Jump to content
IGNORERAD

Thaksin är tillbaka i USA


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

Hur många av protestanterna tror du har rest dit från Thailand för att protestera ? :whistle:

Förmodligen lika många som de beundrare Thaksin var där för att träffa :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 82
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    10

  • Poffa

    7

  • måne

    6

  • MaiChai

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Eliten är så förbannad på Thaksins försök att få proletärerna att hota elitens utnyttjande av de fattiga att man nu åker jorden runt för att protestera. I alla fall enligt IL.

Det blir bara bättre och bättre. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Funderat över den möjligheten att i ett land med 250 miljoner invånare kan finnas en och annan exil- Thai?

Hej

Det gör det naturligtvis, eftersom även företagare och affärsmän oftast tillhör ofta socialgrupp ett, och inte minst dom flesta Thailändare som studerar på Amerikanska universitet som knappast är risböndernas i Isaans barn så finns det ju en fin bas för att finna människor som är oroliga för en demokratisk utveckling i Thailand och som gärna vill behålla militärens och den onämnbares makt över befolkningen, och att dessa tar tillfället i akt att hindra Thailands pouläraste PM någonsin att uttala sig och träffa sina beundrare förvånar mig inte alls, jag hade snarare blivit förvånad om dom inte hade agerat, dom har inget att tjäna på att Thaksin fritt får föra sin talan utomlands.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Hej

Det gör det naturligtvis, eftersom även företagare och affärsmän oftast tillhör ofta socialgrupp ett, och inte minst dom flesta Thailändare som studerar på Amerikanska universitet som knappast är risböndernas i Isaans barn så finns det ju en fin bas för att finna människor som är oroliga för en demokratisk utveckling i Thailand och som gärna vill behålla militärens och den onämnbares makt över befolkningen, och att dessa tar tillfället i akt att hindra Thailands pouläraste PM någonsin att uttala sig och träffa sina beundrare förvånar mig inte alls, jag hade snarare blivit förvånad om dom inte hade agerat, dom har inget att tjäna på att Thaksin fritt får föra sin talan utomlands.

Mvh isan lover

Så vilka var då dessa beundrare Thaksin var där för att träffa ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Så vilka var då dessa beundrare Thaksin var där för att träffa ???

Fattiga risbönder från Isaan ? :crazy:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så vilka var då dessa beundrare Thaksin var där för att träffa ???

Hej

Det är förmodligen mest Thailändskor ifrån den Thailändska landsbygden som är gifta med Amerikanska medborgare och gästarbetare precis som det brukar vara när Thaksin åker runt i europa och träffar beundrare.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

The event had two parts - a private dinner with Thaksin and a talk show by the ex-premier.

Twenty people received invitations to the dinner while 65 others had purchased tickets. The talk was planned for two hours before an estimated crowd of 500 people.

Biljetterna kostade 200 USD

http://www.bangkokpo...-out-of-us-talk

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är förmodligen mest Thailändskor ifrån den Thailändska landsbygden som är gifta med Amerikanska medborgare och gästarbetare precis som det brukar vara när Thaksin åker runt i europa och träffar beundrare.

Mvh isan lover

Så är det kanske. Men jag satsar nog hellre mina sista pengar på att du är ett troll ;)

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

The event had two parts - a private dinner with Thaksin and a talk show by the ex-premier.

Twenty people received invitations to the dinner while 65 others had purchased tickets. The talk was planned for two hours before an estimated crowd of 500 people.

Biljetterna kostade 200 USD

http://www.bangkokpo...-out-of-us-talk

Så 85 proletärer dök upp varav 65 hostade upp 200 USD för en idolträff. Tur de hade dukat för 500.

De verkar rätt så täta de där thai-amerikanska proletärerna?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl uppenbart att folk som lever i väst Europa, USA eller andra delar av världen där det finns tillgång till oberoende media och där folk lärt sig tänka kritiskt inte gillar Thaksin. Eller hur? :crazy:

I dessa länder räcker dessutom inte hans pengar till för att köpa press, fattigt folk som används som duktiga idi*ter och politiska partier för att få deras stöd.

När han hade köpt Man City betedde han sig så otrevligt mot både fans, anställda och spelare att han tvingades sälja av och lämna landet.

