Jump to content
IGNORERAD

Rödskjortor hindrar Abhisit att deltaga i seminarium


Tallviking

Recommended Posts

Bad han om ursäkt för dödsoffren,nej,han bad om ursäkt för att han var tvungen att använda tungt våld.

Han sa "Jag kan inte tillåta dom på Thailändsk mark"
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 267
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    35

  • MaiChai

    25

  • måne

    22

  • Tallviking

    22

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Hej

Ja man kan ju tycka mycket om både Thailands sätt att hantera dom muslimska separatisterna i söder och Thaksins sätt att be om ursäkt på, men jag tycker faktiskt att muslimernas sätt att försöka uppnå sina mål där dödliga attacker med vapen eller bomber på lärare och skolbarn, munkar och andra helt obeväpnade oskyldiga människor och näst intill dagligen förekommande vålds och bombdåd rättfärdigar ett visst mått av våld ifrån den Thailändska staten, men att förhandlingar måste till för att lösa situationen.

Jag har förståelse för muslimernas önskan om ett ökat självstyre eller en egen stat, men jag har ingen som helst förståelse för deras metoder som är vidriga och helt rätt klassas som terrorism.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja man kan ju tycka mycket om både Thailands sätt att hantera dom muslimska separatisterna i söder och Thaksins sätt att be om ursäkt på, men jag tycker faktiskt att muslimernas sätt att försöka uppnå sina mål där dödliga attacker med vapen eller bomber på lärare och skolbarn, munkar och andra helt obeväpnade oskyldiga människor och näst intill dagligen förekommande vålds och bombdåd rättfärdigar ett visst mått av våld ifrån den Thailändska staten, men att förhandlingar måste till för att lösa situationen.

Jag har förståelse för muslimernas önskan om ett ökat självstyre eller en egen stat, men jag har ingen som helst förståelse för deras metoder som är vidriga och helt rätt klassas som terrorism.

Mvh isan Lover

Applicera det du just sa på de rödas sätt att uppnå sina mål med vapen och bomber så blir det lite pinsamt för din egen argumentation mot att Thailändska staten använde våld mot de rödas våld..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Applicera det du just sa på de rödas sätt att uppnå sina mål med vapen och bomber så blir det lite pinsamt för din egen argumentation mot att Thailändska staten använde våld mot de rödas våld..

IL har ju sagt detta länge nu, men du verkar inte lyssna! :ironi:

Respekteras inte valresultatet har man rätt att slänga bomber, skjuta militärer etc.

Eftersom PT och förr i tiden TRT vann valet har de rätt att straffa folk i södern eftersom de röstat fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Applicera det du just sa på de rödas sätt att uppnå sina mål med vapen och bomber så blir det lite pinsamt för din egen argumentation mot att Thailändska staten använde våld mot de rödas våld..

Hej

Att ordna en demonstration för demokrati och fria val efter en militärkupp där i princip alla deltagare är fredliga och obeväpnade, som utsätts för våld och till viss del försvarar sig mot den tungt beväpnade militär som attackerade dom går väl knappast att jämföra med välbeväpnade terrorister som avsiktligt skjuter skolbarn, munkar, lärare och andra oskyldiga människor och dödar vem som helst som råkar vara i närheten när deras utlagda bomber exploderar utanför resturanger och varuhus.

Att jämställa dessa båda grupperingar och deras aktioner känns pinsamt ohederligt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Går du fortfarande och inbillar dig att den två månader långa ockupationen av Bangkoks centrum där flera soldater dödades av bomber inkastade i en postering var "i princip alla deltagare är fredliga och obeväpnade" och bara en enkel planerad demonstration för demokrati ?

Om muslimerna i södern gör EXACT samma sak och ockuperar Bangkok på EXAKT samma sätt och beter sig på EXAKT samma sätt som de röda gjorde lär du inte stå upp och skrika HEJA för dom !!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Men man kan inte behandla sanningen så lättvindligt som du gör, och häver ut dig ett ena eller andra som inte stämmer med verkligheten.

Jo, det kan man göra. Om man t.ex är en notorisk lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja man kan ju tycka mycket om både Thailands sätt att hantera dom muslimska separatisterna i söder och Thaksins sätt att be om ursäkt på, men jag tycker faktiskt att muslimernas sätt att försöka uppnå sina mål där dödliga attacker med vapen eller bomber på lärare och skolbarn, munkar och andra helt obeväpnade oskyldiga människor och näst intill dagligen förekommande vålds och bombdåd rättfärdigar ett visst mått av våld ifrån den Thailändska staten, men att förhandlingar måste till för att lösa situationen.

