Jump to content
IGNORERAD

Flickvannen gjorde slut :) lr :(


lillamannen

Recommended Posts

Jag ändrade lite i mitt inlägg för att bli tydligare och för att just du inte skall känna dej träffad.

Eftersom jag är ganska nykter i mitt leverne så tar jag absolut inte åt mig, tycker bara du har jävligt fel, men eftersom jag aldrig varit i Pattaya utan bedriver min tid i Issan så skiljer sig möjligen våra åsikter därvidlag, här ses det upp till de svenska männen som uppfattas som ärliga, kanske lite naivt ärliga, men det gör knappast uppskattningen mindre.

Efter mina två bortkastade (nja, överdrivet) år i Patong/Phuket så hade nog en känsla av att det va britterna som spolades som seriöst folk mer än skandinaver!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 215
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • lillamannen

    28

  • Tack och Hej

    18

  • måne

    16

  • Baa

    15

Mest aktiva i denna tråd

Det var hennes mamma som bestamde att hon skulle gora slut med mig, men det ville hon sjalv inte tydligen eftersom hon saknar mig sa mycket nu eller sa angrade sig mamman, hon kom pa att huset bara var halvfardigt, battre att gora slut nar huset ar helt fardigt.

Vad jag tror, varfor hon ringer nu, hon vill ha tillbaka "sin" moppe.

Men hur lange jag jag lana min egen moppe ?

Kommer lagen (polisen) och hamtar den nagon dag eller ?

Lilla mannen

Troligen inte polisen, snarare ett gäng kusiner!

Beror på om moppen är pröjsad, annars kommer MC grabbarna och hämtar den och då ska du ligga jävligt lågt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var hennes mamma som bestamde att hon skulle gora slut med mig, men det ville hon sjalv inte tydligen eftersom hon saknar mig sa mycket nu eller sa angrade sig mamman, hon kom pa att huset bara var halvfardigt, battre att gora slut nar huset ar helt fardigt.

Vad jag tror, varfor hon ringer nu, hon vill ha tillbaka "sin" moppe.

Men hur lange jag jag lana min egen moppe ?

Kommer lagen (polisen) och hamtar den nagon dag eller ?

Lilla mannen

Jag förmodar att moppen är reggad på henne... Så vill hon kan hon ju kontakta polisen och säga att du stulit den...

Alternativt tar hon lagen i egna händer tillsammans med resten av familjen .

I bägge fallen är du som farang i underläge. Oavsett det rent moraliska att du har betalt för moppen och kan visa ett kvitto..

Så glöm moppen... om det nu är den hon är ute efter

Link to comment
Dela på andra sajter

Troligen inte polisen, snarare ett gäng kusiner!

Beror på om moppen är pröjsad, annars kommer MC grabbarna och hämtar den och då ska du ligga jävligt lågt!

"Hon" betalade allt pa engang !

Men om jag blir stoppad i en polis kontroll, har de nagot register att kolla i ?

Kusiner broder m.m. hur kan de veta var moppen befinner sig ?

Lilla mannen

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förmodar att moppen är reggad på henne... Så vill hon kan hon ju kontakta polisen och säga att du stulit den...

Alternativt tar hon lagen i egna händer tillsammans med resten av familjen .

I bägge fallen är du som farang i underläge. Oavsett det rent moraliska att du har betalt för moppen och kan visa ett kvitto..

Så glöm moppen... om det nu är den hon är ute efter

Hon har ju ett halvfardigt hus i issan ska hon ha moppen ocksa, jag har kvittot med hennes namn

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag är ganska nykter i mitt leverne så tar jag absolut inte åt mig, tycker bara du har jävligt fel, men eftersom jag aldrig varit i Pattaya utan bedriver min tid i Issan så skiljer sig möjligen våra åsikter därvidlag, här ses det upp till de svenska männen som uppfattas som ärliga, kanske lite naivt ärliga, men det gör knappast uppskattningen mindre.

