Jump to content
IGNORERAD

Kan det vara seriöst eller är det början på att suga pengar från mig?


Tamallay

Recommended Posts

foreverbubbles8

Har bara bra erfarenheter!

Mvh

Samma här! frugan har hjälpt mig många gånger när jag gulat, men det är väl det som är meningen med att leva tillsammans- att man hjälper varandra.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 98
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • mamma bäng fan pappa käng

    10

  • Tack och Hej

    8

  • leifen

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Egna erfarenheter får man anta med tanke på utbildningen.

Till trådskaparen:

Det finns många bra damer som arbetar i barer och precis som överallt annars så finns det även nitlotter.

Har du köpt en produkt där så har du oftast inte köpt kärlek även om det ibland kan tyckas så.

Hur det blir den dagen du inte köper damens tjänster kan ingen här svara på eftersom ingen har dina erfarenheter med henne.

Jag är dyslektiker men du måste ha läsförståelse svårigheter eller rent av så läser du bara det du själv tycker om utan att fatta något av det du läser.

Min diskussion med dig är klart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är dyslektiker men du måste ha läsförståelse svårigheter eller rent av så läser du bara det du själv tycker om utan att fatta något av det du läser.

Min diskussion med dig är klart.

Ditt dyslektiska misstag i denna tråd var ju klockrent med tanke på din felaktiga bittra slutsats om bardamer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ger dig en karma för jag tror du behöver ha en faktiskt. Du kör precis i de hjulspår som du själv fördömer. Du gissar och du generaliserar. Ingen av oss har sanningen, så ta det lilla lugna. Jag ger dig "rätt" bortanför allt tvivel, du vet bäst och ingen annan vet något alls tydligen, så kanske ditt ego stillar sig och du inte behöver vara otrevlig som vanligt!!!

uncen..

Skillnaden mellan dig och mig är att jag inte "gissar och generaliserar" samt att jag bara är otrevlig mot enskilda personer och inte tusentals för mig okända människor. För övrigt så anser jag att det finns gott om folk på MPR som vet mycket och även du vet säkert något.

Jag har aldrig någonsin tvivlat på att det finns gott om, företrädesvis fattiga, thailändskor som väljer att bli tillsammans med en Farang för att få ett ekonomiskt bättre liv. Vad det verkar så lever alla Faranger du känner i Thailand i denna form av förhållande och jag har inga problem med det, alla väljer det liv de vill ha. Det jag har problem med är dina ständiga fördomar och ifrågasättande av alla som inte passar in i din mall av "70-åriga gubbar med 30-åriga fattiga och outbildade kvinnor i Nakorn Nowhere". Jag tycker du ständigt i dina gammelgubbsbittra kommentarer pissar på alla svenskar och thailändskor som lever i normala förhållanden, vilket inkluderar förhållanden med stora åldersskillnader, med inlägg som nedanstående.

Så, är att "blanda sig med Farang" enbart en sista utväg för gamla slitna bardamer eller är det så att vilken thaitjej som helst skulle kunna gifta sig med en Farang om omständigheterna är de rätta?

Det är kanske en annan situation och på en annan kontinent. Komma till Thailand och tro att man kommer till Belgien då eller. Hur många damer är det som är självförsörjande här då. Och ännu en fråga. Bland dessa självförsörjande damer, hur många bryr sig om att blanda sig med falang då ???? Bara lite tankar utan att trampa någon på tårna...

uncen.

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tror jag att TS är étt troll, då han inte är speciellt aktiv..

Men 21 år, då borde du slappna av och inte kära ner dig i första bästa tjej som släpper till, som nu råkar vara thai..

Finns fullt av fulla tjejer på krogen i Sverige som släpper till ... Med lite charm och några kärleksdrinkar som följer dom säkert med hem..

Pratar av egen erfarenhet..:)

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skillnaden mellan dig och mig är att jag inte "gissar och generaliserar" samt att jag bara är otrevlig mot enskilda personer och inte tusentals för mig okända människor. För övrigt så anser jag att det finns gott om folk på MPR som vet mycket och även du vet säkert något.