Jag har förståelse för muslimernas önskan om ett ökat självstyre eller en egen stat, men jag har ingen som helst förståelse för deras metoder som är vidriga och helt rätt klassas som terrorism.

Mvh isan Lover

Dom skiljer sig inte mycket från "rödskjortorna" som terroriserade och brände Bangkok då.
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Ja man kan ju tycka mycket om både Thailands sätt att hantera dom muslimska separatisterna i söder och Thaksins sätt att be om ursäkt på, men jag tycker faktiskt att muslimernas sätt att försöka uppnå sina mål där dödliga attacker med vapen eller bomber på lärare och skolbarn, munkar och andra helt obeväpnade oskyldiga människor och näst intill dagligen förekommande vålds och bombdåd rättfärdigar ett visst mått av våld ifrån den Thailändska staten, men att förhandlingar måste till för att lösa situationen.

Jag har förståelse för muslimernas önskan om ett ökat självstyre eller en egen stat, men jag har ingen som helst förståelse för deras metoder som är vidriga och helt rätt klassas som terrorism.

Mvh isan Lover

Självmål igen IL. Fundera på att ersätta ordet "muslim" med "röda grupper" så förstår du vad jag menar.

I sak hålelr jag med dig om att våld, bombdåd och annat som skadar och dödar, det har inte jag heller någon som helst förståelse för.

I ljuset av händelserna i BKK 2010 så skall jag tolka detta som en fullständig pudel från din sida? Inte en dag för tidigt i så fall men bättre sent än aldrig!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att ordna en demonstration för demokrati och fria val efter en militärkupp där i princip alla deltagare är fredliga och obeväpnade, som utsätts för våld och till viss del försvarar sig mot den tungt beväpnade militär som attackerade dom går väl knappast att jämföra med välbeväpnade terrorister som avsiktligt skjuter skolbarn, munkar, lärare och andra oskyldiga människor och dödar vem som helst som råkar vara i närheten när deras utlagda bomber exploderar utanför resturanger och varuhus.

Att jämställa dessa båda grupperingar och deras aktioner känns pinsamt ohederligt.

Mvh Isan Lover

Det var inga som helst problem att demonstrera, hålla massmöten och skvätta blod omkring sig, det höll man på med i en dryg månad. Sedan beslutade rödskjortona för att sätta in sina legosoldater och attackerade en militärpostering med granater och tunga krigsvapen i skydd av en på förhand "fredlig" demonstration.

Så tycker du att det är rätt att sätta in militären i södra Thailand eftersom att civila attackerades av terrorister så begriper jag inte varför du inte tycker det var rätt att sätta in militären när civila attackerades av terrorister i Bangkok?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inga som helst problem att demonstrera, hålla massmöten och skvätta blod omkring sig, det höll man på med i en dryg månad. Sedan beslutade rödskjortona för att sätta in sina legosoldater och attackerade en militärpostering med granater och tunga krigsvapen i skydd av en på förhand "fredlig" demonstration.

Så tycker du att det är rätt att sätta in militären i södra Thailand eftersom att civila attackerades av terrorister så begriper jag inte varför du inte tycker det var rätt att sätta in militären när civila attackerades av terrorister i Bangkok?

Och nu har de makten. Och det blir väl i några årtionde till.

Konstigt land jag lever i.Först bränner de ner Bankok till grunden, sen går de jävlarna till och med och vinner valet.

Nä Syrien kanske vore något?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och nu har de makten. Och det blir väl i några årtionde till.

Konstigt land jag lever i.Först bränner de ner Bankok till grunden, sen går de jävlarna till och med och vinner valet.

Nä Syrien kanske vore något?

Har inte doktorn kommit än?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det var inga som helst problem att demonstrera, hålla massmöten och skvätta blod omkring sig, det höll man på med i en dryg månad. Sedan beslutade rödskjortona för att sätta in sina legosoldater och attackerade en militärpostering med granater och tunga krigsvapen i skydd av en på förhand "fredlig" demonstration.

Så tycker du att det är rätt att sätta in militären i södra Thailand eftersom att civila attackerades av terrorister så begriper jag inte varför du inte tycker det var rätt att sätta in militären när civila attackerades av terrorister i Bangkok?

