Jump to content
IGNORERAD

Man ska vara försiktig med skaldjur


acdc

Recommended Posts

  • Svar 104
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    15

  • Jive

    11

  • Poffa

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

mamma bäng fan pappa käng

En Tyska avled troligen av förgiftning man kan undra hur färskt det är här uppe i Chiangmai,jag aktar mig för den sortens mat om jag inte vet hur nyfångat det är.

http://phuketwan.com/tourism/phuket-expat-dies-seafood-barbecue-16476/

Hälsningar

En dag ska vi alla dö!

Den dagen jag inte vågar beställa lokala rätter utan måste köra pyttipanna tror jag jag slutar resa...

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

En dag ska vi alla dö!

Den dagen jag inte vågar beställa lokala rätter utan måste köra pyttipanna tror jag jag slutar resa...

Med vänlig hälsning,

Varför det ? Pytt i panna som.är så gott

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag får säga en sak :)

Pyttipanna är gott i Sverige.i Thailand är thaimat gott :crazy:

Thaimat är sällan gott , nä min pytt i panna med mina heminlagda rödbetor mumma det he he ,natti natti från gnällbältet

Link to comment
Dela på andra sajter

En Tyska avled troligen av förgiftning man kan undra hur färskt det är här uppe i Chiangmai,jag aktar mig för den sortens mat om jag inte vet hur nyfångat det är.

http://phuketwan.com...barbecue-16476/

Hälsningar

Jag tycker att du skall prova, typ...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Om jag får säga en sak :)

Pyttipanna är gott i Sverige.i Thailand är thaimat gott :crazy:

Med det tankesättet så borde Samsung vara en bra telefon i Asien då i dina ögon :crazy:

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Thaimat är sällan gott , nä min pytt i panna med mina heminlagda rödbetor mumma det he he ,natti natti från gnällbältet

Ja är helt säkert dina röbetor är bäst i stan..

Men välkommen att öppna dina sinnen för annat än svensk husman.

Thai mat är bäst i världen..

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Med det tankesättet så borde Samsung vara en bra telefon i Asien då i dina ögon :crazy:

Jag har aldrig sagt att samsung är en dålig telefon

Ps. Du kan gärna sluta med dina telefonskämt till allt jag skriver

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Pytt i Panna är

rester uppstekta och serverat med ägg och rödbetor

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Pytt i Panna är

rester uppstekta och serverat med ägg och rödbetor

Och...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Och...

OCH.Det ÄR gott, även i Thailand!

Jag gör pytt ofta (nåja) på lite korvbitar, bacon, carré och skinka, och rödbetor finns att köpa, liksom ägg!

LEVE DEN SVENSKA NATIONALRÄTTEN!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

OCH.Det ÄR gott, även i Thailand!

Jag gör pytt ofta (nåja) på lite korvbitar, bacon, carré och skinka, och rödbetor finns att köpa, liksom ägg!

LEVE DEN SVENSKA NATIONALRÄTTEN!

ja jag håller med er som vågar stå emot åsiktseliten som propagerar för att äta den lokala tortyrmaten. Pytt i panna är skitgott i vilket land som helst. En fråga Baa... Har kollat efter rödbetor, var finner du dina, och vet du vad det heter på thai??

tacksam för hjälp!!!

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

ja jag håller med er som vågar stå emot åsiktseliten som propagerar för att äta den lokala tortyrmaten. Pytt i panna är skitgott i vilket land som helst. En fråga Baa... Har kollat efter rödbetor, var finner du dina, och vet du vad det heter på thai??

tacksam för hjälp!!!

uncen...

Rödbetor har jag hittat på bl.a. Foodland och Big C Extra. Thailändarna använder det engelska namnet beetroot.

De jag har köpt var dock tyska och då blev namnet Rote-Bete.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja jag håller med er som vågar stå emot åsiktseliten som propagerar för att äta den lokala tortyrmaten. Pytt i panna är skitgott i vilket land som helst. En fråga Baa... Har kollat efter rödbetor, var finner du dina, och vet du vad det heter på thai??

tacksam för hjälp!!!

uncen...

