyckte skärmen var både för liten och kass bild. När jag köpte ny så var 13" enda alternativet då större blir för klumpigt att släpa med sig. Att det är bättre skärmupplösning 1366x768 gör väl sitt till att jag tycker mig hittat det perfekta resealternativet :)

Dela på andra sajter

Det kanske man kan göra men då måste man ju ha en telefon inblandat också.. Är det en 16 GB du har då, för 32 GB Flyer funkar ju med 3G? Bara så inte Forden får fel info tänkte jag..

16 utan sim kort men via telefon kan surfa hur enkelt som helst

Dela på andra sajter

Köpte en liknande budget-kina-android-platta till dottern, får väl säga att funktionen var vad att förvänta sig för det priset, fungerar med andra ord ok, men prestandan och kvalitetskänslan var ju inte den bästa. Tex vår ipad av första generation känns 10 gr så rapp.

Tyvärr var det någon typ av fel med batteriet på den så den fungerade endast nätansluten, men eftersom jag tog den till Thailand så fungerar det inte att lämna tillbaka eller byta, gills inte att strula med det.

Men en sak är nog säker, bra mycket vettigare att lägga pengarna på en beg ipad eller ny 7¨ Samsung för dryga 2000, ingen tvekan om det! och så blir det till jul.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Guest Forden34

Köpte en liknande budget-kina-android-platta till dottern, får väl säga att funktionen var vad att förvänta sig för det priset, fungerar med andra ord ok, men prestandan och kvalitetskänslan var ju inte den bästa. Tex vår ipad av första generation känns 10 gr så rapp.

Tyvärr var det någon typ av fel med batteriet på den så den fungerade endast nätansluten, men eftersom jag tog den till Thailand så fungerar det inte att lämna tillbaka eller byta, gills inte att strula med det.

Men en sak är nog säker, bra mycket vettigare att lägga pengarna på en beg ipad eller ny 7¨ Samsung för dryga 2000, ingen tvekan om det! och så blir det till jul.

Det är ingen kinakopia utan det är ett franskt företag som gör den

Vill inte ha någon 7" utan större skärm som då Archos har 10,1" widwscreen

Väldigt bra bild på Archos kan jag säga

Men idag ska jag åka å klämma på den, passar den inte mig blir det å spara pengarna till pattis å klämma på nått där

Ändrades av Forden34
Dela på andra sajter

Skall du använda en extern hårddisk för att lagra de filmer du vill titta på så tänk då på att den drar väldigt mycket ström och troligen ganska drastiskt påverkar tiden du kan använda plattan utan extern laddare (som på flyget till exempel)

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Guest Forden34

Skall du använda en extern hårddisk för att lagra de filmer du vill titta på så tänk då på att den drar väldigt mycket ström och troligen ganska drastiskt påverkar tiden du kan använda plattan utan extern laddare (som på flyget till exempel)

Jo jag vet det, men tänkte använda usbminne på planet är det menat å använda extern när man är hemmikring om man vill sitta i skamvrån för sig själv utan thaitjatter

Dela på andra sajter

Men idag ska jag åka å klämma på den, passar den inte mig blir det å spara pengarna till pattis å klämma på nått där

Det ÄR en lågbudjet androidsurfplatta tillverkad i China, en lågbudget surfplatta når ALDRIG upp i den standard som en kvalitetsplatta levererar, även om de kan fungera tillfredsställande om man inte har så höga krav på kvalitet och prestanda.

Men en lågbudjetplatta är helt ok för att titta på lite film och youtube, perfekt för ungarna då det inte är så mycket pengar som förloras om den går sönder.

Vår lågbudjetplatta liknande denna har också 10,1 ¨ wide, det är inget speciellt med det.

Vad jag ville komma fram till är att jag heldre nästa gång lägger några kr till på en kvalitetsplatta, tex Samsung 7¨för dryga 2K.

http://www.hktdc.com/manufacturers-suppliers/Shenzhen-ARCHOS-Technology-Co-Ltd/en/1X06DSM2/

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Nu vill ju Forden ha en platta och då ska han köpa sig en sån tycker jag. Men hade det varit jag som varit på jakt efter något liknande hade jag lagt till 300 och valt denna lilla lap istället alla dagar i veckan http://www.prisjakt.t.php?p=1272595

Nja, tycker nog den gamle Forden är rätt ute, en surfplatta är kanoners att ha, smidig för lite slösurf och filmtittande på tex buss och flygresor.

Men jag kommer nog aldrig mer att köpa en billigare "Chinaplatta" (även om de flesta säkert är tillverkade i just China).

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Nja, tycker nog den gamle Forden är rätt ute, en surfplatta är kanoners att ha, smidig för lite slösurf och filmtittande på tex buss och flygresor.

Men jag kommer nog aldrig mer att köpa en billigare "Chinaplatta" (även om de flesta säkert är tillverkade i just China).

Nu är ju jag väldigt anti mot plattor av den enkla anledningen att surfandet blir så jäkla jobbigt. Filmtittandet kanske är bättre på en platta än en billig laptop, men film tittar jag väldigt sällan på i en dator, förutom Youtube då men det är för musikens skull :) Klart Forden ska köpa sin platta, är bara orolig att han blir missnöjd :thumbsup:

Dela på andra sajter

Datorplyrar har jag ingen kunskap om men jag kan garantera att det finns mycket att klämma och känna på här i Pattis, mera typ mjukvaror :thumbsup:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Datorplyrar har jag ingen kunskap om men jag kan garantera att det finns mycket att klämma och känna på här i Pattis, mera typ mjukvaror :thumbsup:

Fritz..

Kvinnliga "mjukvaror" och manliga "hårdvaror" väl !?

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Nu är ju jag väldigt anti mot plattor av den enkla anledningen att surfandet blir så jäkla jobbigt. Filmtittandet kanske är bättre på en platta än en billig laptop, men film tittar jag väldigt sällan på i en dator, förutom Youtube då men det är för musikens skull :) Klart Forden ska köpa sin platta, är bara orolig att han blir missnöjd :thumbsup:

Har man höga förväntningar så finns risken att bli besviken men det verkar som forden är införstådd att det är en billig och inte samma sak som en dyrare variant.

Dela på andra sajter

Guest Forden34

Jag sket i å åkte å klämde på grejorna, jag väntar lite då jag inte behöver den just nu men jag var nära å åka idag men ändrade mig i sista stund

Ska nog sikta på en samsung tror jag, vi får se vad det blir

Jag köper denna Archos 101 till styvsonen i allafallllllll

Ska till Borlänge i helgen så då får vi se å klämma lite på varorna

Jag har aldrig höga förväntningar av nått, jag tar det som det kommer

Jag förväntar mig att det ska finnas mjölk i kylskåpet å finns det inte det då vete fan vad som händer, spöar mig själv kanske

Dela på andra sajter

Guest Forden34

La ett bud på en Archos 10,1 på blocket för 500skr å fick den, styvgrabben får ta den när jag kommer ner

han vill ju så gärna ha en så ok då

Letar på nått bättre åt mig vid ett senare tillfälle

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...
Guest Forden34

Nu är den köpt fick en för 1100skr, är faktiskt nöjd med den men det lär ta tid å lära sig med appar å annat tjafs men huvudsaken är att man kan kolla film

post-6660-0-21345400-1348327255_thumb.jp

post-6660-0-21345400-1348327255_thumb.jp

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...