Hej

Att man använder militär mot terrorister som sätter ut bomber vid resturanger och varuhus och skjuter skolbarn, lärare och munkar har jag viss förståelse för, och att jämföra detta med att sätta in tungt beväpnad militär och prickskyttar mot civila och i princip obeväpnade demonstranter i en demokratirörelse som vill ha fria val och demokrati är inte ens värt att besvara, jag kan bara konstatera att vi befinner oss så långt ifrån varandra både verklighetsmässigt, demokratiskt, mänskligt och rättsligt att en diskussion i princip är meningslös om detta.

Tar ni inte till er något alls av dom bevis och resultat som presenteras i dom utredningar som görs angående dödsfallen i Bangkok 2010, påstår ni fortfarande att militären och regeringen är oskyldiga, att demonstranterna dödade sig själva och var terrorister, när verkligheten visar att dom döda var både sjuksköterskor, volontärer, barn och reportrar, civila som sökte skydd i ett tempel o.s.v, och att utredningarna visar att dom skador som dom dödade hade passade in med infallsvinklar ifrån dom högt utplacerade prickskyttarna inklusive deras ammunition.

För mig är det näst intill ofattbart att det finns människor som försvarar sånt här.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att man använder militär mot terrorister som sätter ut bomber vid resturanger och varuhus och skjuter skolbarn, lärare och munkar har jag viss förståelse för, och att jämföra detta med att sätta in tungt beväpnad militär och prickskyttar mot civila och i princip obeväpnade demonstranter i en demokratirörelse som vill ha fria val och demokrati är inte ens värt att besvara, jag kan bara konstatera att vi befinner oss så långt ifrån varandra både verklighetsmässigt, demokratiskt, mänskligt och rättsligt att en diskussion i princip är meningslös om detta.

Tar ni inte till er något alls av dom bevis och resultat som presenteras i dom utredningar som görs angående dödsfallen i Bangkok 2010, påstår ni fortfarande att militären och regeringen är oskyldiga, att demonstranterna dödade sig själva och var terrorister, när verkligheten visar att dom döda var både sjuksköterskor, volontärer, barn och reportrar, civila som sökte skydd i ett tempel o.s.v, och att utredningarna visar att dom skador som dom dödade hade passade in med infallsvinklar ifrån dom högt utplacerade prickskyttarna inklusive deras ammunition.

För mig är det näst intill ofattbart att det finns människor som försvarar sånt här.

Mvh Isan Lover

Det är ju du som försvarar att militären sätts in mot "terrorister" ingen annan gör det vad jag kan se?

Visserligen är ju fakta inget som bekymrar dig men fakta är att redshirts kunde demonstrera, åka karavan runt Bangkok och utföra diverese ritualer i drygt 5 veckor innan de själva satte in sina svartklädda legosoldater att attackera militärposteringen vid Khok Wua. Jag var där och såg det själv hur de gick till attack mot värnpliktiga soldater utrustade med gummikulor och sköldar. Utan att ta hänsyn eller respektera de förmodligen helt ovetande demonstranterna runt omkring dem.

Jag tar visst till mig av olika rapporter, men från internationella och erkända organisationer som HRW och liknande som inte styrs av den för dagen blåsande politiska vinden i Thailand. Du borde kanske också ägna dig åt lite källkritik?

http://www.hrw.org/s...webwcover_0.pdf

Från HRW rapporten.

A foreign photojournalist was behind army lines in Din So Road when the soldiers were attacked by Black Shirts with grenades and gunfire. He told Human Rights Watch:

[T]hey [the soldiers] got hit by a grenade. They fell back and had injured with them, so to give cover to their wounded they returned fire. The Black Shirts were ahead of them, attacking. I could see their fire incoming at us. The Black Shirts didn’t come to try and take territory—they shoot and then they leave; they hit [the soldiers] and retreat.

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Här blandas det äpple och päron och apelsiner med morötter och salladskål vill jag säga.

Nån diskuterar en händelse några andra någon annan några år senare, alla kallar varandra för lögnare.

En funderar på att flytta till Syrien...

Säga vad man vill det är inte alltid lätt att hänga med i er retorik och vad ni debatterar om.

Jag tyckte det stod rödskjortor, Abhisit och seminarium, i rubriken och den är det sista som jag har sett debatterats här.

Men intressant är det om man orkar läsa och hänga med i alla svängar.:)

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att man använder militär mot terrorister som sätter ut bomber vid resturanger och varuhus och skjuter skolbarn, lärare och munkar har jag viss förståelse för, och att jämföra detta med att sätta in tungt beväpnad militär och prickskyttar mot civila och i princip obeväpnade demonstranter i en demokratirörelse som vill ha fria val och demokrati är inte ens värt att besvara, jag kan bara konstatera att vi befinner oss så långt ifrån varandra både verklighetsmässigt, demokratiskt, mänskligt och rättsligt att en diskussion i princip är meningslös om detta.

Tar ni inte till er något alls av dom bevis och resultat som presenteras i dom utredningar som görs angående dödsfallen i Bangkok 2010, påstår ni fortfarande att militären och regeringen är oskyldiga, att demonstranterna dödade sig själva och var terrorister, när verkligheten visar att dom döda var både sjuksköterskor, volontärer, barn och reportrar, civila som sökte skydd i ett tempel o.s.v, och att utredningarna visar att dom skador som dom dödade hade passade in med infallsvinklar ifrån dom högt utplacerade prickskyttarna inklusive deras ammunition.

För mig är det näst intill ofattbart att det finns människor som försvarar sånt här.

Mvh Isan Lover

I princip obeväpnade??

post-9848-0-86065600-1346839896_thumb.jp

post-9848-0-86065600-1346839896_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inga som helst problem att demonstrera, hålla massmöten och skvätta blod omkring sig, det höll man på med i en dryg månad. Sedan beslutade rödskjortona för att sätta in sina legosoldater och attackerade en militärpostering med granater och tunga krigsvapen i skydd av en på förhand "fredlig" demonstration.

Så tycker du att det är rätt att sätta in militären i södra Thailand eftersom att civila attackerades av terrorister så begriper jag inte varför du inte tycker det var rätt att sätta in militären när civila attackerades av terrorister i Bangkok?

Våldsamheterna började långt innan man ens startade sin promenad mot Bangkok.

Regelbundna beskjutningar av allehanda mål (ofta relaterade till Demokraterna) med granatgevär etc.

Bomber som sattes av och dödade oskyldiga förbipasserande matvagnsförsäljare.

Jakt och mord av oliktänkare i Udon. Belägringen 2009.

Skolningen av militanta som påbörjades redan under hösten 2009.

Hot om våld på PTV. Uppmaningar till våldsamt upplopp och mord av Abhisit och Suthep i PTV.

Allt i en enda lång upptrappning med våld som del i en medveten strategi och som så småningom resulterade i belägringen 2010.

Endast ytterst ohederliga element, eller okunniga tomtar, kan hävda att UDD var fredligt och obeväpnat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inga som helst problem att demonstrera, hålla massmöten och skvätta blod omkring sig, det höll man på med i en dryg månad. Sedan beslutade rödskjortona för att sätta in sina legosoldater och attackerade en militärpostering med granater och tunga krigsvapen i skydd av en på förhand "fredlig" demonstration.

Så tycker du att det är rätt att sätta in militären i södra Thailand eftersom att civila attackerades av terrorister så begriper jag inte varför du inte tycker det var rätt att sätta in militären när civila attackerades av terrorister i Bangkok?

Arismans tal till sina "röda" var långt ifrån fredligt. Jag skulle kalla det en uppmaning till terrorverksamhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Att man använder militär mot terrorister som sätter ut bomber vid resturanger och varuhus och skjuter skolbarn, lärare och munkar har jag viss förståelse för, och att jämföra detta med att sätta in tungt beväpnad militär och prickskyttar mot civila och i princip obeväpnade demonstranter i en demokratirörelse som vill ha fria val och demokrati är inte ens värt att besvara, jag kan bara konstatera att vi befinner oss så långt ifrån varandra både verklighetsmässigt, demokratiskt, mänskligt och rättsligt att en diskussion i princip är meningslös om detta.

Det som verkligen är fantastiskt är att du fortsätter propagera för att det röda gänget bara bestod av dansande glada människor trots att en uppsjö av videos visar att en mängd personer med vapen blandade sig med demonstranterna och besköt soldaterna.

Det är djävulskt men effektivt att göra så. Den taktiken används flitigt och det fungerar alltid.

