Jump to content
IGNORERAD

Android nu 4 gånger större än IOS

janne_h

Recommended Posts

Surfplatta - Skräpproduken #1! Finns det någon med interface? I så fall kanske ngt att ha, annars helt värdelöst. Mkt bättre med en liten laptop.

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Dela på andra sajter

• Svar 145
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Herr Chang

19

• janne_h

13

• Bibben

13

• noBuzz

11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kan det vara så att Android ägarna har råd med en dator också, så att dom i huvudsak använder den för sina behov vad gäller internet ?

Telefonen används bara när man inte har tillgång till datorn (vad gäller internet )

Medan Iphone ägarna är hänvisade till att använda sin telefon för sitt internetanvändande då alla slantar gick till att köpa telefonen.

Mvh Hobbe

Eller kan det vara så att man inte behöver en dator när man kan surfa på en ipad?

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Måste gå en timme, ja.

Ändring: Google har ändrat till en halvtimme. Så en inaktivitet på 30 minuter behövs för att starta en ny session eller besök.

Ja men då så, då ligger jag nog runt 10% av iphone trafiken :)

Dela på andra sajter

Betyder givetvis inte att det är bättre...

75% anser att det är bättre.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

grundat på?

Att det är 4 gånger större såklart? Om du hoppar 1 meter i längdhopp och jag hoppar 4 meter, då är ju jag 4 gånger bättre än dig! Simple as that!

Dela på andra sajter

grundat på?

Jag fick aldrig reda på varför android är bättre än iOS trots att jag ställde frågan vad som gör android bättre.

Någon nämnde nåt am att det går att roota android men det var allt.

Dela på andra sajter

Jag fick aldrig reda på varför android är bättre än iOS trots att jag ställde frågan vad som gör android bättre.

Någon nämnde nåt am att det går att roota android men det var allt.

Det var nog mer en ovilja från din sida att ta till dig av det som skrevs. Jag med flera förklarade för dig varför vi tycker Android är bättre. Men det hela slutade med att vi fick tala om för dig hur man skapade en mapp i HTC Flyer. :)

Dela på andra sajter

Det var nog mer en ovilja från din sida att ta till dig av det som skrevs. Jag med flera förklarade för dig varför vi tycker Android är bättre. Men det hela slutade med att vi fick tala om för dig hur man skapade en mapp i HTC Flyer. :)

Dina råd tyvärr hade jag ingen nytta av då min Flyer er av ny modell där HTC har tagit bort den funktion från OS

och ersatt det med app.

Om du hade uppmärksammat läst innlägg i andra trådar då skulle du se korrespondens som jag hade med HTC support.

Android utvecklare börjar lata sig och överlåter app skapare att gå vidare med visa delar av OS till visa produkter.

Liksom att android 4 kommer inte att utvecklas till alla produkter. men det vet du säker redan.

Ändrades av Lobuz
Dela på andra sajter

Android är 4 ggr större än ios, alltså har 4 ggr fler användare valt android för att de tyckte de telefonerna var bättre än iphone.

TV hade några teorier om varför, läs det.

Bättre kan ju vara många saker; billigare, större, fler funktioner, enklare att använda, lättare att individualisera, bättre kvalitet, mer flexibel, märkeslojal, etc., etc..

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Eller kan det vara så att man inte behöver en dator när man kan surfa på en ipad?

Går ju inte att jämföra en platta med en dator. En platta har ju inte så mycket mer funktioner än surf, epost och de appar man eventuellt väljer att ladda ner/köpa. En dator har ju så många fler funktioner som inte finns på en platta. Eventuellt ändras ju detta om det kommer vettiga plattor med Windows på. Varken iOS eller Android ersätter på långa vägar en dator.

/GSt

Dela på andra sajter

Att det är 4 gånger större såklart? Om du hoppar 1 meter i längdhopp och jag hoppar 4 meter, då är ju jag 4 gånger bättre än dig! Simple as that!

ja just det precis som att Passat är bättre än Ferrari för dom har sålt fler...

antar att du skämtar, om inte blir man mörk rädd

Dela på andra sajter

:)

Dela på andra sajter

Går ju inte att jämföra en platta med en dator. En platta har ju inte så mycket mer funktioner än surf, epost och de appar man eventuellt väljer att ladda ner/köpa. En dator har ju så många fler funktioner som inte finns på en platta. Eventuellt ändras ju detta om det kommer vettiga plattor med Windows på. Varken iOS eller Android ersätter på långa vägar en dator.

/GSt

Håller delvis med, det jag saknar på en platta är usb. När det väl finns (finns ev på vissa redan) plus en port att koppla in en skärm till så är dom inte så långt från en laptop sen e det väl bara program vara/appar som behöver utvecklas. Vad mer kan en laptop? DVD enheten har ju passerat sitt utgångsdatum för flera år sen... Jag säger inte att platta kommer ersätta laptop men...

Det beror ju givetvis på vad man använder sakerna till, sitter just nu o jobbar med laptop med extra skärm inkopplad, platta skulle nog inte räcka till även om man kunde göra samma, vill ha tangent bordet borta från skärmen. Dock finns väl den tekniken nu.

Hemma på fritiden använder jag platta mycket för allmän surfning, har oxo ersatt gps i bilen o på hojen (telefon med gps app på hojen givetvis) ;)

Ändrades av nbg
Dela på andra sajter

På en platta (iOS eller Android) har du inte tillgång till de vanligaste programmen som finns till Mac eller Windows. Du har heller inte möjlighet till lagring av data på samma sätt som på en dator. Det finns mycket som saknas på en platta som jag har behov av. Plattan kan vara ett komplement, men mycket av det man kan göra på en platta fungerar redan på telefonen, och den har man ju i alla fall med sig. Enda fördelen med en platta mot en telefon är ju i så fall en större skärm.

/GSt

Dela på andra sajter

På en platta (iOS eller Android) har du inte tillgång till de vanligaste programmen som finns till Mac eller Windows. Du har heller inte möjlighet till lagring av data på samma sätt som på en dator. Det finns mycket som saknas på en platta som jag har behov av. Plattan kan vara ett komplement, men mycket av det man kan göra på en platta fungerar redan på telefonen, och den har man ju i alla fall med sig. Enda fördelen med en platta mot en telefon är ju i så fall en större skärm.

/GSt

Instämmer på allt du säger. Detta är dock programm vara som jag tror kommer att komma. Lagring kan lösas med wifi portabel hård disk. Å hoppas de skrotar dessa snurrande diskar snarast o säter in SSD i allt ;)

Dela på andra sajter

Den jämförelsen haltar kraftigt.

En Ferrari säljer ju inte för att den är så bra. Det är ju en nischbil.

Om du däremot jämför Passat med liknande typ av bil med liknande motor så kanske vore kunde ta ditt lilla exempel åå allvar.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Den jämförelsen haltar kraftigt.

En Ferrari säljer ju inte för att den är så bra. Det är ju en nischbil.

Om du däremot jämför Passat med liknande typ av bil med liknande motor så kanske vore kunde ta ditt lilla exempel åå allvar.

ok klartext

android finns i hur många olika telefoner.plattor? HTC, Samsung, LG, Huawei... http://www.android.com/devices/

IOS bara hos Apple produkter vad jag vet iaf.

Android finns i enheter som är billigare som fler folk anser sig ha råd med kanske

Nej nu ska jag fortsätta jobba så detta projekt blir klart nån gång, lycka till med alla era prylar. Själv skulle jag hellre slänga min telefon över relingen om jag kunde åka hem till min 3 månader lilla krabat som jag bara hann spendera 3 veckor med sen han föddes ;/

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...