Jag har aldrig någonsin tvivlat på att det finns gott om, företrädesvis fattiga, thailändskor som väljer att bli tillsammans med en Farang för att få ett ekonomiskt bättre liv. Vad det verkar så lever alla Faranger du känner i Thailand i denna form av förhållande och jag har inga problem med det, alla väljer det liv de vill ha. Det jag har problem med är dina ständiga fördomar och ifrågasättande av alla som inte passar in i din mall av "70-åriga gubbar med 30-åriga fattiga och outbildade kvinnor i Nakorn Nowhere". Jag tycker du ständigt i dina gammelgubbsbittra kommentarer pissar på alla svenskar och thailändskor som lever i normala förhållanden, vilket inkluderar förhållanden med stora åldersskillnader, med inlägg som nedanstående.

Så, är att "blanda sig med Farang" enbart en sista utväg för gamla slitna bardamer eller är det så att vilken thaitjej som helst skulle kunna gifta sig med en Farang om omständigheterna är de rätta?

Jag har redan svarat dig och gett dig rätt på alla punkter du anför. Tacksam att du talar om för mig vilken mall som jag har; 70 åriga gubbar - 30 åriga fattiga damer ute bland risfälten. Du anför hela tiden i dina inlägg någon slags antipati mot dessa damer. tycker det är konstigt faktiskt. Det finns faktiskt fler omständigheter än de som du känner till och lever i hemma i Sverige.

Jag antydde i frågande form hur stort intresset var bland thaidamerna när de själva hade sin ekonomi på det torra. Jag undrade alltså om inte kanske "intresset" avtog med en grym hastighet om de inte var speciellt beroende av Per Andersson och hans inkomst!!! Jag tror säkert att det finns undantag i det stora hela, det ser vi ju om inte annat här på forumet.

Men jag tror, utan att veta, att NATURLIGTVIS så är en thailändskas "radar" inställd på utseende som finns i hennes egen hembygd. Och att det nog bl.a. är pengar som kan rucka på den "radarn"... Och den andra grejen är ju naturligtvis då kärleken, icke att förglömma.Rätt eller fel, men så tror jag...

För övrigt tycker det är kul att ditt intresse för mig är såpass stort!!!! ha en bra dag!!

uncen.

Link to comment
Dela på andra sajter

då borde du slappna av och inte kära ner dig

Är väl inte alltid ett aktivt val man gör. Svårt att styra sina känslor.

Till TS: Kör så det ryker...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Har läst många tråd här på MPR och förstår att det finns ett antal åsikter om det skall skickas några pengar till Thailand eller inte.

Själv är jag thai-tjej och bor här i Sverige sen ungefär 5 år sen.

I Thailand drev jag en egen blomsteraffär, tjänade inte särskilt många pengar men det räckte för att ge mina föräldrar och son allt som dom behöver. Jag är yrkesutbildad på universitet i både Khon Kaen och Bangkok där jag läste till florist.

När jag valde att flytta till Sverige och lämna min familj så sålde jag min del i affären till en kompis, inte heller många pengar men jag köpte flygbiljetten till Sverige och gav resten till familjen.

När jag kom hit så kan jag inte längre försörja min familj och min sambo erbjöd sig att skicka lite pengar varje månad, vilket han också gör. Jag gjorde färdigt sfi ganska fort, fortsatte på komvux ett par år och sedan ungefär 1 år letar jag jobb. Vi bor på en liten ort där det finns lite jobb så jag har fortfarande inte hittat nåt. Min sambo fortsätter att hjälpa min familj ekonomiskt utan att klaga.

Jag har inga bidrag från svenska staten, utan vi lever enbart på hans lön.

Jag hoppas dock att jag skall hitta ett jobb snart, så att också jag hjälpa till med vardagskostnaderna och själv skicka pengar till familj.

Ha det bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Har läst många tråd här på MPR och förstår att det finns ett antal åsikter om det skall skickas några pengar till Thailand eller inte.

Själv är jag thai-tjej och bor här i Sverige sen ungefär 5 år sen.

I Thailand drev jag en egen blomsteraffär, tjänade inte särskilt många pengar men det räckte för att ge mina föräldrar och son allt som dom behöver. Jag är yrkesutbildad på universitet i både Khon Kaen och Bangkok där jag läste till florist.

När jag valde att flytta till Sverige och lämna min familj så sålde jag min del i affären till en kompis, inte heller många pengar men jag köpte flygbiljetten till Sverige och gav resten till familjen.

