Jump to content
IGNORERAD

Liten "bantar-tävling/viktnedgång"


Guest Gawar

Recommended Posts

Jag vill inte påstå att jag är expert,,, Men jag har tränat hela livet...

Det som styr och ställer är kosten... Äter man bamsemiddag 1ggr /dag, och inget mer,,,ja då krymper aldrig midjemåttet.

Då jag kom till Thailand köpte hustrun slimmade kläder. Jag har nu en hel garderob jag inte kan använda... Numera gäller utanpå skjortor a la Demis Roussos.

Boven i dramat är nu i detta fallet inte maten, utan ölen

Ändrades av chiangmai
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    6

  • chiangmai

    6

  • Chryzaliz

    4

  • Towe

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vinner du vid första mätningen eller att du har minskat mest då? :wink:

Njae går åt längst snöre för mig och då vinner väl jag he he

Link to comment
Dela på andra sajter

Damen skulle säkert uppskatta om jag fick för mej att banta. Men om villkoret för att jag skulle banta var ett tripp i veckan till Pattaya för invägning tror jag nog att hon föredrar att behålla mej som jag är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill inte påstå att jag är expert,,, Men jag har tränat hela livet...

Det som styr och ställer är kosten... Äter man bamsemiddag 1ggr /dag, och inget mer,,,ja då krymper aldrig midjemåttet.

Då jag kom till Thailand köpte hustrun slimmade kläder. Jag har nu en hel garderob jag inte kan använda... Numera gäller utanpå skjortor a la Demis Roussos.

Boven i dramat är nu i detta fallet inte maten, utan ölen

Jag har läst på ang detta så jag har ett schema att följa sen hur och när jag ska äta. Typ äta 7 gånger om dan eller nåt... Och självklart vatten istället för öl/grogg ;)... Men magen e ju ett helvete att bli av med så ska satsa på mycket löpning och sånt.. Verkar va de bästa

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har läst på ang detta så jag har ett schema att följa sen hur och när jag ska äta. Typ äta 7 gånger om dan eller nåt... Och självklart vatten istället för öl/grogg :wink:... Men magen e ju ett helvete att bli av med så ska satsa på mycket löpning och sånt.. Verkar va de bästa

På mitt gamla gym i Sverige sa min tränare,,, ät ofta och lite. Extra situps gör bara magen större----
Link to comment
Dela på andra sajter

På mitt gamla gym i Sverige sa min tränare,,, ät ofta och lite. Extra situps gör bara magen större----

Typ så jag med fått förklarat för mig och läst... Ska ska ge nov/dec en chans å se vad som händer på 2 mån. Har lite problem med födelsedagar å så där bara som kan ställa till kosten... Men jag ska vara STENHÅRD! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

På mitt gamla gym i Sverige sa min tränare,,, ät ofta och lite. Extra situps gör bara magen större----

Det klassiska Viktväktartricket fungerar för alla.

Ät 3 mål mat om dagen och mellanmål däremellan. Allt i rätt propotioner så löser det sig av sig själv.

Drick ordentligt, vatten och svart kaffe är fritt. Öl och sprit tär hårt på det dagliga kaloriintaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med hänvisning till saligt avsomnade Smilet...

Har du en sotprofil på lungorna ,kan du aldrig reparera...

Är du alkis och fet,,,kan du sakta men säker komma tillbaka till normalt liv..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har läst på ang detta så jag har ett schema att följa sen hur och när jag ska äta. Typ äta 7 gånger om dan eller nåt... Och självklart vatten istället för öl/grogg :wink:... Men magen e ju ett helvete att bli av med så ska satsa på mycket löpning och sånt.. Verkar va de bästa

Det bästa (av egen erfarenhet) är att cykla bort magen typ cykla ner till Maitan 1 pannbiffsmacka sedan vila 30 min sedan fullt ös upp

för backen mot pattis kör gärna omväg förbi buddha backen en 4 ggr upp o ner jag lovar du har en tvättbräda på 2 månader

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför måste vi träffas, alla anger sin ingångsvikt och sedan rapporterar vi varje vecka.

Föreslår att veckovinnare får en tusing och resterande betalar detta.

Slutsegraren får 10 papp som finansieras av övriga loosers, så då sätter vi igång.

Vaxets ingångsvikt är 212 kg.

Wille och Mackan33, hur var det nu med de som skrev loser med med två o?

//bob

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa (av egen erfarenhet) är att cykla bort magen typ cykla ner till Maitan 1 pannbiffsmacka sedan vila 30 min sedan fullt ös upp

för backen mot pattis kör gärna omväg förbi buddha backen en 4 ggr upp o ner jag lovar du har en tvättbräda på 2 månader

Och ingen öl... eller...
Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa (av egen erfarenhet) är att cykla bort magen typ cykla ner till Maitan

1 pannbiffsmacka sedan vila 30 min sedan fullt ös upp för backen mot pattis kör

gärna omväg förbi buddha backen en 4 ggr upp o ner jag lovar du har en tvättbräda på 2 månader

Vad ska man med tvättbräda till, när det nästan är gratis att lämna in tvätten :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Och ingen öl... eller...

