Jump to content
IGNORERAD

Din billigaste biljett någonsin


baver999

Recommended Posts

I år vart det gratis eftersom jag kombinerade semestern med en veckas jobb i KL

Samma nästa år för då blir det en veckas jobb i Brisbane mitt i semestern

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    4

  • Soengsang

    3

  • lostinisaan

    3

  • Tack och Hej

    3

Mest aktiva i denna tråd

1kr..slå de ni ;)

2005 strax innan Eastjet kursade,de gällde enkel nedresa då planen gick tomma för att hämta hem folk...fick betala ett par hundringar i skatt så dom fick in pengar till flygplatsavgifterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om vi slutar att gagga om Elgiganten och går tillbaka till ursprungsämnet så kan jag berätta om bästa dealen jag vart med om:

I maj 1997 så hade Thai en kampanj "flyg 2, betala för 1"

Jag och polaren åkte t.o.r. Bangkok från Stockholm med Thai (inte någon trång charterkärra) för ca. 2300:- per person.

Billig biljett pga lågsäsong och sedan halva priset. :thumbsup:

Gjorde samma sak. Fast vi var sex och reste från Kastrup. Vill minnas att det var ovanligt varmt i maj just det året.

Link to comment
Dela på andra sajter

+800 sek Skulle för kunds räkning flyga till Fosan i Kina och frågade resebyrån hur mycket extra det skulle bli om jag stannade 10 dagar i Phuket. Om jag stod ut med lite byten (korta väntetider) så blev biljetten 800 kr billigare. Det var med Lufthansa. Svävaren Malmö-Kastrup Kastrup-Frankfurt Frankfurt-Hongkong Hongkong Goanzo (stavningen) taxi Fosan Goanzo-Hongkong Hongkong-Bangkok Bangkok Phuket Phuket-Bangkok Bangkok-Kastrup Kastrup-Malmö (och bagaget kom samtidigt)

Link to comment
Dela på andra sajter

1kr..slå de ni :wink:

2005 strax innan Eastjet kursade,de gällde enkel nedresa då planen gick tomma för att hämta hem folk...fick betala ett par hundringar i skatt så dom fick in pengar till flygplatsavgifterna.

Hur mycket fick du betala för hemresan?

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

2999kr för en flygstol med fritidsresor har jag för mig -94

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

0 kr januari 2002 med thai airways. Hade bara vart hemma 1 vecka från en 3 månaders resa från Thailand.

Jobba är till för dom fattiga

Link to comment
Dela på andra sajter

För 1,5 år sedan så hade jag bestämt mig för biljett till mig o sambon till Sverige tor med aeroflot för 13500 men samma dag som visumet var klart

och jag skulle boka så hade dom sänkt till 10300.Det har jag redan skrivit om här i rena glädjen.Dom hade helt nya flygplan och maten var okej

flygplatspersonanalen i ryssland ger jag dock inte mycket för,speciellt inte när man är van att tas om hand av subvarnabumis kanonpersonal.

Flygningen var alkoholfri och inte gjorde det oss nått men det beror säkert på ryssarna om ryktena stämmer.Och en o annan svensk

o en o annan finne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nystartade Larsen resor- 91 tror att det var bra mycket under tusenlappen för en vecka i Pattaya inkl hotell

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

5199kr Arlanda - Udon Thani med Thai september 2012

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1800:- med ving 7 dgr BKK men stannade längre så det vart SriLanka hem 11000 bath!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Flög arn-bkk-HKT tor för 5700 i juli.

Samma pris som för taxin mellan HKT och hotellet då!

Totalkostnad 11400

Link to comment
Dela på andra sajter

Billigast till Thailand var 09 i aug. ARN-BKK-CNX tor för 4200 med Thaiair.

Övrigt.

0kr till Malorca en gång

0kr till Kanarieöarna 2 gånger

0kr till Barbados en gång

Blev bjuden på dessa resor.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

En bra uppgradering gjorde jag 1993 eller 1994.

Skulle flyga från Bangkok till Phuket och gick in i en resebutik för att köpa biljett.

-"det är fullt i en vecka, Songkran, inga platser" sa försäljerskan.

Jag frågade om hon inte kunde hitta en ledig plats nånstans.

-"Vi har 2 platser kvar i första klass om 3 timmar, men det kostar jättemycket extra"

Jag frågade hur mycket extra.

-"500 Baht"

Hmmmm, OK, jag tar den ...

Det var riktig första klass längst fram i en 747:a, plats 2A har jag för mig, synd att resan inte tog ens 1 timme.

T-shirt, neonfärgade badshorts och flip-flops såg lite malplacerat ut i första klass.

2 Thessalonikerbrevet 3:10

Link to comment
Dela på andra sajter

En bra uppgradering gjorde jag 1993 eller 1994.

Skulle flyga från Bangkok till Phuket och gick in i en resebutik för att köpa biljett.

-"det är fullt i en vecka, Songkran, inga platser" sa försäljerskan.

Jag frågade om hon inte kunde hitta en ledig plats nånstans.

-"Vi har 2 platser kvar i första klass om 3 timmar, men det kostar jättemycket extra"

Jag frågade hur mycket extra.

-"500 Baht"

Hmmmm, OK, jag tar den ...

Det var riktig första klass längst fram i en 747:a, plats 2A har jag för mig, synd att resan inte tog ens 1 timme.

T-shirt, neonfärgade badshorts och flip-flops såg lite malplacerat ut i första klass.

Enl mig är det malplacerat oavsett klass när man flyger

Link to comment
Dela på andra sajter

1990 betalade jag 480:- t/r med SAS i business till BKK och turistklass tillbaka till STO med Thai.

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2300 med Singapore Airlines för en 10 år sedan, köpte en värdekupong på nätet (Tradera?) som någon hade vunnit i en tävling, CPH-SIN-BKK tur och retur för 2300 plus skatterna som jag har för mig bara var på 700 kronor.

Har även köpt en sista minutenbijlett med Brittannia eller vad de nu hette, 1598 enkel till Phuket men sen åkte jag på en returbiljett för 6000 SEK med Thai från Bangkok.

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska åka till Udon Thani i november. Premium economy CPH till BKK och Buisines till Udon Thani för 14 200 kr tor retur med Thai. Det är billigt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...