Jag köper mina på Tesco i Udon, importerade i glasburk från Tyskland tror jag då det har tysk etikett, det Thailändska ordet lär vara HomDäng!

Inte exakt som våra men helt OK, dom har lite lök i vinägern/ättikan, icke oangenämt!

Fabrikat "Stollenwerk"!

Beetrote kan man ju roa sig med att fråga efter om man ska köpa fågelholk!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köper mina på Tesco i Udon, importerade i glasburk från Tyskland tror jag då det har tysk etikett, det Thailändska ordet lär vara HomDäng!

Inte exakt som våra men helt OK, dom har lite lök i vinägern/ättikan, icke oangenämt!

Fabrikat "Stollenwerk"!

Beetrote kan man ju roa sig med att fråga efter om man ska köpa fågelholk!

På den thailändska etiketten på min burk från Stollenwerks rödbeter står det "Hoa beet root". Gör det inte det på din burk också?

Link to comment
Dela på andra sajter

Rödbetor har jag hittat på bl.a. Foodland och Big C Extra. Thailändarna använder det engelska namnet beetroot.

De jag har köpt var dock tyska och då blev namnet Rote-Bete.

Jag köper mina på Tesco i Udon, importerade i glasburk från Tyskland tror jag då det har tysk etikett, det Thailändska ordet lär vara HomDäng!

Inte exakt som våra men helt OK, dom har lite lök i vinägern/ättikan, icke oangenämt!

Fabrikat "Stollenwerk"!

Beetrote kan man ju roa sig med att fråga efter om man ska köpa fågelholk!

Tack så mycket allihopa, skall ner till "syndens näste" 6 september och då blir det inköp..

Hom daeng, betyder väl röd lök, och snackar vi inte om charlottenlök då..

MVh - uncen..

Ändrades av uncen
Link to comment
Dela på andra sajter

På den thailändska etiketten på min burk från Stollenwerks rödbeter står det "Hoa beet root". Gör det inte det på din burk också?

Hur ska jag veta det? Jag läser Thai lika bra som Japanska, d.v.s. inte alls!

Jag gör det lätt för mig och frågar närmaste läskunniga Thailändare vad det står och sedan försöker jag översätta talspråket, ibland blir det rätt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett taffligt försök med kameran!

post-3426-0-76385100-1344657059_thumb.jp

post-3426-0-76385100-1344657059_thumb.jp

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket allihopa, skall ner till "syndens näste" 6 september och då blir det inköp..

Hom daeng, betyder väl röd lök, och snackar vi inte om charlottenlök då..

MVh - uncen..

My misstake!

Visst är det så och det är det dom tillsätter rödbetona i denna burk...ska göra en ny framställan när stormen lagt sig...jag sa att hustrun hade fel...det får man INTE!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen tycket jag rödbetor är något av det värsta som går att äta men frugan blev närmast besatt av inlagda rödbetor redan första gången hon var i Sverige 1999. På den tiden hittade vi bara tyska inlagda rödbetor på Foodland men numera känns det som att det har spridit sig, till och med på Tesco här i Phanom Sarakham kan man numera köpa både färska rödbetor, inlagda rödbetor och rödbetsjuice. Att det är en relativt ny företeelse ser man just genom att det heter beet root eller hoa beet root också på thailändska, precis som de inte gett thailändska namn för andra invandrade grönsaker/frukter typ kiwi och äpple, även om just äpple har ett intressant uttal.

Edit: Såg nu att namnet var utrett, jag hinner både brygga kaffe och gå och skita innan en sida laddar här i byn :)

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jag har aldrig sagt att samsung är en dålig telefon

Ps. Du kan gärna sluta med dina telefonskämt till allt jag skriver

thinking-1376.gifhmm-1368.gif Nja

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...