Njae ett par 33:or slinker nog ner ,men Gawar tycker inte om öl he he

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa (av egen erfarenhet) är att cykla bort magen typ cykla ner till Maitan 1 pannbiffsmacka sedan vila 30 min sedan fullt ös upp

för backen mot pattis kör gärna omväg förbi buddha backen en 4 ggr upp o ner jag lovar du har en tvättbräda på 2 månader

Jag har tänkt att köpa en cykel faktiskt.. Men går de cykla mellan pattis å jomtien utan att bli ihjäl körd? Bara vart i jomtien 1 gång å då va jag kanonfull å minns inte vägen över huvud taget..

Vad e budda bergen? E de samma som budda hill? Bara hört talas om de, aldrig vart där...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ät ofta men lite... Hoppa aldrig över frukosten,Ta det lungt med kolhydraterna ( ris,pasta,potatis, bröd )

kolhydrater omvandlas till fett om du inte förbränner dem. Drick mycket vatten och motionera dagligen minst 30 min.

Detta funkade för mig förra året,Tappade 9 kg på 3 månader...

Tyvärr har man gått upp några kg i år, för man har varit en slappröv...

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt bästa bantartips,och råd för alkolister. Är detta.

Extremt dyrt,,, men fungerar... Temporärt...

Kostnad ca 20.000 SEK...

Vandring i Nepal,,,,,,

post-8853-0-54036200-1345626714.jpg

post-8853-0-54036200-1345626714.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Vandrar man runt 30 kilometer i veckan ca 12 timmar totalt så håller man garanterat vikten och utesluter jojo effekten.

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Vandrar man runt 30 kilometer i veckan ca 12 timmar totalt så håller man garanterat vikten och utesluter jojo effekten.

Ha det

Håller med helt och hållet,tar dessutom promenaden på ett ödsligt ställe så kan man pasa på att kedjeröka hela vägen utan att störa någon annan,alllra minst Smilet.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tänkt att köpa en cykel faktiskt.. Men går de cykla mellan pattis å jomtien utan att bli ihjäl körd?

Jag har också funderat en del på det där med cykel. Trafiken i Pattaya är ju ganska livlig och det är ju inte så lätt att trycka på lite när man cyklar.

Ett alternativ med hyfsat stora vägar är det här:

Kör sai 3 från Pattaya Nuea genom Pattaya ner till Thapphraya och vidare ner mot Jomtien.

I Jomtien fortsätter du rakt fram på nya sai 2, ta vänster på Bun Kanchana eller Chai Yaphruek(eller så långt de har kommit med vägen) ner till Beach Road.

Då återstår bara defileringen längs havet fram till Maitan och en kall Chang som kommer att smaka underbart efter den turen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vandrar man runt 30 kilometer i veckan ca 12 timmar totalt så håller man garanterat vikten och utesluter jojo effekten.

Ha det

30 km på 12 timmar?? Går du med rullator? Går 10 km på ca 1,5 timme.. Alltså 30 km på ca 4,5 timme...

Jag går ca 6 km om dagen nu... Runt 45-50 min

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också funderat en del på det där med cykel. Trafiken i Pattaya är ju ganska livlig och det är ju inte så lätt att trycka på lite när man cyklar.

Ett alternativ med hyfsat stora vägar är det här:

Kör sai 3 från Pattaya Nuea genom Pattaya ner till Thapphraya och vidare ner mot Jomtien.

I Jomtien fortsätter du rakt fram på nya sai 2, ta vänster på Bun Kanchana eller Chai Yaphruek(eller så långt de har kommit med vägen) ner till Beach Road.

Då återstår bara defileringen längs havet fram till Maitan och en kall Chang som kommer att smaka underbart efter den turen.

Låter som en bra runda... Får kolla upp den på karta ;)... Men att den skulle få en chang att smaka bra är jag ytterst tveksam till. Änsålänge vet jag INGEN öl som smakar bra :)

Link to comment
Dela på andra sajter

30 km på 12 timmar?? Går du med rullator? Går 10 km på ca 1,5 timme.. Alltså 30 km på ca 4,5 timme...

Jag går ca 6 km om dagen nu... Runt 45-50 min

Gawar jag skrev 12 timmar totalt 10 kilometer ungefär 4 timmar. Bergsteräng varmt som bara den mellan 26-31 grader, en ungefärlig höjdskillnad på mellan 400-800 meter jag lovar dig att man får ligga i om man ska klara den sträckan på 4 timmar många yngre dom vänder för att det är för tufft.En mycket bra motionsform man tränar hela kroppen balansen. Alla som tränar Thai boxning springer i bergen morgon och kväll den bästa motionsformen.

Ha det

Ändrades av acdc
Link to comment
Dela på andra sajter

Gawar jag skrev 12 timmar totalt 10 kilometer ungefär 4 timmar. Bergsteräng varmt som bara den mellan 26-31 grader, en ungefärlig höjdskillnad på mellan 400-800 meter jag lovar dig att man får ligga i om man ska klara den sträckan på 4 timmar många yngre dom vänder för att det är för tufft.En mycket bra motionsform man tränar hela kroppen balansen. Alla som tränar Thai boxning springer i bergen morgon och kväll den bästa motionsformen.

Ha det

Då vart de skillnad.. Trodde du menade på vanlig plan mark... Absolut lär de va annat i bergen.. Har aldrig gått där

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...