Jump to content
IGNORERAD

Android nu 4 gånger större än IOS


janne_h

Recommended Posts

Njae. kontrollern hanterar kommunikationen mellan modellen (t.ex en databas) och vyn(t.ex ett formulär i ett gränssnitt). En "slider", eller en textarea, ändrar ingen data i systemet. Den bara visar,och "ändrar" en representation av modellens data i gränssnittet. Ändringen sker först när modellen uppdaterat datan i databasen. T.ex när du har dragit i slidern och sedan klickat "spara". Och den uppdateringen sker via anrop i kontrollern.

I en ren MVC baserad miljö, ja. I en frame baserad miljö finns ingen separat controller, dvs spara knapp.

Ta t.ex. volymslidern i en mediaspelare, så fort du flyttat slidern ändras volymen, ingen spara knapp där.

Det var det jag menade.

/SIamkap

Ändrades av Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 145
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    19

  • janne_h

    13

  • Bibben

    13

  • noBuzz

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

I en ren MVC baserad miljö, ja. I en frame baserad miljö finns ingen separat controller, dvs spara knapp.

Ta t.ex. volymslidern i en mediaspelare, så fort du flyttat slidern ändras volymen, ingen spara knapp där.

Det var det jag menade.

/SIamkap

Ok, den här tråden håller på att utveckla sig till djupt ointressant för MPRs medlemmar, och väldigt förvirrat för den oinvigde, så jag tror att det är bäst att vi fortsätter det här över en öl en annan gång. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, den här tråden håller på att utveckla sig till djupt ointressant för MPRs medlemmar, och väldigt förvirrat för den oinvigde, så jag tror att det är bäst att vi fortsätter det här över en öl en annan gång. :)

Tillbaka till att diskutera om stöld & lån är samma sak... :crazy:

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillbaka till att diskutera om stöld & lån är samma sak... :crazy:

Japp, mycket roligare. Och en stöld är väl egentligen bara ett långtidslån? Så när Apple lämnat tillbaka alla ikoner, fönster och ramar till Xerox så är nog allting frid och fröjd igen. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror Lappen blivit bortrövad, inte ett enda inlägg från honom ju!!!

Finns det ingen (L)app för att spåra honom?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror Lappen blivit bortrövad, inte ett enda inlägg från honom ju!!!

Finns det ingen (L)app för att spåra honom?

Jag fick karma av honom för ett av mina inlägg. Så jan tassar nog i kulisserna.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite intressant läsning om varför vissa väljer Android istället för IOS:

Därför väljer vi Android framför IOS

Därför väljer vi Android

Har du funderat på vad som får användare av Android-telefoner att välja modeller med just det operativsystemet? Apple undersökte saken 2010 och släppt resultatet för USA internt inom företaget. Innan du läser vidare - vilken anledning tror du är den främsta i undersökningen?

Den som hade hoppats på att den senaste tekniken, större skärmar och operativsystemet i sig skulle vara den främsta anledningen till att man väljer bort IOS har gruvligt fel. Det är nämligen viljan att stanna med den befintliga mobiloperatören som gör att Iphone med IOS inte är aktuell för ett köp.

Hela 48 procent av de som svarade på undersökningen valde Android-telefoner, mycket tack vare att Iphone bara fanns hos AT&T när undersökningen gjordes 2010. 36 procent uppger att de valde Android för att de litar på Google som varumärke och 30 procent ville ha en större skärm än de 3,5 tum som Iphone har.

Bättre integrering av Googles tjänster i Android

26 procent valde Android för att integrationen med Google-tjänsterna är bättre än i IOS och lika många önskade köpa den bästa och senaste telefonen på marknaden. Slutligen kan nämnas att 25 procent ville ha inbyggd navigationsprogram (turn-by-turn) och lika många önskade den senaste teknologin.

Notera att de som svarade fick göra flera val och inte begränsades till bara ett alternativ.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många trådar finns det egentligen i det ämnet Android vs. Iphone/IOS?

Man behöver bara läsa rubriken på tråden för att veta vad som kommer stå i de olika inläggen. Någon skriver om det förträffliga med Android och någon (i allmänhet Lappen, eller ngn annan appplefrälst) kontrar med att Ipone/Apple minsan är bäst. och så forstätter det i samma stil sida efter sida. Och marknadsandelen de olika operativen har struntar jag fullständigt i. Huvudsaken är att det finns alternativ och därmed konkurrens som driver utvecklingen framåt.

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många trådar finns det egentligen i det ämnet Android vs. Iphone/IOS?

Man behöver bara läsa rubriken på tråden för att veta vad som kommer stå i de olika inläggen. Någon skriver om det förträffliga med Android och någon (i allmänhet Lappen, eller ngn annan appplefrälst) kontrar med att Ipone/Apple minsan är bäst. och så forstätter det i samma stil sida efter sida. Och marknadsandelen de olika operativen har struntar jag fullständigt i. Huvudsaken är att det finns alternativ och därmed konkurrens som driver utvecklingen framåt.