När jag kom hit så kan jag inte längre försörja min familj och min sambo erbjöd sig att skicka lite pengar varje månad, vilket han också gör. Jag gjorde färdigt sfi ganska fort, fortsatte på komvux ett par år och sedan ungefär 1 år letar jag jobb. Vi bor på en liten ort där det finns lite jobb så jag har fortfarande inte hittat nåt. Min sambo fortsätter att hjälpa min familj ekonomiskt utan att klaga.

Jag har inga bidrag från svenska staten, utan vi lever enbart på hans lön.

Jag hoppas dock att jag skall hitta ett jobb snart, så att också jag hjälpa till med vardagskostnaderna och själv skicka pengar till familj.

Ha det bra.

Solklart ett av de bästa inläggen på MPR, stenbordsexpertisen har funnit sin överman(kvinna)!

Baa

PS, vilken bra svenska du skriver DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är helt säker på att thailändska tjejer med utländsk universitetsutbildning är klart överrepresenterade i statistiken över thailändskor som gifter sig med utlänningar och det är givetvis helt naturligt då de till skillnad från risbönder och fabriksarbetare kommit i daglig kontakt med utlänningar.

Hej där, har du någon undersökning som styrker ditt påstående ? Jag har faktiskt ingen i min bekantskapskrets som är tillsammans med en thailändska som har en högre utbildning. Dock känner jag många som liksom jag själv träffat på sin käresta i lampaffären :wink:

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej där, har du någon undersökning som styrker ditt påstående ? Jag har faktiskt ingen i min bekantskapskrets som är tillsammans med en thailändska som har en högre utbildning. Dock känner jag många som liksom jag själv träffat på sin käresta i lampaffären :wink:

Fritz..

Det finns ju även tjejer med högre utbildning som jobbar i lampaffären!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Har läst många tråd här på MPR och förstår att det finns ett antal åsikter om det skall skickas några pengar till Thailand eller inte.

Själv är jag thai-tjej och bor här i Sverige sen ungefär 5 år sen.

I Thailand drev jag en egen blomsteraffär, tjänade inte särskilt många pengar men det räckte för att ge mina föräldrar och son allt som dom behöver. Jag är yrkesutbildad på universitet i både Khon Kaen och Bangkok där jag läste till florist.

När jag valde att flytta till Sverige och lämna min familj så sålde jag min del i affären till en kompis, inte heller många pengar men jag köpte flygbiljetten till Sverige och gav resten till familjen.

När jag kom hit så kan jag inte längre försörja min familj och min sambo erbjöd sig att skicka lite pengar varje månad, vilket han också gör. Jag gjorde färdigt sfi ganska fort, fortsatte på komvux ett par år och sedan ungefär 1 år letar jag jobb. Vi bor på en liten ort där det finns lite jobb så jag har fortfarande inte hittat nåt. Min sambo fortsätter att hjälpa min familj ekonomiskt utan att klaga.

Jag har inga bidrag från svenska staten, utan vi lever enbart på hans lön.

Jag hoppas dock att jag skall hitta ett jobb snart, så att också jag hjälpa till med vardagskostnaderna och själv skicka pengar till familj.

Ha det bra.

Bra skrivet!

Jag hoppas du och din sambo blir lyckliga tillsammans och att du får tag på ett arbete snart!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej där, har du någon undersökning som styrker ditt påstående ? Jag har faktiskt ingen i min bekantskapskrets som är tillsammans med en thailändska som har en högre utbildning. Dock känner jag många som liksom jag själv träffat på sin käresta i lampaffären :wink:

Fritz..

Nej, mitt påstående att thailändskor med utländsk universitetsutbildning är överrepresenterade bland thailändskor gifta med utlänningar är precis som din erfarenhet baserad på min bekantskapskrets, kryddat med ren sannolikhetslära. Vi känner eller är bekannta med drygt 50 Farang/Thaipar och jag tror inte mer än 1 eller 2 av tjejerna saknar universitetsutbildning och runt 50% av tjejerna har pluggat utomlands. Med tanke på hur relativt få thailändare som pluggar på universitet utomlands så är vi redan där nästan uppe i en högre procent än resten av thailands tjejer, även om antalet givetvis är färre. Som jag skrev så har ju en tjej som först pluggar utomlands och sedan kanske jobbar utomlands och/eller i Thailand för utländska företag samt pratar bra engelska givetvis mycket mer kontakter med utlänningar än den genomsnittliga thailändskan, som aldrig någonsin ens träffar en utlänning, och då är ju sannolikheten att hon ska gifta sig med en utlänning också mycket större.