Då uppkommer nämligen just den typ av diskussioner vi för nu "tänk att militären skjuter in i grupper med oskyldiga människor"

Så ur ett mediaperspektiv är det effektivt och det fungerade även vad gäller BKK 2010.

Jag har i alla fall inte påstått annat än att de flesta demonstranter som dog, de gjorde sannolikt av militärens vapen.

Det tragiska är att man måste sätta in händelsen och resultatet i ett sammanhang vilket du verkar ha svårt för.

Hur gör man när ett gäng beskjuter dig inifrån en folkmassa där det finns både kvinnor och barn? Detta är mot FN folkrätt och jag hoppas verkligen att de brottslingar som gjorde det identifieras och döms.

Tar ni inte till er något alls av dom bevis och resultat som presenteras i dom utredningar som görs angående dödsfallen i Bangkok 2010, påstår ni fortfarande att militären och regeringen är oskyldiga, att demonstranterna dödade sig själva och var terrorister, när verkligheten visar att dom döda var både sjuksköterskor, volontärer, barn och reportrar, civila som sökte skydd i ett tempel o.s.v, och att utredningarna visar att dom skador som dom dödade hade passade in med infallsvinklar ifrån dom högt utplacerade prickskyttarna inklusive deras ammunition.

För mig är det näst intill ofattbart att det finns människor som försvarar sånt här.

Mvh Isan Lover

Så gick det överstyr igen.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har i alla fall inte påstått annat än att de flesta demonstranter som dog, de gjorde sannolikt av militärens vapen.

Det är det ingen annan som har påstått heller.

ILs lögner och påståenden om att det finns ett tiotal sådana medlemmar på MPR är bara en del i hans arsenal av ohederligt påverkande verktyg och metoder.

Om man inte klarar av att debattera på ett ärligt och hederligt sätt så återstår ju bara lögn, påhittade saker och att försöka svartmåla sina motståndare. :)

Och det har han hållit på ända sedan första början eftersom han redan då var bortom logisk argumentation.

Att han tillåts hålla på är ju bra för trafiken och underhållsvärdet.

Vilket uppskattas oss med tråkigt arbete eller för mycket tid på händerna. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

post-3082-0-76493600-1346843528.jpg

Ett fridens tecken från tiden innan dödandet under demonstrationerna 2010.

post-3082-0-76493600-1346843528.jpg

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

http://landdestroyer...-hide-army.html

Thailand's Red Shirts: How to Hide an Army Under the Nose of the World

Thailands Röd Skjortor: Hur man gömmer en arme rätt under näsan på resten av Världen.

Har du stora problem nu när de har makten.

Men du hade ju en historia, som kan förklara.

Möjligt likt A B. Finns ju en benämning för detta , men det vet man ju inte förrän du berättat.

Så fram varför du är så negativ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du stora problem nu när de har makten.

Men du hade ju en historia, som kan förklara.

Möjligt likt A B. Finns ju en benämning för detta , men det vet man ju inte förrän du berättat.

Så fram varför du är så negativ.

Unge man, kan man bli annat än negativ när man ser vad Thaksin gjort med Thailand under alla dessa år: jag var där när han tog makten.

Det tog inte lång tid när han började strypa media. han är en tvättäkta despot, tror du han bryr sig om risbonden i Isaan? tror du han bryr sig

om gemene man i Thailand?

Var du i Bangkok under Rödskjortornas demonstrationer? Hörde du all skit och hat dom spydde ut ur sina ljudanläggningar?

Jag var där, jag upplevde det, såg du när dom efter att ha brutit sig in på bårhuset och hämtat ut döda människor för att

köra runt med dem på gatorna?

Många människor från alla delar av Thailand bor och jobbar i Bangkok även folk från Isaan.

Thaksins yttersta mål är att bli Thailands första President.

Jag har mitt sommarhus mitt i Isaan, många av mina Thailändska vänner är bönder, hårt arbetande ärliga och inte sena

att bjuda på en öl eller en bit mat, några av dom är rödskjortor. Men nu börjar dom ifrågasätta makten i Bangkok.

PM Yingluck har på ett år inte åstadkommit mycket av sina vallöften, som jag sagt tidigare det börjar rumla i dom röda

leden. Thaksin skapade "The Red Movment" en dag kommer dom att vända sig emot honom och PTP.

Då kommer brännandet av Bangkok att bli som en "fis" i vinden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...