Efter mina två bortkastade (nja, överdrivet) år i Patong/Phuket så hade nog en känsla av att det va britterna som spolades som seriöst folk mer än skandinaver!

Nä, Baa jag har jävligt rätt, men det är ju möjligt att de som har sagt detta har jävligt fel.

Jag återgav vad jag har hört från barerna.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

ok, du gav henne pengarna för moppen,hon äger den rent formellt.

Åker du runt med moppen så händer säkert inget.

Skulle bli mycket förvånad om det går ut rikslarm på en moppe.

Blir du stoppad beror det på att du inte har hjälm.

Problemet är om din adress är känd av flickvännen. Då kan hon ju helt enkelt göra en stöldanmälan på moppen, som polisen kan följa upp.

Sedan gäller det moppens skattekvittot . Tror inte att du kan förnya det själv. Blir du stoppad med gammalt kvitto blir det säkert problem med polisen

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon har ju ett halvfardigt hus i issan ska hon ha moppen ocksa, jag har kvittot med hennes namn

Detta är ju precis det som jag i alla fall har reagerat oerhört negativt på tidigare, exakt!!! Fan va människor jagar småslantar och de jagar rätt och jagar rättvisa. Om du nu kom hit ner och inte kan glömma den jäävla pengajakten som vi har hemma i Sverige, så kanske inte Thailand är något för dig. Att inte kunna klippa "nagelsträngen" (Sverige) gör det enbart jobbigt för dig.

Skit i huset, skit i den jääkla moppen och ja skit i henne. Det finns tusentals kanonbra damer,tjejer, brudar ja vad du vill här i Thailand, som skulle vara tacksamma och glada att vara ihop med en vanlig kille som oss alla. Gör dig inte olycklig på att jaga samma skit som hemma i Sverige. Du har din pension antar jag eller en lön av något slag varje månad, så inkomster kommer att komma till dig oavsett hur du än gör med brudarna härnere.

Lipa nu inte över moppen och glöm det där jääkla halvfärdiga huset. Har sådan här skit kommit emellan Er så blir det nog aldrig bra, tror inte jag i alla fall. Och till sist.. lägg av den där pengastilen, den leder ingen vart här nere. I såfall är det bättre att du jagar svenska brudar på "Rustans Taverna" i Ödsmål, där kan vi snacka om pengajakt.

Rätt eller fel, det tycker jag i alla fall..

uncen.

Link to comment
Dela på andra sajter

man ska välja sina fighter i livet och det här är helt klart fel fight... i thai är moppen mer värd än ditt liv, köp en ny och ha kul istället för att var bångstyrig.

Klart att moppen är din, du har betalat för den... iaf enligt svenskt tankesätt, men nu är du i Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

man ska välja sina fighter i livet och det här är helt klart fel fight... i thai är moppen mer värd än ditt liv, köp en ny och ha kul istället för att var bångstyrig.

Klart att moppen är din, du har betalat för den... iaf enligt svenskt tankesätt, men nu är du i Thailand

Mja, man äger väl inte en moppe bara för att man betalat den. Står den i någon annans namn så är nog den personen att betrakta som ägare.

Men i övrigt håller jag med i det du skriver.

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många gånger har jag hört i Pattayas barer:

De skandinaviska (svenske, norske, danske och finske) männen är värsta fyllon.

Det gjordes en undersökning om vilka nationaliteter bar/gogotjejerna i Pattaya föredrog. Om jag minns rätt hamnade svenskar på sista plats, så i Pattaya ska man nog undvika att nämna att man är svensk.

Förhoppningsvis står vi lite högre i kurs bland damerna i Thailand som inte håller till i barerna i Pattaya.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Hon" betalade allt pa engang !

Men om jag blir stoppad i en polis kontroll, har de nagot register att kolla i ?

Kusiner broder m.m. hur kan de veta var moppen befinner sig ?

