andrejsdenruskige Inlagd Augusti 25, 2012 Dela Inlagd Augusti 25, 2012 Känner mig snart tvungen att köpa mig ett vitrinskåp eller något liknande. Tidigare har jag köpt och druckit upp allt så det har aldrig blivit någon direkt samling. Men nu har jag råkat få ett överskott. En flaska Gray Goose och en Hendrick's Gin. Dessutom finns det nog kvar en skvätt av min Jura. Dessa flaskor står bland Cornflakes paketen och det är ju under deras värdighet. Det lär nog bli två flaskor per månad ett tag framöver för att sedan övergå till en flaska. Har faktiskt inte tid med några spritfyllor just nu. Uppdatering av tråd från min sida sker allt eftersom det ökar eller minskar i förrådet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leadbelly Inlagd Augusti 25, 2012 Dela Inlagd Augusti 25, 2012 Har du inte tid med spritfyllor får du väl fylla hyllorna med öl? Mvh Leadbelly Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 25, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 25, 2012 Har du inte tid med spritfyllor får du väl fylla hyllorna med öl? Mvh Leadbelly Ölen ska stå i kylen! Och där står dom även om dom inte är så många just nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd Augusti 25, 2012 Dela Inlagd Augusti 25, 2012 Ett sådant kanske Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leadbelly Inlagd Augusti 25, 2012 Dela Inlagd Augusti 25, 2012 Ölen ska stå i kylen! Och där står dom även om dom inte är så många just nu. Du pratar slutförvaring av ölen? MMen jag kan tycka att den bör drickas sval ej kall. Mvh Leadbelly Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Augusti 25, 2012 Dela Inlagd Augusti 25, 2012 Fick använda två våningar Vin och öl står på andra ställen Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 25, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 25, 2012 Du pratar slutförvaring av ölen? MMen jag kan tycka att den bör drickas sval ej kall. Mvh Leadbelly Slutförvaring? Man slutförvarar väl inte öl. Den drickes upp. Tar ut ölen en stund innan förtäring. 10-13°C är lagom temperatur. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd Augusti 25, 2012 Dela Inlagd Augusti 25, 2012 Du pratar slutförvaring av ölen? MMen jag kan tycka att den bör drickas sval ej kall. Mvh Leadbelly Håller med dig. Öl som är kalare än 12 - 14 grader förlårar smak och arom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 25, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 25, 2012 Senaste inköpen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd Augusti 25, 2012 Dela Inlagd Augusti 25, 2012 Grey goose i all era men Belweder eller Stumbras är mycket finare. Ingen finkel eftersmak och ingen baksmälla dagen efter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 25, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 25, 2012 Grey goose i all era men Belweder eller Stumbras är mycket finare. Ingen finkel eftersmak och ingen baksmälla dagen efter Själv gillar jag Level. Ingen "fulsmak" alls i den. En farlig dryck... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Augusti 25, 2012 Dela Inlagd Augusti 25, 2012 Mitt senaste inköp, en gooo gubbe från Göttelaborg,typ... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 25, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 25, 2012 Mitt senaste inköp, en gooo gubbe från Göttelaborg,typ... Fick kväljningar... Denna inhandlades ofta när man var i tonåren. Mest p.g.a alkoholhalten som på den tiden var runt 47% Inget groggvirke behövdes och det kunde framför allt inte användas med OP. Så den drogs alltid rakt av. Helvete vilka spyor man kunde få sig. Fan, nu vänder sig magen igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Augusti 25, 2012 Dela Inlagd Augusti 25, 2012 Nu är ju detta inte nåt "groggbrännvin" utan intas istället i smärre mängder till mat. Fast det är klart, till dina fina matkreationer behövs det kanske lite mer råbrännvin, typ... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Augusti 25, 2012 Dela Inlagd Augusti 25, 2012 (ändrad) Får väl även ställa upp med mitt näst senaste inköp. Lite före och efter mat och OP, typ... Ändrades Augusti 25, 2012 av Benriach Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Augusti 25, 2012 Dela Inlagd Augusti 25, 2012 Du pratar slutförvaring av ölen? MMen jag kan tycka att den bör drickas sval ej kall. Mvh Leadbelly Öl är färskvara, som inte ska förvaras den ska drickas upp innan den blir dålig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Augusti 25, 2012 Dela Inlagd Augusti 25, 2012 TYP detta vad man har i skåpet.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
omarama Inlagd Augusti 25, 2012 Dela Inlagd Augusti 25, 2012 Pimpnetta dryckesvanor ni har uppe i renskötarland Ruskprick..men för all del,vill ni boega till tillvaron så kör på! Så ser ett barskåp ut på finsidan And that's all I have to say about that Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kycklingen Inlagd Augusti 25, 2012 Dela Inlagd Augusti 25, 2012 Det där var godsaker i min smak Omarama. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TingTong Inlagd Augusti 25, 2012 Dela Inlagd Augusti 25, 2012 De e väl bara wannabies å fjollor som har sprit i ett vitrinskåp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Augusti 25, 2012 Dela Inlagd Augusti 25, 2012 De e väl bara wannabies å fjollor som har sprit i ett vitrinskåp. Räcker inte med dunkar i garderoben ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Augusti 25, 2012 Dela Inlagd Augusti 25, 2012 Garaget är tydligen det senaste, typ... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Augusti 25, 2012 Dela Inlagd Augusti 25, 2012 Har ingenting hemma.Då jag nyss kommit hem från Thailand,och är superless på allt som innehåller alkohol..åtminstone till nästa helg. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Augusti 25, 2012 Dela Inlagd Augusti 25, 2012 Jag var en freak på att samla singelmalt . Nu insåg jag att man ska dricka det inte samla. Så nu är det slut Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Augusti 25, 2012 Dela Inlagd Augusti 25, 2012 De e väl bara wannabies å fjollor som har sprit i ett vitrinskåp. Mja, det är bara fjollor som inte klara dricka upp spriten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu