Jump to content
IGNORERAD

Man ska vara försiktig med skaldjur


acdc

Recommended Posts

thinking-1376.gifhmm-1368.gif Nja

I alla fall de inlägg han skrivit i den här tråden! Hmmmmm, är det Clirre som bytt nick! :14::13::3::thumbsup::police::nyam::_russian:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 104
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    15

  • Jive

    11

  • Poffa

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Försiktig.ja de kan ju bitas...ajaj.Mvh Maitan.

Det kan rävar också. Men dom verkat du inte vara speciellt rädd för :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att man inte tycker om ämnet så behöver man ju inte medvetet förstöra tråden.

Det kan ju finnas andra av dom över sex tusen medlemmar som kanske har någon kommentar till trådämnet.

Jag själv har haft en nära döden upplevelse av magförgiftning och det var mycket värre än den värsta bakfyllan,

så varför inte kunna ha en diskussion som handlar om ämnet i stället för att den här klicken på ca tio ska förstöra för alla andra som kanske har något att skriva. I dessa tider är ämnet rätt aktuellt maten blir inte bättre.

Ni kan väl hålla er i rödbets tråden

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Isterband och rödbetor är inte fy skam!

Bors, eller rödbetssoppa med en klick gräddfil i är en riktig höjdare:)

Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry ACDC

:thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Det värsta av allt är att dom tycker att dom är så roliga, ca tio av dom tycker att det är skitskoj medan resten på forumet tycker det är trams.

Tycker vi startar en ny tråd, dom tio komikernas skratt tråd så kan dom hålla sig där när nästa utbrott kommer.

Hälsningar

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att man inte tycker om ämnet så behöver man ju inte medvetet förstöra tråden.

Det kan ju finnas andra av dom över sex tusen medlemmar som kanske har någon kommentar till trådämnet.

Jag själv har haft en nära döden upplevelse av magförgiftning och det var mycket värre än den värsta bakfyllan,

så varför inte kunna ha en diskussion som handlar om ämnet i stället för att den här klicken på ca tio ska förstöra för alla andra som kanske har något att skriva. I dessa tider är ämnet rätt aktuellt maten blir inte bättre.

Ni kan väl hålla er i rödbets tråden

Ha det

Intresset för att diskutera en av de absolut ovanligaste dödsorsakerna i Thailand verkar inte vara speciellt stort här på MPR. Kanske du skulle försöka med en tråd om nån lite vanligare dödsorsak.

Dessutom kan man bli matförgiftad av både pytt i panna och rödbetor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det värsta av allt är att dom tycker att dom är så roliga, ca tio av dom tycker att det är skitskoj medan resten på forumet tycker det är trams.

Tycker vi startar en ny tråd, dom tio komikernas skratt tråd så kan dom hålla sig där när nästa utbrott kommer.

Hälsningar

Vem va det som skrev något om att inte ta saker för allvarligt? Har för mig att det va nån med bokstavskombination? Nåja, skit samma, skaldjur is da shit!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det är synnerligen dåliga förutsättningar för rabarber i Thailand är väl de flesta överens om här!

Men vad är förutsättningarna för att odla rödbetor i Thailand?

Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det är synnerligen dåliga förutsättningar för rabarber i Thailand är väl de flesta överens om här!

Men vad är förutsättningarna för att odla rödbetor i Thailand?

Tapatalk

Förmodligen lika dåliga som för potatis i den största delen av landet, skaldjur däremot kan man odla lite varsomhelst!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodligen lika dåliga som för potatis i den största delen av landet, skaldjur däremot kan man odla lite varsomhelst!

Mja, lyckade sättningar av potatis har jag sett både i Söder på Samui och i Isaan...

Det kanske funkar med rödbetor?, ska ta med och pröva!

Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att man inte tycker om ämnet så behöver man ju inte medvetet förstöra tråden.

Det kan ju finnas andra av dom över sex tusen medlemmar som kanske har någon kommentar till trådämnet.