Där kom hans sanna natur fram, "jag betalar, ni håller käften och är tacksamma" men ack så det sket sig, folket tänkte själva i denna klubb och vipps var herr Thaksin utskrattad och enormt hatad.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl uppenbart att folk som lever i väst Europa, USA eller andra delar av världen där det finns tillgång till oberoende media och där folk lärt sig tänka kritiskt inte gillar Thaksin. Eller hur? :crazy:

I dessa länder räcker dessutom inte hans pengar till för att köpa press, fattigt folk som används som duktiga idi*ter och politiska partier för att få deras stöd.

När han hade köpt Man City betedde han sig så otrevligt mot både fans, anställda och spelare att han tvingades sälja av och lämna landet.

Där kom hans sanna natur fram, "jag betalar, ni håller käften och är tacksamma" men ack så det sket sig, folket tänkte själva i denna klubb och vipps var herr Thaksin utskrattad och enormt hatad.

Nä men så där får du väll inte säga om IL,s idol heller, han kan ju bli lessen, särskilt nu när Stalin e död osså, och snart även Castro! :crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Är väl uppenbart att folk som lever i väst Europa, USA eller andra delar av världen där det finns tillgång till oberoende media och där folk lärt sig tänka kritiskt inte gillar Thaksin. Eller hur? :crazy:

I dessa länder räcker dessutom inte hans pengar till för att köpa press, fattigt folk som används som duktiga idi*ter och politiska partier för att få deras stöd.

När han hade köpt Man City betedde han sig så otrevligt mot både fans, anställda och spelare att han tvingades sälja av och lämna landet.

Där kom hans sanna natur fram, "jag betalar, ni håller käften och är tacksamma" men ack så det sket sig, folket tänkte själva i denna klubb och vipps var herr Thaksin utskrattad och enormt hatad.

Hej

Det där är nog mest önsketänkande ifrån din sida tror jag.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl uppenbart att folk som lever i väst Europa, USA eller andra delar av världen där det finns tillgång till oberoende media och där folk lärt sig tänka kritiskt inte gillar Thaksin. Eller hur? :crazy:

I dessa länder räcker dessutom inte hans pengar till för att köpa press, fattigt folk som används som duktiga idi*ter och politiska partier för att få deras stöd.

När han hade köpt Man City betedde han sig så otrevligt mot både fans, anställda och spelare att han tvingades sälja av och lämna landet.

Där kom hans sanna natur fram, "jag betalar, ni håller käften och är tacksamma" men ack så det sket sig, folket tänkte själva i denna klubb och vipps var herr Thaksin utskrattad och enormt hatad.

Hej

Det där är nog mest önsketänkande ifrån din sida tror jag.

Mvh isan lover

Mer om Takki och Man city

Thaksin, hailed by the majority of City fans when he took over in June 2007, was supposed to be the billionaire to convert blue moon to gold. He was welcomed despite long-standing human rights allegations against him when he was prime minister of Thailand, corruption charges and £800m of assets frozen under the military government which overthrew him.

City were sold to him because the former major shareholders, John Wardle and David Makin, could not fund them any further, but the accounts, covering the year to 31 May 2008, show City lost £33m up to then under Thaksin, and their bank borrowings increased from £49m to £64m. The amount owed to all creditors ballooned from £134m to £209m. Yet still a further £49.5m was spent last summer, including £19m on Jo, bought from CSKA Moscow.

Few at City doubt that Thaksin used the club to boost his own standing in Thailand. Thai dignitaries were entertained at matches and the City team taken on a tour of the country – for which, the accounts show, £47,912 was paid for PR services to a company owned by Thaksin's son, Panthongtae Shinawatra. Thaksin's own total contribution has been itemised: £17.5m to pay off Wardle and Makin's £20m loans, and he also lent the club £21m, at annual interest rates of up to 11.83%.

http://www.guardian.ksin-shinawatra

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Hej

Det är förmodligen mest Thailändskor ifrån den Thailändska landsbygden som är gifta med Amerikanska medborgare och gästarbetare precis som det brukar vara när Thaksin åker runt i europa och träffar beundrare.