För mig är det helt egalt om folk gifter sig med utbildade eller outbildade tjejer, jämngamla eller yngre tjejer, direktörskor eller bartjejer och bara att skriva om ämnet gör att man känner sig som en elefant i en porslinsaffär. Jag blir bara så jävla trött på alla bittra män och gubbar som känner sig tvingade att måla upp stereotyper och framställa de som påstår motsatsen som lögnare. Jag antar att de gör det för att bättra på sitt eget dåliga självförtroende men det är ju trist att svenskar som faktiskt är gifta med thailändskor ska generalisera och cementera en fördom som inte ens den värsta kvällstidningsslusk skulle kunna hitta på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle tro att var och en här på MPR enbart utgår från sina egna erfarenheter. Och det man upplever i sin omgivning.

Finns det någon antropolog som även är medlem på MPR, och som har specialstuderat ämnet thai/farang vill jag gärna lyssna.

Men jag tror... vissa thai gillar farang,,,,

Vissa farang gillar asiater. i detta fall thai...

Mina kompisar i Sverige,,,jag skulle tro.. kanske 50 % attraheras av asiater

Men parametern med ekonomin finns ju inte i Sverige,,,

Här har jag lyssnat ,, att farang kan vara lösningen på ett helvetes liv,,, att få någon som tar hand om dej...

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru har gått 4 år på djungelversitetet.

Då kan hon ju i alla fall Tarzanvrålet, alltid något!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon är bättre på att låta som Jane :crazy:

Låter hon?

Jane alltså!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

cut

För mig är det helt egalt om folk gifter sig med utbildade eller outbildade tjejer, jämngamla eller yngre tjejer, direktörskor eller bartjejer och bara att skriva om ämnet gör att man känner sig som en elefant i en porslinsaffär. Jag blir bara så jävla trött på alla bittra män och gubbar som känner sig tvingade att måla upp stereotyper och framställa de som påstår motsatsen som lögnare. Jag antar att de gör det för att bättra på sitt eget dåliga självförtroende men det är ju trist att svenskar som faktiskt är gifta med thailändskor ska generalisera och cementera en fördom som inte ens den värsta kvällstidningsslusk skulle kunna hitta på.

Ifall mitt inlägg var oklart så vill jag bara förtydliga att jag absolut inte inkluderar Fritz i gruppen av bittra och fördomsfulla gubbar, tvärtom räknar jag Fritz som glad och fördomsfri.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Har sedan en tid smygläst på detta forum om diverse saker.

Då jag var i Phuket och omotiverad började ha telefonkontakt med en av bartjejerna i trakten.

Varit ytterst osäker för denna tjej (då jag hört mycket skräckhistorier) men då hon inte frågat om pengar bestämde jag mig för att behålla kontakten.

Jag har nu precis återvänt till svealand efter att ha umgåtts 1 månad med henne i Thailand.

Första 2 veckorna var lite stela då jag hade svårt att lita på henne och jag antar att hon kände likadant.

Nåväl de lossnade till slut för oss båda och vi började småprata om allt. Då hennes telefon gick varm dagarna i ända fick jag prata med dem som ringde för att minska oron (enbart thai-personer).

Vad jag uppfattar det som verkar hon för det mesta ärlig mot mig. Hon pratar öppet om barlivet och sina kunder med mig. Att hon har kul i phuket men att det inte är bra för henne och att hon enbart gör det för sin mamma. Att boy-thai inte är något för henne har jag svårt och tro. Dock verkar det sanning att hennes ex hoppat runt mellan kvinnor och sedan tagit dottern och lämnat allt för en ny.

Hon är 22 och jag 21.

Hon har förståelse för att jag är ung och inte har den bästa ekonomin och kan inte ställa upp allt för mycket.

Hon säger att hon kommer återvända till phuket för att spara pengar till en bil för att sen lämna barlivet för att starta en affär i Korat.

Kändes bra då jag var i Thailand med henne. Men nu sitter man här igen 1000 mil bort tillbaks på ruta 1 med orosklumpen. Tror garanterat att kontakten med flera falang finns. Sett ett flertal nummer i hennes anteckningsbok som hon inte direkt försöker dölja.

Vet att detta är svårt och upp till mig.

Är tacksam för råd och feedback hur jag ska agera.

Peace!

Ett gott råd (även om du inte tror mig) Glöm!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...