Lilla mannen

Kvitton kan du slänga i havet, det enda som gäller är MC:boken där det står vem som är ägare, om du inte har den kommer du inte att kunna betala skatten och få skattekvittot på moppen och sen är du körd i alla fall då BIB stoppar dig!

Register finns det förvisso men jag tror inte dom kollar där utan som sagts boken är det som gäller, och står hon som ägare skall du försöka få till en kopia på hennes ID kort, underskrivet, och förvara detta tillsammans med en kopia av boken, ha aldrig original med dig, snor dom det är moppen deras, lättförfalskade dokument om man känner nån med moppebutik!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, Baa jag har jävligt rätt, men det är ju möjligt att de som har sagt detta har jävligt fel.

Jag återgav vad jag har hört från barerna.

Kan inte argumentera mot dig eftersom jag har annat för mig när jag går på lokal än göra enkäter om landsmännens dryckesvanor! :crazy:

Jag trodde vi va ganska överens om att bardamerna i Pattaya INTE repressenterade Thailand i genre!

Men där kan du nog få det svar du önskar, bara att ställa frågan: visst är svenskar de största fyllesvinen, eller hur!

Nu tror jag i alla fall inte det förhåller sig på det sättet att svensken skulle lyckas utmåla sig som speciellt duktig fyllskalle, så många svenskar rent procentuellt är det väl inte i Pattaya heller, vi lär väl vad jag sett någon delge oss okunniga uppgå till en futtiga max 7-8% av besökarna!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gjordes en undersökning om vilka nationaliteter bar/gogotjejerna i Pattaya föredrog. Om jag minns rätt hamnade svenskar på sista plats, så i Pattaya ska man nog undvika att nämna att man är svensk.

Förhoppningsvis står vi lite högre i kurs bland damerna i Thailand som inte håller till i barerna i Pattaya.

Jag har fått för mig att det är männen från dom muslimska länderna som ligger längst ner på popularitetslistan. Jag har dock inte någon undersökning att hänvisa till utan det är bara en känsla jag har.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte argumentera mot dig eftersom jag har annat för mig när jag går på lokal än göra enkäter om landsmännens dryckesvanor! :crazy:

Jag trodde vi va ganska överens om att bardamerna i Pattaya INTE repressenterade Thailand i genre!

Men där kan du nog få det svar du önskar, bara att ställa frågan: visst är svenskar de största fyllesvinen, eller hur!

Nu tror jag i alla fall inte det förhåller sig på det sättet att svensken skulle lyckas utmåla sig som speciellt duktig fyllskalle, så många svenskar rent procentuellt är det väl inte i Pattaya heller, vi lär väl vad jag sett någon delge oss okunniga uppgå till en futtiga max 7-8% av besökarna!

Jag har aldrig påstått att bardamerna i Pattaya representerar "Thalland i genre", utan återgav bara ett rykte från barerna i Pattaya - inget annat.

För övrigt roar det mej att snacka med tjejerna i barerna när jag är där, men man kan ju göra mycket annat där som ligger i linje med vars och ens intressen. :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fått för mig att det är männen från dom muslimska länderna som ligger längst ner på popularitetslistan. Jag har dock inte någon undersökning att hänvisa till utan det är bara en känsla jag har.

Fritz..

Enligt ryktena, så beror deras impopularitet på att de luktar illa (taskig hygien) och att de kan sitta flera timmar i en bar med en Coca Cola.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var hennes mamma som bestamde att hon skulle gora slut med mig, men det ville hon sjalv inte tydligen eftersom hon saknar mig sa mycket nu eller sa angrade sig mamman, hon kom pa att huset bara var halvfardigt, battre att gora slut nar huset ar helt fardigt.

Vad jag tror, varfor hon ringer nu, hon vill ha tillbaka "sin" moppe.

Men hur lange jag jag lana min egen moppe ?

Kommer lagen (polisen) och hamtar den nagon dag eller ?

Lilla mannen

Släpp tanken på tjejens mamma, tjejen, huset och moppen.