Jag själv har haft en nära döden upplevelse av magförgiftning och det var mycket värre än den värsta bakfyllan,

så varför inte kunna ha en diskussion som handlar om ämnet i stället för att den här klicken på ca tio ska förstöra för alla andra som kanske har något att skriva. I dessa tider är ämnet rätt aktuellt maten blir inte bättre.

Ni kan väl hålla er i rödbets tråden

Ha det

Det är jävlar inte lätt att bli godkänd av acdc. I tråden "Det är lättare att ha en 30 år yngre fru i Thailand än i Sverige", som han för enkelhetens skull döpte "Flyttar svenskar till Thailand för att de inte kan få en tjej i Sverige?" fick jag bannor för att jag svarade på hans fråga istället för att instämma i ett påstående han inte skrivit. Förresten, det var inte bara jag som fick bannor utan alla som skrivit i tråden förutom uncen.

Den här gången tänkte jag "aha, acdc skriver om skaldjur så han kan inte mena skaldjur men förmodligen något annat ätbart". Eftersom jag inte kunda lista ut vilket livsmedel acdc menade så inväntade jag uncen och så fort han dök upp med rödbetor så tänkte jag "bäst att ta rygg på uncen, han gissade ju rätt förra gången". Men det gjorde han inte och nu är jag förmodligen dömd till att i all evighet få framleda mitt liv i dödsskuggans dal.

Om jag då antar att acdc verkligen och mot all förmodan ville diskutera skaldjur så är min uppfattning att all dåligt hanterad mat kan vara farlig men att just skaldjur kanske är allra farligast. Jag har dock bara blivit dålig en gång på alla år och jag är inte beredd att avstå eller anpassa min diet efter dessa risker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är jävlar inte lätt att bli godkänd av acdc. I tråden "Det är lättare att ha en 30 år yngre fru i Thailand än i Sverige", som han för enkelhetens skull döpte "Flyttar svenskar till Thailand för att de inte kan få en tjej i Sverige?" fick jag bannor för att jag svarade på hans fråga istället för att instämma i ett påstående han inte skrivit. Förresten, det var inte bara jag som fick bannor utan alla som skrivit i tråden förutom uncen.

Den här gången tänkte jag "aha, acdc skriver om skaldjur så han kan inte mena skaldjur men förmodligen något annat ätbart". Eftersom jag inte kunda lista ut vilket livsmedel acdc menade så inväntade jag uncen och så fort han dök upp med rödbetor så tänkte jag "bäst att ta rygg på uncen, han gissade ju rätt förra gången". Men det gjorde han inte och nu är jag förmodligen dömd till att i all evighet få framleda mitt liv i dödsskuggans dal.

Om jag då antar att acdc verkligen och mot all förmodan ville diskutera skaldjur så är min uppfattning att all dåligt hanterad mat kan vara farlig men att just skaldjur kanske är allra farligast. Jag har dock bara blivit dålig en gång på alla år och jag är inte beredd att avstå eller anpassa min diet efter dessa risker.

Fan Atom, du är ju riktigt rolig ju!! Stå på dig.nästa gång gissar du nog rätt skall du se. Hoppas bara bdu hinner gissa innan du hoppar på näste gubbe... haha!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, lyckade sättningar av potatis har jag sett både i Söder på Samui och i Isaan...

Det kanske funkar med rödbetor?, ska ta med och pröva!

Tapatalk

Ja här där jag bor, så är det bara att sätta potatis inköpt ifrån Big C, så har man snart nya färska potäter, riktigt goda dessutom... trodde inte heller på det, men det funkar bevisligen jättebra.. Kanske bara är kasst där du bor Baa, vem vet??

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja här där jag bor, så är det bara att sätta potatis inköpt ifrån Big C, så har man snart nya färska potäter, riktigt goda dessutom... trodde inte heller på det, men det funkar bevisligen jättebra.. Kanske bara är kasst där du bor Baa, vem vet??

uncen...

Det närmaste odling jag kommit i mitt liv är balkonglådor med lupiner så det jag försöker med är dömt till undergång i alla fall, men, och detta har nu inte med skaldjur att göra, men jordmånen (tror jag det heter) är visst inte så bra om det är gammal risfältsjord, och det är det här omkring. Sen kan jag naturligtvis ha lika fel om det som att räkor växer bättre i sydsluttningar!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det är synnerligen dåliga förutsättningar för rabarber i Thailand är väl de flesta överens om här!

