Jump to content
IGNORERAD

Man ska vara försiktig med skaldjur


acdc

Recommended Posts

Jag reviderar, 101 olika sätt ska det vara. Varianten med sparris, morötter, vitlök, ostronsås och svenska kantareller tror jag frugan just uppfann :)

Ja och hade hon slagit på en skvätt grädde så hade det varit fullbordat 555 555 555

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 104
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    15

  • Jive

    11

  • Poffa

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja och hade hon slagit på en skvätt grädde så hade det varit fullbordat 555 555 555

Vi har fortfarande lite kantareller kvar så kanske skulle prova det :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag erkänner att jag är skaldjursberoende och allra helst då i kombination av chili, vitlök, lime och koriander. Ingen annan plats på jorden ger mig samma tillfredställelse att så fritt och billigt få tag på fantastiska havsrätter som just i Thailand. Jag älskar även fisk och skaldjur hemma på västkusten men saknar liksom medel att käka på Fiskekrogen eller Sjömagasinet var och varannan vecka. Det underbara i Thailand är ju att man kan hitta ett matställe på gatan som serverar minst lika god mat som på en lyxkrog. Har haft flera av mina allra största matupplevelser på små billiga ställen i Thailand med plasttallrikar, plåtbestick, vingliga bord och stolar, förvirrade servitörer, avgaser och hemsk belysning. Men den goda maten vinner över allt. Håller man sig till ställen med många thailändare och undviker turisthålor kan det knappast gå fel.

Mina åsikter och mina erfarenheter såklart. Är det något som jag vill klaga på så är det det dåliga utbudet av drycker. Men man kan väl inte få allt, antar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Jag erkänner att jag är skaldjursberoende och allra helst då i kombination av chili, vitlök, lime och koriander. Ingen annan plats på jorden ger mig samma tillfredställelse att så fritt och billigt få tag på fantastiska havsrätter som just i Thailand. Jag älskar även fisk och skaldjur hemma på västkusten men saknar liksom medel att käka på Fiskekrogen eller Sjömagasinet var och varannan vecka. Det underbara i Thailand är ju att man kan hitta ett matställe på gatan som serverar minst lika god mat som på en lyxkrog. Har haft flera av mina allra största matupplevelser på små billiga ställen i Thailand med plasttallrikar, plåtbestick, vingliga bord och stolar, förvirrade servitörer, avgaser och hemsk belysning. Men den goda maten vinner över allt. Håller man sig till ställen med många thailändare och undviker turisthålor kan det knappast gå fel.

Mina åsikter och mina erfarenheter såklart. Är det något som jag vill klaga på så är det det dåliga utbudet av drycker. Men man kan väl inte få allt, antar jag.

Håller med. Rätt många små restauranger tillåter BYO av utan att rynka på näsan eller höja ögonbrynen.

Typ ta med vin till en resturang som bara har öl eller öl till en som bara har vatten..

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...