Mvh isan lover

Kom att tänka på när Taksen sist dök upp i Sverige på Nacka Forum. Då uppstog ju spontant en demonstration mot honom bland thailänskor som inte gillade honom, men det var kanske också tillresta gulskjortor. :nono:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom att tänka på när Taksen sist dök upp i Sverige på Nacka Forum. Då uppstog ju spontant en demonstration mot honom bland thailänskor som inte gillade honom, men det var kanske också tillresta gulskjortor. :nono:

Ja, inte gjorde dom det gratis, gula pengar från överklassen i hemlandet

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bor cirka 80000 Thai i Los Angeles( finns ett område som kallas Thai Town), området kallas ibland för Thailands 78:e provins. I hela Kalifornien bor det cirka 120000 Thai.

Med detta sagt ( eller skrivet) lär det ej krävas influgna valfri-färg-på-skjortan-demonstranter, finns gott om Thai ändå och det är knappast 80000 thailändska hemmafruar utan det är familjer, släkter, ungkarlar, gästarbetare mm. Och de kommer med stor sannolikhet från alla väderstreck, och till IL, ja det bor till och med Thaikineser där så nu får du några att skylla allt ont i världen på.

Ändrades av Steinlager
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det där är nog mest önsketänkande ifrån din sida tror jag.

Mvh isan lover

Inte alls, jag önskade verkligen inte Thailands folk det dåliga rykte Thaksin gav dem, och jag hade just då mitt andra hem i Manchester.

Men du IL, varför inte berätta vad som hände, jag kan ju ha fel, så berätta, ge oss lite fakta, men skippa vad du hört av medecinmannen i byn.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Kom att tänka på när Taksen sist dök upp i Sverige på Nacka Forum. Då uppstog ju spontant en demonstration mot honom bland thailänskor som inte gillade honom, men det var kanske också tillresta gulskjortor. :nono:

Hej

Så behöver det inte alls vara, rent statistiskt finns det säkert en andel gula även i länder som Sverige och det är inte alls konstigt, men ganska många av dom som vistas här kommer nog ifrån ganska enkla förhållanden på den Thailändska landsbygden och identifierar sig inte med Ammart eftersom dom är uppväxta som Phrai och vet vad traditionalisterna står för tillsammans med militären och PAD och då blir man nog lätt lite röd, men det finns nog även en del opolitiska som t.ex min fru.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Så behöver det inte alls vara, rent statistiskt finns det säkert en andel gula även i länder som Sverige och det är inte alls konstigt, men ganska många av dom som vistas här kommer nog ifrån ganska enkla förhållanden på den Thailändska landsbygden och identifierar sig inte med Ammart eftersom dom är uppväxta som Phrai och vet vad traditionalisterna står för tillsammans med militären och PAD och då blir man nog lätt lite röd, men det finns nog även en del opolitiska som t.ex min fru.

Mvh Isan Lover

Se bara hur fördelningen är på MPR som ett bra exempel.. :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Politeker i alla länder skor sig alltid, oavsett färg,,,ja skulle va Dr Thaksin då som bara ger och ger! :crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Se bara hur fördelningen är på MPR som ett bra exempel.. :whistle:

Hej

Ja där har vi ett mycket bra exempel eftersom tidigare omröstningar visade att det borgerliga blocket dominerade stort och inte minst Sverge Demokraterna hade mycket fler sympatisörer här på forumet procentuellt än i det övriga samhället, så vi som håller till på mitten-vänsterkanten är absolut i stor minoritet, och detta avspeglar sig naturligtvis i trådarna.

Men som tur är har ju inte det svenska folket samma inställning och politiska sympatier procentuellt sett ute samhället som vi har här på forumet.

Så jag håller med dig fullständigt i denna din riktiga iakttagelse och instämmer i den fullt ut.

Mvh Isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är förmodligen mest Thailändskor ifrån den Thailändska landsbygden som är gifta med Amerikanska medborgare och gästarbetare precis som det brukar vara när Thaksin åker runt i europa och träffar beundrare.

Mvh isan lover

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/307440/pad-foils-thaksin-reds-meeting-in-la

Det är tydligen inte bara de gula som fått flyga in "demonstranter", Darunee Kritboonyalai har ju forslats till USA från Thailand på "elitens" bekostnad antar jag?

Tydligen hade Ringling Brothers inte plats för detta cirkusnummer?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...