Men vad är förutsättningarna för att odla rödbetor i Thailand?

Tapatalk

Enligt Thomas001 finns både rabarber och färska rödbetor till försäljning i Thailand. Olyckligtvis bara vid Thailands svar på nordpolen.

"

cut

men den stora marknaden på höger sida innan man klättrar över bergen till ChangMai hade färska

rabarber: 220 Baht kg. Inte min favorit. Däremot investerade jag i rödbetor.ska kokas snart. :thumbsup: "

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå räkor så tycker jag det är stor skillnad på räkor från saltvatten och odlade sötvattens räkor!

Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå räkor så tycker jag det är stor skillnad på räkor från saltvatten och odlade sötvattens räkor!

Tapatalk

Ja mkt stor skillnad

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå räkor så tycker jag det är stor skillnad på räkor från saltvatten och odlade sötvattens räkor!

Tapatalk

Håller med, i synnerhet som dom inte saltar räkorna innan dom lagar till nåt av dom och då är ju havsräkorna av naturen lite mer smakrika.

Det finns rätt många "räkfarmer" med sötvattensräkor överallt, ofta i samband med en restaurang och färskare än så går det knappast att få dom, kan dom sedan göra en vettig typ räksallad eller grilla med knaprig vitlök eller min favorit, kokta med svartpepparsås, då duger odlade räkor bra nog!

Nu har vi väl kommit tråden på spåret så vi kan få syndernas förlåtelse, eller måste vi skriva om "dåliga" räkor för att det ska gå hem?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja är helt säkert dina röbetor är bäst i stan..

Men välkommen att öppna dina sinnen för annat än svensk husman.

Thai mat är bäst i världen..

Med vänlig hälsning,

Ang mina rödbetor så är dom det för min.tunga

Thaimat slamser som.är sönderkryddade till max ,så basvaran går inte att känna om det är gris eller kyckling eller nöt och sedan det där smaklösa riset ,nä tack ,

Link to comment
Dela på andra sajter

Det närmaste odling jag kommit i mitt liv är balkonglådor med lupiner så det jag försöker med är dömt till undergång i alla fall, men, och detta har nu inte med skaldjur att göra, men jordmånen (tror jag det heter) är visst inte så bra om det är gammal risfältsjord, och det är det här omkring. Sen kan jag naturligtvis ha lika fel om det som att räkor växer bättre i sydsluttningar!

Helt fel har du inte, räkor växer faktiskt bättre i sydsluttningar, problemet är bara att få vattnet att rotera tillbaks till sin utgångspungt i norr.

Och till Unken vill jag säga att om du kan ta dej till Big-C eller Macro - på andra sidan stan från ditt håll, du vet - så har jag för mej att det finns färska rödbetor där, bara köpa med en dunk ättika och socker och koka in. Har du frugans tillstånd att bege dej hit ner till syndens näste, så på friendship shop i pattis, strax övanför tukcom, eller vid sidan om flygbussarna i jomtien, finns det både felix rödkål och rödbetor, flora från sve kaviar, räkost,ädelost,hummerost och löksill plus en hel del andra godbitar från sve

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med, i synnerhet som dom inte saltar räkorna innan dom lagar till nåt av dom och då är ju havsräkorna av naturen lite mer smakrika.

Det finns rätt många "räkfarmer" med sötvattensräkor överallt, ofta i samband med en restaurang och färskare än så går det knappast att få dom, kan dom sedan göra en vettig typ räksallad eller grilla med knaprig vitlök eller min favorit, kokta med svartpepparsås, då duger odlade räkor bra nog!

Nu har vi väl kommit tråden på spåret så vi kan få syndernas förlåtelse, eller måste vi skriva om "dåliga" räkor för att det ska gå hem?

Så länge du inte föreslår att det ska vara rödbetor i räksalladen så kan du kanske få en viss upprättelse men det är givetvis inte upp till mig att bestämma :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...