Dyra lärpenningar, förhoppningsvis har du lärt dig något av dina missar.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt ryktena, så beror deras impopularitet på att de luktar illa (taskig hygien) och att de kan sitta flera timmar i en bar med en Coca Cola.

och deras jobbiga attityd mot damer, som kommer från deras religon.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror nog att barflickorna älskar alla nationaliteter bara de betalar bra.Men lilla jag kan ha fel och har jag det må det vara hänt :thumbsup: Sann kärlek kostar

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt ryktena, så beror deras impopularitet på att de luktar illa (taskig hygien) och att de kan sitta flera timmar i en bar med en Coca Cola.

Samtidigt så är det som ett lotteri. Säg den thaitjej som inte tycker om lotteri!

Får dom tag på en arab som betalar bra för sig, håller de gärna för näsan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

För att ta ett exempel från förr i tiden från grace hotel i Bangkok så tog kärringarna

1000 baht av en Arab 500 av en tysk och 300 för en svensk som var jag själv. Och detta var priset enligt kärringarna

Link to comment
Dela på andra sajter

Kvitton kan du slänga i havet, det enda som gäller är MC:boken där det står vem som är ägare, om du inte har den kommer du inte att kunna betala skatten och få skattekvittot på moppen och sen är du körd i alla fall då BIB stoppar dig!

Register finns det förvisso men jag tror inte dom kollar där utan som sagts boken är det som gäller, och står hon som ägare skall du försöka få till en kopia på hennes ID kort, underskrivet, och förvara detta tillsammans med en kopia av boken, ha aldrig original med dig, snor dom det är moppen deras, lättförfalskade dokument om man känner nån med moppebutik!

Det räcker som du skriver med att han har boken så kan han köra safe.

När det är dax att förnya skatten så är det bara att gå till ett besiktningsombud och visa upp bok samt moppen så fixar dom resten och det är bra att betala så kommer boken tillbaka efter några dagar. Leg bryr dom sig inte om i det fallet. Och det enda som betyder något är motor och ramnummer stämmer med boken.

I övrigt som du skriver så räcker det med en kopia på att skatten är betald så är det grönt när man blir stoppad.

Däremot krävs kopia på hennes legitimation om man ska genomföra ägarbyte på moppen.

Men förmodligen går även detta att gå förbi med en slant i bröstfickan på rätt person.

Det är därför ett finansbolag aldrig lämnar ut boken förns ett fordon är färdigbetalt.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Dyslexi? ???? Inte enbart va? Du skriver riktigt bra tycker jag faktiskt!! Men du skriver som en tysk och som en thai skriver svenska, Alltså vänder på meningsuppbyggnaden... Inte dyslexi va, du måste vara "falang" i Sverige va??

Ser jag ut som thai på bilderna? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är synd om de som råkar ila ut men folk är så gott trogna så man vill ibland skratta åt de hur dumma och gotttrogna folk kan bli.

Det är ge mig fan typisk tänkande "det händer inte mig."

Hur många killar som skulle ge till en svensk tjej några tusen lappar varje månad om hon bodde på andra sidan Sverige

och skickade gulliga SMS och ville ha pengar till att bygga ett hus eller köpa lägenhet.

Skulle någon kille acceptera att en svensk tjej slutar jobba bara för att hon träffade en kille.

Hur många som skulle skicka flera tusen till svensk tjej om hon hade SMS-at att cykel gått sönder.

Men när det gäller thai så folk gör alla idi*t saker man inte ska göra och sedan beklagar sig.

Nej jag har inte råkat ut för det. Jag tänker inte med k.ken den använder jag till annat.

nu är inte förhållandena lika i sverige och Thailand...:) dessutom så kostar min nya fru mig en fjärdeldel av vad mitt ex i sverige gjorde...

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

nu är inte förhållandena lika i sverige och Thailand... :) dessutom så kostar min nya fru mig en fjärdeldel av vad mitt ex i sverige gjorde...

Varför kostar alltid fruar?

Finns det inga fruar som är s.a.s självförsörjande?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...