En riktig "tråddödare..." :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, den här tråden håller på att utveckla sig till djupt ointressant för MPRs medlemmar, och väldigt förvirrat för den oinvigde, så jag tror att det är bäst att vi fortsätter det här över en öl en annan gång. :)

Förvirrat JA! Ointressant NEJ! Öl JA!

Men det gäller förstås från min horisont men jag suger åt mig all info som NI meddelar oss ICKE teknik nördar.Tack för det!

Jag gillar Apple även om jag än så länge inte äger nåt av dem. Avser dock att både köpa Iphone 5 och lämna windows eländet bakom mig och köpa en Apple dator och hoppas att jag blir mer än nöjd. En del av mina vänner är redan Apple frälsta och de har rått mig sedan åratal när de hört mina svordomar över windows datorerna.

Har nästan legat sömnlös och funderat hur jag skall våga mig in med ett inlägg och inser att det är nog alltför vågat av mig så jag tar det lite kort.

Mitt inlägg tänkte inte handla om olika specifikationer eller vem som själ eller lånar av vem utan mer om dem som är marknadsledare. Marknadsledare kommer alltid att riskera att plagieras då de släpper en produkt. För att jmf det med bilbranschen så ser vi bilder när tex japanerna utan att skämmas kryper in i bilarna och tar bilder när någon ny bil visas upp på en bil mässa.Och det är väl ingen större hemlighet att nya bilar köps upp av konkurrenter och plockas sönder i minsta beståndsdel.

Även i matbröd branschen här i Sverige så har Skogaholm nästan rakt av plagierat av Pågens produkter i åratal.Kommer det en ny produkt på marknaden så sänds den ned till provbagarna för en analys. Så är det väl i alla branscher och därför ställer jag mig negativ till Apples stämning gentemot Samsung. Bättre om de la energin på att ligga före sina konkurrenter än detta som många uppfattas som pinsamt av Apple..

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite statistik från MPR och de senaste 30 dagarna.

Mobila enheter

iOS 63.0%

Android: 35.27%

Här få du däremot med även plattor. Tror att personer med iPads kanske enbart (eller åtminstone huvudsakligen) använder dem, medan personer med telefoner använder både dem och dator. När det gäller plattor antar jag att Apple definitivt är störst.

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Här få du däremot med även plattor. Tror att personer med iPads kanske enbart (eller åtminstone huvudsakligen) använder dem, medan personer med telefoner använder både dem och dator. När det gäller plattor antar jag att Apple definitivt är störst.

/GSt

Jag kan lova dig att android är större på plattor, iom att man kan köpa en för mindre än 1000kr.

Men ios används med största sannolikhet mer, vilket också bevisas enl den statistik P3 redovisar.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Lite statistik från MPR och de senaste 30 dagarna.

Mobila enheter

iOS 63.0%

Android: 35.27%

Är det där från unika enheter eller är det trafiken från de båda os överlag? När jag jobbar loggar jag in och ut ett antal gånger med iphonen, så är det trafik överlag skulle den där siffran förändras markant när jag byter upp mig :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det där från unika enheter eller är det trafiken från de båda os överlag? När jag jobbar loggar jag in och ut ett antal gånger med iphonen, så är det trafik överlag skulle den där siffran förändras markant när jag byter upp mig :crazy:

Senaste 90 dagarna

iPhone 33%

iPad 30%

Android 33%

Baserat på 34000 besök/sessioner.

Så jag tvivlar att någon enskild person kan med lätthet göra nån större skillnad på statistiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Senaste 90 dagarna

iPhone 33%

iPad 30%

Android 33%

Baserat på 34000 besök/sessioner.

Så jag tvivlar att någon enskild person kan med lätthet göra nån större skillnad på statistiken.

Detta visar mera rätt.

Saknar Windows användare.

kollar ibland via min Nokia Lumia 800!

Men vi kanske är bara en %.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

På 90 dagar! Då har jag nog minst 10% av besöken från mobil :)

Teoretiskt så kan du ha det.

Om du besökt MPR varannan timme, dygnet runt i dessa 90 dagar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta visar mera rätt.

Saknar Windows användare.

kollar ibland via min Nokia Lumia 800!

Men vi kanske är bara en %.

Hälsar pigge01

Windows 0,87%

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Teoretiskt så kan du ha det.

Om du besökt MPR varannan timme, dygnet runt i dessa 90 dagar.

Det blir ju bara ett snitt på 12 gånger/dygn. Är nog inte helt fel ute ändå då :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir ju bara ett snitt på 12 gånger/dygn. Är nog inte helt fel ute ändå då :crazy:

Du är en bra och lojal besökare som inte sover mer än dryga timmen utan MPR :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Du är en bra och lojal besökare som inte sover mer än dryga timmen utan MPR :D

Räknas inte varje inloggning då, måste det gå 2 timmar mellan varje gång?

Link to comment
Dela på andra sajter

Räknas inte varje inloggning då, måste det gå 2 timmar mellan varje gång?

Måste gå en timme, ja.

Ändring: Google har ändrat till en halvtimme. Så en inaktivitet på 30 minuter behövs för att starta en ny session eller besök.

Ändrades av Surin P3
Tillägg
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...